J.. Skrevet 10. mai 2023 #19661 Del Skrevet 10. mai 2023 Japp skrev (6 minutter siden): Slik den funksjonen er lagt opp til på Careless er jo en produktanmeldelse eller omtale som det står på den siden. Man legger igjen en omtale/anmeldelse OG gir stjerner på produkter man har kjøpt og prøvd. Dette er da helt vanlig måte å gjøre det på. Dette er da en default webdesigneren til Careless må ta tak i,ikke forbrukerne. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 10. mai 2023 #19662 Del Skrevet 10. mai 2023 Japp skrev (6 minutter siden): Slik den funksjonen er lagt opp til på Careless er jo en produktanmeldelse eller omtale som det står på den siden. Man legger igjen en omtale/anmeldelse OG gir stjerner på produkter man har kjøpt og prøvd. Dette er da helt vanlig måte å gjøre det på. Kanskje vanlig for deg men kanskje vi andre tenker anderledes.. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 10. mai 2023 #19663 Del Skrevet 10. mai 2023 elskersommer skrev (6 minutter siden): Kanskje vanlig for deg men kanskje vi andre tenker anderledes.. Så når det står "vi vil gjerne se et bilde" så ringer det ingen bjelle at det er for de som har kjøpt produktet? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 10. mai 2023 #19664 Del Skrevet 10. mai 2023 Sharp75! skrev (3 minutter siden): Så når det står "vi vil gjerne se et bilde" så ringer det ingen bjelle at det er for de som har kjøpt produktet? Men det ringer ingen bjelle at dette er valgfritt? 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sermina Skrevet 10. mai 2023 #19665 Del Skrevet 10. mai 2023 (endret) J.. skrev (15 minutter siden): Legg gjerne ved kilder til dette tallet. De aller fleste nettbutikker har en gratis retur hvis ordren er over 299 kr. FT sier bl.a "Mange nettbutikker tilbyr fri frakt for forbrukeren når de får levert en vare de har kjøpt, ihvertfall over en viss kjøpesum. Selv om du som forhandler i utgangspunktet ikke er pliktig å bære returkostnadene, er dette også er konkurranseområde. Det blir stadig flere aktører som kjemper om kundene, og mange av de store nettbutikkene tilbyr kunden gratis retur. For prisbevisste forbrukere som kan velge mellom en mengde nettbutikker som tilbyr tilsvarende produkter, blir fri frakt og retur et konkurransefortrinn." Det er da bare å sjekke. Zalando og boozt har gratis retur. De er da heller ikke helnorske. Butikker du må betale retur: HM Kappahl nettbutikk Ellos, Floyd Babybanden Guttelus Barn og baby get inspired bubbleroom Dette var bare de jeg kom på. Helnorske butikker som ikke er store konsern har stort sett returfrakt. Endret 10. mai 2023 av Sermina 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 10. mai 2023 #19666 Del Skrevet 10. mai 2023 Snublefot62 skrev (11 minutter siden): Nei det er omtale. Ikke nødvendigvis en anmeldelse. Viktig forskjell. Nei, det er det virkelig ikke. Reell forbruker som skal legge igjen omtaler. Og reell forbruker er noen som faktisk har kjøpt varen: Dette bildet derimot viser at Careless sin måte å ha satt stjerner til full score når man går inn der strider mot veilederen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 10. mai 2023 #19667 Del Skrevet 10. mai 2023 elskersommer skrev (13 minutter siden): Kanskje vanlig for deg men kanskje vi andre tenker anderledes.. Vanlig for forbrukertilsynet også. Japp skrev (Akkurat nå): Nei, det er det virkelig ikke. Reell forbruker som skal legge igjen omtaler. Og reell forbruker er noen som faktisk har kjøpt varen: Dette bildet derimot viser at Careless sin måte å ha satt stjerner til full score når man går inn der strider mot veilederen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 10. mai 2023 #19668 Del Skrevet 10. mai 2023 Sharp75! skrev (7 minutter siden): Så når det står "vi vil gjerne se et bilde" så ringer det ingen bjelle at det er for de som har kjøpt produktet? Altså jeg har sagt unnskyld for at jeg gjorde dette. Du trenger ikke å drive med personangrep pga denne feilen hos meg. Rapportert 3 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 10. mai 2023 #19669 Del Skrevet 10. mai 2023 Japp skrev (2 minutter siden): Nei, det er det virkelig ikke. Reell forbruker som skal legge igjen omtaler. Og reell forbruker er noen som faktisk har kjøpt varen: Dette bildet derimot viser at Careless sin måte å ha satt stjerner til full score når man går inn der strider mot veilederen. Nå koker du suppe på spiker. De parallellene du prøver å trekke opp nå holder ikke vann. Det er helt vanlig begrep å omtale de som ikke har handlet et produkt som forbrukere. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 10. mai 2023 #19670 Del Skrevet 10. mai 2023 Snublefot62 skrev (9 minutter siden): Men det ringer ingen bjelle at dette er valgfritt? Poenget er faktisk at man skal ha kjøpt produktet. Ikke at Gud og hver man skal inn og rate produkter hit og dit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 10. mai 2023 #19671 Del Skrevet 10. mai 2023 Sharp75! skrev (2 minutter siden): Poenget er faktisk at man skal ha kjøpt produktet. Ikke at Gud og hver man skal inn og rate produkter hit og dit. Og poenget er at det ikke nødvendigvis stemmer for alle. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 10. mai 2023 #19672 Del Skrevet 10. mai 2023 elskersommer skrev (7 minutter siden): Altså jeg har sagt unnskyld for at jeg gjorde dette. Du trenger ikke å drive med personangrep pga denne feilen hos meg. Rapportert Jeg diskuterer ytringer som er fremmet her inne og som er blitt en diskusjon, noe som er lov. Kanskje jeg ordlegger meg litt feil, det beklager jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 10. mai 2023 #19673 Del Skrevet 10. mai 2023 Snublefot62 skrev (3 minutter siden): Nå koker du suppe på spiker. De parallellene du prøver å trekke opp nå holder ikke vann. Det er helt vanlig begrep å omtale de som ikke har handlet et produkt som forbrukere. Ikke i sammenheng med å komme med en omtale/anmeldelse. Har man en tilbakemelding på noe om en bedrift basert på synsing ut fra et bilde så sender man en mail, og legger det ikke som omtale/anmeldelse. (Ikke ment som mer hakking på Elskersommer, hun har forstått at det ikke var riktig fremgangsmåte) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 10. mai 2023 #19674 Del Skrevet 10. mai 2023 Snublefot62 skrev (Akkurat nå): Og poenget er at det ikke nødvendigvis stemmer for alle. Nei, det kommer tydelig fram her at ikke alle har ærlige hensikter. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 10. mai 2023 #19675 Del Skrevet 10. mai 2023 Sharp75! skrev (3 minutter siden): Nei, det kommer tydelig fram her at ikke alle har ærlige hensikter. Nå driver du brukerdebatt og vrir på ordene. Det er ikke akkurat så redelig det heller. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 10. mai 2023 #19676 Del Skrevet 10. mai 2023 Snublefot62 skrev (1 minutt siden): Nå driver du brukerdebatt og vrir på ordene. Det er ikke akkurat så redelig det heller. For meg går det på ærlighet i omtale når det skrives om et produkt som ikke er prøvd. Så får det heller slettes av moderator, men det er min ærlige mening, og den står jeg for. Jeg kan ikke sitte og skrive på en omtale, æsj for en ekkel sjokolade og så har jeg aldri smakt den. Det er uærlighet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 10. mai 2023 #19677 Del Skrevet 10. mai 2023 Sharp75! skrev (9 minutter siden): Jeg diskuterer ytringer som er fremmet her inne og som er blitt en diskusjon, noe som er lov. Kanskje jeg ordlegger meg litt feil, det beklager jeg. Du kan ordlegge deg som du vil. Men jeg har sagt unnskyld men du maler og maler på denne saken i det uendelige.. kan vi ikke bare si at vi er ferdig med dette? Ja højeg gjorde tydeligvis en stor feil.. unnskyld . Beklager så er vi ferdig 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 10. mai 2023 #19678 Del Skrevet 10. mai 2023 Snublefot62 skrev (7 minutter siden): Nå driver du brukerdebatt og vrir på ordene. Det er ikke akkurat så redelig det heller. Jeg har rapportert 2 stk så får vi se hva admin kommer frem til. Jeg er ferdig med denne saken og gidder ikke diskutere dette mere 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 10. mai 2023 #19679 Del Skrevet 10. mai 2023 (endret) Sharp75! skrev (16 minutter siden): For meg går det på ærlighet i omtale når det skrives om et produkt som ikke er prøvd. Så får det heller slettes av moderator, men det er min ærlige mening, og den står jeg for. Jeg kan ikke sitte og skrive på en omtale, æsj for en ekkel sjokolade og så har jeg aldri smakt den. Det er uærlighet. Da er jeg tydeligvis en uærlig person men det får nå bare være. Overlever at du mener det om meg . Er like blid alikevel jeg altså Endret 10. mai 2023 av elskersommer 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 10. mai 2023 #19680 Del Skrevet 10. mai 2023 (endret) Sharp75! skrev (19 minutter siden): For meg går det på ærlighet i omtale når det skrives om et produkt som ikke er prøvd. Så får det heller slettes av moderator, men det er min ærlige mening, og den står jeg for. Jeg kan ikke sitte og skrive på en omtale, æsj for en ekkel sjokolade og så har jeg aldri smakt den. Det er uærlighet. Så vidt meg bekjent har man ytringsfrihet i Norge. Hvis noen har lyst til å legge inn verdens værste kommentar uten å ha prøvd produktet så står man fritt til det. Det som er bekymringsverdig i denne saken, er at denne vurderingen ble slettet av bedriften. Det gjør at man kan spørre seg om hva bedriften driver med, og hvor ærlige de positive omtalene er. For det går begge veier dette her. Noen kan skrive positive omtaler for bedriftens del, uten å hverken ha sett eller prøvd produktet. Endret 10. mai 2023 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå