AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #481 Del Skrevet 6. mai 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvaslags vogn anbefales når man skal bære den opp trapper hver dag? Anonymkode: 58872...c99 For hva man leser her, skal Britax smile 2 være relativt lett/liten sammenslått, kan mulig få plass under postkasser eller slikt? Anonymkode: 56b56...53e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #482 Del Skrevet 6. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: For hva man leser her, skal Britax smile 2 være relativt lett/liten sammenslått, kan mulig få plass under postkasser eller slikt? Anonymkode: 56b56...53e Takk! Kan barnet sove i den? Anonymkode: 58872...c99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanskjekanskje Skrevet 9. mai 2019 #483 Del Skrevet 9. mai 2019 Positive og negative erfaringer med emmaljungs super viking? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hotfudge Skrevet 9. mai 2019 #484 Del Skrevet 9. mai 2019 Er det noen som har erfaring med stokke trailz? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #485 Del Skrevet 9. mai 2019 5 minutter siden, hotfudge skrev: Er det noen som har erfaring med stokke trailz? Vi valgte den vekk da den var tung å trille, og tyngdepunktet var veldig høyt. Har også hørt mange som klager på at den knirker etter kort tids bruk. Anonymkode: 6a674...cd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hotfudge Skrevet 9. mai 2019 #486 Del Skrevet 9. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi valgte den vekk da den var tung å trille, og tyngdepunktet var veldig høyt. Har også hørt mange som klager på at den knirker etter kort tids bruk. Anonymkode: 6a674...cd9 Åja, det har jeg ikke hørt 😮 Har du noen gode tips til fine og bra duo vogner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #487 Del Skrevet 9. mai 2019 Akkurat nå, hotfudge skrev: Åja, det har jeg ikke hørt 😮 Har du noen gode tips til fine og bra duo vogner? Jeg er utrolig fornøyd med Britax Go Big. Vi bor et sted med mye bakker, og den er kjempelett å trille i bakke. Vi prøvdetrillet omtrent alt de hadde i butikkene vi var innom, og den vant glatt på trilleletthet. I tillegg er den lett å slå sammen, har vendbar bagdel, kan legge ryggen helt flatt i bagdelen, er veldig lett å manøvrere, kan låse de svingbare hjulene (det har vi aldri hatt bruk for, men muligheten er der ihvertfall), får plass til og med i en opel corsa, har veldig godt styre (kan holde hendene vertikalt, noe som er mye bedre for underarm og håndledd), lett å tilpasse høyden på styret, har god innebygget solskjerming (selv om man bør ha ekstern også, møkkadrittsolen sniker seg inn når den står lavt uansett), har god plass til varer under, og ja.. vi er veldig fornøyde med den, kan vi vel oppsummere 😛 Hadde valgt den samme igjen. Anonymkode: 6a674...cd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hotfudge Skrevet 9. mai 2019 #488 Del Skrevet 9. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er utrolig fornøyd med Britax Go Big. Vi bor et sted med mye bakker, og den er kjempelett å trille i bakke. Vi prøvdetrillet omtrent alt de hadde i butikkene vi var innom, og den vant glatt på trilleletthet. I tillegg er den lett å slå sammen, har vendbar bagdel, kan legge ryggen helt flatt i bagdelen, er veldig lett å manøvrere, kan låse de svingbare hjulene (det har vi aldri hatt bruk for, men muligheten er der ihvertfall), får plass til og med i en opel corsa, har veldig godt styre (kan holde hendene vertikalt, noe som er mye bedre for underarm og håndledd), lett å tilpasse høyden på styret, har god innebygget solskjerming (selv om man bør ha ekstern også, møkkadrittsolen sniker seg inn når den står lavt uansett), har god plass til varer under, og ja.. vi er veldig fornøyde med den, kan vi vel oppsummere 😛 Hadde valgt den samme igjen. Anonymkode: 6a674...cd9 Takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #489 Del Skrevet 9. mai 2019 Noen som har erfaring med Uppababy Vista? Anonymkode: ad32a...929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #490 Del Skrevet 12. mai 2019 Hei Kan noen anbefale en sportsvogn som er stødig på grusvei og ulendt terreng? Ønsker også at ryggen kan legges helt ned (eller så godt som) og at vognen har god demping. Anonymkode: f2b46...c53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #491 Del Skrevet 13. mai 2019 På 15.7.2018 den 12.46, AnonymBruker skrev: Åja, jaja, da blir det ikke det hos oss. Virker ikke som hen har tatt noe skade av det akkurat. Vi «snakker» mye sammen selvom hen sitter andre veien 🙂 Takk for svar 🙂 Anonymkode: cb543...fde Hehe, vi har også City Elite og er veldig fornøyde. Hadde sportsdel på emmaljunga vendt mot oss fra 6-12 mnd, deretter i city, men andre veien. Funka veldig fint. Anonymkode: 88dcd...fc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #492 Del Skrevet 13. mai 2019 På 9.5.2019 den 10.19, hotfudge skrev: Er det noen som har erfaring med stokke trailz? Jeg er veldig fornøyd! Men den tar stor plass i bagasjerommet. Det er vel det eneste jeg er misfornøyd med Bagen er veldig stor, noe som er bra. Og den er utrolig god å trille. Fint at den er så høy, så man sparer ryggen sin. Anonymkode: d7edc...590 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Denobulan Skrevet 13. mai 2019 #493 Del Skrevet 13. mai 2019 På 9.5.2019 den 10.33, AnonymBruker skrev: Jeg er utrolig fornøyd med Britax Go Big. Vi bor et sted med mye bakker, og den er kjempelett å trille i bakke. Vi prøvdetrillet omtrent alt de hadde i butikkene vi var innom, og den vant glatt på trilleletthet. I tillegg er den lett å slå sammen, har vendbar bagdel, kan legge ryggen helt flatt i bagdelen, er veldig lett å manøvrere, kan låse de svingbare hjulene (det har vi aldri hatt bruk for, men muligheten er der ihvertfall), får plass til og med i en opel corsa, har veldig godt styre (kan holde hendene vertikalt, noe som er mye bedre for underarm og håndledd), lett å tilpasse høyden på styret, har god innebygget solskjerming (selv om man bør ha ekstern også, møkkadrittsolen sniker seg inn når den står lavt uansett), har god plass til varer under, og ja.. vi er veldig fornøyde med den, kan vi vel oppsummere 😛 Hadde valgt den samme igjen. Anonymkode: 6a674...cd9 Jeg spør for at jeg ikke kan; heter den Go big for at den er for litt høyere mennesker, eller er det for at bagdelen er litt større enn Smile 2? Jeg vurderer smile 2, men ser av andre sine erfaringer at den bagdelen fort kan bli litt liten når man må pakke på ungen vinterutstyr og/ eller vognpose, stemmer dette? Noen erfaringer? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #494 Del Skrevet 14. mai 2019 21 hours ago, Denobulan said: Jeg spør for at jeg ikke kan; heter den Go big for at den er for litt høyere mennesker, eller er det for at bagdelen er litt større enn Smile 2? Jeg vurderer smile 2, men ser av andre sine erfaringer at den bagdelen fort kan bli litt liten når man må pakke på ungen vinterutstyr og/ eller vognpose, stemmer dette? Noen erfaringer? Vi hadde tjukk gammeldags lammeullpose i bagdelen på vår smile 2 og da baby var ca en uke unna å være 6 mnd syntes vi den ble for snau og byttet til sittedel. På det tidspunktet hadde baby også begynt å bli litt vel aktiv i baggen, så vi ville nok uansett begynt med sittedelen med seler om hun ikke var for lang. Funker helt fint å ligge å sove i sittedelen, vi bruker den stort sett fremdeles bare i liggestilling med mindre hun er våken og vil opp se på noe (snart 8 mnd). Anonymkode: 6018e...f0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Denobulan Skrevet 14. mai 2019 #495 Del Skrevet 14. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde tjukk gammeldags lammeullpose i bagdelen på vår smile 2 og da baby var ca en uke unna å være 6 mnd syntes vi den ble for snau og byttet til sittedel. På det tidspunktet hadde baby også begynt å bli litt vel aktiv i baggen, så vi ville nok uansett begynt med sittedelen med seler om hun ikke var for lang. Funker helt fint å ligge å sove i sittedelen, vi bruker den stort sett fremdeles bare i liggestilling med mindre hun er våken og vil opp se på noe (snart 8 mnd). Anonymkode: 6018e...f0d Tusen takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #496 Del Skrevet 15. mai 2019 Jeg trenger vognhjelp fra noen eksperter her Trenger søskenvogn, lillebror/lillesøster melder sin ankomst i vinter, og det blir 15-16 måneder mellom dem. Hovedkravet er at det skal gå å ha begge barna vendt mot meg, både når den minste ligger i bag, og når begge havner i sportsdel. Og de skal være side om side. I tillegg ønsker jeg meg bilstolfeste, men ut fra det jeg ser har jeg da kun to alternativ. De tre jeg vurderer er: 1. https://www.jollyroom.no/barnevogner/soskenvogner/beemoo-l-a-soskenvogn-med-liggedel-grey-melange Beemoo billigvogn fra Jollyroom Kr. 4500,- Men ingen mulighet til bilstoladapter. Ca. 24kg, 79,4 cm bred. 2. https://emmaljunga.com/nb/barnevogner/viking/double-viking-735/eco-red?o=17974 Emmaljunga double viking Kr. 11000,- Mulighet for bilstoladapter. 17,5 kg, 73,5 cm bred. 3. https://www.sprell.no/bugaboo-donkey-duo Bugaboo Donkey Duo Kr. 17200,- Mulighet for bilstoladapter. 15,3 kg, 74cm bred. Det er jo en vanvittig prisforskjell på disse, og jeg sliter litt med å overbevise meg selv om at Bugaboo er verdt det. Hører mye bra om disse vognene, og har kjent på en singelvogn, som var fast og fin. Emmaljunga har jeg ikke hørt særlig om, men jeg har nå en edge duo jeg er sånn passe fornøyd med (god å trille, men tung! Kjøpt brukt, så litt slarkete) Hovedsakelig trenger jeg vogn til turer ute, asfalt og grus. Jeg er på kjøpesenter max en gang i måneden. Bruker heller ikke vogn på butikk (må uansett kjøre, så da blir det handlevogn med sete). Skulle gjerne klart å få den på bussen, men det er ikke noe krav siden jeg som sagt har bil. (Stor bil, bagasjeplassen er ikke et problem) Noen som har erfaringer? Tror jeg heller mest mot Emmaljunga, men litt bekymret for bredden på bagen (30cm). Trenger stor nok bag til skikkelig vinterpose. Har aldri prøvd vogn med svingbare hjul før, hvordan er det over asfaltkanter og fortauskanter? Og hva med trapper? Kan man dra en slik vogn etter seg opp en trapp på vanlig måte? Må vel også ha ny babybilstol da, siden det ikke ser ut som at noen av dem har adapter for vår bilstol Recaro Privia, men det er forsåvidt en bagatell. Anonymkode: fe174...92f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #497 Del Skrevet 15. mai 2019 På 9.5.2019 den 10.58, AnonymBruker skrev: Noen som har erfaring med Uppababy Vista? Anonymkode: ad32a...929 Vi har den. På den positive siden syns jeg den er lett og behagelig å trille, stabil og stødig og har store hjul så den kommer seg ganske godt fram. Dessuten er solskjermingen god, og den er lett å slå sammen og tar ikke så stor plass sammenslått. Den kan også gjøres om til søskenvogn ved å kjøpe en adapter som ikke koster stort. Vi har planer om to tette, så det var et salgsargument. Men hvordan det funker vet vi ikke helt enda. Det negative for oss er at den er litt bred, kan være vanskelig å komme seg fram inne i butikker. Det plager meg også litt at håndtaket ikke kan stilles lavere, men jeg er 1.55 cm. Dempingen kunne nok vært bedre. Anonymkode: e45f4...895 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #498 Del Skrevet 15. mai 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trenger vognhjelp fra noen eksperter her Trenger søskenvogn, lillebror/lillesøster melder sin ankomst i vinter, og det blir 15-16 måneder mellom dem. Hovedkravet er at det skal gå å ha begge barna vendt mot meg, både når den minste ligger i bag, og når begge havner i sportsdel. Og de skal være side om side. I tillegg ønsker jeg meg bilstolfeste, men ut fra det jeg ser har jeg da kun to alternativ. De tre jeg vurderer er: 1. https://www.jollyroom.no/barnevogner/soskenvogner/beemoo-l-a-soskenvogn-med-liggedel-grey-melange Beemoo billigvogn fra Jollyroom Kr. 4500,- Men ingen mulighet til bilstoladapter. Ca. 24kg, 79,4 cm bred. 2. https://emmaljunga.com/nb/barnevogner/viking/double-viking-735/eco-red?o=17974 Emmaljunga double viking Kr. 11000,- Mulighet for bilstoladapter. 17,5 kg, 73,5 cm bred. 3. https://www.sprell.no/bugaboo-donkey-duo Bugaboo Donkey Duo Kr. 17200,- Mulighet for bilstoladapter. 15,3 kg, 74cm bred. Det er jo en vanvittig prisforskjell på disse, og jeg sliter litt med å overbevise meg selv om at Bugaboo er verdt det. Hører mye bra om disse vognene, og har kjent på en singelvogn, som var fast og fin. Emmaljunga har jeg ikke hørt særlig om, men jeg har nå en edge duo jeg er sånn passe fornøyd med (god å trille, men tung! Kjøpt brukt, så litt slarkete) Hovedsakelig trenger jeg vogn til turer ute, asfalt og grus. Jeg er på kjøpesenter max en gang i måneden. Bruker heller ikke vogn på butikk (må uansett kjøre, så da blir det handlevogn med sete). Skulle gjerne klart å få den på bussen, men det er ikke noe krav siden jeg som sagt har bil. (Stor bil, bagasjeplassen er ikke et problem) Noen som har erfaringer? Tror jeg heller mest mot Emmaljunga, men litt bekymret for bredden på bagen (30cm). Trenger stor nok bag til skikkelig vinterpose. Har aldri prøvd vogn med svingbare hjul før, hvordan er det over asfaltkanter og fortauskanter? Og hva med trapper? Kan man dra en slik vogn etter seg opp en trapp på vanlig måte? Må vel også ha ny babybilstol da, siden det ikke ser ut som at noen av dem har adapter for vår bilstol Recaro Privia, men det er forsåvidt en bagatell. Anonymkode: fe174...92f Jeg ville gått for Bugaboo Donkey2. Alle jeg kjenner som har denne er fornøyde, og den holder seg også temmelig godt i pris når du skal selge den igjen. I tillegg er den vel den eneste du kan gjøre smalere slik at den er grei å bruke med kun et barn også. Bruktprisen på Emmaljunga vet jeg ikke, men dersom prisen er en faktor så ville jeg kalkulert inn hva du kan få for vogna når du ikke lenger har bruk for den. Anonymkode: c78ac...258 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conzi Skrevet 15. mai 2019 #499 Del Skrevet 15. mai 2019 Noen som har erfaring med vogner fra jollyroom? Kjenner jeg blir skeptisk når de er så mye billigere enn andre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #500 Del Skrevet 15. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville gått for Bugaboo Donkey2. Alle jeg kjenner som har denne er fornøyde, og den holder seg også temmelig godt i pris når du skal selge den igjen. I tillegg er den vel den eneste du kan gjøre smalere slik at den er grei å bruke med kun et barn også. Bruktprisen på Emmaljunga vet jeg ikke, men dersom prisen er en faktor så ville jeg kalkulert inn hva du kan få for vogna når du ikke lenger har bruk for den. Anonymkode: c78ac...258 Takk for svar! Jeg ser noen har løst det med å kjøpe et enkelt understell i tillegg på Emmaljunga, noe som absolutt er aktuelt for oss. Vi skal ha vognen i tre-fire år fremover, og går tur daglig. I tillegg trenger vi egentlig ny sportsvogn allerede nå (edge er grusomt for en liten en på ni måneder i sommerhalvåret når man ikke har noen pose til sidestøtte). Ser noen nevner at det er bedre demping i emmaljungaen, vi som går litt kronglete steder bør kanskje ha det i bakhodet? Anonymkode: fe174...92f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå