Gjest Sprite Skrevet 19. november 2023 #30381 Del Skrevet 19. november 2023 baremeg skrev (5 minutter siden): Tar oss med på daglige greier? Hva da? Hun sitter jo hjemme med mobilen dag ut og dag inn og sminker seg, klager på at hun må merke reklame , klager på at baby ikke sover, slenger dritt til følgere som ikke er enig med henne, viser masse reklame og får tydeligvis alt hun eier og har sponset . Hun bruker sine kanaler på å informere om temaer hun overhodet ikke har peiling på og finnes null ydmyk. Nei, dette er ikke en livsstil jeg kjenner meg igjen i. Heldigvis Nettopp! La oss ikke glemme all lyvingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 19. november 2023 #30382 Del Skrevet 19. november 2023 Ca halve listen som er nominert til livsstil har trening/kosthold som en stor del av alt contentet sitt,resten er en blanding av mat,trening,fest,babbel,hverdagshandling og lignende. Sier ikke at trening er et krav for livsstil nominasjon,men når man ser de andre nominerte i samme kategori,er det jo en rød tråd her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lauder Skrevet 19. november 2023 #30383 Del Skrevet 19. november 2023 elskersommer skrev (På 17.11.2023 den 20.35): Se der ja 😂😂 den dama er søren ikke sann Hun har ikke noe grunnlag for å uttale seg om utstillingsdukker😅 Hun er knapt ute av døra selv 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinne_anonym_123 Skrevet 19. november 2023 #30384 Del Skrevet 19. november 2023 Det jeg skriver nå er ikke en del av pågående samtale her inne, likevel må jeg si det. I ethvert arbeidsforhold forekommer det lovverk, krav, oppfølgning, veiledning. Dersom du ikke gjør arbeidet ditt riktig iht. gjeldende lovverk og HMS, så iverksettes det tiltak. Hvorfor tror influencere at de er fritatt for f. eks merking av reklame, fordi de er imot regelverket? I mine yngre dager jobba jeg i uteliv. I Norge er det ikke lov å servere mer enn 4 cl brennevin om gangen. Dvs at du ikke kan få 8 cl i samme glass, men du kan kjøpe 2 enheter a 4 cl og helle de i deg og likevel få i deg 8 cl på samme tid. Selv om JEG synes regelen er idiotisk, så er den der for en grunn og jeg plikter å følge den. Jeg fatter ikke hvorfor influencere er så blendet av sin egen fortreffelighet at de tror de skal slippe unna med reglelverk fordi de person ikke tror på regelverket. I Norge har vi heldigvis maktfordelingsprinsippet, og det er stortinget som vedtar lovene. Ikke influencere. 18 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 19. november 2023 #30385 Del Skrevet 19. november 2023 kvinne_anonym_123 skrev (1 minutt siden): Det jeg skriver nå er ikke en del av pågående samtale her inne, likevel må jeg si det. I ethvert arbeidsforhold forekommer det lovverk, krav, oppfølgning, veiledning. Dersom du ikke gjør arbeidet ditt riktig iht. gjeldende lovverk og HMS, så iverksettes det tiltak. Hvorfor tror influencere at de er fritatt for f. eks merking av reklame, fordi de er imot regelverket? I mine yngre dager jobba jeg i uteliv. I Norge er det ikke lov å servere mer enn 4 cl brennevin om gangen. Dvs at du ikke kan få 8 cl i samme glass, men du kan kjøpe 2 enheter a 4 cl og helle de i deg og likevel få i deg 8 cl på samme tid. Selv om JEG synes regelen er idiotisk, så er den der for en grunn og jeg plikter å følge den. Jeg fatter ikke hvorfor influencere er så blendet av sin egen fortreffelighet at de tror de skal slippe unna med reglelverk fordi de person ikke tror på regelverket. I Norge har vi heldigvis maktfordelingsprinsippet, og det er stortinget som vedtar lovene. Ikke influencere. Enig i dette. I tillegg har influencere utrolig simple regler som krever ca 5 hjerneceller å sette seg inn i Men disse reglene "glemmes",ignoreres og latterliggjøres hos de fleste av de. Selv når ting er merket,er oftest dullet inn i en lang tirade om "teite Norge med teite regler" sutreekko. Flaut. