Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Gjest Kattedama
Mamak skrev (5 minutter siden):

Husker hun hadde vært å handlet høstpynt et sted. Tror det var på plsntasjen. Da fortalte hun prisen på dørkransen hun hadde kjøpt. Så begynte hun å snakke så varmt om all pynten på Nille som kostet en brøkdel av prisen. Siden adsales annonserer for Nille tenkte jeg det burde vært merket med reklame 

Nettopp! Det er poenget mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stargaze skrev (14 timer siden):

Hun er en idiot som deler helseopplysninger om ingen sin. Helseopplysninger er sensitive personopplysninger og omfattet av GDPR (personopplysningsloven)

Det gjelder både helsetilstand og ikke minst legebesøk, som hun villig deler. Vi vet når de er på Ahus og hvorfor de er på Ahus. 

Håper disse ungene som lever med stadige brudd på retten til vern av egne personopplysninger etterhvert saksøker foreldrene herfra til himmelen.

Den ene influenceren virker jo dummere enn den andre. Og SE er en versting! Hun burde virkelig skamme seg for å prøve å tjene penger på ungens kroniske sykdom. (Som jeg ikke burde visst hva var…)

Hun påstår hun beskytter ungene ved å ikke vise de frem på sine kanaler sånn at folk ikke vet hvordan de ser ut, men Sara er blant de verste når det kommer til utlevering av barn da hun villig vekk deler alt om sykdommen til sønnen; hvordan det påvirker hverdagen hans, kontroller, at hun måtte være med på klassetur pga sykdommen osv…det er grove brudd på personvern og vern om helseopplysninger

Det er ikke greit at hun bruker sønnens sykdom for å drive folkeopplysning. Det er sønnens sykdom og ikke Saras; det er sønnens historie å fortelle, han eier sin egen kropp og historie

Han er fortsatt liten og for liten til å forstå at moren utleverer han, men han vokser til og av erfaring så vet jeg at eldre barn med kroniske sykdommer vil ikke at alle andre skal vite. Alt rundt kropp og egen helse er privat, og det må få være opp til de selv å bestemme hvem som skal få vite og når. Det holder at lærere/assistenter og rektor vet, likedan foreldre til nærmeste venner mtp besøk og hva de skal gjøre ved høyt eller lavt blodsukker. Så kan gutten selv få fortelle andre når han er klar for det. De bor ikke akkurat i en storby, og det er ikke sikkert gutten hadde likt at alle fikk vite at mamma måtte være med på klassetur pga han. Kropp og helse er privat!

Ene datteren vår har en autoimmun sykdom, og hun har vært veldig privat rundt det. Lærer og skoleledelse visste om det pga tiltak og fravær, men det var først i vår, siste del av avgangsåret på Vgs hun valgte å fortelle til noen få utvalgte venner. Hadde jeg feks lagt ut om sykdommen hennes på feks Facebook eller snap så hadde all tillit til meg vært borte og jeg hadde ikke blitt tilgitt. Det ville uansett ikke ramlet meg inn å fortelle kreti og pleti om hvor syk hun i perioder er, nettopp pga det er ikke min historie å fortelle

Sara tenker ikke over at skjerming av barn er ikke bare å vise de frem sånn at folk vet hvordan de ser ut, muntlig utlevering er enda verre.

Caroline Berg Eriksen viser frem barna i hytt og pine, og jeg kunne kjent de igjen på lang avstand. Men jeg vet absolutt ingenting om deres helsetilstand. Personlig så synes jeg utlevering av sykdom er mye verre enn å vise frem bilder. 

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (6 minutter siden):

Hun påstår hun beskytter ungene ved å ikke vise de frem på sine kanaler sånn at folk ikke vet hvordan de ser ut, men Sara er blant de verste når det kommer til utlevering av barn da hun villig vekk deler alt om sykdommen til sønnen; hvordan det påvirker hverdagen hans, kontroller, at hun måtte være med på klassetur pga sykdommen osv…det er grove brudd på personvern og vern om helseopplysninger

Det er ikke greit at hun bruker sønnens sykdom for å drive folkeopplysning. Det er sønnens sykdom og ikke Saras; det er sønnens historie å fortelle, han eier sin egen kropp og historie

Han er fortsatt liten og for liten til å forstå at moren utleverer han, men han vokser til og av erfaring så vet jeg at eldre barn med kroniske sykdommer vil ikke at alle andre skal vite. Alt rundt kropp og egen helse er privat, og det må få være opp til de selv å bestemme hvem som skal få vite og når. Det holder at lærere/assistenter og rektor vet, likedan foreldre til nærmeste venner mtp besøk og hva de skal gjøre ved høyt eller lavt blodsukker. Så kan gutten selv få fortelle andre når han er klar for det. De bor ikke akkurat i en storby, og det er ikke sikkert gutten hadde likt at alle fikk vite at mamma måtte være med på klassetur pga han. Kropp og helse er privat!

Ene datteren vår har en autoimmun sykdom, og hun har vært veldig privat rundt det. Lærer og skoleledelse visste om det pga tiltak og fravær, men det var først i vår, siste del av avgangsåret på Vgs hun valgte å fortelle til noen få utvalgte venner. Hadde jeg feks lagt ut om sykdommen hennes på feks Facebook eller snap så hadde all tillit til meg vært borte og jeg hadde ikke blitt tilgitt. Det ville uansett ikke ramlet meg inn å fortelle kreti og pleti om hvor syk hun i perioder er, nettopp pga det er ikke min historie å fortelle

Sara tenker ikke over at skjerming av barn er ikke bare å vise de frem sånn at folk vet hvordan de ser ut, muntlig utlevering er enda verre.

Caroline Berg Eriksen viser frem barna i hytt og pine, og jeg kunne kjent de igjen på lang avstand. Men jeg vet absolutt ingenting om deres helsetilstand. Personlig så synes jeg utlevering av sykdom er mye verre enn å vise frem bilder. 

Jeg må si jeg er litt delt her.. Generelt burde ingen influencere delt noe av barna sine på internett mener jeg.. Som du sier, man kan kjenne igjen Caroline sine barn på lang avstand.. For min egen del så hadde jeg ikke kjent igjen Sara sine barn, og jeg vet ikke navnet dems heller utenom minsten.. Men du har jo alltid barnets kamerater og klassekamerater og så videre som kanskje ser på sosiale medier..

Diabetes er jo således ikke en usynlig sykdom heller.. Flere går rundt med disse insulinpumpene.. Samtidig angår det ikke resten av verden hvilke helseplager noen har, med mindre man deler det selv på eget initiativ..

Jeg skulle ønske alle barn ble skjermet uansett er min konklusjon..

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roe skrev (18 minutter siden):

Diabetes er jo således ikke en usynlig sykdom heller.. Flere går rundt med disse insulinpumpene.. Samtidig angår det ikke resten av verden hvilke helseplager noen har, med mindre man deler det selv på eget initiativ..

Har ei som er inngiftet i nær familie.. vi har kjent henne i snart 10 år. Min mann og jeg ble rimelig overrasket da vi i vinter fikk vite att hun har diabetes type 1..

Så det kan fint være en usynlig sykdom. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet også svært mye om minsten…ikke positive ting han er blitt oppdatert om hun. Litt av en mammaperm hun har hart med sykt mye syting og klaging rundt søvn. Hun ønsket seg nok en baby som sov både dag og natt. Det fikk hun ikke, og det er det svært mange andre som også ikke får.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (8 minutter siden):

Har ei som er inngiftet i nær familie.. vi har kjent henne i snart 10 år. Min mann og jeg ble rimelig overrasket da vi i vinter fikk vite att hun har diabetes type 1..

Så det kan fint være en usynlig sykdom. 

Ikke sant, og hos flere er det synlig også, men det er derfor jeg synes det bør være noe man deler på eget initiativ om man ønsker det selv.. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stargaze skrev (14 minutter siden):

Vi vet også svært mye om minsten…ikke positive ting han er blitt oppdatert om hun. Litt av en mammaperm hun har hart med sykt mye syting og klaging rundt søvn. Hun ønsket seg nok en baby som sov både dag og natt. Det fikk hun ikke, og det er det svært mange andre som også ikke får.

Ja synes også vi vet alt for mye om lille 🤷‍♀️  Hennes permisjon var vell over i juni eller noe sånt, hun er bare heldig som kan styre hverdagen så mye selv og har kontor hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roe skrev (2 timer siden):

Jeg må si jeg er litt delt her.. Generelt burde ingen influencere delt noe av barna sine på internett mener jeg.. Som du sier, man kan kjenne igjen Caroline sine barn på lang avstand.. For min egen del så hadde jeg ikke kjent igjen Sara sine barn, og jeg vet ikke navnet dems heller utenom minsten.. Men du har jo alltid barnets kamerater og klassekamerater og så videre som kanskje ser på sosiale medier..

Jeg skulle ønske alle barn ble skjermet uansett er min konklusjon..

Om du ikke vet hva barna heter har du ikke fulgt lenge nok eller fulgt med… jeg vet veldig godt hva de jeter og hvordan de ser ut. Tror de fleste i denne tråden vet det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Sprite skrev (41 minutter siden):

Om du ikke vet hva barna heter har du ikke fulgt lenge nok eller fulgt med… jeg vet veldig godt hva de jeter og hvordan de ser ut. Tror de fleste i denne tråden vet det

Det er bare å starte på side 1 i tråden, godt dokumentert all eksponering hun har drevet med siden hun startet opp som «eksponering av barn» influenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprite skrev (1 time siden):

Jeg måtte gå tilbake i tråden for å lese meg opp litt (har bare lest noen sider) og jeg må si at jeg synes hun har kommet en lang vei fra hvor hun var før i forhold til eksponeringen.. men hun har fortsatt en lang vei å gå dessverre.. Ikke noe særlig å dele helserelatert info på et så personlig nivå og i salgsrelatert form atpåtil..

caremore skrev (19 minutter siden):

Det er bare å starte på side 1 i tråden, godt dokumentert all eksponering hun har drevet med siden hun startet opp som «eksponering av barn» influenser.

Tusen takk for tipset.. Jeg gikk tilbake for å lese i tråden nå og det er ikke god lesing hvor høy eksponering disse barna har fått.. :( Da skjønner jeg reaksjonen på at det deles hvem som har hvilke helseplager bedre..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe nytt at hun har vært dårlig på å merke med reklame screenshot av første siden i denne tråden tilbake i 2019. Syns hun har blitt bedre nå etter denne runden med FT. Får se hvor lenge det varer da

IMG_0890.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (5 timer siden):

Nei. Dette er samarbeidspartnere til Adsales og SE AS reklamerer for noen av de for øyeblikket. Noen av de andre influenserne hos Adsales reklamerer for andre samarbeidspartnere, Poenget er at når SE As snakker om eller viser frem noen av disse produktene på listen, skal det merkes. Dessuten viser oversikten over samarbeidspartnere når det bygges opp til et reklame innlegg og hva som er reklame (selv om det ikke er merket.

Sara skal merke de hun har hatt samarbeid med. Sara trenger ikke merke reklameoppdrag andre influensere har fått. Kun de oppdragene hun har hatt. 
Jeg synes ikke Sara har merket godt. Men du må ikke dikte opp saker å ta henne på. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Bella50 skrev (16 minutter siden):

Sara skal merke de hun har hatt samarbeid med. Sara trenger ikke merke reklameoppdrag andre influensere har fått. Kun de oppdragene hun har hatt. 
Jeg synes ikke Sara har merket godt. Men du må ikke dikte opp saker å ta henne på. 

Igjen, les innlegget en gang til. Jeg skriver at hun reklamerer for noen av de! Du trenger ikke å dikte opp ting jeg ikke skriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sprite skrev (4 timer siden):

De to eldste er jo dokumentert i boka hun skrev. Jenta er til og med på coveret.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (2 timer siden):

Igjen, les innlegget en gang til. Jeg skriver at hun reklamerer for noen av de! Du trenger ikke å dikte opp ting jeg ikke skriver. 

Du skriver at dersom Sara fremviser produkter fra listen, skal de merkes med reklame. 
Det fremkommer ikke at dette kun gjelder enkelte merker. 

IMG_5212.jpeg

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Bella50 skrev (3 minutter siden):

Du skriver at dersom Sara fremviser produkter fra listen, skal de merkes med reklame. 

IMG_5212.jpeg

Whatever, jeg har sagt mitt. Gidder ikke å hverken avspore eller bruke flere kalorier på å forklare med teskje. Og nei, jeg kommer ikke til å svare noen av de andre brukerne som kommer løpende inn og skal avspore videre. 

Endret av caremore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bella50 skrev (7 minutter siden):

IMG_5212.jpeg

Dette er vel en liste over aktuelle samarbeidspartnere Adsales har.. Ikke en liste over alle Sara spesifikt har samarbeid med som du nevner @Bella50.. 

Det hadde vært fint om influensere kunne laget seg slike lister da.. Det hadde blitt enklere å få oversikt.. 🤔

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamak skrev (8 timer siden):

Husker hun hadde vært å handlet høstpynt et sted. Tror det var på plsntasjen. Da fortalte hun prisen på dørkransen hun hadde kjøpt. Så begynte hun å snakke så varmt om all pynten på Nille som kostet en brøkdel av prisen. Siden adsales annonserer for Nille tenkte jeg det burde vært merket med reklame 

Ad Sales skaffer samarbeidspartnere.  Så får Influensere i oppdrag å reklamere. Sara har fortalt at neste år endrer hun sin kontrakt med Ad Sales til 4 oppdrag i måneden. 

Dersom Ad Sales gav Nille oppdraget til en annen influenser, må ikke Sara merke med reklame når hun viser produkter fra Nille. Sara skal kun merke med reklame dersom produktet har markedsverdi for henne.  

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama

Ser at flere av Adsales sine annonsører/samarbeidspartnere har fått brev fra FT pga manglende merking (skjult reklame).  Blant annet Lyko som Tandberg reklamerer for flere ganger i måneden, hun har faktisk reklamert for de uten å merke også. «i I en tilsynsaksjon har Forbrukertilsynet sett nærmere på annonsører som bruker påvirkere til å markedsføre på Instagram, TikTok og Snapchat. Målet har vært å avdekke skjult reklame.»
https://www.forbrukertilsynet.no/wp-content/uploads/2022/06/oversikt-over-annonsorer-som-mottatt-brev-etter-aksjon.pdf

Det er naivt å tro at en influenser snakker om bedrifter/ produkter uten at det er en markedsføringsverdi der, særlig når det det gjelder Tandberg som har drevet med direkte løgner om hvordan egenreklame skal merkes. 

Endret av caremore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...