Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Gjest Kattedama
elskersommer skrev (Akkurat nå):

Hun som er ilag med broren til V er butikksjef og LM er assisterende,😊

Aha, da har jeg misforstått totalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh som jeg skulle likt og sett budsjettene til disse butikkene! Husleie, strøm, lønn, arbeidsgiveravgift , markedsføringsbidrag til senteret, leie av kasseutstyr osv. Hvor mye må de selge pr dag for å tjene penger? Det legges ned store kjedebutikker i hele landet pga lav inntjening. Blir spennende å se hvor lenge de klarer seg på det vareutvalget. Hvor mange careless fans finnes, og hvor mange relativt like produkter trenger disse.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inga-pinga skrev (36 minutter siden):

Åh som jeg skulle likt og sett budsjettene til disse butikkene! Husleie, strøm, lønn, arbeidsgiveravgift , markedsføringsbidrag til senteret, leie av kasseutstyr osv. Hvor mye må de selge pr dag for å tjene penger? Det legges ned store kjedebutikker i hele landet pga lav inntjening. Blir spennende å se hvor lenge de klarer seg på det vareutvalget. Hvor mange careless fans finnes, og hvor mange relativt like produkter trenger disse.

Dette har jeg også tenkt på.. de må selge mye pr dag for att det skal gå rundt.  Jeg har vært på Arkaden i Oslo 4-5 ganger i sommer/høst og det har ikke vært kunder i butikken hennes. Var ei dame der siste gang jeg var der. Ellers helt tomt

Å Gran på Hadeland er ikke det største senteret i Norge . Synes det er rart at det ikke nevnt på hjemmesiden til senteret på Gran at careless åpner der 

Endret av elskersommer
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inga-pinga skrev (8 timer siden):

Nettopp.

Om vi tar utgangspunkt i lek med tall fra i går havner vi vel på rundt tre årsverk pr butikk. Kanskje fire. Det alene vil jo utgjøre rundt 1,5-2 mill i rene lønnsutgifter PR BUTIKK. Og da snakker vi om lav lønn.

Så kommer alt det andre av utgifter på toppen. Også arbeidsgiveravgift osv.

Lønnsutgiftene alene utgjør ca 150k pr måned. Dvs de er nødt til å gå med overskudd på over 6k pr dag pr butikk for å dekke lønnsutgiftene.

Jeg har tidligere tatt utgangspunkt i en snittpris pr produkt hos Careless på kr 500. Om vi fortsetter med det og ser for oss ca 35% fortjeneste pr produkt (35% av 500 er 175 kr. Dvs at de må selge minst 36 plagg pr dag pr butikk for å gå i null med lønnskostnadene.

Tenker vi at hver butikk har i snitt 10 timer åpent pr dag så blir det 3,5 plagg pr time. Og da har jeg ikke tatt med momsutgifter, husleie, internett, strøm, klassesystem, betalingsterminal ++

Og skal de klare å selge 3,5 plagg pr time så må de ha langt flere personer enn det innom butikken ettersom ikke alle nødvendigvis handler. En bør minst tredoble antallet, altså 10 besøkende i snitt pr time. Jeg ville tatt godt i og tenkt minst 20 besøkende i timen. Bare for å klare salg på 3,5 produkter i timen kun for å dekke lønnsutgiftene.

Men det er naturlig å anta at Careless har høyere inntjening pr plagg enn 35%. Ser vi på landene de produserer i, kvaliteten og materiale på plaggene så vil jeg tippe de er nærmere 60% fortjeneste pr plagg. Minimum over 50%.

Men selv da er det ganske åpenbart at butikkene må være rene tapsprosjekt. Handelen generelt går ned, folk strammer til på utgiftene og det går ut over detaljhandelen. Større kjeder med lengre fartstid, bedre produkter og bedre innkjøpsavtaler legger ned butikker for å spare penger.

Men ikke Careless. Careless går mot strømmen og satser stort.

Hvorfor dukker opp i hodet mitt.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (9 timer siden):

Dette har jeg også tenkt på.. de må selge mye pr dag for att det skal gå rundt.  Jeg har vært på Arkaden i Oslo 4-5 ganger i sommer/høst og det har ikke vært kunder i butikken hennes. Var ei dame der siste gang jeg var der. Ellers helt tomt

Å Gran på Hadeland er ikke det største senteret i Norge . Synes det er rart at det ikke nevnt på hjemmesiden til senteret på Gran at careless åpner der 

Står på deres Facebook side, den er mer oppdatert enn hjemmesiden 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

baremeg skrev (2 timer siden):

Hvor lenge skal hun holde på med mascara- «humoren»? . Det var litt artig første gangen for ett eller to år siden. 

Hun bare resirkulerer, nå begynner hun å gnåle om hvor mye hun har gått opp i vekt og The Well igjen også..

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Isola2 skrev (2 timer siden):

Hun bare resirkulerer, nå begynner hun å gnåle om hvor mye hun har gått opp i vekt og The Well igjen også..

The Well hadde rett i at hun lagde det shitshowet for å få blest om eget badetøy. Bare se hvordan hun snakker ned andres produkter for å fremheve egne. At folk gidder å støtte denne bedriften er ubegripelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (8 timer siden):

Nettopp.

Om vi tar utgangspunkt i lek med tall fra i går havner vi vel på rundt tre årsverk pr butikk. Kanskje fire. Det alene vil jo utgjøre rundt 1,5-2 mill i rene lønnsutgifter PR BUTIKK. Og da snakker vi om lav lønn.

