Gå til innhold

Test. Varsel om Triggerord


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev:

Hvilket filer? Jeg ser ingenting?

Nå virker ikke linken fra nohate, men den kommer vel opp igjen: https://www.nohate.no/netthatfilteret . De har laget et filter som plukker opp triggerord for å minne den som poster om å ikke skrive hatefulle ting på nett. Filteret er veldig nytt, så det er nok mange ord som kan legges til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Forumansvarlig skrev:

Nå virker ikke linken fra nohate, men den kommer vel opp igjen: https://www.nohate.no/netthatfilteret . De har laget et filter som plukker opp triggerord for å minne den som poster om å ikke skrive hatefulle ting på nett. Filteret er veldig nytt, så det er nok mange ord som kan legges til. 

Kan du også tipse de om at de også kan legge inn ord og ordsammensetninger som ellers ikke blir plukket opp av filteret, som feks hvis man skriver jævla  idiot (med 2 mellomrom) og Jævla. Idiot. (med punktum i mellom)?

Anonymkode: 159ce...764

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du også tipse de om at de også kan legge inn ord og ordsammensetninger som ellers ikke blir plukket opp av filteret, som feks hvis man skriver jævla  idiot (med 2 mellomrom) og Jævla. Idiot. (med punktum i mellom)?

Anonymkode: 159ce...764

Godt poeng! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Mannekuk!  

 Dette var temmelig skrøpelige greier...  

Anonymkode: 3f66a...f98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Mannekuk!  

 Dette var temmelig skrøpelige greier...  

Anonymkode: 3f66a...f98

Hvem i all verden sier mannekuk da? Holder lenge med kuk..trenger kun spesifisere dersom man mener en annen art enn menneske.

Anonymkode: 5638c...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Mannekuk!  

 Dette var temmelig skrøpelige greier...  

Anonymkode: 3f66a...f98

Sitat

["Beinrangel","Bitch","Cunt","Degos","Din feite","Din svarte ape","Dra til helvete","Drep deg","Drepe","Drepe deg","Du br henges","Du skal d","Faens muslim","Faggot","Fagot","Fitte","Fittesleiker","Fittekjerring","Fittekjrring","Folkeforder","Forpulte","Fuck deg","Fuck u","Fuck you","Gnien jde","Guling","Halvaper","Hater deg","Heng deg","Hestkuk","Homse","Hore","Horemamma","Horemor","Horemora di","Hottentott","Hper du dr","IS-elsker","Japse","Jde faen","Kalott faen","Knulle deg","Krpling","Kuk","Kvalme faen","Landsforder","Landssviker","Likpuler","Merr","Mokkamann","Mongo","Moraknuller","Morapuler","Motherfucker","Muslim-elsker","Myrde","Neger","Nigger","Pakkis","Pikk","Pule deg","Retard","Sauepuler","Sionistfitte","Skampule","Skrulle","Skyt deg","Skyt merra","Skyte deg","Soper","Sotrr","Suge pikk","Svarte svin","Svarting","Ta livet ditt","Tater","Traktorlesbe","Traktorlespe","Tvangsterilisere","Voldta deg",{"du er":["feit","stygg","stgg","sppel"],"jvla":["autist","flatbanker","homo","jde","kdd","idiot","muslim","terrorist","troll"],"faens":["autist","flatbanker","homo","jde","kdd","idiot","muslim","terrorist","troll"]}]

Dette er hele listen det sjekker mot. At de vil ta en så enorm risiko for et så svakt filter er absurd. 

Merk at æøå legges til med en snoding javascriptfunksjon.

Når det står { og [] matches det kun når man har det som står i begynnelsen av { og minst (kanskje akkurat) et av ordene inni []

Sitat

q=function(a,b){var c={ec:"NoHate",ea:a,el:b.toString()};return!!p&&void(m("Analytics>",c.ec,c.ea,c.el),p.send("event",c))},r={},s={},t={},u=function(){switch((k.language||"").toLowerCase().trim()){case"no":return"no";default:return console.warn("'no' is the only available language at the moment."),"no";}},v=function(){return"string"==typeof k.u?k.u:"https://cdn.jsdelivr.net/gh/no-hate/no-hate/languages/"},w=function(a){return a.reduce(function(a,b){return(a[b.toLowerCase().trim()]=1)&&a},{})},x=function(a){var b=[],c=[];return a.forEach(function(a){var d=null===a.match(/([^\wæøå])/gi);d?b.push(a):c.push(a)}),[w(b),w(c)]},y=function(a){return a.reduce(function(a,b){if("string"==typeof b)return a.push(b),a;if("object"==typeof b&&!Array.isArray(b)){var c=Object.keys(b);return c.forEach(function(c){b[c].forEach(function(b){a.push(c+" "+b)})}),a}},[])},A=function(a){return fetch(v()+a+".json").then(function(a){if(!a.ok)throw Error(a.statusText);return a.json()})},B=function(){var a=u();return m("Loading data for language","'"+a+"'"),new Promise(function(b,c){q("Load",a),A(a).then(function(a){var c;m("Data loaded");var d=[];k.custom&&Array.isArray(k.custom)&&Array.prototype.push.apply(d,y(k.custom)),a.words?Array.prototype.push.apply(d,y(a.words)):a.data&&Array.prototype.push.apply(d,y(JSON.parse(atob(a.data)))),d.push("NoHateVerify"),c=x(d),s=c[0],t=c[1],r=a.labels,b()})["catch"](function(a){c(a)})})},C=!1,D=function(a){if(C)throw"Already configured";if(C=!0,q("Initializing",!0),l(n({},k,a)),m("Initializing"),b=document.querySelector(k.field),!1==!!b)throw"Field not found";return B()},

Akkurat hvordan javascriptfunksjonen fungerer aner jeg ikke, da javascript som du ser bare er en uforståelig suppe... Men jeg tror den prøver å slenge inn æøå over alt for å få en match. 

Ser ut som jeg limte inn flere funksjoner. Faens javacript.

Endret av abrasiveRefraction
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

Dette er hele listen det sjekker mot. At de vil ta en så enorm risiko for et så svakt filter er absurd. 

Merk at æøå legges til med en snoding javascriptfunksjon.

Når det står { og [] matches det kun når man har det som står i begynnelsen av { og minst (kanskje akkurat) et av ordene inni []

Akkurat hvordan javascriptfunksjonen fungerer aner jeg ikke, da javascript som du ser bare er en uforståelig suppe... Men jeg tror den prøver å slenge inn æøå over alt for å få en match. 

Takk for informasjon! :) 

Anonymkode: 159ce...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for informasjon! :) 

Anonymkode: 159ce...764

Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner hvordan han får til æ, ø og å. 

jævla kødd 

jøvla kædd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så stor tro på denne funksjonen. Folk som ønsker å hetse, vil vel bare omskrive hets-ordene sine, slik som du gskrev som eksempel her feks
 

3 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

hæper du dær

og folk også finne andre kreative løsninger som feks J@vla Idiot 

Anonymkode: 159ce...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke så stor tro på denne funksjonen. Folk som ønsker å hetse, vil vel bare omskrive hets-ordene sine, slik som du gskrev som eksempel her feks
 

og folk også finne andre kreative løsninger som feks J@vla Idiot 

Anonymkode: 159ce...764

Der prøvde jeg å skjønne hvordan denne fungerer: 

x=function(a){var b=[],c=[];return a.forEach(function(a){var d=null===a.match(/([^\wæøå])/gi);d?b.push(a):c.push(a)}),[w(b),w(c)]},

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner hvordan han får til æ, ø og å. 

jævla kødd 

jøvla kædd

Jævla kødd (ble fanget opp av filteret)

Jøvla kædd (men ikke denne) Merkelig

Anonymkode: 159ce...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette "filteret" er da ikke noe nytt.  Det fantes på tekstTVs chattesider for 20 år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jævla kødd (ble fanget opp av filteret)

Jøvla kædd (men ikke denne) Merkelig

Anonymkode: 159ce...764

Jeg lurer på om det er noe med tegnsettingen min at det er et eller annet placeholder tegn som lar han omforme til riktig bokstav. 

Ah, ja han bruker ikke UTF-8, men ISO-8859. Da var det mysteriet løst...

Sitat

["Beinrangel","Bitch","Cunt","Degos","Din feite","Din svarte ape","Dra til helvete","Drep deg","Drepe","Drepe deg","Du bør henges","Du skal dø","Faens muslim","Faggot","Fagot","Fitte","Fittesleiker","Fittekjerring","Fittekjærring","Folkeforæder","Forpulte","Fuck deg","Fuck u","Fuck you","Gnien jøde","Guling","Halvaper","Hater deg","Heng deg","Hestkuk","Homse","Hore","Horemamma","Horemor","Horemora di","Hottentott","Håper du dør","IS-elsker","Japse","Jøde faen","Kalott faen","Knulle deg","Krøpling","Kuk","Kvalme faen","Landsforæder","Landssviker","Likpuler","Merr","Mokkamann","Mongo","Moraknuller","Morapuler","Motherfucker","Muslim-elsker","Myrde","Neger","Nigger","Pakkis","Pikk","Pule deg","Retard","Sauepuler","Sionistfitte","Skampule","Skrulle","Skyt deg","Skyt merra","Skyte deg","Soper","Sotrør","Suge pikk","Svarte svin","Svarting","Ta livet ditt","Tater","Traktorlesbe","Traktorlespe","Tvangsterilisere","Voldta deg",{"du er":["feit","stygg","støgg","søppel"],"jævla":["autist","flatbanker","homo","jøde","kødd","idiot","muslim","terrorist","troll"],"faens":["autist","flatbanker","homo","jøde","kødd","idiot","muslim","terrorist","troll"]}]

Hva er et sotrør?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke så stor tro på denne funksjonen. Folk som ønsker å hetse, vil vel bare omskrive hets-ordene sine, slik som du gskrev som eksempel her feks
 

og folk også finne andre kreative løsninger som feks J@vla Idiot 

Anonymkode: 159ce...764

De kommer bare til å overse pop-up varselet og poste likevel. Ingen grunn til å skrive i kodespråk. Hensikt er vel bevisstgjøring, ikke sensurering.

Anonymkode: 5638c...0fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner hvordan han får til æ, ø og å. 

jævla kødd 

jøvla kædd

Å, skal det ikke gå an egentlig å ha disse bokstavene i det systemet? Beklager at jeg misforsto.

Anonymkode: 159ce...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

Jeg lurer på om det er noe med tegnsettingen min at det er et eller annet placeholder tegn som lar han omforme til riktig bokstav. 

Ah, ja han bruker ikke UTF-8, men ISO-8859. Da var det mysteriet løst...

Hva er et sotrør?

Takk for informasjon! :) 

Anonymkode: 159ce...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å, skal det ikke gå an egentlig å ha disse bokstavene i det systemet? Beklager at jeg misforsto.

Anonymkode: 159ce...764

Nei, bare jeg som bommet på tegnsettingen, jeg gjettet at han brukte UTF-8 fordi det er logisk, han bruker visst ISO-8859-1. Så da er det æ, ø og å i listen hans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult. Jeg har alltid ment du var en gnien jøde

Anonymkode: 656e8...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...