Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
caremore skrev (9 timer siden):

Hvorfor har hun merket dette innlegget med egenreklame?

IMG_8656.jpeg

Kanskje hun plutselig hadde tid til å skrive egenreklame? Eller har det gått opp for henne st hun som alle andre må følge lover og regler?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
caremore skrev (9 timer siden):

Det er første gang jeg ser at hun merker en slik Careless reklame. 

kanskje fordi  hun har møte, Sa ikke hun  20.sept så dokumentert at hun ikke gjør noe feil ??

Skrevet
Juhu25 skrev (23 minutter siden):

kanskje fordi  hun har møte, Sa ikke hun  20.sept så dokumentert at hun ikke gjør noe feil ??

Mange nok rapporter inne til å vise manglende merking oftere enn merking.

MEN,bra hun merker,når hun gjør det.

• Liker 4
Skrevet
Kmhfj skrev (10 timer siden):

Nei, å stille et spørsmål om hva det reklameres for er ikke mobbing. Og sin sagt så er det mange som kunne tenkt et par ekstra runder over hva de skrev. Men det var vel ingen parter som ga seg. Det sto "reklame fotoknudsen" og allikevel var det mange som måtte spørre gjentatte ganger " er det reklame for careless eller Fotoknudsen", det var tydelig merking av reklame for Fotoknudsen så sånn rent teknisk sett var det er "dumt" spørsmål. Helt innafor å spørre "burde du ikke også reklamert for careless her?" 

Det handler litt om hvordan man ordlegger seg og der var mange uheldige og ting eskalere. At noen velger å sende melding i innboksen syns jeg er hjernedødt. Men hovedpoenget mitt var at det var ingen som ville gi seg i det kommentarfeltet. Jeg sier ikke at jeg er enig med det som ble skrevet der

Mamak: ja, jeg har lest hele kommentarfeltet og står fremdeles inne for meningen min. 

Siterte deg fordi jeg hold på å skrive noe usaklig og angret meg, men fikk ikke til å fjerne siteringen. Ikke om deg altså, men reklame kanalen til SaraE, hun har jo mer reklame enn tv3. 

Hun har vel ikke akkurat skaffet advokat fordi noen er litt strenge ifht reklame. Syns kanskje man skal holde seg litt for god for å bagatellisere noe som kan være alvorlig. Hvis jeg leste det du skrev riktig. 

Det var da ikke mange som gjentatte ganger spurte om hun reklamerte for careless eller fotoknudsen. Det var ei dame som spurte og hun fikk så hatten passet pga dette.. skremmende at du ikke så hvordan SE sin fans oppførte seg

• Liker 4
  • Nyttig 5
Gjest Kattedama
Skrevet

Dette er første gangen siden februar hun IKKE har på Careless/ byLien eller noe som er sponset/samarbeid.

IMG_8657.jpeg

Skrevet
caremore skrev (8 minutter siden):

Dette er første gangen siden februar hun IKKE har på Careless/ byLien eller noe som er sponset/samarbeid.

IMG_8657.jpeg

Det er meldt inn flere saker angående snikreklame i reklamekanalene hennes. Tviler på at det hjelper noe særlig å vise at frøken vil ikke, kjenner til regelverket nå. 

• Liker 5
Gjest Kattedama
Skrevet
Høstsemester skrev (3 minutter siden):

Det er meldt inn flere saker angående snikreklame i reklamekanalene hennes. Tviler på at det hjelper noe særlig å vise at frøken vil ikke, kjenner til regelverket nå. 

Hun har nok allerede fått beskjed om hva som gjelder. @J.. vet du når rapporten fra FT om de firmaene som har fått beskjed som at de ikke følger markedsføringsloven kommer?

Skrevet
caremore skrev (6 minutter siden):

Hun har nok allerede fått beskjed om hva som gjelder. @J.. vet du når rapporten fra FT om de firmaene som har fått beskjed som at de ikke følger markedsføringsloven kommer?

Det vet jeg ikke..

• Liker 1
Skrevet
Høstsemester skrev (3 timer siden):

Det er godt dokumentert hvem som mobbet og SE samt fansen bør være bekymret for om det kommer etterspill. 
Merkelig nok bagatiliserer du mobbing som fansen og SE holdt på med. 

Nå var det tross alt det dere var uenige om🫣

• Liker 2
Skrevet
caremore skrev (11 minutter siden):

Sjekk linken jeg la ut nå nylig. Der står det at selskap som benyttet påvirkere til å markedsføre produkter eller tjenester på sine vegne, vil selskapet sim annonsør være hovedansvarlig for at reglene i markedsføringsloven overholdes. 

• Liker 1
Skrevet
prepp skrev (5 minutter siden):

Nå var det tross alt det dere var uenige om🫣

Det er godt dokumentert at SE og fansen mobbet. Bekymring for etterspill ville jeg tatt på ramme alvor!

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Bilde 1 merker hun riktig med egenreklame.. snap som sendes 2 min senere  er det ikke merket... 

Bilder fra SE Snapchat 

Screenshot_2023-09-18-11-21-54-196_com.snapchat.android.jpg

Screenshot_2023-09-18-11-22-08-721_com.snapchat.android.jpg

• Liker 5
Skrevet (endret)
Høstsemester skrev (34 minutter siden):

Det er godt dokumentert at SE og fansen mobbet. Bekymring for etterspill ville jeg tatt på ramme alvor!

Du sier at folk som kommenterte fikk innboksen sin fulle av hets, kan du legge ved et eksempel da? Vi har jo sett du har repetert deg noen ganger og det hadde vært fint å se hva du refererer til. 

Endret av prepp
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Høstsemester skrev (55 minutter siden):

Sjekk linken jeg la ut nå nylig. Der står det at selskap som benyttet påvirkere til å markedsføre produkter eller tjenester på sine vegne, vil selskapet sim annonsør være hovedansvarlig for at reglene i markedsføringsloven overholdes. 

Ja og de som ikke følger opp dette ansvaret vil bli registrert i en oversikt som FT deler. Det er en  oppdatert rapport jeg venter på, det er Careless som eventuelt vil bli registrert der. Ikke SE AS.

Endret av caremore
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
prepp skrev (25 minutter siden):

Du sier at folk som kommenterte fikk innboksen sin fulle av hets, kan du legge ved et eksempel da? Vi har jo sett du har repetert deg noen ganger og det hadde vært fint å se hva du refererer til. 

Hørt om personvern? Det er ikke slik at random brukere kan legge ut hva andre har fått i innboksen sin.  Det er flere av oss som har sett de meldingene, og det er ikke pent for å si det mildt.

Endret av caremore
Skrevet
caremore skrev (11 minutter siden):

Hørt om personvern? Det er ikke slik at random brukere kan legge ut hva andre har fått i innboksen sin.  Det er flere av oss som har sett de meldingene, og det er ikke pent for å si det mildt.

Jeg har og sett flere av disse.

• Liker 4
Skrevet
caremore skrev (3 minutter siden):

Her var det mye sammenfallende interesser.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
prepp skrev (54 minutter siden):

Meldingene var verre enn kommentarene i kommentarfeltet. Personene som sendte disse meldingene er gjenkjennelige fra kommentarfeltet. Jeg hadde som sagt vært redd for etterspill.

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...