Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er disse vognene det står mellom for oss. Vi venter vår første baby, og grunnen til at vi har lyst på Nxt90 er fordi den er liten og nett, men samtidig lurer jeg på om den blir litt for liten og trang når baby er 6 mnd? Jeg vet jo at mondial duo er romslig av seg, men igjen mere "klumpete".

Hvis noen av dere har erfaring med disse, håper jeg å få en kommentar eller to 😄 venter i spenning

Anonymkode: b1ce8...d40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har nxt90, og vil ikke kalle den liten og nett 🤭 Hadde aldri villet hatt den hvis jeg måtte manøvrert den noe mer enn inn og ut av bilen. Slik det er går den såvidt inn i bagasjerommet mitt. Samtidig lurer jeg på hvor lenge den holder, siden jeg allerede synes bagdelen begynner å virke kort.. Og baby er 3 mnd og ikke spesielt lang 😛

Men det er en god vogn! Kjennes solid og god ut. 

Har ikke prøvd å frakte rundt på andre vogner da, kan være de er like tunge. 

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, Mhmjadda skrev:

Vi har nxt90, og vil ikke kalle den liten og nett 🤭 Hadde aldri villet hatt den hvis jeg måtte manøvrert den noe mer enn inn og ut av bilen. Slik det er går den såvidt inn i bagasjerommet mitt. Samtidig lurer jeg på hvor lenge den holder, siden jeg allerede synes bagdelen begynner å virke kort.. Og baby er 3 mnd og ikke spesielt lang 😛

Men det er en god vogn! Kjennes solid og god ut. 

Har ikke prøvd å frakte rundt på andre vogner da, kan være de er like tunge. 

ok? kan jeg spørre hvilken bil du har? jeg så på illustrasjon av den på youtube, hvor den ble "megaliten" når man hadde tatt av hjul og slått den sammen. 

Skrevet (endret)
1 time siden, simone83 skrev:

Hei. For oss står det mellom to vogner til kommende baby: Emmaljunga nxt90 og Emmaljunga mondial. 

Grunnen til at vi liker Nxt90 så godt, er at den er så nett, og virker så lett og håndtere, samt den lille plassen den tar i bagasjerommet. Vi er begge foreldrene ganske lave i tillegg, så vi føler mondial duo vogna blir så stor og "klumpete"? 

Er det noen her som har tenkt det samme som oss, og som har erfaringer å dele? Tar i mot tips med stor takk 😄 

Vi har riktignok hatt super nitro og nxt90 og skulle jeg valgt igjen hadde jeg valgt super nitro’en. Ser at det er mondial dere vurderer, men synes de ser relativt like ut, litt avhengig av hvilken type dere har sett på(?). 

Nxt90:

Synes den er fin å se på, men både mannen min og jeg ble egentlig veldig skuffet over vognen ellers. Vi hadde den kun med sittedel, men vil tro ting hadde vært likt med bagdelen og. Nxt90 var knotete å slå sammen/få opp, da det var så mye en måtte gjøre for å slå den sammen. Man måtte blant annet ta av sittedelen, noe som var helt grusomt vanskelig. Synes heller ikke den var noe spesielt liten i bagasjerommet.. Smal og vond plast man må holde hardt inne og filleriste vogna for å få løs sittedelen. Knotete og vanskelig å justere håndtaket i høyden, og vogna kjentes stiv og tung å trille. Kjøpte vogna tidligere i år og solgte den etter 2 måneder. 

Super nitro:

Er jo en annen vogn enn den dere har sett på, men den er jo også litt lik. Super nitro var lett og god å trille. Jenta vår hadde kjempe fint med plass i den. Enkel og kort prosess å slå sammen/få opp, hvor sittedelen bare kunne bli stående på selv om man slo den sammen. En annen ting som var veldig fint her var at når man slo den sammen stod den likevel på fire hjul, så man subber eller drar ikke understellet mot bakken når man skal prøve å få den opp igjen... Enkel og grei justering av håndtak uten for mye styr. Den er så vidt det er større i bagasjerommet, men det var lettere å plassere ting der fordi her var alle delene sammen og ikke «overalt». Super nitro hadde vi fra 2017-2019, og eneste grunnen til at vi solgte den var fordi vi hovedsakelig brukte søskenvogn og ikke hadde nok lagringsplass til å lagre den.

Vet ikke hvor mye til hjelp dette var. Hvis dere ikke allerede har tatt og kjent på begge vognene bør dere i alle fall det😊 Da vi bestilte nxt90 hadde vi ikke rørt en nxt90 engang, så bare at det var en vogn «alle» hadde og tenkte da at den måtte være så mye bedre..

Endret av Switch
Skrevet
1 time siden, simone83 skrev:

Hei. For oss står det mellom to vogner til kommende baby: Emmaljunga nxt90 og Emmaljunga mondial. 

Grunnen til at vi liker Nxt90 så godt, er at den er så nett, og virker så lett og håndtere, samt den lille plassen den tar i bagasjerommet. Vi er begge foreldrene ganske lave i tillegg, så vi føler mondial duo vogna blir så stor og "klumpete"? 

Er det noen her som har tenkt det samme som oss, og som har erfaringer å dele? Tar i mot tips med stor takk 😄 

To veldig ulike vogner med forskjellige egenskaper, så jeg synes det er litt vanskelig å sammenligne. 

Mondial er jo en «klassisk» barnevogn. God demping, antagelig bedre på litt humpete føre og ganske stor både i liggedel og sittedel i tillegg til selve understellet. Samtidig så tar den jo mye plass, som du nevner og mangelen på svingbare hjul gjør at den ikke er den letteste å manøvrere på trange steder, for eksempel i by, på senter også videre.

NXT90 er jo mer en byvogn i størrelse og funksjon, en vogntype som passer bedre til mitt bruk, men uten at jeg ble noe videre fornøyd med NXT90, vi solgte den etter 2 måneder. Synes den er mye tyngre og mer klumpete enn andre byvogner, men den har ikke spesielt god demping eller kjøreegenskaper for å veie opp for det. Synes også at varekurven er liten og ganske dårlig utformet.

Anonymkode: 8f526...0d4

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, Switch skrev:

Vi har riktignok hatt super nitro og nxt90 og skulle jeg valgt igjen hadde jeg valgt super nitro’en. Ser at det er mondial dere vurderer, men synes de ser relativt like ut, litt avhengig av hvilken type dere har sett på(?). 

Nxt90:

Synes den er fin å se på, men både mannen min og jeg ble egentlig veldig skuffet over vognen ellers. Vi hadde den kun med sittedel, men vil tro ting hadde vært likt med bagdelen og. Nxt90 var knotete å slå sammen/få opp, da det var så mye en måtte gjøre for å slå den sammen. Man måtte blant annet ta av sittedelen, noe som var helt grusomt vanskelig. Synes heller ikke den var noe spesielt liten i bagasjerommet.. Smal og vond plast man må holde hardt inne og filleriste vogna for å få løs sittedelen. Knotete og vanskelig å justere håndtaket i høyden, og vogna kjentes stiv og tung å trille. Kjøpte vogna tidligere i år og solgte den etter 2 måneder. 

Super nitro:

Er jo en annen vogn enn den dere har sett på, men den er jo også litt lik. Super nitro var lett og god å trille. Jenta vår hadde kjempe fint med plass i den. Enkel og kort prosess å slå sammen/få opp, hvor sittedelen bare kunne bli stående på selv om man slo den sammen. En annen ting som var veldig fint her var at når man slo den sammen stod den likevel på fire hjul, så man subber eller drar ikke understellet mot bakken når man skal prøve å få den opp igjen... Enkel og grei justering av håndtak uten for mye styr. Den er så vidt det er større i bagasjerommet, men det var lettere å plassere ting der fordi her var alle delene sammen og ikke «overalt». Super nitro hadde vi fra 2017-2019, og eneste grunnen til at vi solgte den var fordi vi hovedsakelig brukte søskenvogn og ikke hadde nok lagringsplass til å lagre den.

Vet ikke hvor mye til hjelp dette var. Hvis dere ikke allerede har tatt og kjent på begge vognene bør dere i alle fall det😊 Da vi bestilte nxt90 hadde vi ikke rørt en nxt90 engang, så bare at det var en vogn «alle» hadde og tenkte da at den måtte være så mye bedre..

Tusen takk for et utfyllende svar. Jeg tror i hvertfall nxt90 faller bort. Vi vil jo selvfølgelig at babyen skal ha den beste komforten, og da kan en ikke bare tenke på utseende skjønner jeg 😛 hehe

Anonymkode: 052bb...210

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

To veldig ulike vogner med forskjellige egenskaper, så jeg synes det er litt vanskelig å sammenligne. 

Mondial er jo en «klassisk» barnevogn. God demping, antagelig bedre på litt humpete føre og ganske stor både i liggedel og sittedel i tillegg til selve understellet. Samtidig så tar den jo mye plass, som du nevner og mangelen på svingbare hjul gjør at den ikke er den letteste å manøvrere på trange steder, for eksempel i by, på senter også videre.

NXT90 er jo mer en byvogn i størrelse og funksjon, en vogntype som passer bedre til mitt bruk, men uten at jeg ble noe videre fornøyd med NXT90, vi solgte den etter 2 måneder. Synes den er mye tyngre og mer klumpete enn andre byvogner, men den har ikke spesielt god demping eller kjøreegenskaper for å veie opp for det. Synes også at varekurven er liten og ganske dårlig utformet.

Takk for bra svar :) jeg ser jo nå at det er flere som valgte å selge sin nxt90 vogn etter kort tid, så jeg tror ikke vi tar sjansen på den altså. Vi er glade i å gå turer, både i skogen og på vanlig vei, så da heller det vel litt mere i mot Mondial. Eneste grunnen til at jeg er så opptatt av plassen den tar i bilen, er fordi vi reiser en del lengre turer med bil, da begge har familiene våre i andre byer. Men da får vi vel heller satse på større bil om så hva 😄 hehe.

Anonymkode: 052bb...210

Skrevet

Jeg har nxt90F, og den blir jo liten, men ikke megaliten. Har en golf, vogna får akkurat plass i bagasjerommet. 

Jeg har en lang unge, han brukte bagen til han var 6-7 måneder vel. Den siste tiden med ryggen oppslått og pledd i skjøten så han fikk se. Hadde easygrow nord oppi hele vinteren og det var god plass. 

Den er god å trille, lett å legge sammen, fungerer fint. Ikke den minste vogna, men ei bra vogn 😊 God demping sammenlignet med tilsvarende vogner 😊

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er disse vognene det står mellom for oss. Vi venter vår første baby, og grunnen til at vi har lyst på Nxt90 er fordi den er liten og nett, men samtidig lurer jeg på om den blir litt for liten og trang når baby er 6 mnd? Jeg vet jo at mondial duo er romslig av seg, men igjen mere "klumpete".

Hvis noen av dere har erfaring med disse, håper jeg å få en kommentar eller to 😄 venter i spenning

Du burde gå for nxt90f modellen. Den har best sittedel, som du kan legge helt flat. Hel super vogn! Brukte den til første og skal definitivt bruke den til nummer 2. Holdt hele perioden og var ikke for liten. Nå er vel barne vårt ca middels i lengde. Veldig lett å slå sammen og passer greit inn i bil. Man må på denne vognen ta av sittedelen da når man slår den sammen så den går ikke i en.

veldig lett å styre og du kommer frem over allt. Passer i all slags vær! Elsker at det er vendbare hjul forran slik at den er god å styre, samtidig som at man kan sette dem fast slik at det er greit i feks snø. God solskjerming og lufting. 

veldig fornøyd! 

Anonymkode: 396a5...f1c

Skrevet

Noen som har erfaring med emmaljunga scooter 4. med svingbare lufthjul? Vurderer denne til min 1, 5 åring. 

Anonymkode: 68ae3...125

Skrevet (endret)
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaring med emmaljunga scooter 4. med svingbare lufthjul? Vurderer denne til min 1, 5 åring. 

Anonymkode: 68ae3...125

Vi hadde denne, men uten svingbare hjul (men skulle absolutt hatt det). Synes det var en veldig enkel, lett og fin vogn. Den har jo ikke full liggestilling, men hvilestilling, men vi brukte den en stund som sovevogn i barnehagen da eldstejenta vår var 2 år, og det gikk helt fint. Lang sittedel, så kan brukes lenge😄 Liker å ha muligheten til å snu sittedelen da, men når de er sånn 1,5+ så vil de vel helst se litt mer enn mammaen og/eller pappaen sin som de ellers ser hele tiden uansett😅

Endret av Switch
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du burde gå for nxt90f modellen. Den har best sittedel, som du kan legge helt flat. Hel super vogn! Brukte den til første og skal definitivt bruke den til nummer 2. Holdt hele perioden og var ikke for liten. Nå er vel barne vårt ca middels i lengde. Veldig lett å slå sammen og passer greit inn i bil. Man må på denne vognen ta av sittedelen da når man slår den sammen så den går ikke i en.

veldig lett å styre og du kommer frem over allt. Passer i all slags vær! Elsker at det er vendbare hjul forran slik at den er god å styre, samtidig som at man kan sette dem fast slik at det er greit i feks snø. God solskjerming og lufting. 

veldig fornøyd! 

Anonymkode: 396a5...f1c

Eneste som er dumt med flat modellen er den rammen som kommer opp når man tar ned ryggen. Den stjeler en del centimeter av sittedelen...

Anonymkode: 29d0c...bca

Skrevet
På 9.9.2020 den 21.33, AnonymBruker skrev:

Jeg har nxt90 og er veldig fornøyd. Vi har ikke begynt å bruke sittedelen enda, da hun fortsatt sover godt i bag'en. Hun er nå over 5 mnd. 

Jeg synes vogna er lett å slå sammen, selv om det er mange ledd som skal gjennomføres. 

Jeg triller mye på grov grus og på sti, og hun sover veldig godt (hun sover dårligere på asfalt). 

Enig i at kurven under kunne vært litt større. Men siden den er tett, så holder det som ligger der seg rent og tørt selv om det skulle være vått på bakken eller regne litt. 

Jeg liker også at myggnettingen er helt tett. 

Jeg har lite erfaring med andre vogner, så jeg har ikke sammenlignet med andre. 

Skrevet

Noen som har erfaring med Baby jogger summit x3 som hverdagsvogn? Blir den for "tung" og stor? Det er jo en joggevogn, og vi  ønsker den hovedsaglig pga at den er god i terreng, har tre store luftfylte hjul og vekt opp til 34 kilo. Barnet er snart 2. Vi har fra før en enklere trille som er fin på kjøpesenter og på asfalt om sommeren, samt britax smile 2 som nå brukes som bhg-vogn. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Noen som har erfaring med baby jogger city elite kontra mini gt mtp hjulene? 

det står mellom disse to(har kun sett de på nett). Vurderer mini gt pga størrelsen da vi kjører golf men så heller jeg mer mot elite da hjulene ser hvert fall bedre ut. Har per nå bugaboo fox å de punkteringsfrie hjulene er elendige så fort vi kommer over på fin grus vei. Det er ikke krise at elite tar opp hele bagasjen sånn egentlig så hvis hjulene er mye bedre på elite kontra mini gt så går vi nok for den. 

noen med erfaringer?

Skrevet
21 timer siden, Enilorak93 skrev:

Noen som har erfaring med baby jogger city elite kontra mini gt mtp hjulene? 

det står mellom disse to(har kun sett de på nett). Vurderer mini gt pga størrelsen da vi kjører golf men så heller jeg mer mot elite da hjulene ser hvert fall bedre ut. Har per nå bugaboo fox å de punkteringsfrie hjulene er elendige så fort vi kommer over på fin grus vei. Det er ikke krise at elite tar opp hele bagasjen sånn egentlig så hvis hjulene er mye bedre på elite kontra mini gt så går vi nok for den. 

noen med erfaringer?

Jeg har ikke eid city elite, kun mini gt. Hadde samme problemstilling som deg. Min erfaring er at så mini gt funker fint på ganske dårlig underlag og tar en god del mindre plass i bilen, derfor endte vi opp med den. Men hvis du skal trille mye på stier eller i umåket snø, så hadde jeg gått for elite. 

Anonymkode: 69bc3...2ff

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke eid city elite, kun mini gt. Hadde samme problemstilling som deg. Min erfaring er at så mini gt funker fint på ganske dårlig underlag og tar en god del mindre plass i bilen, derfor endte vi opp med den. Men hvis du skal trille mye på stier eller i umåket snø, så hadde jeg gått for elite. 

Anonymkode: 69bc3...2ff

Tusen takk for svar! Så lenge den er grei å trille på grus så tror jeg vi går for mini gt. Triller kun på asfalt og grus, er også veldig lite snø her på Østlandet så det burde ikke bli ett altfor stort problem. Vil gjerne ha litt plass i bagasjen igjen😅

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns City Elite er noe jævla dritt, pardon my nordlending, med (vinter-)vognpose i. Har både Easygrow og Voksi Urban og selene er så jævla teite at posen blir veldig klumpete i toppen når jeg har fått raslet mini ned i posen og posen opp slik at selene og hullene i posen treffer hverandre. Trodde det var posen sin feil så tok Easygrow til barnehagen og brukte Urban hjemme, men det er samma driten! Hva er det jeg misser med vogna alle forguder? Joda, trillekomforten er som den rosa skyen i Mummitrollet, men så langt er dett omtrent dett. 

Anonymkode: c55be...8ab

• Liker 1
Skrevet

I tillegg er begge posene for lange og de treffer hjulet foran. Akk, jækla vognjungel.

Anonymkode: c55be...8ab

Skrevet

Hadde samme problem med elite og seler, så endte bare opp med å bruke vinterpose uten seler 😝 Følte dog at ungen satt godt nok fast og polstret med pose og bøyle, men han var nesten 2 år da vi begynte å bruke Elite på vinteren. Vet ikke om jeg hadde turt med et mindre barn.

Har nå lillesøster i samme vogn, men nå med ny modell easygrow som har bedre hull til selene.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...