Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er disse vognene jeg også står mellom, og har lurt på akkurat det samme. Vi likte NXT 90 best i butikken, syns den virka best å trille og med best hjul (riktignok kun testet tom). Men jeg er redd for vekten (særlig ved trilling i tung snø) og at den blir for stor gangen hjemme og bilen (når man, også skal ha med alt det andre pikkpakket som gjerne også følger med når man reiser med barn). 

Håper også at det er noen her som har noen erfaringer med disse. 

Anonymkode: ee848...a12

Samme bekymring har jeg.. Er redd den blir litt for tung og litt klumpete, selv om den ikke egentlig er spesielt stor sammenlignet med mange andre modeller. Vi har stor bil, men har ikke så mye plass til overs i huset. Andre ting jeg har notert meg når det kommer til NXT90 er at både sittedel og bagdel er mer romslig hos Fox, selv om vekten er en del lavere. En venninne påpekte dessuten at dempingen i NXT 90 er nokså stiv. 

Jeg tror jo strengt tatt at vi blir fornøyd uansett hva vi lander på, men det er så kjedelig å bruke så mye penger på noe som bare er "helt ok". 

Personlig har jeg mest "lyst" på Fox fordi jeg synes den er finere, men er jo litt redd for at den kommer til kort i vintersesongen og at jeg da velger bort en mer praktisk vogn. Førsteinntrykket i butikk var også bedre av Fox enn av NXT90, så jeg merker jo at jeg heller mest den veien.. 

Britax Go Big blir nok litt for stor er jeg redd, men ser mange skryter av den! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har erfaringer med cybex priam ikke elektrisk? Synes den er ser veldig bra ut mtp å tåle terreng, samtidig som den ikke er så tung og stor? 

Skrevet
Isabel94 skrev (4 timer siden):

Noen som har erfaringer med cybex priam ikke elektrisk? Synes den er ser veldig bra ut mtp å tåle terreng, samtidig som den ikke er så tung og stor? 

Har du prøvd den i butikk? ☺️ 
Jeg så litt på den på Barnas Hus men syntes forhjulene var litt for puslete sammenlignet med f eks Bugaboo. 
Slo meg mest som en mer typisk byvogn, men kan hende jeg har feil inntrykk 😅

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, Isabel94 said:

Den er helt super! Robust, men samtidig elegant og smidig å manøvrere. 

Anonymkode: 6fcc0...db8

• Liker 1
Skrevet

@Parv Jeg har ikke prøvd den enda, men sett en del barnevogn sammenligninger (og demonstrasjoner) på YouTube… 😂 Jeg synes også forhjulene så små ut, men så oppdaget jeg at du kan kjøpe større hjul til å sette på foran 🤩

Takk for nyttig tilbakemelding Anonym, fint å høre erfaringer! 😃 Skal sjekke den ut i butikk, ser ut som valget kanskje havner på denne.. 😍

Skrevet
Isabel94 skrev (15 minutter siden):

@Parv Jeg har ikke prøvd den enda, men sett en del barnevogn sammenligninger (og demonstrasjoner) på YouTube… 😂 Jeg synes også forhjulene så små ut, men så oppdaget jeg at du kan kjøpe større hjul til å sette på foran 🤩

Takk for nyttig tilbakemelding Anonym, fint å høre erfaringer! 😃 Skal sjekke den ut i butikk, ser ut som valget kanskje havner på denne.. 😍

Åå, så praktisk! Vogna ser jo helt fantastisk ut! 

Tror jeg har landet på Fox faktisk. Bare å trappe opp sparingen 😅  

• Liker 1
Skrevet

@Parv Den er lekker! 🤩 Må nok tenke litt mer og se, koster mye begge to, så greit å være sikker før man først kjøper 🥰 Godt jeg har litt tid å bestemme meg på… vanskelig det her 🙈

Skrevet

Definitivt en stor avgjørelse å ta, @Isabel94 😅 glad det er noen måneder til det må være på plass enda! Jeg tenker likevel at de modellene det står mellom er lettsolgte på bruktmarkedet, og man får igjen ganske mye for dem om man ikke blir helt fornøyd. 

• Liker 1
Skrevet

@Parv Godt tenkt, og da blir ikke kjøpet så dyrt når man selger igjen 😎💕

Skrevet
17 hours ago, Isabel94 said:

Elsker den

Anonymkode: 01010...a0e

• Liker 1
Skrevet

Når jeg trodde valget var tatt… så snek det seg inn enda en aktuell type barnevogn… 😂🥲 

Noen som har erfaringer med uppababy vista v2?

Det jeg ser mest etter: 

🌸 Enkel å slå opp og igjen 

🌸 Må tåle flate skogstier/grus 

🌸 Romslig sittedel/vogndel

🌸 Ikke for tung å trille. Gjerne demping. 

Skrevet
Isabel94 skrev (56 minutter siden):

Når jeg trodde valget var tatt… så snek det seg inn enda en aktuell type barnevogn… 😂🥲 

Noen som har erfaringer med uppababy vista v2?

Det jeg ser mest etter: 

🌸 Enkel å slå opp og igjen 

🌸 Må tåle flate skogstier/grus 

🌸 Romslig sittedel/vogndel

🌸 Ikke for tung å trille. Gjerne demping. 

Oi, den så jo heller ikke så dum ut! 🙂 

Ser ut i fra testene som er gjort at den kommer godt ut, og at det er en lett og smidig vogn. 

• Liker 1
Skrevet
Isabel94 skrev (På 2021-8-11 den 14.38):

Ei i barselgruppa mi har den. Den er ikke noen terrengvogn i det hele tatt, den er typisk byvogn som Bugaboo og liknende. Men den er fin. 

Anonymkode: 5955c...f2e

• Liker 1
Skrevet

Har siklet lenge på Emmaljunga nxt60. Nå har jeg fått tilbud om å kjøpe den av en venninne, brukt fra 2018, til 3500,-. Er det en grei pris, eller burde jeg heller gå for ny da? Ser jeg kan få kjøpt ny modell for 6700,- på nettet.

Anonymkode: 064a9...e6c

Skrevet

Noen som vet hvordan Britax smile 3 er sammenlignet med bugaboo fox og emmaljunga nxt90? De har ikke britax på butikk i byen her, så får ikke sjekka den ut fysisk. Men den er litt billigere enn de to andre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Noen som vet hvordan Britax smile 3 er sammenlignet med bugaboo fox og emmaljunga nxt90? De har ikke britax på butikk i byen her, så får ikke sjekka den ut fysisk. Men den er litt billigere enn de to andre. 

Tre vilt forskjellige vogner det 😅 Den er jo mye høyere og noe smalere enn Emmaljunga, selve vognen er kanskje smalere enn Bugaboo også men tror bag og sittedel er omtrent like stor på Fox og Smile 3. Smile 3 er nok noe bedre på grus enn Fox, Emmaljunga en også tror jeg? Har ikke prøvd den på grus, bare prøvd den i butikk så jeg kan lyve villt her. 

Personlig hadde jeg gått for Smile 3. Litt mer allsidig vogn. 

Anonymkode: 07e0d...184

Skrevet

Føler meg litt dum nå... 

Har kjøpt emmaljunga nxt90 og finner F**N ikke ut hvordan jeg fester myggnettet på sidene i bagdelen på denne vognen. Finner ingen videoer på nett som viser heller. Noen som kan greie å hjelpe meg? 

På sittedelen var den strikken rundt en stang, her får jeg det ikke til 🙈

Skrevet
Niny skrev (3 minutter siden):

Føler meg litt dum nå... 

Har kjøpt emmaljunga nxt90 og finner F**N ikke ut hvordan jeg fester myggnettet på sidene i bagdelen på denne vognen. Finner ingen videoer på nett som viser heller. Noen som kan greie å hjelpe meg? 

På sittedelen var den strikken rundt en stang, her får jeg det ikke til 🙈

Etter å ha knotet i snart en halvtime, så fant jeg en skjult knapp innunder oppunder sidefestet til kalesjen! 🙈😂😁

• Liker 2
Skrevet

Er det noen flere steder i Trondheim man kan SE og TA på vogner, annet enn Barnas hus? Før solgte de vogner på Bebito, men den er lagt ned nå :( 

Anonymkode: 29553...2c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er det noen flere steder i Trondheim man kan SE og TA på vogner, annet enn Barnas hus? Før solgte de vogner på Bebito, men den er lagt ned nå :( 

Anonymkode: 29553...2c7

Sliter med det samme selv. Tror sprell (?) på sirkus shopping har noen, men lurer på om det kun er bugaboo. Ellers er det vel kanskje Stjørdal neste, etter hva jeg har klart å finne ut av. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...