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 19. november 2023 #30386 Del Skrevet 19. november 2023 kvinne_anonym_123 skrev (24 minutter siden): Det jeg skriver nå er ikke en del av pågående samtale her inne, likevel må jeg si det. I ethvert arbeidsforhold forekommer det lovverk, krav, oppfølgning, veiledning. Dersom du ikke gjør arbeidet ditt riktig iht. gjeldende lovverk og HMS, så iverksettes det tiltak. Hvorfor tror influencere at de er fritatt for f. eks merking av reklame, fordi de er imot regelverket? I mine yngre dager jobba jeg i uteliv. I Norge er det ikke lov å servere mer enn 4 cl brennevin om gangen. Dvs at du ikke kan få 8 cl i samme glass, men du kan kjøpe 2 enheter a 4 cl og helle de i deg og likevel få i deg 8 cl på samme tid. Selv om JEG synes regelen er idiotisk, så er den der for en grunn og jeg plikter å følge den. Jeg fatter ikke hvorfor influencere er så blendet av sin egen fortreffelighet at de tror de skal slippe unna med reglelverk fordi de person ikke tror på regelverket. I Norge har vi heldigvis maktfordelingsprinsippet, og det er stortinget som vedtar lovene. Ikke influencere. Nettopp. Og reglene i dette tilfellet er der jo for at vi, altså forbrukere, skal lettere vite og skille mellom reklame og påvirkning, og relasjonsbygging/vennefølelser. Og det er jo derfor Sara Emilie (og flere) er så "glemsk" rundt dette. For hadde de fulgt regelverket så ville flere klart å sett dette oftere og tydeligere, og antall følgere/engasjement/salg ville ha stupt. Men så er det lov å være uenig i reglene. Du kan jo mene regelen om 4 cl er idiotisk, men du må fortsatt følge den. Sara Emilie kan fint være uenig i reglene om merking av reklame, men hun må fortsatt følge de. Jeg er ikke enig i alt vi gjør på jobb, men jeg må fortsatt gjøre det. Eller påvirke en endring. For Sara Emilie sin del vil det typisk være politisk. Beskrive utfordringen sin så godt og nøytralt som hun klarer, med forslag til endring og argumenter for at de endringene er bedre for "alle". Så må hun få støtte rundt dette. Gjerne blant influenserkollegaer, kanskje og fagfolk (ikke influensere!) og så må hun få oppmerksomhet rundt det og politikere på banen. Som så kan komme med et endringsforslag til lovverket. Problemet da er at Sara Emilie er så folkelig og jovial at hun lagde stor sak ut av at hun ikke stemte i år på kommunevalget. Fordi det påvirker ikke henne, som hun sa. Ironisk nok viser jo dette hennes totale manglende forståelse for hvordan samfunnet vårt fungerer. For hun er OFTE ute i media og kritiserer ting hun ikke liker. Alt fra 17 mai feiringer til størrelser på badetøy. Og ikke minst reglene hun må forholde seg til. Og så klarer hun å vise at hun egentlig ikke bryr seg en døyt med en setning... 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 19. november 2023 #30387 Del Skrevet 19. november 2023 snurpa skrev (2 timer siden): "Livsstil" i Vixen-sammenheng handler jo ikke om at man fronter en viss type livsstil. Når jeg ser på de andre nominerte, forstår jeg det som de som ikke helt har et spesielt fokus (som f.eks. trening, ernæring, matlaging, mote) men som bare tar oss med på daglige greier. Daglig greier🙈 hun sitter i sofaen mesteparten av det hun viser på Snapchat/IG. Hun er knapt ute av døra med mindre hun åpner utgangsdøren for og få pakker. Hun viser aldri noe av sin hverdag utenom det å vise frem og prate om careless. Hun kunne gjort så mye mere slik att jeg kunne tenkt tanken på att hun fortjente å bli årets livsstil på vixen. Hvor er det blitt av den gode gamle litt vimsete Sara Emilie som vi så før hun ble opptatt av og pushe kjoler og reklame på folk? Hun viser ikke noe innen mat,.ikke trening,ikke att hun er og handler f.eks masse sunn og god mat som hun kunne innspirert sine følgere med. Alt foregår i i sofaen eller når hun setter på klesvask Er det livstil? 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juhu25 Skrevet 19. november 2023 #30388 Del Skrevet 19. november 2023 elskersommer skrev (1 time siden): Daglig greier🙈 hun sitter i sofaen mesteparten av det hun viser på Snapchat/IG. Hun er knapt ute av døra med mindre hun åpner utgangsdøren for og få pakker. Hun viser aldri noe av sin hverdag utenom det å vise frem og prate om careless. Hun kunne gjort så mye mere slik att jeg kunne tenkt tanken på att hun fortjente å bli årets livsstil på vixen. Hvor er det blitt av den gode gamle litt vimsete Sara Emilie som vi så før hun ble opptatt av og pushe kjoler og reklame på folk? Hun viser ikke noe innen mat,.ikke trening,ikke att hun er og handler f.eks masse sunn og god mat som hun kunne innspirert sine følgere med. Alt foregår i i sofaen eller når hun setter på klesvask Er det livstil? hun viser i dag at spiser annet enn pizza 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baremeg Skrevet 19. november 2023 #30389 Del Skrevet 19. november 2023 elskersommer skrev (1 time siden): Daglig greier🙈 hun sitter i sofaen mesteparten av det hun viser på Snapchat/IG. Hun er knapt ute av døra med mindre hun åpner utgangsdøren for og få pakker. Hun viser aldri noe av sin hverdag utenom det å vise frem og prate om careless. Hun kunne gjort så mye mere slik att jeg kunne tenkt tanken på att hun fortjente å bli årets livsstil på vixen. Hvor er det blitt av den gode gamle litt vimsete Sara Emilie som vi så før hun ble opptatt av og pushe kjoler og reklame på folk? Hun viser ikke noe innen mat,.ikke trening,ikke att hun er og handler f.eks masse sunn og god mat som hun kunne innspirert sine følgere med. Alt foregår i i sofaen eller når hun setter på klesvask Er det livstil? Eneste gangen vi ser henne «trene» er når hun reklamerer for walkingpaden som er kanskje to ganger i året 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 19. november 2023 #30390 Del Skrevet 19. november 2023 Juhu25 skrev (12 minutter siden): hun viser i dag at spiser annet enn pizza 😂 Det så jeg. Bare synd ikke barna var der 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 19. november 2023 #30391 Del Skrevet 19. november 2023 Juhu25 skrev (37 minutter siden): hun viser i dag at spiser annet enn pizza 😂 Medisterkaker..? Er det spesielt sunt? Medisterdeig inneholder vel mye fett? Og brun saus laget på smør,samt potetmos..? Ikke spesielt balansert måltid… 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juhu25 Skrevet 19. november 2023 #30392 Del Skrevet 19. november 2023 Isola2 skrev (9 minutter siden): Medisterkaker..? Er det spesielt sunt? Medisterdeig inneholder vel mye fett? Og brun saus laget på smør,samt potetmos..? Ikke spesielt balansert måltid… Variert fra pizza tenkte jeg , hvor sunt er det en annen ting … Hadde gulrot den er pluss 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 19. november 2023 #30393 Del Skrevet 19. november 2023 Tråden er ryddet for avsporinger og persondebatt. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 19. november 2023 #30394 Del Skrevet 19. november 2023 elskersommer skrev (2 timer siden): Daglig greier🙈 hun sitter i sofaen mesteparten av det hun viser på Snapchat/IG. Hun er knapt ute av døra med mindre hun åpner utgangsdøren for og få pakker. Hun viser aldri noe av sin hverdag utenom det å vise frem og prate om careless. Hun kunne gjort så mye mere slik att jeg kunne tenkt tanken på att hun fortjente å bli årets livsstil på vixen. Hvor er det blitt av den gode gamle litt vimsete Sara Emilie som vi så før hun ble opptatt av og pushe kjoler og reklame på folk? Hun viser ikke noe innen mat,.ikke trening,ikke att hun er og handler f.eks masse sunn og god mat som hun kunne innspirert sine følgere med. Alt foregår i i sofaen eller når hun setter på klesvask Er det livstil? Selvfølgelig er det livsstil. Legger ved bilde og link for fakta. https://sml.snl.no/livsstil 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 19. november 2023 #30395 Del Skrevet 19. november 2023 baremeg skrev (2 timer siden): Eneste gangen vi ser henne «trene» er når hun reklamerer for walkingpaden som er kanskje to ganger i året Hun gikk tur med hunden i kveld da…og måtte selvsagt dokumentere det. Men jeg tviler på at det var lange turen🙊 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 19. november 2023 #30396 Del Skrevet 19. november 2023 (endret) Sharp75! skrev (57 minutter siden): Selvfølgelig er det livsstil. Legger ved bilde og link for fakta. https://sml.snl.no/livsstil Men hvis du er kåret til en kategori som heter livsstil, bør ikke det være en positiv / bra livsstil? Endret 19. november 2023 av Bibbi_ 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 19. november 2023 #30397 Del Skrevet 19. november 2023 Bibbi_ skrev (13 minutter siden): Men hvis du er kåret til en kategori som heter livsstil, bør ikke det være en positiv / bra livsstil? Eller i det minste inspirerende på et eller annet vis....? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 19. november 2023 #30398 Del Skrevet 19. november 2023 Frøken Tandberg har ikke så mye egne ideer 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 19. november 2023 #30399 Del Skrevet 19. november 2023 34 minutter siden, elskersommer said: Frøken Tandberg har ikke så mye egne ideer Men Kari Traa sine er 55% ull så mesteparten av sokken er i hvert fall ull. SE sine er bambus, og dyrere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K_mb Skrevet 19. november 2023 #30400 Del Skrevet 19. november 2023 (endret) kvinne_anonym_123 skrev (7 timer siden): Det jeg skriver nå er ikke en del av pågående samtale her inne, likevel må jeg si det. I ethvert arbeidsforhold forekommer det lovverk, krav, oppfølgning, veiledning. Dersom du ikke gjør arbeidet ditt riktig iht. gjeldende lovverk og HMS, så iverksettes det tiltak. Hvorfor tror influencere at de er fritatt for f. eks merking av reklame, fordi de er imot regelverket? I mine yngre dager jobba jeg i uteliv. I Norge er det ikke lov å servere mer enn 4 cl brennevin om gangen. Dvs at du ikke kan få 8 cl i samme glass, men du kan kjøpe 2 enheter a 4 cl og helle de i deg og likevel få i deg 8 cl på samme tid. Selv om JEG synes regelen er idiotisk, så er den der for en grunn og jeg plikter å følge den. Jeg fatter ikke hvorfor influencere er så blendet av sin egen fortreffelighet at de tror de skal slippe unna med reglelverk fordi de person ikke tror på regelverket. I Norge har vi heldigvis maktfordelingsprinsippet, og det er stortinget som vedtar lovene. Ikke influencere. Helt enig og har skrevet lignende innlegg her noen ganger tidligere. Har selv jobbet i privat bedrift og vet hvor strengt regelverk er i forhold til å følge lover og regler i henhold til regelverket som er satt. Lovverket skal følges til punkt og prikke, man skal ha et kvalitetssikringsystem, internkontroll og dokumentasjonen på at alt er på stell, og det skal man kunne dokumentere hvis det aktuelle tilsynet krever det, hvis ikke starter mølla, been there than that, og har på grunn av en liten feil som fikk store konsekvenser selv ryddet opp for et av Norges mest inngripende tilsyn. Den feilen ble aldri gjort igjen og vi lærte, og det var en enorm annerkjennelse og stolthet å få godkjent arbeidet som ble gjort i ettertid og at vi nå hadde vi ryddet opp i feilen, men bot ble det okke som. Blir helt matt over hvordan enkelte her inne forsvarer lovbrudd etter lovbrudd og nærmest kamuflerer kritikken som mobbing og misunnelse. Hvorfor skal bedrifter risikere bøter for å ikke følge regelverket, mens influencere skal slippe unna? Det finnes små bedrifter som betaler seg ihjel av skatt og avgifter og som er pålagt det ene og andre som koster penger, mens influencere kan hoppe over å følge regelverket fordi det er for "tidskrevende" i deres "travle" hverdag som i stor grad handler om å skravle på inn-og utpust på SC og andre sosiale medier hvor privatliv og bedrift røres sammen. Vi trodde vi gjorde riktig, men en feil fikk konsekvenser og det fikk vi en enorm lærdom av, at enkelte bagatelliserer influenceres motvilje mot å følge regelverket er pinlig å lese, det er som om de heier på at influencere skal tjene mest mulig penger uten å gjøre ting riktig etter loven , mens bedrifter som ikke skriker ut på SoMe og ikke følger lovverket må ta sin bot og bedre seg. Alle skal følge lover og regler uansett, slutt å forsvare og bagatellisere lovbrudd!!!! Endret 19. november 2023 av K_mb 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå