AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #2001 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Vi står mellom Cybex Priam og Bugaboo Fox 3. I butikken forklarte den ansatte at det var en fordel av bugabooen hadde håndtaket til vaffelen på midten over bagdelen. Det gjør at den blir lettere å bære på den. Men lurer på hvor ofte det er behov for å bære rundt på bagdelen, i hvilke situasjoner gjør man det? Er det en stor fordel av håndtaket ikke ligger i kalesjen, men over hele bagdelen slik at man kan ta den under armen? Anonymkode: 05449...d85 Det er ikke et stort behov man har, nei. Det blir fort tungt. Vi har bare gjort det når vi f.eks. er på hyttetur og babyen skal bruke bagdelen som seng, eller hvis vi skal på besøk og vil ha et trygt og lunt sted å legge babyen. Da spiller det ikke noen rolle om man må bære i kalesjen eller et eget håndtak, for det er uansett ikke snakk om mange meter med bæring. (Vi vurderte dette nøye da vi kjøpte vogn fordi vi trodde vi kom til å bære bagdelen mye mer enn vi har gjort, men har ikke angret på at vi kjøpte Emmaljunga, som bæres etter kalesjen.) Hvis man har behov for å bære babyen ofte inn/ut fra steder man ikke kan trille vogna, anbefaler jeg å kjøpe en stiv nest med håndtak, f.eks. Najell sleep carrier eller Easygrow Favn. Den kan legges direkte i vognbagen. Vi bor i tredje etasje uten heis, og brukte den fast til babyen klarte å holde hodet selv (da ble det litt lettere å bare ta henne på armen når vi skulle inn og ut, pluss at hun ikke lenger sov seg gjennom den bæringen). Anonymkode: 3c5c3...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #2002 Del Skrevet 1. november 2022 17 hours ago, AnonymBruker said: Vi står mellom Cybex Priam og Bugaboo Fox 3. I butikken forklarte den ansatte at det var en fordel av bugabooen hadde håndtaket til vaffelen på midten over bagdelen. Det gjør at den blir lettere å bære på den. Men lurer på hvor ofte det er behov for å bære rundt på bagdelen, i hvilke situasjoner gjør man det? Er det en stor fordel av håndtaket ikke ligger i kalesjen, men over hele bagdelen slik at man kan ta den under armen? Anonymkode: 05449...d85 Vi har ikke bært liggedelen så mye og aldri langt men vi har uppababy vista2 som har håndtaket i kalesjen og det har funket fint. Men tror det er litt annerledes enn Bugaboo, mener jeg tenkte at Vista var lettere å bære. Har vært noen ganger inn til venner når baby sov, eller inn på yoga/trening/babyaktivitet.. genrelt når baby sov i vogna og man ville ha baby med men man ikke kunne trille vogna inn. Som for oss ikke var så ofte, både fordi jeg ikke gjorde så mye sånne ting og fordi baby våknet veldig lett av å bli flyttet på den måten Men kjenner folk som hadde med baby på mer og der baby sov godt selv om de flyttet bagen. Ville nok ikke sett på dette som hovedkriterie da med mindre jeg bodde i blokk uten heis selv. Anonymkode: 61a24...ded Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abderitt Skrevet 1. november 2022 #2003 Del Skrevet 1. november 2022 No er det mange år sidan sist eg såg på vogn, so er usikker på om dette finnes i det heile tatt. Finnes det vogn der babybagen har bærehåndtak? Bur i høg andreetasje utan heis, og tenker at vogna skal bli lagra i bod i kjellaren. Men er greitt å kunna ta med baggen med baby sovande i. Eller må ein ha ein ekstern bærebag til det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #2004 Del Skrevet 1. november 2022 2 minutter siden, abderitt said: No er det mange år sidan sist eg såg på vogn, so er usikker på om dette finnes i det heile tatt. Finnes det vogn der babybagen har bærehåndtak? Bur i høg andreetasje utan heis, og tenker at vogna skal bli lagra i bod i kjellaren. Men er greitt å kunna ta med baggen med baby sovande i. Eller må ein ha ein ekstern bærebag til det? Alle vognene jeg så på hadde mulighet for å bære bagdelen. Litt forskjellig hvordan håndtaket var, om man holdt på toppen av kalesjen eller om det var annet håndtak. Anonymkode: 61a24...ded 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #2005 Del Skrevet 1. november 2022 Fordelen med Uppababy Vista2 og bæring av bag var at man kunne klikke bagdelen av understellet med 1 hånd, siden det kun var 1 knapp for å løse ut og den var i håndtaket man bar i på toppen av kalesjen. Det kunne ikke de andre vi så på, de måtte man løse ut bagdelen med 2 knapper på hver side. Mulig flere vogner har sånn 1-greps-funksjon altså men bare nevner det Anonymkode: 61a24...ded 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #2006 Del Skrevet 1. november 2022 10 hours ago, AnonymBruker said: Jeg står også mellom de to. Har du laget det en for og i mot liste på vognene eller har noen argumenter for den ene eller den andre som du har lyst til å dele? Anonymkode: dd0b0...1bb Takk for svar alle som har svart på erfaringer rundt det å bære på bagdelen! Det var veldig nyttig, og kjekt å vite at det ikke er en stor ulempe at håndtaket er i kalesjen. Her er litt oppsummert hvorfor jeg tenker på Cybex Priam: - En drøm å trille rundt med, synes det er stor forskjell fra de andre - Forhjulene kan byttes ut til store hjul eller ski. Vi har hytte på fjellet og kommer antakeligvis til å trille mye rundt på snøføre - Bagdelen ligger høyt, tenker det er en fordel om man skal justere på smokk, klær osv - Veldig funksjonell. Enkel å justere på håndtaket, lett å legge sammen - liker designet Ulempene med denne: Håndtak i kalesjen og at kalesjen ikke kan trekkes langt ned (må antakeligvis bruke noe pledd dersom det er mye sol) Bugaboo Fox: - Også god å trille rundt med - Håndtak på midten over hele bagen, som gjør det enklere å bære rundt på bagdelen - Litt større oppbevaringsplass - Blir mindre enn Cybexen når den er sammenlagt, tar dermed mindre plass i bilen Ulemper: - Bagdelen ligger lavt, må stoppe vogna og gå på siden for å nå fram til baby - Litt mer kronglete å justere på håndtaket - Ikke like fint design Det er jo veldig små marginer. Det viktigste for oss er at den føles lett å trille rundt på. Vurderte også Britax Smile 3, men synes den var vanskeligere å håndtere, så den har vi gått bort ifra. Anonymkode: 05449...d85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #2007 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar alle som har svart på erfaringer rundt det å bære på bagdelen! Det var veldig nyttig, og kjekt å vite at det ikke er en stor ulempe at håndtaket er i kalesjen. Her er litt oppsummert hvorfor jeg tenker på Cybex Priam: - En drøm å trille rundt med, synes det er stor forskjell fra de andre - Forhjulene kan byttes ut til store hjul eller ski. Vi har hytte på fjellet og kommer antakeligvis til å trille mye rundt på snøføre - Bagdelen ligger høyt, tenker det er en fordel om man skal justere på smokk, klær osv - Veldig funksjonell. Enkel å justere på håndtaket, lett å legge sammen - liker designet Ulempene med denne: Håndtak i kalesjen og at kalesjen ikke kan trekkes langt ned (må antakeligvis bruke noe pledd dersom det er mye sol) Bugaboo Fox: - Også god å trille rundt med - Håndtak på midten over hele bagen, som gjør det enklere å bære rundt på bagdelen - Litt større oppbevaringsplass - Blir mindre enn Cybexen når den er sammenlagt, tar dermed mindre plass i bilen Ulemper: - Bagdelen ligger lavt, må stoppe vogna og gå på siden for å nå fram til baby - Litt mer kronglete å justere på håndtaket - Ikke like fint design Det er jo veldig små marginer. Det viktigste for oss er at den føles lett å trille rundt på. Vurderte også Britax Smile 3, men synes den var vanskeligere å håndtere, så den har vi gått bort ifra. Anonymkode: 05449...d85 Har du vurdert Uppababy vista v2? Den har mange av de samme kvalitetene som begge disse vognene, men myyye større kurv under, og super solskjerming på både bag og sittedel. Den er høyere enn Fox, og kan også bruke adapter for å få bagen enda høyere. Gull for høye foreldre med vond rygg. Bonus at den med adapter også kan brukes som søskenvogn om man skulle slumpe til å få to tette. Anonymkode: 531ea...f6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #2008 Del Skrevet 1. november 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Har du vurdert Uppababy vista v2? Den har mange av de samme kvalitetene som begge disse vognene, men myyye større kurv under, og super solskjerming på både bag og sittedel. Den er høyere enn Fox, og kan også bruke adapter for å få bagen enda høyere. Gull for høye foreldre med vond rygg. Bonus at den med adapter også kan brukes som søskenvogn om man skulle slumpe til å få to tette. Anonymkode: 531ea...f6c Vi har denne og har ikke testet på snøføre ennå men tror neppe den er så god på snø? Hva synes dere? Den er ikke så god på grus iallfall synes jeg. Men tror ikke den er dårligere enn Bugaboo Fox da, de har jo veldig like hjul. Anonymkode: 61a24...ded Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #2009 Del Skrevet 1. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi har denne og har ikke testet på snøføre ennå men tror neppe den er så god på snø? Hva synes dere? Den er ikke så god på grus iallfall synes jeg. Men tror ikke den er dårligere enn Bugaboo Fox da, de har jo veldig like hjul. Anonymkode: 61a24...ded Vanlig grus syns jeg går fint, men rister litt mye på grov grus. Virker til å riste mindre for barnet med sittedel enn med bag, men da har de jo gjerne blitt stødigere i nakken og. Hadde ingen problemer på vinterføre, syns det gikk overraskende bra! Anonymkode: 531ea...f6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #2010 Del Skrevet 1. november 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Har du vurdert Uppababy vista v2? Den har mange av de samme kvalitetene som begge disse vognene, men myyye større kurv under, og super solskjerming på både bag og sittedel. Den er høyere enn Fox, og kan også bruke adapter for å få bagen enda høyere. Gull for høye foreldre med vond rygg. Bonus at den med adapter også kan brukes som søskenvogn om man skulle slumpe til å få to tette. Anonymkode: 531ea...f6c Den er en god nr tre! Det eneste minuset er at jeg ikke er så fan av designet på den, men virker ellers som en veldig god vogn, så den er til vurdering. Liker godt at den kan gjøres om til en søskenvogn, siden vi ønsker to barn Anonymkode: 05449...d85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #2011 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Takk for svar alle som har svart på erfaringer rundt det å bære på bagdelen! Det var veldig nyttig, og kjekt å vite at det ikke er en stor ulempe at håndtaket er i kalesjen. Her er litt oppsummert hvorfor jeg tenker på Cybex Priam: - En drøm å trille rundt med, synes det er stor forskjell fra de andre - Forhjulene kan byttes ut til store hjul eller ski. Vi har hytte på fjellet og kommer antakeligvis til å trille mye rundt på snøføre - Bagdelen ligger høyt, tenker det er en fordel om man skal justere på smokk, klær osv - Veldig funksjonell. Enkel å justere på håndtaket, lett å legge sammen - liker designet Ulempene med denne: Håndtak i kalesjen og at kalesjen ikke kan trekkes langt ned (må antakeligvis bruke noe pledd dersom det er mye sol) Bugaboo Fox: - Også god å trille rundt med - Håndtak på midten over hele bagen, som gjør det enklere å bære rundt på bagdelen - Litt større oppbevaringsplass - Blir mindre enn Cybexen når den er sammenlagt, tar dermed mindre plass i bilen Ulemper: - Bagdelen ligger lavt, må stoppe vogna og gå på siden for å nå fram til baby - Litt mer kronglete å justere på håndtaket - Ikke like fint design Det er jo veldig små marginer. Det viktigste for oss er at den føles lett å trille rundt på. Vurderte også Britax Smile 3, men synes den var vanskeligere å håndtere, så den har vi gått bort ifra. Anonymkode: 05449...d85 Takk for svar! Jeg synes også cybexen er litt tyngere enn bugaboo! Blir spennende og velge! Føler det er et så stort valg og er så redd for å velge feil😂 Anonymkode: dd0b0...1bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #2012 Del Skrevet 2. november 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi har denne og har ikke testet på snøføre ennå men tror neppe den er så god på snø? Hva synes dere? Den er ikke så god på grus iallfall synes jeg. Men tror ikke den er dårligere enn Bugaboo Fox da, de har jo veldig like hjul. Anonymkode: 61a24...ded Vistaen fungerer greit på snø, og er like god (ev like dårlig, alt ettersom hvordan man ser det) som sammenlignbare vogner. Vistaen er stivere i ramma nettopp fordi den kan gjøres om til søskenvogn. Da opplever man at det rister mer i vogna. Jeg syns den var i stiveste laget i begynnelsen, men er veldig glad i den nå, etter snart to års bruk. Om man skal ha vogn som egner seg på snø, må man se i retning av Emmaljunga. Da går det på bekostning av vekt og størrelse. Vi har en eldre EJ her hjemme som jeg syns er forferdelig tung å trille, tar nesten hele bagasjerommet alene (vi har stort bagasjerom..) og tar generelt mye plass. Vi bruker den omtrent bare til soving. Jeg vet ikke hvordan disse store joggevognene er på snø/grus, tenker da på Thule Urban Glide o.l. Ulempen med disse er at de stort sett bare kan ha sittedelen vendt fra deg. Jeg tror det er vanskelig å få i pose og sekk, rett og slett. Anonymkode: a3961...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2022 #2013 Del Skrevet 2. november 2022 Noen som vet hvordan cybex priam fungerer på vinterføre? Er jo en stiv pris, så vil ikke kjøpe noe vi potensielt blir misfornøyd med siden vi bor langt nord. Er det kun emmaljunga som duger da egentlig? Hvis man kjøper emmaljunga som heter outdoor trek, får man automatisk de groveste hjulene med? Har hørt disse lett blir fulle av snø, og at se som er finere i mønsteret egentlig er bedre. Noen som har noen innspill ang. spormønsteret på hjulene til emmaljunga? Anonymkode: cf804...e81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
imjohansen Skrevet 5. november 2022 #2014 Del Skrevet 5. november 2022 Vi ser etter en vogn som er lett å legge sammen, har (relativt) store hjul så den fungerer i litt terreng, og med god demping. Har sett på Thule urban glide 2 og Babyjogger city elite 2 eller mini 2, noen som har erfaring? Evt andre alternativer? Må være mulighet for bagdel da mini er såpass liten enda. Har prøvd eldre city elite, men synes den var veldig høy, er de nye like høye? Jeg er bare 1.55 så er redd den blir stor! Vi har emmaljunga nxt90 fra 2020, og er ikke fornøyd, så den skal byttes ut. Må bestille vogna på nett, så får ikke prøvekjørt😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #2015 Del Skrevet 5. november 2022 imjohansen skrev (2 timer siden): Vi ser etter en vogn som er lett å legge sammen, har (relativt) store hjul så den fungerer i litt terreng, og med god demping. Har sett på Thule urban glide 2 og Babyjogger city elite 2 eller mini 2, noen som har erfaring? Evt andre alternativer? Må være mulighet for bagdel da mini er såpass liten enda. Har prøvd eldre city elite, men synes den var veldig høy, er de nye like høye? Jeg er bare 1.55 så er redd den blir stor! Vi har emmaljunga nxt90 fra 2020, og er ikke fornøyd, så den skal byttes ut. Må bestille vogna på nett, så får ikke prøvekjørt😅 Kan jeg spørre hvorfor dere ikke er fornøyd med nxt90? Vi vurderer den skjønner du Anonymkode: 8c165...104 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #2016 Del Skrevet 5. november 2022 imjohansen skrev (5 timer siden): Vi ser etter en vogn som er lett å legge sammen, har (relativt) store hjul så den fungerer i litt terreng, og med god demping. Har sett på Thule urban glide 2 og Babyjogger city elite 2 eller mini 2, noen som har erfaring? Evt andre alternativer? Må være mulighet for bagdel da mini er såpass liten enda. Har prøvd eldre city elite, men synes den var veldig høy, er de nye like høye? Jeg er bare 1.55 så er redd den blir stor! Vi har emmaljunga nxt90 fra 2020, og er ikke fornøyd, så den skal byttes ut. Må bestille vogna på nett, så får ikke prøvekjørt😅 Babyjogger for meg er veldig stiv og skranglete med harde hjul.. Anonymkode: 60db1...2d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2022 #2017 Del Skrevet 5. november 2022 imjohansen skrev (6 timer siden): Vi ser etter en vogn som er lett å legge sammen, har (relativt) store hjul så den fungerer i litt terreng, og med god demping. Har sett på Thule urban glide 2 og Babyjogger city elite 2 eller mini 2, noen som har erfaring? Evt andre alternativer? Må være mulighet for bagdel da mini er såpass liten enda. Har prøvd eldre city elite, men synes den var veldig høy, er de nye like høye? Jeg er bare 1.55 så er redd den blir stor! Vi har emmaljunga nxt90 fra 2020, og er ikke fornøyd, så den skal byttes ut. Må bestille vogna på nett, så får ikke prøvekjørt😅 Har ei venninne som har vogn fra TFK, som høres ut som kan passe. Den har kombinert ligge- og sittedel, håndbrems, god demping og robuste hjul. Husker dessverre ikke om det er joggster twist eller mountain buggy hun har, men du kan jo sjekke ut de ulike modellene. Anonymkode: 3c5c3...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #2018 Del Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har ei venninne som har vogn fra TFK, som høres ut som kan passe. Den har kombinert ligge- og sittedel, håndbrems, god demping og robuste hjul. Husker dessverre ikke om det er joggster twist eller mountain buggy hun har, men du kan jo sjekke ut de ulike modellene. Anonymkode: 3c5c3...035 Mountain Buggy er et helt eget merke og har ikke noe med TFK sine vogner å gjøre. Anonymkode: 60db1...2d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #2019 Del Skrevet 6. november 2022 Kan man bruke koppholdere til bugaboo på cybex priam? Anonymkode: dd0b0...1bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #2020 Del Skrevet 6. november 2022 Easywalker harvey? Anonymkode: d994c...718 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå