Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Surstrømming

Anonymkode: 538f1...168

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Surstrømming

Ja, her ved kysten går det mye i tørrfisk. 

Anonymkode: 4b044...435

Skrevet

Tar med meg en flaske Pepsi Max, en vannflaske og et par brødskiver :)

Er ikke alltid jeg blir sulten under eksamen, men om jeg ikke har med meg mat blir jeg garantert sulten. Bedre å ha med for mye enn for lite.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg stress-spiser og drikker. Må ha med mye drikke fordi jeg drikker når jeg blir stresset 😅

Anonymkode: 95eb2...065

AnonymBruker
Skrevet

Taco

Anonymkode: 1a554...101

AnonymBruker
Skrevet

Dildo

Anonymkode: 705c8...8a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her vare eksamen 6 timer, så mat må man jo ha. Om spiselyder irriterer dere sånn, bruk ørepropper!

Jeg har med etellerant fristende brødmat, banan, sjokolade, energidrikk og pepsi Max. Trenger litt til å kvikke meg opp underveis. Ikke alltid jeg rekker å spise alt, men greit å ha i tilfelle.

Anonymkode: 1a30e...41a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Orker ofte ikke spise pga stress... De ganger jeg har trøkket i meg en brødskrive så føler jeg at brødskiven vokser i munnen og jeg blir småkvalm. Noen andre som har det slik? 

Anonymkode: c30ab...407

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Får jo ikke tid til å sitte og spise innen en 3 timers eksamen.

Er det frykt for å miste konsentrasjon tar jeg en kaffe og energibar før eksamen bare. Har alltid vann med...

Det er 3 timer. Du greier å sitte 3 timer i en forelesning uten å spise, du greier å sitte 3 timer og jobbe uten å spise...

Anonymkode: 86c48...ae5

Jeg har 5 timers eksamener, og jeg er nødt til å ha mat. Det har fort gått 1-1/2 time siden frokost når eksamen starter, og jeg blir sulten etter 3 timer. Da daler konsentrasjonen min, og jeg må ha påfyll. 

Hvis folk irriterer seg over lyder fra andre så får de ta i ørepropper :)

AnonymBruker
Skrevet

6 timers eksamen

knekkebrød med potetsalat, fenalår, avokado og jordbær. Drikke vann og iskaffe. Sjokolade. 

Anonymkode: 8edf0...916

AnonymBruker
Skrevet
På 27.5.2019 den 13.26, AnonymBruker skrev:

Si meg, er du student eller er du eksamensvakt? Hvis student: hvor og hva studerer man når man må møte opp EN TIME før eksamen starter? 

Jeg har tre forskjellige studiesteder bak meg, og har aldri måttet møte opp mer enn 15 minutter før. 

Anonymkode: ce29c...e65

Ved alle mine digitale eksamener må man møte opp minst en halvtime før eksamen starter. Ettersom jeg har ekstra tilrettelegging må jeg møte opp tidligere. Jeg har eksamen på 7 timer. 

Nå har jeg heldigvis eget rom på eksamen, så tar egentlig ingen hensyn lenger når det gjelder maten jeg tar med. Tidligere var jeg veldig obs på det, men samtidig må man ivareta sine egne behov og sørge for at man har nok å gå på til å gjennomføre eksamen på en optimal måte. 

Anonymkode: 96081...459

• Liker 1
Skrevet

Som regel har jeg med meg kjeks, druer, sjokolade, vann, yoghurt pluss paracett/ibux i tilfelle jeg får vondt i hode. Pleide også å ha med ørepropper, men nå har de begynt å dele ut gratis engangsørepropper i eksamenslokalet til de som trenger. 

AnonymBruker
Skrevet

Kebabpizza

Skrevet
På 27.5.2019 den 13.22, AnonymBruker skrev:

Hvor lange eksamener har du, og hvor lang reisevei? 

Jeg jeg ikke mer enn en 15 min gåtur til eksamenslokalet, men må være i lokalet en time før eksamen starter, eksamen varer i åtte timer, og da blir det jo en god del tid uten mat. Det kan da virkelig ikke forventes at folk går så lenge uten å spise. 

Eksamen i 8 timer? Wtf?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, NBA skrev:

Eksamen i 8 timer? Wtf?

Ikkje uvanlig egentlig? Selv hadde jeg utvidet tid, så 8 timer vart nærmer 10 timer. 

Anonymkode: 7255a...35f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiste en times tid før eksamen, drakk godt med vann. 

På eksamener på fem timer eller mer tok jeg med meg en lunsj, for eksempel en wrap, eller omelett. Spiste ute etter ca fire timer, var aldri et problem å be om fem minutter med frisk luft. (røykere har jo rett på sin pause). Drakk kun vann underveis. 

Hadde alltid med en sjokolade og litt frukt. Dette spiste jeg alltid når det var rett under en time igjen. Da det gir rask energi, men man faller sammen litt etterpå. 

Anonymkode: 53677...233

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikkje uvanlig egentlig? Selv hadde jeg utvidet tid, så 8 timer vart nærmer 10 timer. 

Anonymkode: 7255a...35f

Ikke uvanlig? Har aldri hørt om noe lenger enn 6 timer ordinær tid. Hva slags studie er dette snakk om?

AnonymBruker
Skrevet

En eldgammel professor anbefalte hele salen at vi burde ha med sukker og ikke fancy matpakker på eksamen - heller spise en god frokost om morgenen 😂 På mitt fakultet varer de i 3-4 timer.

Jeg har alltid med snus, to store redbull og sjokolade. Kanskje en banan og energibar. Hadde med en del andre ting i begynnelsen av studiet, men etter noen år innså jeg at det ikke var nødvendig for min del.

Anonymkode: 67784...fa5

AnonymBruker
Skrevet

Hadde et stykke reisevei, så jeg drakk bare kaffe på morgenen og spiste noen skiver da jeg kom dit. Ellers hadde jeg med en banan, en bar og en skyr jeg tok etter noen timer litt innimellom, og drakk energidrikk. 

Anonymkode: 8298e...d5f

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, NBA skrev:

Ikke uvanlig? Har aldri hørt om noe lenger enn 6 timer ordinær tid. Hva slags studie er dette snakk om?

Juss, det har jeg skrevet før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...