Så kommer alt det andre av utgifter på toppen. Også arbeidsgiveravgift osv.

Lønnsutgiftene alene utgjør ca 150k pr måned. Dvs de er nødt til å gå med overskudd på over 6k pr dag pr butikk for å dekke lønnsutgiftene.

Jeg har tidligere tatt utgangspunkt i en snittpris pr produkt hos Careless på kr 500. Om vi fortsetter med det og ser for oss ca 35% fortjeneste pr produkt (35% av 500 er 175 kr. Dvs at de må selge minst 36 plagg pr dag pr butikk for å gå i null med lønnskostnadene.

Tenker vi at hver butikk har i snitt 10 timer åpent pr dag så blir det 3,5 plagg pr time. Og da har jeg ikke tatt med momsutgifter, husleie, internett, strøm, klassesystem, betalingsterminal ++

Og skal de klare å selge 3,5 plagg pr time så må de ha langt flere personer enn det innom butikken ettersom ikke alle nødvendigvis handler. En bør minst tredoble antallet, altså 10 besøkende i snitt pr time. Jeg ville tatt godt i og tenkt minst 20 besøkende i timen. Bare for å klare salg på 3,5 produkter i timen kun for å dekke lønnsutgiftene.

Men det er naturlig å anta at Careless har høyere inntjening pr plagg enn 35%. Ser vi på landene de produserer i, kvaliteten og materiale på plaggene så vil jeg tippe de er nærmere 60% fortjeneste pr plagg. Minimum over 50%.

Men selv da er det ganske åpenbart at butikkene må være rene tapsprosjekt. Handelen generelt går ned, folk strammer til på utgiftene og det går ut over detaljhandelen. Større kjeder med lengre fartstid, bedre produkter og bedre innkjøpsavtaler legger ned butikker for å spare penger.

Men ikke Careless. Careless går mot strømmen og satser stort.

Hvorfor dukker opp i hodet mitt.

Hva koster det og leie disse lokalene i Oslo? Har leid lokaler før men det var en helt annen størrelse og ikke i oslo. 

Men tar jeg i om det ligger på 25 tusen år måned? Pluss strøm?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir hun flau over at postmannen ser henne gjennom vinduet med den runkesaken gubben bruker, når hun uansett skal legge det ut på internett? 🙈

• Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (Akkurat nå):

Hvorfor blir hun flau over at postmannen ser henne gjennom vinduet med den runkesaken gubben bruker, når hun uansett skal legge det ut på internett? 🙈

Det er tross alt postmannen🙈 att flere tusen ser på Snapchat att hun har kjøpt sexy undertøy og viser villig vekk runkemaskin og womenizer blir noe annet🙈🙈

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å ta opp dette med the Well igjen nå? Legger ut oppsparte screenshots på beefen deres fra hundre år siden? Tom for stoff nå så må resirkulere gammelt dritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (2 timer siden):

The Well hadde rett i at hun lagde det shitshowet for å få blest om eget badetøy. Bare se hvordan hun snakker ned andres produkter for å fremheve egne. At folk gidder å støtte denne bedriften er ubegripelig. 

Jepp.Desverre fikk hun alt for mye oppmerksomhet for det gnålet den gangen.Håper vel på noe tilsvarende nå,kanskje salg av de tretti ulike Anna «designene» ikke går så bra.. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sprite skrev (43 minutter siden):

Hva er poenget med å ta opp dette med the Well igjen nå? Legger ut oppsparte screenshots på beefen deres fra hundre år siden? Tom for stoff nå så må resirkulere gammelt dritt?

Sikkert nye bikini kommer snart 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_1201.thumb.jpeg.709e8746ee2ea6c53e72d1eb09d9db93.jpeg

Fantastisk godt innlegg. I stor kontrast til Careless som ikke tilbyr reparasjon av klær og på sitt beste tilbyr 40% rabatt på produkter folk har kjøpt som er defekt.

For å ikke snakke om fast fashion opplegget med konstant nye modeller.

Jeg er allerede kunde hos NorthernPlayGround og nå kommer jeg nok til å handle mer derifra og.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (2 timer siden):

Rimelig teit. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
elskersommer skrev (4 timer siden):

Hva koster det og leie disse lokalene i Oslo? Har leid lokaler før men det var en helt annen størrelse og ikke i oslo. 

Men tar jeg i om det ligger på 25 tusen år måned? Pluss strøm?

Det er basert på omsetning og ut fra str på lokalet. Så inngår man avtale ut fra det. Så to butikker i samme senter har ikke samme månedsleie...

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (5 timer siden):

Jeg skjønner ikke at du kan være så bastant? Hun hadde ikke nevnt sin bikinikolleksjon, det var det The Well som gjorde. 

Det skal også sies at det var helt reell kritikk av The Well, og at det fikk ting til å skje. 

Men her ikke er jo agendaen å ta SE, så alt negativt som sies om henne, blir en sannhet... smh

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurpa skrev (5 minutter siden):

Jeg skjønner ikke at du kan være så bastant? Hun hadde ikke nevnt sin bikinikolleksjon, det var det The Well som gjorde. 

Det skal også sies at det var helt reell kritikk av The Well, og at det fikk ting til å skje. 

Men her ikke er jo agendaen å ta SE, så alt negativt som sies om henne, blir en sannhet... smh

SE gjør ikke noe uten at hun tjener penger på det. Våkne opp og se hvordan disse damene og Reme oppererer

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (4 timer siden):

Fordi at, til tross for at hun står på kjøkkenet, så er det ingen hjemme.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...