AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #421 Del Skrevet 29. januar 2019 Er på jakt etter vogn med tre store hjul (luft) og dyp bag? Noen innspill? Har mountain buggy urban jungel til førstemann, men bagen blir liten for en høstbaby? Og jeg synes den ikke er optimal i løssnø. Noen gode tips? Anonymkode: 564fc...8c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #422 Del Skrevet 3. februar 2019 På 29.1.2019 den 20.52, AnonymBruker skrev: Er på jakt etter vogn med tre store hjul (luft) og dyp bag? Noen innspill? Har mountain buggy urban jungel til førstemann, men bagen blir liten for en høstbaby? Og jeg synes den ikke er optimal i løssnø. Noen gode tips? Anonymkode: 564fc...8c5 Jeg ønsker meg Britax b motion 3😍 ellers har jeg sett på bumbleride indie og babyjogger city elite. Mange skryter også av TFK joggster twist 👍🏻 Anonymkode: 9b159...8bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mangolassie Skrevet 4. februar 2019 #423 Del Skrevet 4. februar 2019 Hei dere med erfaring i barnevognverden! Jeg er helt lost og trenger sårt litt hjelp og tips 🙈 Første baby kommer i midten av mars, og begynner å innse at jeg sikkert etter hvert burde ha en vogn (så for meg i blåøyd hippieoptimisme at jeg bare kunne bruke bæresjal, men babyer vokser jo en god del før de begynner å gå selv 😅) Vi bor midt i byen, i andre etasje uten heis og har rett og slett ingen plass, verken i oppgangen eller i leiligheten å oppbevare vogna, så noe som lett slås sammen og blir superkompakt må jo være eneste løsning her? Også blir det jo litt vinterbaby, men mest vår- og sommerbaby, ikke såå mye snøkaos å ta hensyn til (håper vi). Kommer ikke til å kjøpe ny vogn, men brukt via finn, og ønsker ikke noe dyrt og fancy, bare noe som funker. Til by, kollektivtransport, tog osv (vi har ikke bil).. Noen med erfaringer å dele eller tips til hva jeg kan starte med å se etter? Tusen takk på forhånd for all hjelp! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #424 Del Skrevet 4. februar 2019 15 minutter siden, mangolassie said: Hei dere med erfaring i barnevognverden! Jeg er helt lost og trenger sårt litt hjelp og tips 🙈 Første baby kommer i midten av mars, og begynner å innse at jeg sikkert etter hvert burde ha en vogn (så for meg i blåøyd hippieoptimisme at jeg bare kunne bruke bæresjal, men babyer vokser jo en god del før de begynner å gå selv 😅) Vi bor midt i byen, i andre etasje uten heis og har rett og slett ingen plass, verken i oppgangen eller i leiligheten å oppbevare vogna, så noe som lett slås sammen og blir superkompakt må jo være eneste løsning her? Også blir det jo litt vinterbaby, men mest vår- og sommerbaby, ikke såå mye snøkaos å ta hensyn til (håper vi). Kommer ikke til å kjøpe ny vogn, men brukt via finn, og ønsker ikke noe dyrt og fancy, bare noe som funker. Til by, kollektivtransport, tog osv (vi har ikke bil).. Noen med erfaringer å dele eller tips til hva jeg kan starte med å se etter? Tusen takk på forhånd for all hjelp! 😊 Mange vogner blir ganske små sammenlagt. Vi bor i byen, har ganske lite plass i oppgang og lite oppbevaringsplass i leiligheten i 3.etasje. Vi slår sammen understellet (tar 1sek) og bærer baggen med baby i opp trappen, så står bare baggen i stua eller soverommet. Her er understellet, får plass under postkassene i oppgangen . Dette er en Britax smile 2, tidligere Brio, praktisk og ikke dyr og syntes den er veldig fin til vårt bruk: Finnes nok også mindre understell, mener babyjogger mini GT er en som pleier å dras frem? Anonymkode: 6018e...f0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mangolassie Skrevet 4. februar 2019 #425 Del Skrevet 4. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mange vogner blir ganske små sammenlagt. Vi bor i byen, har ganske lite plass i oppgang og lite oppbevaringsplass i leiligheten i 3.etasje. Vi slår sammen understellet (tar 1sek) og bærer baggen med baby i opp trappen, så står bare baggen i stua eller soverommet. Her er understellet, får plass under postkassene i oppgangen . Dette er en Britax smile 2, tidligere Brio, praktisk og ikke dyr og syntes den er veldig fin til vårt bruk: Finnes nok også mindre understell, mener babyjogger mini GT er en som pleier å dras frem? Anonymkode: 6018e...f0d Tusen takk for svar! Sjekket litt mer på Google og finn, og denne ser jo veldig praktisk og fin ut (for meg som ikke vet noe som helst om vogner) 😊 Postkassestativ likt som deres har vi også i oppgangen, det er faktisk en plass hvor vi kunne oppbevart understellet ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #426 Del Skrevet 4. februar 2019 5 timer siden, mangolassie skrev: Hei dere med erfaring i barnevognverden! Jeg er helt lost og trenger sårt litt hjelp og tips 🙈 Første baby kommer i midten av mars, og begynner å innse at jeg sikkert etter hvert burde ha en vogn (så for meg i blåøyd hippieoptimisme at jeg bare kunne bruke bæresjal, men babyer vokser jo en god del før de begynner å gå selv 😅) Vi bor midt i byen, i andre etasje uten heis og har rett og slett ingen plass, verken i oppgangen eller i leiligheten å oppbevare vogna, så noe som lett slås sammen og blir superkompakt må jo være eneste løsning her? Også blir det jo litt vinterbaby, men mest vår- og sommerbaby, ikke såå mye snøkaos å ta hensyn til (håper vi). Kommer ikke til å kjøpe ny vogn, men brukt via finn, og ønsker ikke noe dyrt og fancy, bare noe som funker. Til by, kollektivtransport, tog osv (vi har ikke bil).. Noen med erfaringer å dele eller tips til hva jeg kan starte med å se etter? Tusen takk på forhånd for all hjelp! 😊 Jeg tror du gjør veldig lurt i å kikke på Finn.no, og at det ikke kan bli helt feil uansett, hvis du i hovedsak har tenkt å bære babyen. Jeg var vel en hippiepessimist, og tenkte at jeg trengte ei fin vogn, og så kunne jeg bære litt i tillegg. Den vogna var det største bomkjøpet vårt. Vi bærer stort sett bare, og tror egentlig vi fortsetter med det fram til babyen går selv. Men ei billig vogn er praktisk å ha. Jeg har prøvd en Britax smile 2, som du fikk tips om over, og likte den. Anonymkode: e45f4...895 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 5. februar 2019 #427 Del Skrevet 5. februar 2019 Babyjogger city versa med bag ville jeg sett på. Den blir så godt som flat sammenlagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mangolassie Skrevet 5. februar 2019 #428 Del Skrevet 5. februar 2019 På 4.2.2019 den 21.55, AnonymBruker skrev: Jeg tror du gjør veldig lurt i å kikke på Finn.no, og at det ikke kan bli helt feil uansett, hvis du i hovedsak har tenkt å bære babyen. Jeg var vel en hippiepessimist, og tenkte at jeg trengte ei fin vogn, og så kunne jeg bære litt i tillegg. Den vogna var det største bomkjøpet vårt. Vi bærer stort sett bare, og tror egentlig vi fortsetter med det fram til babyen går selv. Men ei billig vogn er praktisk å ha. Jeg har prøvd en Britax smile 2, som du fikk tips om over, og likte den. Anonymkode: e45f4...895 Takk for innspill! Fint å lese at hovedsakelig bæring også kan gå fint Har hatt på magefølelsen hele veien at det er noe jeg ønsker, men har nok blitt litt påvirket av mor og mormor og andre som bare himler med øynene og er superskeptiske. Vel, tiden vil vise i hvert fall! Ser litt på den Britax-vognen, den ser jo veldig kjekk ut, og det ligger litt ute på finn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #429 Del Skrevet 6. februar 2019 8 timer siden, mangolassie skrev: Takk for innspill! Fint å lese at hovedsakelig bæring også kan gå fint Har hatt på magefølelsen hele veien at det er noe jeg ønsker, men har nok blitt litt påvirket av mor og mormor og andre som bare himler med øynene og er superskeptiske. Vel, tiden vil vise i hvert fall! Ser litt på den Britax-vognen, den ser jo veldig kjekk ut, og det ligger litt ute på finn. Min bestevenninne er veldig fornøyd med den vogna! Jeg må si at for min del ble det litt klaustrofobisk å ha baby på meg hele tiden! Har en baby som lenge måtte bæres både da hun sov og var våken, og det er veldig slitsomt, også med bæretøy. Jeg kunne ikke drikke kaffe eller varm mat pga fare for brannskade på henne, så måtte alltid spise på skift (så sant jeg var sammen med noen). Det var en STOR lettelse da hun begynte å like vogn! Bærer fortsatt litt, men nå er det lystbetont og koselig når jeg gjør det Anonymkode: 07700...f03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #430 Del Skrevet 6. februar 2019 Jeg bærer også i tillegg til vogn og selv om bæring er koselig er det veldig deilig å ha vogna og! De første 6 mnd der man må være på magen blir man litt ekstra hemmet av å ha ungen på brystet. Deilig å ha hendene fri og slippe å få vondt i armer, men det er litt upraktisk når man har ting man må få gjort. Er som å bli høygravid igjen, bare høyere opp 😇 så om man også kan lære barnet å sove i vogn er det topp. Vi bærer vognbagen opp med sovende barn og setter på verandaen, siden vi ikke bor på bakkenivå, og hun kan sove lenge slik! Anonymkode: 6018e...f0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synnoff Skrevet 19. februar 2019 #431 Del Skrevet 19. februar 2019 Jeg har forelsket meg i Silver Cross sleepover duo, men det helt uten å ha mulighet til å se/prøve den. Er det noen her med erfaringer? Vurderer også Britax smile 2, men er redd for at den blir for kort i ryggen tidlig så den er jeg skeptisk til. Jeg vurderer også baby jogger city elite, men der er jeg mest skeptisk til at det er tre hjul, ser for meg at den kan bli litt ustabil? Så; hovedspørsmålet er om noen har erfaringer med Silver Cross, men andre tips og innspill mottas med stor takk 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #432 Del Skrevet 20. februar 2019 På 29.1.2019 den 20.52, AnonymBruker skrev: Er på jakt etter vogn med tre store hjul (luft) og dyp bag? Noen innspill? Har mountain buggy urban jungel til førstemann, men bagen blir liten for en høstbaby? Og jeg synes den ikke er optimal i løssnø. Noen gode tips? Anonymkode: 564fc...8c5 Jeg kjøpte 17 modellen av mountain buggy til sommerbabyen min, den solgte jeg fort. Var helt umulig å trille i snø, og bagen ble veldig trang med pose. Anonymkode: 855ec...84d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #433 Del Skrevet 23. februar 2019 Skal kjøpe min første vogn, og falt selvfølgelig for to dyre modeller når vi testet i butikk. Favorittene er Emmaljunga FXT90 og Bugaboo Fox. Dersom pris hadde vert irrelevant hadde vi nok gått for førstnevnte, men Bugaboo komplett blir 2000 kr billigere siden vi kan bruke innmeldingstilbud på den og ikke Emmaljunga. Noen som har erfaringer med vognene, og eventuelt lignende type vogn til en litt billigere penge? Anonymkode: 1b82f...4f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 25. februar 2019 #434 Del Skrevet 25. februar 2019 Noen som har hatt Babyjogger city premier med bag her? Funker det uten å bytte til lufthjul? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 4. mars 2019 #435 Del Skrevet 4. mars 2019 På 25.2.2019 den 16.29, LilleMy1989 skrev: Noen som har hatt Babyjogger city premier med bag her? Funker det uten å bytte til lufthjul? Har hatt versa med bag, men synes bagen er liten. Den er smal og kort. Men dette kommer jo ann på når du har termin. Vår siste kom i november 17, det var sprengkaldt og vi hadde ikke klart oss uten voksi posen. Fikk ikke god plass i bagen med henne og pose. Var glad vi hadde tatt vare på emmaljungaen etter storebror 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #436 Del Skrevet 5. mars 2019 Jeg anbefaler varmt Britax smile 2, den er lett, enkel å legge sammen, kan ha bilstol i, lett å gå tur med og generelt en vogn som dekker de fleste behov -god å trille på ulike underlag, ikke testet gjørme eller våt snø for da går jeg ikke tur -lett -tar passe plass -billig sammenlignet mange vogner Anonymkode: 56af8...7c5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #437 Del Skrevet 5. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg anbefaler varmt Britax smile 2, den er lett, enkel å legge sammen, kan ha bilstol i, lett å gå tur med og generelt en vogn som dekker de fleste behov -god å trille på ulike underlag, ikke testet gjørme eller våt snø for da går jeg ikke tur -lett -tar passe plass -billig sammenlignet mange vogner Anonymkode: 56af8...7c5 Slenger meg på denne. Er superfornøyd med vogna. Forstår virkelig ikke poenget med å betale det dobbelte for f.eks bogaboo når man får så mye bra vogn for pengene med smile Anonymkode: d33ae...b10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2019 #438 Del Skrevet 5. mars 2019 On 1/16/2019 at 9:42 PM, minelly said: Ønsker meg en høy vogn. Slik som Stokke trailz, men har hørt at det ofte er problemer med understellet på de, og at sportsvognen er liten, slik at du gjerne må bytte vogn etterhvert. Noen som vet om det stemmer? Og er det noen som har erfaring med emmaljunga nxt90? Er den litt høyere enn de andre mer «kraftige» emmaljunga typene? Tusen takk for svar! Stokke trailz.. Den er høy ja, og litt fin på avstand. Men når du skal begynne å jobbe med å tilpasse vogna så er det et helvete. Og den kjennes plastikk-aktig, stiv og billig ut. Fikk låne en baby og den vognen til trilletur og usj!! Skal virkelig aldri gå for den selv, og fatter ikke at noen har lyst på noe sånt 🙈 Anonymkode: ae045...2d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fugleskremsel Skrevet 5. mars 2019 #439 Del Skrevet 5. mars 2019 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stokke trailz.. Den er høy ja, og litt fin på avstand. Men når du skal begynne å jobbe med å tilpasse vogna så er det et helvete. Og den kjennes plastikk-aktig, stiv og billig ut. Fikk låne en baby og den vognen til trilletur og usj!! Skal virkelig aldri gå for den selv, og fatter ikke at noen har lyst på noe sånt 🙈 Anonymkode: ae045...2d9 Hva mener du er bra nok da? Emmaljunga? Edit: og hva mener du med å tilpasse? Endret 5. mars 2019 av Fugleskremsel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.Sanna Skrevet 5. mars 2019 #440 Del Skrevet 5. mars 2019 På 25.2.2019 den 16.29, LilleMy1989 skrev: Noen som har hatt Babyjogger city premier med bag her? Funker det uten å bytte til lufthjul? Hadde denne i kun et par uker. Følte vogna var stiv. Kunne ikke regulere håndtaket + den var lav. Vi hadde kun sportsdelen da men😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå