Gå til innhold

Den store barnevogntråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
31 minutter siden, Fugleskremsel said:

Hva mener du er bra nok da? Emmaljunga?

Edit: og hva mener du med å tilpasse? 

Jeg vet ikke hva som er bra nok, har ikke testet så mange, men jeg vil aldri gå for Stokke trailz, vet den er sykt populær men det kan jeg ikke forstå..  

med å tilpasse så mente jeg å få ungen til å sitte/ligge godt, justere..

Anonymkode: ae045...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva som er bra nok, har ikke testet så mange, men jeg vil aldri gå for Stokke trailz, vet den er sykt populær men det kan jeg ikke forstå..  

med å tilpasse så mente jeg å få ungen til å sitte/ligge godt, justere..

Trodde ikke det var så mye å justere jeg enten ligger de i bag, eller sitter i setet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Fugleskremsel said:

Trodde ikke det var så mye å justere jeg enten ligger de i bag, eller sitter i setet. 

Neivel, da synes ikke du det, også synes jeg det er en drittvogn som virker plastikk-aktig og billig, som er vanskelig å justere på 😂🙈👌🏻

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Neivel, da synes ikke du det, også synes jeg det er en drittvogn som virker plastikk-aktig og billig, som er vanskelig å justere på 😂🙈👌🏻

Jeg har ikke synset noenting jeg. 

Bare tror, har ikke fått med meg at jeg kan justere noe på vognen🤔 annet enn håndtaket. 

Rart du uttaler deg så bastant når du ikke klarer å fortelle hvilken du hadde valgt i stedet.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, Fugleskremsel said:

Jeg har ikke synset noenting jeg. 

Bare tror, har ikke fått med meg at jeg kan justere noe på vognen🤔 annet enn håndtaket. 

Rart du uttaler deg så bastant når du ikke klarer å fortelle hvilken du hadde valgt i stedet.... 

Så det er ikke lov å si hvilken man ikke hadde valgt fordi man ikke har en favoritt ellers? Okey forum-politi 🙄

Og du kan justere på flere ting på vognen, fyi. Det ville jo vært merkelig om ungen bare skulle kunne sitte i samme stilling hele tiden? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det er ikke lov å si hvilken man ikke hadde valgt fordi man ikke har en favoritt ellers? Okey forum-politi 🙄

Og du kan justere på flere ting på vognen, fyi. Det ville jo vært merkelig om ungen bare skulle kunne sitte i samme stilling hele tiden? 

Herlighet, har du stått opp med feil ben i dag? 

Denne tråden er jo her for at vi som ikke har peiling skal få litt tips ikke for å disse og le av vogner og folk som vurderer å kjøpe denne. Ditt tips er ganske lite konstruktivt så langt. Og forklaringene dine er ufullstendige. Derfor ønsker jeg flere opplysninger. 

Mener du justeringen fra liggende til sittende posisjon på sittedelen? 

Hva mer kan justeres som gjør vognen skranglete? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, frk.Sanna skrev:

Hadde denne i kun et par uker. Følte vogna var stiv. Kunne ikke regulere håndtaket + den var lav. Vi hadde kun sportsdelen da men😊

Vi har hatt den i 2 år og er kjempefornøyde med den til storebror 😍 Håndtaket kan reguleres kun i høyden, og kunne nok godt vært enda høyere. Vi har kjøpt bag til den og jeg tror faktisk vi blir veldig fornøyd :nigo: Ikke så mye demping i den, men det er det heller ikke på de andre vognene av samme type (emmaljunga, buggaboo osv). Har hørt det hjelper med lufthjul men vi avventer og ser hvordan det blir først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 3/5/2019 at 8:00 AM, AnonymBruker said:

Slenger meg på denne. Er superfornøyd med vogna. Forstår virkelig ikke poenget med å betale det dobbelte for f.eks bogaboo når man får så mye bra vogn for pengene med smile 

Anonymkode: d33ae...b10

Helt enig! Kan også slenge meg på og anbefale Britax smile, veldig god vogn for pengene. Vi så på nxt90/60 og Bugaboo, men fant ut vi fikk omtrent akkurat det samme myyye rimeligere med smile. 

Anonymkode: 6018e...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har termin i månedsskiftet mai/juni, og har ei jente som da vil være 2 år og tre mnd. Tanken er at minstejenta skal ta over bugaboo buffaloen vår, og at vi kjøper en relativt rimelig brukt sovevogn til eldste. Den må være lang nok, lun og helst ha fire hjul. Noen tips til hva vi skal se etter/ styre unna på Finn? Vi bor to min gange fra barnehagen, og tenker at det da vil være bortkastet med søskenvogn. Tenker heller å kjøpe et ståbrett til buffaloen. Noen som har erfaring med slike? ,

Anonymkode: c361a...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to høye mennesker, jeg på 180 og han på godt over 190, og har derfor Stokke Trailz som en av vognene vi vurderer. Synes feks Bugaboo ser fryktelig lav ut når menn på over 180 triller, men kan det være at de bare har stilt den inn dårlig? Har generelt fått en oppfatning at de fleste vogner er laget med utgangspunkt i gjennomsnittskvinnen, og ikke høye kvinner og menn (men vet ikke om det stemmer altså). Har ikke lyst til å være "milevis" unna barnet, eller at vogna skal være ergonomisk feil for oss foreldre mtp å bøye seg langt ned hele tiden osv.

Har hørt flere si at Stokke Trailz ikke er noe særlig, samtidig som mange tydeligvis elsker den. Er det noen andre kanditater vi burde sjekke ut? Vi bor i byen, så kommer nok til å gå mye – men blir også en del kollektivt, både buss og bane, og noen bilturer (dog ikke hver dag/uke). Samtidig er vi mye ute i marka, og trenger ei vogn som tåler litt snø og grus. Barnet kommer i månedsskiftet jul/aug. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Regnbue89 skrev:

Vi er to høye mennesker, jeg på 180 og han på godt over 190, og har derfor Stokke Trailz som en av vognene vi vurderer. Synes feks Bugaboo ser fryktelig lav ut når menn på over 180 triller, men kan det være at de bare har stilt den inn dårlig? Har generelt fått en oppfatning at de fleste vogner er laget med utgangspunkt i gjennomsnittskvinnen, og ikke høye kvinner og menn (men vet ikke om det stemmer altså). Har ikke lyst til å være "milevis" unna barnet, eller at vogna skal være ergonomisk feil for oss foreldre mtp å bøye seg langt ned hele tiden osv.

Har hørt flere si at Stokke Trailz ikke er noe særlig, samtidig som mange tydeligvis elsker den. Er det noen andre kanditater vi burde sjekke ut? Vi bor i byen, så kommer nok til å gå mye – men blir også en del kollektivt, både buss og bane, og noen bilturer (dog ikke hver dag/uke). Samtidig er vi mye ute i marka, og trenger ei vogn som tåler litt snø og grus. Barnet kommer i månedsskiftet jul/aug. 

Jeg tror emmaljunga nxt 90 også er en av de litt høyere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Regnbue89 skrev:

Hva med Babyjogger City Elite? Den er høy, og kompakt når den legges sammen. Veldig grei inn og ut av buss. Rimelig er den også, vi kjøpte på tilbud til 5500 kr med både bag og sportsdel.

Eneste minuset for min del er at den kan oppleves litt stiv, ellers har både mannen og jeg vært veldig fornøyde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med denne vognen her? 

Jeg er gravid med første barnet nå og ser for meg noe jeg skal ha fra den er født til det er naturlig å ikke ha vogn lengre. 

Jeg liker og gå turer og har en hund som også må luftens, syns det er utrolig digg å kunne gå på skogsstier så trenger en som tåler det. Ved siden av det så vil jeg at stabilitet og sikkerhet skal stå i fokus så ønsker en litt robust en. 

48484C9E-63E9-4F07-BAED-39194D9C48AF.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har noen testet denne type litt billig søskenvogn?

Denne er fra Jollyroom

902962.jpeg

Anonymkode: 5776b...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 14.3.2019 den 12.23, Regnbue89 skrev:

Vi har Britax Go Big, og er kjempefornøyd med den. Vi er høye begge to. Jeg synes det er så utrolig mange lave vogner omkring. 

Vi har en som bare vil sove når vi triller, så vi har trillet omtrent to mil hver dag siden han ble født... Både på skogsveier med store steiner og røtter, og masse på asfalt. Vi har ikke trillet så mye i snø, da det heldigvis ikke har vært så mye av det her, så skal ikke garantere hvordan den er der. Det var litt dritt i bakkene når det var mye snø, men så er det også mye bratte bakker her i kombinasjon med at de salter og ikke brøyter.... 

Den er lett å slå sammen, og får plass i en Opel Corsa til og med (men da har man ikke så mye plass til noe annet, altså :p). Jeg ville valgt samme vognen igjen. 

Anonymkode: 6a674...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker
På 14.3.2019 den 12.23, Regnbue89 skrev:

Om dere ikke har kjøpt enda så ta en titt på Thule urban glide. Passer bra til høye folk🙂 bagen er også relativt høyt opp. Vi har kjøpt den nå,jeg er ikke så lang men kan justeres. Passer superbra til den lange pappaen!

Anonymkode: 389f6...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 3/26/2019 at 2:58 PM, AnonymBruker said:

Vi har Britax Go Big, og er kjempefornøyd med den. Vi er høye begge to. Jeg synes det er så utrolig mange lave vogner omkring. 

Vi har en som bare vil sove når vi triller, så vi har trillet omtrent to mil hver dag siden han ble født... Både på skogsveier med store steiner og røtter, og masse på asfalt. Vi har ikke trillet så mye i snø, da det heldigvis ikke har vært så mye av det her, så skal ikke garantere hvordan den er der. Det var litt dritt i bakkene når det var mye snø, men så er det også mye bratte bakker her i kombinasjon med at de salter og ikke brøyter.... 

Den er lett å slå sammen, og får plass i en Opel Corsa til og med (men da har man ikke så mye plass til noe annet, altså :p). Jeg ville valgt samme vognen igjen. 

Anonymkode: 6a674...cd9

Takk for tips! Nå har vi vært og tittet litt, og Go Big og Trailz er nok favorittene. Har også litt troa på Emmaljunga Supreme Viking, som virker litt høyere enn de andre Emmaljunga-vognene. Men har ikke fått sett den i butikk enda. 

22 hours ago, AnonymBruker said:

Om dere ikke har kjøpt enda så ta en titt på Thule urban glide. Passer bra til høye folk🙂 bagen er også relativt høyt opp. Vi har kjøpt den nå,jeg er ikke så lang men kan justeres. Passer superbra til den lange pappaen!

Takk for tips! Denne hadde vi ikke fått med oss. Ser veldig fin ut, og perfekt for en joggeglad pappa ;)  Men den er ikke litt lang og kronglete i understellet i butikk og på kollektivtransport? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, Regnbue89 skrev:

Takk for tips! Nå har vi vært og tittet litt, og Go Big og Trailz er nok favorittene. Har også litt troa på Emmaljunga Supreme Viking, som virker litt høyere enn de andre Emmaljunga-vognene. Men har ikke fått sett den i butikk enda. 

Takk for tips! Denne hadde vi ikke fått med oss. Ser veldig fin ut, og perfekt for en joggeglad pappa ;)  Men den er ikke litt lang og kronglete i understellet i butikk og på kollektivtransport? 

Dra innom og se den,jeg tvilte litt da jeg så bildene men ble overbevist da jeg fikk se den "live". Hadde heller ikke hørt om den før,men det virker som om det blir en vogn som passer både mor og far🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Dra innom og se den,jeg tvilte litt da jeg så bildene men ble overbevist da jeg fikk se den "live". Hadde heller ikke hørt om den før,men det virker som om det blir en vogn som passer både mor og far🙂

Kult, da skal vi sjekke ut den. Eneste minuset jeg tenker på, er at sittedelen ikke kan snus, så når babyen er bare 6-7 måneder må den sitte vendt fra oss. Har jo ingen barn fra før av, så usikker på hvor dumt det er – men tenker jo automatisk at man gjerne vil ha kontakt når hen er så liten. Noen med barn fra før av som har noen tanker om det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 8.4.2019 den 13.18, Regnbue89 skrev:

Kult, da skal vi sjekke ut den. Eneste minuset jeg tenker på, er at sittedelen ikke kan snus, så når babyen er bare 6-7 måneder må den sitte vendt fra oss. Har jo ingen barn fra før av, så usikker på hvor dumt det er – men tenker jo automatisk at man gjerne vil ha kontakt når hen er så liten. Noen med barn fra før av som har noen tanker om det? 

Min erfaring er at vendbar sittedel er gull verdt det første året. Har mange venninner som har Babyjogger city elite feks, og ingen av barna der likte vogn noe særlig. Generelt alle jeg kjenner med barn som "ikke liker vogn", har hatt rene fremovervendte vogner. Samtidig er både Thule og city elite veldig gode vogner, så du kan jo gå for en vendbar i starten, og så selge den og kjøpe Thule sin senere? Jeg har nok litt vogndilla, men vi har totalt hatt 6 vogner på halvannet år. Alle gode til hver sin bruk. Hvis du kjøper brukt og selger videre, så er det ikke helt miljøkatastrofe heller. 

Bakovervendt er ikke bare for syns skyld heller. Det er viktig for små barn å kunne se foreldrene sine i ukjente omgivelser. Selv om barnet er nysgjerrig og titter rundt, så vil du fort merke at blikket søker mor eller far ganske mange ganger i løpet av en trilletur. Alt som er nytt og litt skummelt må de få bekreftet via omsorgspersoner at er trygt. Dessuten er det utrolig koselig å prate med barnet sitt etterhvert som det blir eldre. Jeg elsker Trailz til det formålet, for barnet sitter så høyt oppe, og vi får en veldig fin kontakt mens vi er på vei hjem fra barnehage feks. Da kan vi øve på nye ord, peke, og tulle litt. 

Anonymkode: a93b2...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...