Gå til innhold

Hva stod i Northug-boka om Aylar?


venus*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutter siden, Resignert skrev:

Hehe, ja... 
Jeg husker hun prøvde å bortforklare det med at det var tvillingsøsteren hennes som spilte i de filmene :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det sto at hun hadde ligget med Petter og Atle Pettersen. At hun ble gravid og tok abort. Og at det var Atle som var faren. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Det sto at hun hadde ligget med Petter og Atle Pettersen. At hun ble gravid og tok abort. Og at det var Atle som var faren. 

Strengt tatt stod det bare at Northug ikke var faren, så bare indirekte legges «skylden» på han du nevner. Men uansett merkelig å saksøke Northug for dette. Helt korrekt avgjørelse av retten.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, ma00 skrev:

Hei,

Er veldig nysgjerrig på hva som sto i avsnittet som handlet om Aylar Lie i Northug sin bok «Min historie». Noen som har det eller vet hvor jeg kan finne det?

I boken, den er sikkert tilgjengelig på biblioteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra VG 2020-02-13: Aylar Lie tapte i retten mot Petter Northug

Retten mener at noen av opplysningene i de omstridte avsnittene i utgangspunktet er vernet av privatlivets fred, men at det ikke er rettstridig av Northug å kommentere sin forståelse av noe Lie allerede offentlig hadde omtalt.

Endret av Gul_gul
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

On 5/28/2019 at 10:00 PM, Gul_gul said:

Northug forteller i boken at han hadde truffet Aylar noen ganger etter VM i 2011, og det dukket opp oppslag i avisene om at de var et par. Samtidig utkom et intervju med Aylar i Det Nye der hun fortalte om at hun hadde tatt abort. Men Det Nye-journalisten hadde skrevet det på en måte hvor man ikke skjønte om det var Atle Pettersen eller Northug som var faren til barnet. Northug kaller det for et 'finurlig grep' av journalisten, og presiserer så at det ikke var ham.       Resume fra tv2.no 2018-10-15: Northug: – Aylar var gravid, men jeg var ikke faren

 

FYI... PFU-sak 077/12 - Aylar Lie mot Her og Nå

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor prøver hun ikke å slette videoene som ligger ute av henne? Er vel mer avslørende de. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Plot twist: Aylar Lie var gravid to ganger, og den ene gangen var med Northug. Hun saksøkte forlaget fordi Northug-boken bare fortalte en halv sannhet, at Northug ikke var faren første gangen. 

Da alvoret gikk opp for Northug om barnets eksistens og mitt valg om å beholde det, fløy han venninnen N.N. fra Trondheim til Oslo for å oppsøke meg. (...)

Ansvaret for at jeg til slutt gjennomførte en ny abort er selvsagt uansett mitt. Men i dag føles det både sårt og respektløst når et ufødt barn og min graviditet ble brukt som et PR-stunt og i tillegg at sannheten ble tilbakeholdt.

Sitat fra Nettavisen 2020-03-07 Her er Aylar Lies historie.

 


 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Gul_gul skrev:

Plot twist: Aylar Lie var gravid to ganger, og den ene gangen var med Northug. Hun saksøkte forlaget fordi Northug-boken bare fortalte en halv sannhet, at Northug ikke var faren første gangen. 

Da alvoret gikk opp for Northug om barnets eksistens og mitt valg om å beholde det, fløy han venninnen N.N. fra Trondheim til Oslo for å oppsøke meg. (...)

Ansvaret for at jeg til slutt gjennomførte en ny abort er selvsagt uansett mitt. Men i dag føles det både sårt og respektløst når et ufødt barn og min graviditet ble brukt som et PR-stunt og i tillegg at sannheten ble tilbakeholdt.

Sitat fra Nettavisen 2020-03-07 Her er Aylar Lies historie.

 


 

Dette trodde jeg bare var tull men ser det er tilfelle. Hun klarte altså å bli gravid både med Atle og Petter på kort tid..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Justlooking skrev:

Dette trodde jeg bare var tull men ser det er tilfelle. Hun klarte altså å bli gravid både med Atle og Petter på kort tid..

..må ikke glemme Robbie Williams heller. 😀

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest juoigi
47 minutter siden, Justlooking said:

Dette trodde jeg bare var tull men ser det er tilfelle. Hun klarte altså å bli gravid både med Atle og Petter på kort tid..

Hun «klarte» ? Ja, for prevensjon kan ikke feile, og hverken Atle eller Northug hadde ansvaret for beskyttelse, tydeligvis. Og komisk at fokuset fremdeles ligger der, enda det kommer frem at Northug helt seriøst sendte en venn ned for å mer eller mindre true henne til en abort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Det er ikke lett å tilfredsstille Aylar Lie. Først får Forlaget og Petter Northug kritikk for å dele for mye, nå er det kritikkverdig at han har delt for lite. 

Han svarte forfatteren på spørsmålet om abort nummer 1, men utdypet ikke og informerte ikke om abort nummer 2. Mener hun at han burde gjort det? Det hadde jo vært en dobbel belastning?

Jeg oppfatter brevet og artikkelen som hevn, verken mer eller mindre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, juoigi skrev:

Hun «klarte» ? Ja, for prevensjon kan ikke feile, og hverken Atle eller Northug hadde ansvaret for beskyttelse, tydeligvis. Og komisk at fokuset fremdeles ligger der, enda det kommer frem at Northug helt seriøst sendte en venn ned for å mer eller mindre true henne til en abort. 

Ja, nå falt Northug i mine øyne. Overtale dama til å ta abort når hun var 3 måneder på vei. 
Aylar har gjort mye rart, men ærlig talt Northug...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, Helgeline skrev:

Ja, nå falt Northug i mine øyne. Overtale dama til å ta abort når hun var 3 måneder på vei. 
Aylar har gjort mye rart, men ærlig talt Northug...

Dette har vi bare aylar sine ord for. Hun har alltid tidligere snakket om kun en abort.

Med en historie med godt dokumenterte løgner gjennom mange år er hun dessverre ikke så troverdig lenger. 

Endret av Justlooking
Tillegg
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Justlooking said:

Dette har vi bare aylar sine ord for. Hun har alltid tidligere snakket om kun en abort.

Nei, det ble tatt opp i rettssaken, og Northug har ikke benektet det. Abort nr. 2 var etter intervjuet med Det Nye. 

Retten har sannsynliggjort min historie i dommen, og motparten ble pålagt å betale omkostningene på 200.000 kroner, noe som i seg selv gir meg en viss ro, men sjeleroen kommer forhåpentligvis først nå som jeg deler den sanne historien for første gang.

(...)

* Petter Northug er via sin advokat Halvard Helle gjort kjent med at Aylar Lie nå går offentlig ut med opplysningene som kom fram i retten, men har ikke tatt mot tilbudet om å kommentere saken. (Red) 

Sitat fra Nettavisen 2020-03-07 Her er Aylar Lies historie.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
19 timer siden, Gul_gul skrev:

Nei, det ble tatt opp i rettssaken, og Northug har ikke benektet det. Abort nr. 2 var etter intervjuet med Det Nye. 

Retten har sannsynliggjort min historie i dommen, og motparten ble pålagt å betale omkostningene på 200.000 kroner, noe som i seg selv gir meg en viss ro, men sjeleroen kommer forhåpentligvis først nå som jeg deler den sanne historien for første gang.

(...)

* Petter Northug er via sin advokat Halvard Helle gjort kjent med at Aylar Lie nå går offentlig ut med opplysningene som kom fram i retten, men har ikke tatt mot tilbudet om å kommentere saken. (Red) 

Sitat fra Nettavisen 2020-03-07 Her er Aylar Lies historie.

Litt kildekritikk er å forvente. Tar du Aylar sine ord som sannheten når hun er en av partene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...