AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #1341 Del Skrevet 4. august 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Det er en hel egen tråd om barnevogner forresten, sikkert masse gode tips der! Anonymkode: d4ad4...a45 Ingen orker aa gaa gjennom 300 sider. Dessuten er ikke eldre innlegg alltid relevante. Anonymkode: 7d8ae...af8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #1342 Del Skrevet 4. august 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ingen orker aa gaa gjennom 300 sider. Dessuten er ikke eldre innlegg alltid relevante. Anonymkode: 7d8ae...af8 ... Du trenger jo ikke å bla langt tilbake 🤦 Sjekk de nyeste innleggene. Anonymkode: 0f38e...692 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #1343 Del Skrevet 4. august 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: ... Du trenger jo ikke å bla langt tilbake 🤦 Sjekk de nyeste innleggene. Anonymkode: 0f38e...692 Er ikke ts forovrig men synes den traaden er tullete. Faar ofte ikke svar da mange ikke titter innom der..og ofte har man konkrete spm om en bestemt vogn. Anonymkode: 7d8ae...af8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #1344 Del Skrevet 4. august 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Er ikke ts forovrig men synes den traaden er tullete. Faar ofte ikke svar da mange ikke titter innom der..og ofte har man konkrete spm om en bestemt vogn. Anonymkode: 7d8ae...af8 Før den tråden kom var det masse barnevogntråder, men veldig få svarte i de også Anonymkode: 0f38e...692 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #1345 Del Skrevet 4. august 2021 Bugaboo buffalo var jeg veldig fornøyd med, eneste minuset var at den tok stor plass i bilen. Byttet den ut med babyjogger, den var grei men mye mer vinglete enn bugabooen. Anonymkode: 307bb...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #1346 Del Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har sett en del på britax smile 2 eller 3, men har sett at mange sier det er en "skranglete" vogn, så ble litt usikker plutselig 🙈 Ønsker en vogn som ikke er for tung, for dit vi etterhvert ønsker å flytte blir det en god del bakker oppover, men vil fremdeles ha en stødig å god vogn, som tåler en støyt. Har du erfaring meg bilsete også fra britax smile? Har sett litt på pakker med vogn å bilsete🙈 Anonymkode: 89d10...baa Vi kjøpte pakke med bilsete, kjempegreit å klikke det rett på understellet Jeg har ikke opplevd den som skranglete 🤔 Vogna er godt brukt til vårt barn som blir tre i år. Funker godt på grus, tar liten plass i bilen kontra feks Stokke som er diger. Enkelt å klikke hjulene av også for å ta enda mindre plass. Vogna er som noen nevner superenkel å svinge med! Ser veldig fin ut også, synes jeg. Både min mann og meg synes den er god å trille, og det er ca 25 cm høydeforskjell mellom oss. Mitt barn var over gjennomsnittet lang fra fødsel av, men vokste ikke ut av bagdelen før det var på tide å bytte. En annen fordel er at barnet sitter høyt i sportsdelen! Ca 10 cm høyere enn i venninna mi si vogn. Alt i alt har hi vært veldig fornøyde, men vi har jo ikke så mye erfaring med andre vogner da Anonymkode: 32fa5...ca2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 4. august 2021 #1347 Del Skrevet 4. august 2021 Jeg har vurdert å kjøpe Bogaboo fox 2. Blir for det meste byvogn, men som kan trilles på grusvei. Jeg ønsker en vogn som ikke tar for stor plass i evt bil og den må bæres opp 1 etg for å komme til leiligheten vår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #1348 Del Skrevet 4. august 2021 Vi har kjøpt easywalker harvey 3 til barnet vårt som kommer i januar. Fikk den på tilbud så den koster oss godt under halv pris av meir populære vogner som feks Bugaboo Fox2. Harvey 3 oppfylte alle våre krav; veldig behagelig å trille, virker å ha god plass i bag, lav vekt, gode justeringsmuligheter mtp høyde (jeg er 155, mannen 180), kan etterhvert feste på adapter til evt kommende søsken, virker å være god demping, tar liten plass sammenlagt i bil. Anonymkode: 7ea40...76c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #1349 Del Skrevet 5. august 2021 Vi har også en Britax smile 2 (kjøpt brukt), er veldig fornøyd med den. Anonymkode: 34e0a...0bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Besant Skrevet 5. august 2021 #1350 Del Skrevet 5. august 2021 Har termin om to uker og nettopp gått til innkjøp av Uppababy Vista2. For oss var det viktig med stort understell, siden vi bor i by uten bil. I tillegg kan vognen gjøres om til søskenvogn ved å kun kjøpe noen adaptere til en billig penge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #1351 Del Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (På 4.8.2021 den 5.12): Har sett en del på britax smile 2 eller 3, men har sett at mange sier det er en "skranglete" vogn, så ble litt usikker plutselig 🙈 Ønsker en vogn som ikke er for tung, for dit vi etterhvert ønsker å flytte blir det en god del bakker oppover, men vil fremdeles ha en stødig å god vogn, som tåler en støyt. Har du erfaring meg bilsete også fra britax smile? Har sett litt på pakker med vogn å bilsete🙈 Anonymkode: 89d10...baa Det som er viktig med bilstol er å få riktig helning, så det må sjekkes før man kjøper pakke. Anonymkode: 93e15...a1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #1352 Del Skrevet 6. august 2021 Isabel94 skrev (På 3.8.2021 den 21.32): Hei alle! 😃 Har lest side opp og ned i denne tråden for å prøve å bestemme meg for barnevogn.. Jeg har nemlig vært så rar at jeg forelsket meg og kjøpte «easygrow Grandma vognpose», FØR barnevogn (Fikk et innfall som førstegangsgravid..) Vognposen er helt fantastisk, men den er jo ganske så diger.. Dundynen tar en del plass.. betyr det at jeg må gå for emmjunga vogn som er litt store/romslige i bagdelen? Håper noen har erfaringer med romslige vogner som ikke er for tunge å trille på? Eller andre tips? Skal benyttes til asfalt og vanlig sti i skog først og fremst. Ikke ullent terreng 💗Håper noen vil anbefale meg noe, kjenner jeg trenger råd 🤞🏻 Har samme posen og fikk ikke brukt den før i sittedelen. Den ble altfor stor i bagen selv om vi hadde stor vogn. Anonymkode: 77661...a9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabel94 Skrevet 7. august 2021 #1353 Del Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har samme posen og fikk ikke brukt den før i sittedelen. Den ble altfor stor i bagen selv om vi hadde stor vogn. Anonymkode: 77661...a9f Ah.. det jeg fryktet når jeg så den. Så kjedelig! Endte du opp med en vognpose til? Evnt kanskje det går å bruke dyne i liggedelen. Babyen kommer i februar. Hvilken vogn endte du med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #1354 Del Skrevet 7. august 2021 Jeg bare stapper store vinterposer oppi vognbaggen selv om de er store 🤷Har ikke den spesifikke, men har en tjukk dun-voksi og en i lammeull som jeg presser nedi Britax smile-bag - funker fint. Anonymkode: 85a2f...5ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #1355 Del Skrevet 7. august 2021 Isabel94 skrev (9 timer siden): Ah.. det jeg fryktet når jeg så den. Så kjedelig! Endte du opp med en vognpose til? Evnt kanskje det går å bruke dyne i liggedelen. Babyen kommer i februar. Hvilken vogn endte du med? Nei, kjøpte ikke annen vognpose. Har brukt lammeskinn, dundyne og teppe til begge barna så lenge bagdelen var i bruk, synes det var enklere å regulere temperaturen med det. Barna er født på sensommeren så bagen var i bruk til godt ut på våren året etter. Anonymkode: 77661...a9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isabel94 Skrevet 7. august 2021 #1356 Del Skrevet 7. august 2021 Takk for svar! 😃 Da får jeg fortsette jakten på barnevogn, synes det er et vanskelig valg. 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 8. august 2021 #1357 Del Skrevet 8. august 2021 (endret) Hei. Kan noen gi meg en for/mot liste på hhv Emmaljunga NXT90 og Bugaboo Fox2? Det står egentlig mellom disse to modellene per i dag og ser at de begge vil ha fordeler og ulemper ut i fra vårt behov. Vi bor på et sted hvor man har alle fire årstider. Vognen skal brukes både urbant og landlig. Både på asfalt, grus, sti, snø og slaps. Jeg er ei lita dame og det er viktig at vognen ikke blir for stor/tung, men samtidig er stødig og robust nok til å takle litt slaps og snøføre. Kommer jo uansett ikke til og trille rundt på de verste dagene værmessig. jeg ønsker også god størrelse på både sittedel og bagdel. Til nå heller jeg jeg litt mot Fox på grunn av vekten på vognen og størrelse på bag/sittedel sammenlignet med NXT90. Samtidig er kanskje NXT90 mer robust og greier litt mer terreng enn Fox? Og et lite spm vedr vognpose. Babyen blir født i desember/januar og jeg ser for meg at en stor vognpose blir voldsomt til en så liten baby. Holder det med bilstolpose i bagen de første mnd tro? Endret 8. august 2021 av Parv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #1358 Del Skrevet 11. august 2021 Parv skrev (På 2021-8-8 den 18.24): Hei. Kan noen gi meg en for/mot liste på hhv Emmaljunga NXT90 og Bugaboo Fox2? Det står egentlig mellom disse to modellene per i dag og ser at de begge vil ha fordeler og ulemper ut i fra vårt behov. Vi bor på et sted hvor man har alle fire årstider. Vognen skal brukes både urbant og landlig. Både på asfalt, grus, sti, snø og slaps. Jeg er ei lita dame og det er viktig at vognen ikke blir for stor/tung, men samtidig er stødig og robust nok til å takle litt slaps og snøføre. Kommer jo uansett ikke til og trille rundt på de verste dagene værmessig. jeg ønsker også god størrelse på både sittedel og bagdel. Til nå heller jeg jeg litt mot Fox på grunn av vekten på vognen og størrelse på bag/sittedel sammenlignet med NXT90. Samtidig er kanskje NXT90 mer robust og greier litt mer terreng enn Fox? Og et lite spm vedr vognpose. Babyen blir født i desember/januar og jeg ser for meg at en stor vognpose blir voldsomt til en så liten baby. Holder det med bilstolpose i bagen de første mnd tro? Det er disse vognene jeg også står mellom, og har lurt på akkurat det samme. Vi likte NXT 90 best i butikken, syns den virka best å trille og med best hjul (riktignok kun testet tom). Men jeg er redd for vekten (særlig ved trilling i tung snø) og at den blir for stor gangen hjemme og bilen (når man, også skal ha med alt det andre pikkpakket som gjerne også følger med når man reiser med barn). Håper også at det er noen her som har noen erfaringer med disse. Anonymkode: ee848...a12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #1359 Del Skrevet 11. august 2021 Til dere to over: Vi vurderte også disse men endte med Britax Go Big 2. Den er riktignok nettopp tatt av markedet, men noen butikker har enda igjen og til redusert pris - så vi fikk vår til 8 000 kr ny med reklamasjonsrettigheter og garanti. Har ikke født enda, så vi vet enda ikke hvordan den er i bruk, men jeg kjenner flere her i min lille nordlandsby som har den og liker den til både asfalt, grus, snø og slaps. Den er også ganske stor, men føler ikke at den var for tung, den triller kjempegodt og har stor og god varekurv under (mener den skulle tåle 10 kilo, så da får man jo faktisk ukeshandla med vogn (med mindre man drikker mengder melk eller brus da)). Anonymkode: f83d8...082 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2021 #1360 Del Skrevet 11. august 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Til dere to over: Vi vurderte også disse men endte med Britax Go Big 2. Den er riktignok nettopp tatt av markedet, men noen butikker har enda igjen og til redusert pris - så vi fikk vår til 8 000 kr ny med reklamasjonsrettigheter og garanti. Har ikke født enda, så vi vet enda ikke hvordan den er i bruk, men jeg kjenner flere her i min lille nordlandsby som har den og liker den til både asfalt, grus, snø og slaps. Den er også ganske stor, men føler ikke at den var for tung, den triller kjempegodt og har stor og god varekurv under (mener den skulle tåle 10 kilo, så da får man jo faktisk ukeshandla med vogn (med mindre man drikker mengder melk eller brus da)). Anonymkode: f83d8...082 Takk for tips! Tror imidlertid denne blir for stor for oss (vi har relativt liten bil), selv om den helt sikkert er veldig bra å trille. Anonymkode: ee848...a12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg