Japp Skrevet 9. mai 2023 #19461 Del Skrevet 9. mai 2023 J.. skrev (1 time siden): Men begynner faktisk å tro på at det er Sara selv som (nærmest i blinde..) setter disse størrelsene,fordi et verre rot har jeg aldri sett før. Vil tro noen med kompetanse ikke konsekvent hadde bommet på alle størrelsene de setter.. Jeg tror det kunne vært lurt å fått størrelser som er ganske like andre klesprodusenter. Eventuelt informere om stor mote slik Zizzi blant annet gjør, om det er tanken å ha stor mote med andre størrelser enn vanlig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 9. mai 2023 #19462 Del Skrevet 9. mai 2023 Snublefot62 skrev (1 minutt siden): Designkompetansen til SE er slående. Fargekombinasjonen her er jo helt krise. Det ser ut til at modellen har tisset på seg… Ikke en truse jeg ville gått med. Men man ser da virkelig at det er to ulike stoff som trusen er laget i, og ikke at modellen har tisset på seg. 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 9. mai 2023 #19463 Del Skrevet 9. mai 2023 Når det gjelder vurderingene som ligger på produktene på careless.no så er antall stjerner automatisk satt til fem når en går inn for å legge inn en vurdering på et produkt. Og det er ikke åpenbart at det er mulig å trykke på stjernene for å andre antall. Dermed blir det nok til at mange tilbakemeldinger automatisk blir registrert med høy score (fem stjerner). Hvorvidt det er gjort med vilje eller ikke er vanskelig å si, men fra et designståsted vil jeg påstå at det ikke er laget i tråd med god og enkel brukeropplevelse. 6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 9. mai 2023 #19464 Del Skrevet 9. mai 2023 Japp skrev (Akkurat nå): Ikke en truse jeg ville gått med. Men man ser da virkelig at det er to ulike stoff som trusen er laget i, og ikke at modellen har tisset på seg. Når jeg ser nærmere etter ja. Men det er fort gjort å ta feil i farten. For øvrig er det kanskje dumt å ikle seg plagg hvor andre må studere formene på det intime område for å avgjøre om en har tisset på seg (første inntrykk) eller er laget sånn. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertestein Skrevet 9. mai 2023 #19465 Del Skrevet 9. mai 2023 Snublefot62 skrev (2 minutter siden): Når det gjelder vurderingene som ligger på produktene på careless.no så er antall stjerner automatisk satt til fem når en går inn for å legge inn en vurdering på et produkt. Og det er ikke åpenbart at det er mulig å trykke på stjernene for å andre antall. Dermed blir det nok til at mange tilbakemeldinger automatisk blir registrert med høy score (fem stjerner). Hvorvidt det er gjort med vilje eller ikke er vanskelig å si, men fra et designståsted vil jeg påstå at det ikke er laget i tråd med god og enkel brukeropplevelse. Såpass ja. Er det lov? Høres veldig suspekt ut, spør du meg. Gir jo et veldig misvisende tilbakemeldinger til kunder. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 9. mai 2023 #19466 Del Skrevet 9. mai 2023 Japp skrev (7 minutter siden): Ikke en truse jeg ville gått med. Men man ser da virkelig at det er to ulike stoff som trusen er laget i, og ikke at modellen har tisset på seg. Enig. Og ser man på bildet så ser man det er vinkelen/lyset som gjør at det ser veldig ulikt ut. For på ene siden ser man det tydelig hvor like fargene er. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 9. mai 2023 #19467 Del Skrevet 9. mai 2023 Snublefot62 skrev (10 minutter siden): Når det gjelder vurderingene som ligger på produktene på careless.no så er antall stjerner automatisk satt til fem når en går inn for å legge inn en vurdering på et produkt. Og det er ikke åpenbart at det er mulig å trykke på stjernene for å andre antall. Dermed blir det nok til at mange tilbakemeldinger automatisk blir registrert med høy score (fem stjerner). Hvorvidt det er gjort med vilje eller ikke er vanskelig å si, men fra et designståsted vil jeg påstå at det ikke er laget i tråd med god og enkel brukeropplevelse. Det forklarer nok spriket mellom antall stjerner og negative omtaler under stjernene. Virkelig ikke greit, det bør rettes opp. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 9. mai 2023 #19468 Del Skrevet 9. mai 2023 Hjertestein skrev (4 minutter siden): Såpass ja. Er det lov? Høres veldig suspekt ut, spør du meg. Gir jo et veldig misvisende tilbakemeldinger til kunder. Nei det er ikke lov. Det er i strid med krav om universell utforming av offentlig tilgjengelige nettsider (som careless.no er). https://www.digdir.no/standarder/universell-utforming-av-ikt/1499 Sånn er stjernevalget lagt opp til når en skal legge inn en tilbakemelding: Det er ingen selvfølge at dette er noe som kan endres på, og bryter med prinsippet om universell utforming da tilrettelagte apper og utstyr ikke vil forstå automatisk at dette er et skjemafelt. Redusert syn og redusert oppfattelse av kontraster kan alene være nok til gå glipp av feltet. At stjernene er såpass nær de andre stjernene kan og medføre misforståelser og rot. Det de burde ha brukt var enten ei liste hvor kunde må trykke på og velge et av valgene: Eller valgbokser hvor kunden kun kan velge et alternativ: Begge deler ville vært bedre og i tråd med universell utforming. I tillegg burde ikke feltet vært forhåndsutfylt med toppscore. Feltet burde vært tomt og nødvendig å fylle ut for å sende inn. Da får kunden et genuint valg de må ta stilling til. Om dette er med vilje eller ikke vet jeg ikke, men at dette er i strid med universell utforming er Careless AS sitt ansvar og kan straffes om ikke rettes opp i. 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 9. mai 2023 #19469 Del Skrevet 9. mai 2023 Sharp75! skrev (11 minutter siden): Enig. Og ser man på bildet så ser man det er vinkelen/lyset som gjør at det ser veldig ulikt ut. For på ene siden ser man det tydelig hvor like fargene er. Om du raskt ser på bilde, ser det da ikke ut til at det er vått tøy? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 9. mai 2023 #19470 Del Skrevet 9. mai 2023 Snublefot62 skrev (8 minutter siden): Om du raskt ser på bilde, ser det da ikke ut til at det er vått tøy? Nei, ikke i min villeste fantasi hadde jeg tenkt at det ser ut som vann/tiss eller hva det måtte være. Men derimot er jeg enig med deg i det med stjernene, på trustpilot er de blanke når man starter iallefall 🥴 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verba Skrevet 9. mai 2023 #19471 Del Skrevet 9. mai 2023 Japp skrev (39 minutter siden): Hun leser helt sikkert både her inne og flere andre steder. Men jeg tviler heller ikke på at hun får en drøss private meldinger på ulike sosiale plattformer med tilbakemeldinger på både det ene og andre. Så at hun gjør endringer trenger ikke være pga "folkeopplysningen" som blir gjort her inne og andre steder. Hun har sikkert fått meldinger på både det ene og det andre ja. Men jeg tror grunnen til at folk konstant påpeker « trodde ikke hun leste her jeg», er jo fordi hun NEKTER å innrømme at hun leser her. Om jeg hadde vært kjent og hatt en tråd om meg selv så hadde jeg vært åpen om at jeg leste. Jeg skjønner bare ikke hvorfor det skal være flaut eller ekkelt om man står for at man faktisk leser om seg selv. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verba Skrevet 9. mai 2023 #19472 Del Skrevet 9. mai 2023 Japp skrev (38 minutter siden): Jeg tror det kunne vært lurt å fått størrelser som er ganske like andre klesprodusenter. Eventuelt informere om stor mote slik Zizzi blant annet gjør, om det er tanken å ha stor mote med andre størrelser enn vanlig. Enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 9. mai 2023 #19473 Del Skrevet 9. mai 2023 Verba skrev (9 minutter siden): Hun har sikkert fått meldinger på både det ene og det andre ja. Men jeg tror grunnen til at folk konstant påpeker « trodde ikke hun leste her jeg», er jo fordi hun NEKTER å innrømme at hun leser her. Om jeg hadde vært kjent og hatt en tråd om meg selv så hadde jeg vært åpen om at jeg leste. Jeg skjønner bare ikke hvorfor det skal være flaut eller ekkelt om man står for at man faktisk leser om seg selv. 🙂 Nei, det er et godt spørsmål. Jeg hadde sikkert gjort som fru Johnsen og laget personlig bruker 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 9. mai 2023 #19474 Del Skrevet 9. mai 2023 Sharp75! skrev (13 minutter siden): Nei, ikke i min villeste fantasi hadde jeg tenkt at det ser ut som vann/tiss eller hva det måtte være. Ok. Da er vi uenige. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verba Skrevet 9. mai 2023 #19475 Del Skrevet 9. mai 2023 (endret) Japp skrev (4 minutter siden): Nei, det er et godt spørsmål. Jeg hadde sikkert gjort som fru Johnsen og laget personlig bruker 😂 Hahaha samme her 😂 Bare vær åpen med det liksom, thats all 😂 Endret 9. mai 2023 av Verba La til bilde ved en feil 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verba Skrevet 9. mai 2023 #19476 Del Skrevet 9. mai 2023 Her synes jeg det ser ut som om trusa til Hege er våt. Det er jo bare lyset, men det ser jo vått ut 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 9. mai 2023 #19477 Del Skrevet 9. mai 2023 Verba skrev (4 minutter siden): Her synes jeg det ser ut som om trusa til Hege er våt. Det er jo bare lyset, men det ser jo vått ut 🙂 For øvrig et perfekt eksempel på «mangfold». 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 9. mai 2023 #19478 Del Skrevet 9. mai 2023 Verba skrev (4 minutter siden): Her synes jeg det ser ut som om trusa til Hege er våt. Det er jo bare lyset, men det ser jo vått ut 🙂 Oj det så ikke bra ut🙈 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malya Skrevet 9. mai 2023 #19479 Del Skrevet 9. mai 2023 (endret) Snublefot62 skrev (1 time siden): Når det gjelder vurderingene som ligger på produktene på careless.no så er antall stjerner automatisk satt til fem når en går inn for å legge inn en vurdering på et produkt. Og det er ikke åpenbart at det er mulig å trykke på stjernene for å andre antall. Dermed blir det nok til at mange tilbakemeldinger automatisk blir registrert med høy score (fem stjerner). Hvorvidt det er gjort med vilje eller ikke er vanskelig å si, men fra et designståsted vil jeg påstå at det ikke er laget i tråd med god og enkel brukeropplevelse. Både Sara og Therese er gjort oppmerksom på "feilen" ved flere anledninger. Ved lanseringen av Sapatos skoene var det stor ståhei rundt dette med stjernene på anmeldelsene. Det kokte bra på jodel, og flere mente det var ulovlig å jukse slik med anmeldelser. Da gikk Sara ut på instagram (mener det var instagram), og sa at folk på jodel prøvde å ødelegge bedriften hennes. Hun oppfordret kundene sine til å legge igjen tilbakemeldinger på trustpilot. Samme dag kom det flere titalls anmeldelser på trustpilot. Alle var selvfølgelig full score. At det er lov, skjønner jeg ikke. Det ligger garantert gamle innlegg om akkurat dette med anmeldelser og antall stjerner. Både i denne tråden og tråden til Therese Lien. Nå er det en stund siden dette skjedde, så det kan være at jeg gjengir noe feil. Men det er hvertfall slik jeg husker det. Og jeg er 100% sikker på at Sara er klar over denne såkalte feilen. Endret 9. mai 2023 av Malya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 9. mai 2023 #19480 Del Skrevet 9. mai 2023 Litt utenom bikinitemaet som diskuteres nå, men det er tidvis en del negative kommentarer på at SE bruker en del feil ord osv, og ofte trekkes det da frem at hun ikke har utdannelse. Dette kan faktisk skyldes ME 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå