prepp Skrevet 3. september 2023 #27101 Skrevet 3. september 2023 LinnHenrikke skrev (5 minutter siden): Hva skal en advokat gjøre egentlig? Skjønner at Sara syns det ubehagelig med kritikk og gransking av Careless, men det er ikke hets, mobbing, trusler eller trakassering. Kun kritikk som i stor grad er selvforskyldt. Hadde Sara fulgt reglene for feks merking av reklame riktig hadde innleggene her inne automatisk blitt halvert. Det er vel det de skal undersøke. Fra mitt ståsted kan vi kan huke av trakassering i hvertfall. Jeg tror noen trenger en korrigering, rett og slett en liten påminnelse om hva man faktisk driver med. 3 4
LinnHenrikke Skrevet 3. september 2023 #27102 Skrevet 3. september 2023 Plumpie skrev (3 minutter siden): Det er dessverre en del tilfeller av mobbing også innimellom den saklige kritikken.. Det finnes alltid noe nytt å «ta henne» på uansett hva hun gjør har jeg inntrykk av Det kommer absolutt unødvendige kommentarer og ting som kan oppfattes som mobbing eller hets. Men det gjelder ALLE kjente fjes i Norge og i utlandet. Når man frivillig velger å ha en jobb som går ut på å eksponere seg selv og livet sitt fra morgen til kveld, og attpåtil tjener grovt på det, må man regne med å ikke bare få hjerter og hyllester tilbake. Det er medaljens bakside, og takler man ikke det - men må true med advokat og psykolog, så er man rett og slett i feil bransje. Trusler, forfølgelse og grov hets er selvsagt noe annet, men det er langt fra det som er tilfelle her. Her er det rett og slett noen som ikke liker å få kritikk, og helst bare skulle fått ros. 16
Gjest Plumpie Skrevet 3. september 2023 #27103 Skrevet 3. september 2023 LinnHenrikke skrev (1 minutt siden): Det kommer absolutt unødvendige kommentarer og ting som kan oppfattes som mobbing eller hets. Men det gjelder ALLE kjente fjes i Norge og i utlandet. Når man frivillig velger å ha en jobb som går ut på å eksponere seg selv og livet sitt fra morgen til kveld, og attpåtil tjener grovt på det, må man regne med å ikke bare få hjerter og hyllester tilbake. Det er medaljens bakside, og takler man ikke det - men må true med advokat og psykolog, så er man rett og slett i feil bransje. Trusler, forfølgelse og grov hets er selvsagt noe annet, men det er langt fra det som er tilfelle her. Her er det rett og slett noen som ikke liker å få kritikk, og helst bare skulle fått ros. Det blir feil å si at fordi man er en offentlig person i Norge, så må man regne med disse unødvendige kommentarene og mobbing. Det er et yrke på lik linje med andre yrker, og ingen burde oppleve det når de er på jobb. Det blir litt som å si at fordi du er bartender, så må du regne med de ekle kundene, jeg synes ikke det bør være sånn. Saklig konstruktiv kritikk er selvsagt noe helt annet! Men jeg fikk inntrykk av at Sara snakket om de drøyeste av de drøye nå, som driver med nettopp grovere greier som trusler osv i forbindelse med AI og slikt.. Kan dessverre tenke meg at offentlige personer i Norge får mye ufyselig i innboksen sin. Utrolig bra at hun har snudd om å eksponere barn, og oppfordrer andre kolleger til det samme.
J.. Skrevet 3. september 2023 #27104 Skrevet 3. september 2023 Snublefot62 skrev (9 minutter siden): Om SE er overrasket over dette så må jeg bare si velkommen etter. Det er tatt opp her flere ganger de siste månedene at dette skjer og er mulig. Lett er det også. Spesielt har dette vært nevnt i forhold til eksponeringen hun driver med av ungene. Da er det f meg på tide at hun våkner opp og tar til seg at eksponeringen hennes av seg selv og familien kan gi svært uheldige utfall. Spesielt ironisk da er det jo at SE selv stilte opp relativt lettkledd i media her om dagen. For betaling. Håper betalingen var god for de bildene der gjør det veldig lett for den som vil å lage kunstige bilder av henne naken. Gud bedre meg så korttenkt hun er. Hun er fler år på etterslep,faktisk. Å manipulere bilder har folk gjort siden Internett ble etablert for hvermannsen for godt over 20 år siden. Man trengte ikke AI for å lage deepfakes. Men som alltid er hun åresvis etter alle andre.. 8
Snublefot62 Skrevet 3. september 2023 #27105 Skrevet 3. september 2023 J.. skrev (4 minutter siden): Hun er fler år på etterslep,faktisk. Å manipulere bilder har folk gjort siden Internett ble etablert for hvermannsen for godt over 20 år siden. Man trengte ikke AI for å lage deepfakes. Men som alltid er hun åresvis etter alle andre.. Men alle konkurrerer nå om å bygge best mulig AI inn i produktene sine. Så tilgangen har aldri vært lettere. 3
J.. Skrevet 3. september 2023 #27106 Skrevet 3. september 2023 Snublefot62 skrev (Akkurat nå): Men alle konkurrerer nå om å bygge best mulig AI inn i produktene sine. Så tilgangen har aldri vært lettere. Absolutt. Men hun legger det jo frem som at dette er et problem NÅ. Deepfakes av både barn og voksne har flytet fritt på nett i minst 10 år allerede. Ikke uten grunn til at grűnderne av ymse SoMe kanaler IKKE poster egne barn på sine kanaler. 4
elskersommer Skrevet 3. september 2023 #27107 Skrevet 3. september 2023 Hun får kanskje mye private meldinger som er hets og mobbing. Fordi det som skrives her inne er da ikke mobbing og advokatmat? Dette begynner å minne meg litt om Anne Brith davidsen 15 1
Snublefot62 Skrevet 3. september 2023 #27108 Skrevet 3. september 2023 J.. skrev (1 minutt siden): Absolutt. Men hun legger det jo frem som at dette er et problem NÅ. Deepfakes av både barn og voksne har flytet fritt på nett i minst 10 år allerede. Ikke uten grunn til at grűnderne av ymse SoMe kanaler IKKE poster egne barn på sine kanaler. Ja jeg er helt enig. Skremmende hvor uvitende hun er om bransjen hun jobber i. 6
Gjest Sprite Skrevet 3. september 2023 #27109 Skrevet 3. september 2023 SaraE: skal legge bort telefonen mens ungene er våkne Også SaraE: beklager oppbrudd i story, det er unger overalt. 😂😂😂😂🤦🏻♀️🤦🏻♀️🤦🏻♀️🤦🏻♀️
J.. Skrevet 3. september 2023 #27110 Skrevet 3. september 2023 Sprite skrev (8 minutter siden): SaraE: skal legge bort telefonen mens ungene er våkne Også SaraE: beklager oppbrudd i story, det er unger overalt. 😂😂😂😂🤦🏻♀️🤦🏻♀️🤦🏻♀️🤦🏻♀️ Ja du vet. Ord og handling henger sjeldent sammen der i gården. 8 1
Gjest Smuldrepai Skrevet 3. september 2023 #27111 Skrevet 3. september 2023 prepp skrev (52 minutter siden): Når saken har blitt så ekstrem så tror jeg det er fornuftig å få sett på saken sammen med en advokat. Noen virker helt obsessed. Jeg forstår hun syntes utviklingen er skummel. Hvem som er obsessed? Har du navn/Nick å henvise til? Trakasseringen må da skje på privaten, har du sett de private meldingene? Eller hvor er den trakasseringen og hva er sagt? Jeg oppriktig lurer.
Gjest LudaLi Skrevet 3. september 2023 #27112 Skrevet 3. september 2023 prepp skrev (53 minutter siden): Når saken har blitt så ekstrem så tror jeg det er fornuftig å få sett på saken sammen med en advokat. Noen virker helt obsessed. Jeg forstår hun syntes utviklingen er skummel. Kan jeg spørre hvilken sak som er så ekstrem? Ingen som er ute etter å ta henne. Forbrukeren er bare opptatt av god kundeservice. Og produkter av en viss kvalitet, med tanke på de prisene hun har på produktene sine. God kundeservice det kan hun ikke. Hun påstår hun er designer, rå på markedsføring, lista er lang om alt hun kan. Det jeg ser er en bedriftseier/influenser med narsissistiske personlighetstrekk skyhøy på seg selv. Hun farer med løgner og hetser kunder/følgere som ikke gir gode tilbakemeldinger.
Høstsemester Skrevet 3. september 2023 #27113 Skrevet 3. september 2023 J.. skrev (1 time siden): Lol. Dette blir for dumt og dramatisk. SE velger selv å snikreklamere og bryte lovverket. Denne sutringen og offerrollen hun setter seg i er litt av et skuespill. SE er hverken en grunder eller noe forretningskvinne, men en svindler. 12 5
Gjest LudaLi Skrevet 3. september 2023 #27114 Skrevet 3. september 2023 Høstsemester skrev (1 minutt siden): Dette blir for dumt og dramatisk. SE velger selv å snikreklamere og bryte lovverket. Denne sutringen og offerrollen hun setter seg i er litt av et skuespill. SE er hverken en grunder eller noe forretningskvinne, men en svindler. Hun bryter lovverket daglig. Alt hun foretar seg handler om å reklamere for egne eller andres produkter. Burde hun ikke da vite bedre? Reklame skal merkes, er det vondt i viljen hun har eller ren skjær uvitenhet ?
Høstsemester Skrevet 3. september 2023 #27115 Skrevet 3. september 2023 Mamak skrev (4 minutter siden): Kan jeg spørre hvilken sak som er så ekstrem? Ingen som er ute etter å ta henne. Forbrukeren er bare opptatt av god kundeservice. Og produkter av en viss kvalitet, med tanke på de prisene hun har på produktene sine. God kundeservice det kan hun ikke. Hun påstår hun er designer, rå på markedsføring, lista er lang om alt hun kan. Det jeg ser er en bedriftseier/influenser med narsissistiske personlighetstrekk skyhøy på seg selv. Hun farer med løgner og hetser kunder/følgere som ikke gir gode tilbakemeldinger. Når SE henger ut kunder offentlig fordi de spør henne om jalla produktene hun påstår at hun lager selv, vil jeg si hun er obsessed.. 9 2
Høstsemester Skrevet 3. september 2023 #27116 Skrevet 3. september 2023 (endret) Mamak skrev (4 minutter siden): Hun bryter lovverket daglig. Alt hun foretar seg handler om å reklamere for egne eller andres produkter. Burde hun ikke da vite bedre? Reklame skal merkes, er det vondt i viljen hun har eller ren skjær uvitenhet ? Hun vet utmerket godt at hva hun holder på med. Om hun merker all reklame vil kundene se at SE på insta er en 100% reklamekanal. Det er ikke bra for buisness derfor manipuleres kundene heller. Hun burde skamme seg slik hun oppfører seg. Endret 3. september 2023 av Høstsemester 10 1
Gjest LudaLi Skrevet 3. september 2023 #27117 Skrevet 3. september 2023 (endret) I dag sitter hun igjen å ranter i vei i den digre kimonoen sin uten å merke med reklame. Hva er det hun ikke forstår? Prater og prater for å få mest mulig reklameinntekter, mens hun samtidig reklamerer for eget merke uten å merke det som reklame Endret 3. september 2023 av Mamak
Gjest Kattedama Skrevet 3. september 2023 #27118 Skrevet 3. september 2023 Mamak skrev (7 minutter siden): I dag sitter hun igjen å ranter i vei i den digre kimonoen sin uten å merke med reklame. Hva er det hun ikke forstår? Prater og prater for å få mest mulig reklameinntekter, mens hun samtidig reklamerer for eget merke uten å merke det som reklame Nettopp! Umerket reklame for egne produkter og inntjening gjennom reklame mellom hver ranting. Det er snakk om flere hundre tusen i mnd bare gjennom dette meningsløse tompratet hun kringkaster på Snap.
Gjest LudaLi Skrevet 3. september 2023 #27119 Skrevet 3. september 2023 (endret) caremore skrev (2 minutter siden): Nettopp! Umerket reklame for egne produkter og inntjening gjennom reklame mellom hver ranting. Det er snakk om flere hundre tusen i mnd bare gjennom dette meningsløse tompratet hun kringkaster på Snap. Det er helt ekstremt. Syting og klaging på egne barn og følgere og sykdomsprat er det der går i. At folk orker å støtte den bedriften. Endret 3. september 2023 av Mamak
Gjest Kattedama Skrevet 3. september 2023 #27120 Skrevet 3. september 2023 (endret) J.. skrev (16 timer siden): Trekker frem denne igjen da det er useriøst av en bedrift å oppfordre til bruk av denne type bytte/selge gruppe. Careless har egne retur ordninger som forbrukerne skal benytte seg av, at daglig leder framsnakker noe som åpenbart vil føre til at bedriften får mindre returer å håndtere er rett og slett meget spesielt. Særlig med tanke på at folk kan returnere i butikk, og at det er visstnok planlagt oppstart av flere i butikker i 2024. Endret 3. september 2023 av caremore
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå