Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Chroma skrev (1 time siden):

Man blir jo helt oppslukt når man nettopp har fått baby, og i sin egen babyboble tror man at babyen er akkurat like spennende for alle andre også. Det er faktisk helt normalt! 

Men, det er ikke noe andre nødvendigvis er så veldig opptatt av og Sara burde respektere barnets rett til å ikke bli eksponert. Det er helt utrolig at det går an å være så uansvarlig. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Verba skrev (31 minutter siden):

Det er jeg enig i. Babyen er jo alt nå, forståelig nok 🙂

Det er forståelig at babyen er alt for henne, på samme tid bør Sara forstå at babyen ikke skal brukes som innhold i markedsføringskanalene sine. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Gjest Juhu25
Skrevet
Chroma skrev (2 timer siden):

Man blir jo helt oppslukt når man nettopp har fått baby, og i sin egen babyboble tror man at babyen er akkurat like spennende for alle andre også. Det er faktisk helt normalt! 

Enig en blir det , men trenger ikke filme og dokumentere . Noe kan en beholde for seg selv :)

Gjest Verba
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (18 minutter siden):

Det er forståelig at babyen er alt for henne, på samme tid bør Sara forstå at babyen ikke skal brukes som innhold i markedsføringskanalene sine. 

DET er jeg enig i 100%! 😄

Gjest Chroma
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (21 minutter siden):

Men, det er ikke noe andre nødvendigvis er så veldig opptatt av og Sara burde respektere barnets rett til å ikke bli eksponert. Det er helt utrolig at det går an å være så uansvarlig. 

Sharpa VinterBerg skrev (19 minutter siden):

100% enig i det. Personlig mener jeg at det bør bære ulovlig å bruke barn på den måten. Det eneste jeg mente var at det er normalt å være helt oppslukt i den nyfødte. 

Skrevet
Chroma skrev (1 minutt siden):

100% enig i det. Personlig mener jeg at det bør bære ulovlig å bruke barn på den måten. Det eneste jeg mente var at det er normalt å være helt oppslukt i den nyfødte. 

Ok, ja er normalt å være oppslukt av babyen. Håper på at det kommer en lov som kan beskytte barn fra å bli brukt som innhold i foresattes kommersielle kanaler.

• Nyttig 2
Gjest Chroma
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (Akkurat nå):

Ok, ja er normalt å være oppslukt av babyen. Håper på at det kommer en lov som kan beskytte barn fra å bli brukt som innhold i foresattes kommersielle kanaler.

Det håper jeg også at det gjør, det burde vært straffbart. Særlig i tilfeller som Løvemammaene sin snap. 

Skrevet
Chroma skrev (7 minutter siden):

Det håper jeg også at det gjør, det burde vært straffbart. Særlig i tilfeller som Løvemammaene sin snap. 

Helt enig. Det er ikke barnas beste å bli eksponert som veier tyngst her.

• Liker 1
Gjest Sprite
Skrevet

Utrolig rart at såpass mange her inne ikke skjønner at å eksponere en så liten baby for 300-400 000 mennesker hver dag (hvor Gud vet hvor mange av de er tvilsomme folk) er feil. Og sier «det er babybobla,skjønner jo det». 
Javel? Skubba du ungen din i trynet på alle på snapchatten din såpass som hun gjør? Isåfall så skjønner jeg at dere ikke ser poenget. 

Skrevet
Sprite skrev (21 minutter siden):

Utrolig rart at såpass mange her inne ikke skjønner at å eksponere en så liten baby for 300-400 000 mennesker hver dag (hvor Gud vet hvor mange av de er tvilsomme folk) er feil. Og sier «det er babybobla,skjønner jo det». 
Javel? Skubba du ungen din i trynet på alle på snapchatten din såpass som hun gjør? Isåfall så skjønner jeg at dere ikke ser poenget. 

Babyboblen er normal, men å eksponere ungen og utlevere informasjon på nettet er ikke barnets beste. Det handler om hva mor mener er best for å skape engasjement og trafikk i kanalene sine. Det handler om oppmerksomhet. 

• Liker 8
Skrevet
Sprite skrev (36 minutter siden):

Men det du klagde på var jo ikke eksponeringen i seg selv,men at det var kjedelig at hun bare snakket om babyen. Og det er det de andre her prøver å si,at det er helt vanlig å bli oppslukt av baby den første tida. Hvis det ikke er interessant med babyprat, er det nok lurt å la være å åpne snappene til en som akkurat har født...

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
pep skrev (10 minutter siden):

Men det du klagde på var jo ikke eksponeringen i seg selv,men at det var kjedelig at hun bare snakket om babyen. Og det er det de andre her prøver å si,at det er helt vanlig å bli oppslukt av baby den første tida. Hvis det ikke er interessant med babyprat, er det nok lurt å la være å åpne snappene til en som akkurat har født...

Problemet er at baby er en del av jobben hennes. Og har ingenting med babybobla å gjøre. Handler om å skape venninne følelse hos følgere, vise frem umerket reklame for amme-bh, pysj og sikkert andre ting også. Så å tro at det er fordi en influenser er «oppslukt» da har man nok misforstått influensing. 

Endret av Lill :)
Skrevet

SE bør logge av sosiale medier ei stund fremover. Hun har hormoner, lite søvn, frustrasjon og masse følelser knyttet til det hun har gått igjennom, står i og møter fremover. Og det er helt normalt.

Men det påvirker dømmekraften hennes. Noe vi ser tydelig med overeksponering av både seg, kroppen sin og babyen. At hun ikke forstår det forstår ikke jeg, ei heller at noen ikke setter ned foten hjemme.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
Sprite skrev (1 time siden):

Folk forklarte hvorfor hun bare snakket om baby, jeg opplevde ikke at noen forsvarte det. 

Skrevet

Tråden er rydder for brukerdebatt. 

Sol, admin. 

Annonse
Skrevet

Skjønner ikke problemet het jeg altså, følger dama selv, og alt hun har lagt ut er fornavnet og bilder av bakhodet Til kid’n… kan jo ikke telle som eksponering! Folk må skaffe seg ett liv….

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Sprite skrev (1 time siden):

Slapp av. Jeg SKJØNNER at hun er i babybobla, og at impulsene hennes gjerne tar over akkurat nå, men jeg forsvarer det IKKE. Jeg er faktisk enig i at det er dumt at barnet blir eksponert og at det bør komme regler på dette for influensere. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig, og både føle på forståelse, selv om man ikke er enig eller gjør det på samme måte. Jeg kan bare passe på meg selv, og kan ikke kontrollere hva andre gjør. Jeg snappa ihjel mine barn jeg også, jeg var sååååå stolt, men jeg sendte det kun til familie og nære venner som gjerne hadde interesse for det. 

• Nyttig 1
Skrevet
Skyblue7 skrev (18 minutter siden):

Skjønner ikke problemet het jeg altså, følger dama selv, og alt hun har lagt ut er fornavnet og bilder av bakhodet Til kid’n… kan jo ikke telle som eksponering! Folk må skaffe seg ett liv….

Da har du ikke fulgt særlig godt med. Den babyen er avbildet ekstremt mye, i puppen, i new born seat, i Vugga si, ved siden av på V i sofaen. Denne babyen er mere eksponert enn jeg har bildet på kamerarullen av min baby 🤦🏻‍♀️ Igjen det er dette vennine opplegget hun bedriver med, skjønner jo at folk glatt overser hvor mye den ungen er avbildet på snap/Instagram. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Veldig eksponering av baby, hun tenker det er ok siden ansiktet ikke vises. Vel nei, er det en pedofil der ute som følger med så holder det med bilder av kroppen til den lille.  Det gjør meg helt kvalm at foreldre i hennes posisjon ikke vurderer risikoen det kan være og dele så mye av barn.

Hun kunne fint ha tatt en lite some pause.. ihvertfall ikke snappet så mye. Ble litt overrasket over at det ble fødsel minutt for minutt og nå babybobla minutt for minutt. Andre «store» influensere  snapper ikke halvparten av det hu gjør. 

Hu har den mobilen i hånda hele tiden. Tar bilder, skriver tekst osv osv.. legg den bort å tilbring tid med barna dine! Tenk hvor mange ganger de har prøvd å få kontakt med moren sin og hu har nesa  i telefonen. Trist. Hun sier de største barna er flinke til å leke sammen, med en mor som prioriterer tlf så må de jo ha blitt det. Hører de aldri i bakgrunn. Er de mye alene på ett rom? 

Endret av Mellion
  • Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Tatt i bruk bæresele idag og viser til IG for å "lære mer" om bruk av den,mens hennes eget barns hodet svaier rundt som en dukke mens han er i nevnte bæresele,samt fjeset ligger flatt mot brystet hennes..

Begge deler kan være direkte farlig for spedbarnet,også skal hun lære bort "how to.."?

Neitakk..

• Liker 8
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...