Minombre Skrevet 13. mai 2023 #20021 Del Skrevet 13. mai 2023 Sharpa VinterBerg skrev (14 minutter siden): Seriøst? All reklame skal merkes. Hva er dine tanker rundt bla eksponering av mindreårige og løgner som denne influenceren bedriver med? Det har jeg fortalt deg før, @Sharpa VinterBerg. Jeg er enig i at alt som er reklame skal merkes, jeg trodde bare det var akkurat den snappen på bildet alle reagerte på. Den som faktisk er merket. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verba Skrevet 13. mai 2023 #20022 Del Skrevet 13. mai 2023 (endret) Minombre skrev (5 minutter siden): Jaja, det skjønner jeg, jeg så bare det bildet der og en haug med sinte kommentarer pga manglende merking😄 Jeg er helt enig i at hun skal merke alt dersom det er reglene. Det er jo tross alt jobben hennes og da inngår også ting som er slitsomt/kjedelig. Ah, ok. Da skjønner jeg hva du mente og hvorfor du reagerte. 🙂 Det var så ekstra provoserende at hun skrev på akkurat den snappen at hun vil unngå å ha egenreklame hele tiden. Endret 13. mai 2023 av Verba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 13. mai 2023 #20023 Del Skrevet 13. mai 2023 J.. skrev (1 minutt siden): Reklame reglene er ganske enkle og tydelige. Er det ikke slik at om man har skrevet en bok f.eks og man snakker om boka så trenger man ikke merke med egenreklame? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 13. mai 2023 #20024 Del Skrevet 13. mai 2023 J.. skrev (5 minutter siden): Reklame reglene er ganske enkle og tydelige. Ja, det er ikke akkurat avanserte greier. Enkelt forklart på Forbrukertilsynets nettsider. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minombre Skrevet 13. mai 2023 #20025 Del Skrevet 13. mai 2023 J.. skrev (4 minutter siden): Reklame reglene er ganske enkle og tydelige. Mulig det, jeg har ikke satt meg noe særlig inn i det. Tenker aldri over om innlegg er merket når jeg ser på snapper heller. Men, om det finnes enkle og tydelige regler bør de selvsagt følges. Om influenser skal bli et værende yrke, må de selvfølgelig innrette seg etter lover og regler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 13. mai 2023 #20026 Del Skrevet 13. mai 2023 Japp skrev (5 minutter siden): Er det ikke slik at om man har skrevet en bok f.eks og man snakker om boka så trenger man ikke merke med egenreklame? Reglene er lenket til minst 100 ganger før. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 13. mai 2023 #20027 Del Skrevet 13. mai 2023 (endret) Japp skrev (6 minutter siden): Er det ikke slik at om man har skrevet en bok f.eks og man snakker om boka så trenger man ikke merke med egenreklame? Forklar meg hvordan en bok har med den manglende merkingen til Tandberg å gjøre? Ettersom det er det vi diskuterer her. Endret 13. mai 2023 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 13. mai 2023 #20028 Del Skrevet 13. mai 2023 Minombre skrev (1 minutt siden): Mulig det, jeg har ikke satt meg noe særlig inn i det. Tenker aldri over om innlegg er merket når jeg ser på snapper heller. Men, om det finnes enkle og tydelige regler bør de selvsagt følges. Om influenser skal bli et værende yrke, må de selvfølgelig innrette seg etter lover og regler. Det er lagt ved link flere ganger om merking av reklame. Sløvt å ikke sette seg inn i dette av Tandberg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 13. mai 2023 #20029 Del Skrevet 13. mai 2023 Lill skrev (5 minutter siden): Forklar meg hvordan en bok har med den manglende merkingen til Tandberg å gjøre? Ettersom det er det vi diskuterer her. Om man reklamerer for sin egen bok eller sitt eget klesmerke så bør det være like regler 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 13. mai 2023 #20030 Del Skrevet 13. mai 2023 (endret) Støtter en en bedrift som bla livnærer seg av å bryte barns rett til personvern og egen digitale identitet, er en faktisk medansvarlig for at denne eksponeringen får fortsette. Uten støtte og hyllest vil ikke influencere som Tandberg overleve i some. Daglig leder er avhengig av støttespillere som taler mot kritiske røster. Fokus på lovbrudd og barns rett til privatliv gir ikke Tandberg et godt omdømme, noe som er rett og rimelig. Å forsvare uredelige influncere er ikke akkurat positivt. Endret 13. mai 2023 av Sharpa VinterBerg 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 13. mai 2023 #20031 Del Skrevet 13. mai 2023 (endret) Sharpa VinterBerg skrev (5 minutter siden): Støtter en en bedrift som bla livnærer seg av å bryte barns rett til personvern og egen digitale identitet, er en faktisk medansvarlig for at denne eksponeringen får fortsette. Uten støtte og hyllest vil ikke influencere som Tandberg overleve i some. Daglig leder er avhengig av støttespillere som taler mot kritiske røster. Fokus på lovbrudd og barns rett til privatliv gir ikke Tandberg et godt omdømme, noe som er rett og rimelig. Å forsvare uredelige influncere er ikke akkurat positivt. Det er rett og slett manglende kunnskap og synsing om eksponeringen åpenbart. Lite matnyttig og konstruktivt å kritisere folk på et forum som er strengere regulert for eksponering av barn enn på influenser foreldrenes kanaler. Det er så man ikke kan tro det man leser. Endret 13. mai 2023 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 13. mai 2023 #20032 Del Skrevet 13. mai 2023 Lill skrev (Akkurat nå): Det er rett og slett manglende kunnskap og synsing om eksponeringen åpenbart. Lite matnyttig og konstruktivt å kritisere folk på et forum som er strengere regulert for eksponering av barn enn på influenser foreldrenes kanaler. Det er så man ikke kan tro det man leser. Det er helt utrolig å observere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 13. mai 2023 #20033 Del Skrevet 13. mai 2023 Sharpa VinterBerg skrev (Akkurat nå): Det er helt utrolig å observere. Ignorant og kunnskapsløst ! https://www.unicef.no/norge/oppvekst/eksponering-av-barn-i-sosiale-medier/rad-til-foreldre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 13. mai 2023 #20034 Del Skrevet 13. mai 2023 Lill skrev (1 minutt siden): Ignorant og kunnskapsløst ! https://www.unicef.no/norge/oppvekst/eksponering-av-barn-i-sosiale-medier/rad-til-foreldre Det preller av som vann på gåsa ser det ut som. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 13. mai 2023 #20035 Del Skrevet 13. mai 2023 At det deles videre her inne, det dere ser på snap angående barn, er deres eget ansvar, det er også eksponering. At dere velger og ikke se det, ja det er gale. Det er faktisk ikke SE sitt ansvar. Ansvarliggjøre seg selv er faktiske opp til hver enkelt, det er mangelvare til tider. Eller ofte? God natt. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 13. mai 2023 #20036 Del Skrevet 13. mai 2023 Sharp75! skrev (6 minutter siden): At det deles videre her inne, det dere ser på snap angående barn, er deres eget ansvar, det er også eksponering. At dere velger og ikke se det, ja det er gale. Det er faktisk ikke SE sitt ansvar. Ansvarliggjøre seg selv er faktiske opp til hver enkelt, det er mangelvare til tider. Eller ofte? God natt. Tandberg er avhengig av støtte og hyllest, ikke kritikere som forteller om lovbrudd og brudd på barns rett til privatliv.. En bør virkelig reflektere over hvem en skal velge å støtte i denne bransjen. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 13. mai 2023 #20037 Del Skrevet 13. mai 2023 Sharp75! skrev (3 minutter siden): At det deles videre her inne, det dere ser på snap angående barn, er deres eget ansvar, det er også eksponering. At dere velger og ikke se det, ja det er gale. Det er faktisk ikke SE sitt ansvar. Ansvarliggjøre seg selv er faktiske opp til hver enkelt, det er mangelvare til tider. Eller ofte? God natt. Fortsatt ingen dokumentasjon på at det deles her inne. Og det er foreldrenes ansvar å ikke eksponere, og da særlig på reklame kanalene som drar inn flere millioner i året og med 400.000 følgere. Det er SE sitt ansvar! Helt uskyldige bilder av barn misbrukes på «the dark web». Men det vet vel hverken SE, du og en viss annen bruker hva er. Å legge ansvaret for dette på andre er faktisk helt på trynet, og vitner om kunnskapsløshet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 13. mai 2023 #20038 Del Skrevet 13. mai 2023 Lill skrev (Akkurat nå): Fortsatt ingen dokumentasjon på at det deles her inne. Og det er foreldrenes ansvar å ikke eksponere, og da særlig på reklame kanalene som drar inn flere millioner i året og med 400.000 følgere. Det er SE sitt ansvar! Helt uskyldige bilder av barn misbrukes på «the dark web». Men det vet vel hverken SE, du og en viss annen bruker hva er. Å legge ansvaret for dette på andre er faktisk helt på trynet, og vitner om kunnskapsløshet. Det er blitt delt info om mindreårige, men det er blitt slettet. Pedofile henger der barn er og Tandberg deler i hytt og pinevær. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 13. mai 2023 #20039 Del Skrevet 13. mai 2023 (endret) Sharpa VinterBerg skrev (17 minutter siden): Det er blitt delt info om mindreårige, men det er blitt slettet. Pedofile henger der barn er og Tandberg deler i hytt og pinevær. Ja, det blir slettet. Ironisk nok så har barn bedre vern her på KG enn hos griske foreldre som skal selge varer til følgere. De bruker mindreårige til å knytte bånd med potensielle kjøpere. Hos SE med flere som har brukt graviditet, fødsel, barseltid, barnehagetid og skolestart har fått en oppsving i antall følgere og engasjement. SE har i tillegg droppet en amme -BH og «gravide kjoler» mens hun selv var gravid og i barseltiden. Endret 13. mai 2023 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 13. mai 2023 #20040 Del Skrevet 13. mai 2023 Lill skrev (3 minutter siden): Ja, det blir slettet. Ironisk nok så har barn bedre vern her på KG enn hos griske foreldre som skal selge varer til følgere. De bruker mindreårige til å knytte bånd med potensielle kjøpere. Hos SE med flere som har brukt graviditet, fødsel, barseltid, barnehagetid og skolestart har fått en oppsving i antall følgere og engasjement. SE har i tillegg droppet en amme -BH og «gravide kjoler». Nettopp og det burde ikke vært lov overhodet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå