Gå til innhold

Den store barnevogntråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Den er virkelig ikke så tung som folk skal ha det til. Vi suser masse rundt med den. Du finner liksom ikke en LETT vogn som passer alt vær og føre. De lette vognene føles skrøpelige og man irriterer seg masse bare det blir litt vind eller snø på veiene. 

Anonymkode: 29553...2c7

Hadde Bugaboo Donkey til første barna, og syns den var en drøm å kjøre som enkeltvogn i forhold til NXT90, tok mindre plass og hadde en litt romsligere - annen utforming på bag. Kunne enkelt kjøre den med en hånd, fikk ikke samme følelsen med NXT90. Har titta på Fox, men siden vi bor enda mer landlig til med mer snø tipper jeg at den ikke passer så godt. Et mareritt å finne rett vogn😅

Anonymkode: e5587...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 29.8.2022 den 12.22):

Hadde Bugaboo Donkey til første barna, og syns den var en drøm å kjøre som enkeltvogn i forhold til NXT90, tok mindre plass og hadde en litt romsligere - annen utforming på bag. Kunne enkelt kjøre den med en hånd, fikk ikke samme følelsen med NXT90. Har titta på Fox, men siden vi bor enda mer landlig til med mer snø tipper jeg at den ikke passer så godt. Et mareritt å finne rett vogn😅

Om du vurderer fox så kan jo priam være ett alternativ? Ettersom man får kjøpt store hjul å sette på forran, det er gull når det kommer til snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.8.2022 den 19.55):

Tips til barnevogn som er god i all slags vær og føre? God bagdel og sittedel som kan brukes begge veier. Bor i nord, så den må takle litt snø og sørpe. 

Britax Go big 2! Bor i Nordland og fikk jabuarbaby i år, den er FANTASTISK. Jeg var gjennom Stokke Trailz, BJ city Premier og Elite med første, Elite triller som en drøm men er jo bare vendt bort. Gi Big 2 har virkelig alt. Den triller superlett, har et fantastisk godt handtak, god plass i bag og sportsdel, god plass i varekurven under (3åringen lå der titt og ofte på tur når vi brukte bagen enda 😆). Man får bare kjøpt den brukt nå, men det ligger flere pent brukte ute på Finn enda. 

Anonymkode: 3c19a...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PingPongRosadamm
AnonymBruker skrev (På 28.8.2022 den 15.57):

Den er virkelig ikke så tung som folk skal ha det til. Vi suser masse rundt med den. Du finner liksom ikke en LETT vogn som passer alt vær og føre. De lette vognene føles skrøpelige og man irriterer seg masse bare det blir litt vind eller snø på veiene. 

Anonymkode: 29553...2c7

Go big 2 kjennes ut som man triller på en sky 😄💨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Britax Go big 2! Bor i Nordland og fikk jabuarbaby i år, den er FANTASTISK. Jeg var gjennom Stokke Trailz, BJ city Premier og Elite med første, Elite triller som en drøm men er jo bare vendt bort. Gi Big 2 har virkelig alt. Den triller superlett, har et fantastisk godt handtak, god plass i bag og sportsdel, god plass i varekurven under (3åringen lå der titt og ofte på tur når vi brukte bagen enda 😆). Man får bare kjøpt den brukt nå, men det ligger flere pent brukte ute på Finn enda. 

Anonymkode: 3c19a...7a2

Støttes, har brukt denne til to barn, og den er helt fantastisk. 

Anonymkode: b32cd...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble anbefalt Babyjogger City Elite av søsteren min, jeg syns alt virker bra ved den bortsett fra at det ifølge forskning er best for babyen å være vendt mot forelder? Noen som har formeninger om dette?

Barnet blir født i sen oktober/tidlig november, så det er viktig med en vogn som tåler snø. Ønsker en så praktisk og god vogn som mulig :)

Noen som har tips?

Anonymkode: 38255...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/29/2022 at 12:29 PM, kongletoppen said:

Mente Cybex Balios*😊

Jeg har den som sportsvogn nå, men har kjøpt med bag for å bruke til mikro som kommer til våren.  Noe spesielt du lurer på ang den?

Vet det vil være individuelt, men trenger man søskenvogn når søsken er nesten 3 år når baby kommer? Eller vil det trolig holde med søskenbrett?

Anonymkode: 819f7...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Vet det vil være individuelt, men trenger man søskenvogn når søsken er nesten 3 år når baby kommer? Eller vil det trolig holde med søskenbrett?

Anonymkode: 819f7...cae

Vi har ikke søskenvogn, 2 år og ni måneder mellom barna. Har dog en hovedvogn det er lett å bytte mellom bag- og sittedel (Britax Smile), pluss en mindre sportsvogn også (Babyjogger City Tour). For det meste har jeg enten minsten i vogn og eldste på sparkesykkel eller søskenbrett, eller minste i bæresele og største i vogn. (Syns egentlig søskenbrett er styrete, upraktisk på buss, vanskeligere å trille osv, så bruker det mindre enn jeg trodde jeg kom til å gjøre det.)

Om eldste fremdeles sov om dagen, eller minste trivdes mindre bra i bæretøy, hadde vi nok gått for søskenvogn. Men så langt har vi ikke hatt behovet. 

Anonymkode: ab13e...d56

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.8.2022 den 21.23):

Er vel kun Britax smile 3 som er liten og nett😊

Anonymkode: 0f589...d17

Vi kjøpte Cybex Balion og den er også ganske liten og nett, tar veldig liten plass i bilen og til og med vognbagen kan legges sammen så det var litt snedig. 

Anonymkode: 60db1...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kongletoppen skrev (På 29.8.2022 den 12.29):

Mente Cybex Balios*😊

Vi endte opp med denne, veldig rimelig og enkel å holde på med. Tar veldig lite plass i bilen og gangen og det var viktig for oss. Den er ikke så stor da, men har ikke inntrykk over at den er så mye mindre enn Nxt90 heller. I bag og sete mener jeg. Har ikke fått brukt den enda annet enn ut å teste, men vi betalte vel 7250 kr for vogn, bilsete og base fra Cybex og da var alt best i test så prisen var absolutt avgjørende. Den virker også veldig god mtp demping og den har gummihjul som var gode å trille med.

Anonymkode: 60db1...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på måned 4 med bugaboo fox 3. Foreløpig veldig fornøyd med at den er god å trille, enkel å legge sammen, smidig i bybildet, enkelt på bussen fordi den ikke er så stor. Pluss at man kan låse hjulene ved behov, og superbra mes kalesjen som trekkes så langt frem og skjermer barnet. Deilig med den fastmonterte stroppen på styret som man kan holde i i nedoverbakker eller når man rugger vogna frem og tilbake.

Foreløpig minus er at den er så lav at det er vanskelig å legge/hente ting fra bagen under vogna. Forstår virkelig ikke hva de har tenkt på. Må lirke ut ting hvis baby sover. Og må trøkke inn feks en halvfull handlepose. Leste ingen plasser at dette ble nevnt, og det er for meg et mysterium. Om de hadde løfta bagdelen 5 cm så hadde det blitt mye bedre.

Spent på hvordan den er på vinterføre.

Anonymkode: 20789...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mariak10 skrev (På 30.7.2022 den 23.56):

Har noen erfaringer med tvillingvogn fra jollyroom? Er det ok vogner, eller burde man investere 20.000+ i disse bugaboo vognene, syntes det er drøyt høye priser 🙃

Altså beemoo som er demmes merke? Isåfall, IKKE KJØP. Har prøvd alt for mange vogner i løpet av de siste årene og beemoo tvillingvogna er blant de verste vi har hatt. Tung og klumpete og både bag- og sittedel var så små at det nesten ikke var plass til noen unge når vognpose var i bruk (ikke engang når minste var nyfødt). Glad i Jollyroom altså, bruker det masse og venter pakke derifra nå faktisk, men det vi har hatt av ting fra beemoo, altså Jollyroom har ikke vært spesielt bra..

Anonymkode: 057e0...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Altså beemoo som er demmes merke? Isåfall, IKKE KJØP. Har prøvd alt for mange vogner i løpet av de siste årene og beemoo tvillingvogna er blant de verste vi har hatt. Tung og klumpete og både bag- og sittedel var så små at det nesten ikke var plass til noen unge når vognpose var i bruk (ikke engang når minste var nyfødt). Glad i Jollyroom altså, bruker det masse og venter pakke derifra nå faktisk, men det vi har hatt av ting fra beemoo, altså Jollyroom har ikke vært spesielt bra..

Anonymkode: 057e0...c4b

Vi har hatt sammenleggbart badekar og bilsete fra Beemoo, er veldig fornøyd med begge😊 men vogner er jo i en annen kategori. 

Anonymkode: 0f589...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyjogger city select?

Vi har en city elite som jeg elsker! Bakdelen er at sportsdelen ikke er vendbar. Med førstemann måtte vi ta i bruk sportsdel etter 3mnd grunnet diverse  (hadde flat liggedel på britax). Da hadde det vært upraktisk med city elite igjen.

Nå venter vi en ny baby og jeg har ikke lyst å beholde britax fordi den skrangler såpass og bagen er liten. Tør ikke satse på city elite tilfelle barnet må over i sportsdel like tidlig. 

Har dermed sett litt på funksjonene til city select. Kan brukes singel og som søskenvogn (2 åringen sitter lite i vogn), kan også ha sittebrett (ser for meg den kan være veldig aktuell) eller ståbrett. 

Noen med erfaring?

(Har vært innom tanken på bugaboo, men hører de vokser så raskt ut av vogna)

Anonymkode: 8b947...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke så glad i City Select. Det er en helt annen type vogn enn Elite i alle fall. Veldig tung og stiv å trille, så hvis søskenfunksjon ikke er viktig for deg så ville jeg heller valgt en lettere vogn. Men folk er ulike, da. Jeg synes Britax smile er en helt grei vogn og 10x bedre å trille enn select. 

Anonymkode: 8f526...0d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg uppa baby vista v2 med adapter så setet kommer høyere(slik som Stokke) syyykt fornøyd! Den er som bugaboo litt breiere men mye mer stødig og større vareutvalg. Meeen den knirker. Er d vanlig? Eller kan jeg klage? 

Anonymkode: 54913...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vi vurderer å kjøpe enten Emmaljunga (2023 modell) eller BritaxSmile3. Har derfor noen spørsmål jeg lurer på om noen har lyst til å svare på. 
vi kommer mest til å gå på asfalt og grus.

- positive og negative ting med begge vognene?

- deres erfaring ?

- Hvilken type/modell Emmaljunga vogn?

- hvilken ville dere kjøpt / gikk dere for å kjøpe?

- Hvilken nettside synst dere er best på pris når det kommer til kjøp av vogn? Vi ønsker å kjøpe en slik pakke som er på bildene, med «alt» utstyr som hører til.

Anonymkode: 21eeb...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei,

Vi vurderer å kjøpe enten Emmaljunga (2023 modell) eller BritaxSmile3. Har derfor noen spørsmål jeg lurer på om noen har lyst til å svare på. 
vi kommer mest til å gå på asfalt og grus.

- positive og negative ting med begge vognene?

- deres erfaring ?

- Hvilken type/modell Emmaljunga vogn?

- hvilken ville dere kjøpt / gikk dere for å kjøpe?

- Hvilken nettside synst dere er best på pris når det kommer til kjøp av vogn? Vi ønsker å kjøpe en slik pakke som er på bildene, med «alt» utstyr som hører til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...