Gå til innhold

Er dere i 40 årene kroppsfiksert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller tenker dere litt mer at man er blitt så gammel man er blitt og det som hører med. 

Er dame som blir 45. Har litt for mange kilo, men er normalvektig. Har litt for mye mage. Prøver å holde meg litt i form, men ser ikke ut som noe modell. 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 646ae...c6a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart 40, jeg trener mer enn noen gang. Fordi jeg vil være sunn og frisk, og fordi jeg vil holde meg nogenlunde attraktiv. Synes absolutt det er verdt det! Bruker og mer penger og innsats på klær. 

Anonymkode: 33877...8c1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Moren min er i 40-årene og bryr seg minst like mye nå som før om kroppen sin. Men hun hadde det ikke så godt i barndommen, mangel på bekreftelse osv. Ville snakket med psykolog eller i det minste noen gode venner om tankene blir for altoppslukende.

Anonymkode: 697c2...18b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo vanlig at alders- og treningspanikken setter inn for fullt i 40-/50årsalderen. Ikke så rart kanskje?

Anonymkode: 6e0ef...08b

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet (endret)

M52 her.

Glad i å være i bevegelse utendørs, og begynner å bli opptatt av livslang helse.

Er mer opptatt av helsefordelene ved trening enn å ha modellkropp, men samtidig moderat forfengelig.

Siden dette er på seksualitetsforumet, kan jeg legge til at det også er et mål å opprettholde evnen til samleie langt inn i alderdommen.

Det overordnede målet er å dø etter kortest mulig sykdom, og minst mulig belastning for mine kjære.

Endret av Alterego666
AnonymBruker
Skrevet

Til skrekk og advarsel. Jeg var spinningsinstruktør for nesten 25 år siden, inn i timen kom det en mann i midten av førtiårene som skulle være med på en marathontime.. Han holdt ut i 2 timer, så døde han. På sykkelsetet. 

Jeg er nå like gammel som han er, forfalt like mye som han hadde også. 

Det siste jeg skal gjøre er å gå på de hardeste treningstimene hvis jeg skal begynne å trene igjen😉

Anonymkode: 677c4...94f

• Liker 4
Skrevet

Har blitt 52 etter hvert og er mer opptatt av utseende og helse enn noen gang før. Det som før kom seilende på ei fjøl må jobbes mer for nå og fokuset blir deretter.

• Liker 2
Skrevet

Jeg orker ikke å hige etter en ungdom som ikke er der lenger. Jeg orker ikke å leve på salatblader og kyllingfilet, uten å unne meg noe godt i håp om å holde vekta nede. Eller å trene som besatt fordi jeg vil være stram. Joda, jeg er mer bevisst på hva jeg utsetter kroppen min for. Det nærmer seg en alder hvor helseproblemer står i kø om man ikke passer på litt. Men jeg orker virkelig ikke et jag om utseende. Man kan ikke forvente å se ut som man er 25 når man er 40, sånn er det bare. Bedre å eldes med verdighet. Penere er det og.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å ta godt vare på meg selv ja. Dame 46 

Anonymkode: d10cd...7ee

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til skrekk og advarsel. Jeg var spinningsinstruktør for nesten 25 år siden, inn i timen kom det en mann i midten av førtiårene som skulle være med på en marathontime.. Han holdt ut i 2 timer, så døde han. På sykkelsetet. 

Det siste jeg skal gjøre er å gå på de hardeste treningstimene hvis jeg skal begynne å trene igjen😉

Hvis man er utrent er det dummeste man gjør er å begynne med to timer hardtrening. Mulig han hadde hjerteproblemer fra før av. Muligens uten at han visste om det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trener like mye nå som da en var 25, men ikke like hardt. Rutine for min del. 

Mann, snart 50. 

Anonymkode: 0b78b...192

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 44 år, og det er klart at man bryr seg om kroppen sin selv om man har passert 40 år. Jeg trener jevnlig, og passer på at jeg ikke eser ut, men jeg har heller ikke samme krav til perfeksjon som da jeg var yngre. Litt mer opptatt av hvordan den fungerer enn at kroppen er så perfekt som mulig. Synes god mat og vin er en del av det gode liv, og lever ikke på salatblader. Heller et par kilo for mye enn å ikke nyte... på alle måter. God sex er viktigere enn å "posere". 

Anonymkode: ca419...a65

AnonymBruker
Skrevet

Nja dessverre blitt litt lat og bryr meg mindre etter fylte 40. 

Anonymkode: 93369...ec6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hos Elixia J?

Anonymkode: bbb4d...62c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i 20 årene. Ikke kroppsfiksert 

Anonymkode: 4ff3c...027

AnonymBruker
Skrevet

Mitt inntrykk er at folk i førtiårene enten er veldig fiksert, eller ikke spesielt. Ser kvinner på 40+ løpe livet av seg på tredemøllen der jeg trener. Stramme i pannen og solariumsbrune over det hele.

Er selv i tyveårene og sammen med en mann på 45. Jeg trener ca. hver dag for å holde meg i ok form. Han ser bra ut for alderen, og trener ca. annenhver dag. Spurte ham en gang om han kunne datet en jevngammel dame, og han sa nei. Altså 35 går greit, men ikke førtiårene.

Tøft liv synes jeg. 

Anonymkode: 7128b...275

AnonymBruker
Skrevet

Kropp og utseende vise mye om det er tiltak i en person. Mannfolk med ølmage, eller damer som ser ut som Michelin Mannen er folk jeg mister respekten for. 

Anonymkode: 2771c...8c3

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kropp og utseende vise mye om det er tiltak i en person. Mannfolk med ølmage, eller damer som ser ut som Michelin Mannen er folk jeg mister respekten for. 

Anonymkode: 2771c...8c3

Noen er heldig ned gener. Så er ikke alltid sånn da. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen er heldig ned gener. Så er ikke alltid sånn da. 

Du arver ikke fett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvfølgelig. Man slutter da ikke å lever når man er 40. Er først nå livet virkelig begynner!

Anonymkode: 0bf98...5a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...