Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva spiser du under eksamen? Og hvorfor velger du akkurat det?

Anonymkode: 26533...e79

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spiser før eksamen og drikker vann underveis. Trenger ingenting under eksamen og det er irriterende med spiselyder i rommet.

Anonymkode: 72b12...51c

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Spiser før eksamen og drikker vann underveis. Trenger ingenting under eksamen og det er irriterende med spiselyder i rommet.

Anonymkode: 72b12...51c

Ta med deg ørepropper, så har du løst det problemet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har sjelden behov for mat under eksamen, pleier ikke å ta meg tid til noe "spisepause". Men jeg har alltid pleid å ha med meg litt oppkuttet frukt og bær, syns det er greit å kunne spise litt og fylle opp mens jeg sitter og tenker over oppgavene underveis. Kan også ha med noe kjeks e.l (legger det i en matboks slik at jeg ikke bråker med papir/plast).

Og drikker vann.

Anonymkode: a5245...894

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg pleide alltid å lage skikkelige fine matpakker før eksamen. Pakket litt brødskiver og snacks som nøtter, druer, mørk sjokolade. Jeg tror jeg har spist en håndfull druer til sammen på alle eksamenene jeg har hatt gjennom fem år som student.

Men jeg drakk alltid en red bull før eksamen, uten unntak. Koffein-boost og så bare niskrev jeg i to-tre timer før jeg dro. 

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid med iste, middagsrester og sjokolade. Ender kun med å drikke litt iste, eventuelt glemme at jeg har med mat.

Anonymkode: 3aeed...95b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser greit FØR jeg i det hele tatt reiser dit. Så jeg behøver egentlig ingenting underveis.  

Og som andre allerede har nevnt: Så er det irriterende med alle mulige slags ulyder fra andre... 

Anonymkode: 0d4d3...c6b

• Liker 2
Skrevet

Fyller opp to druejuicekartonger med rødvin kvelden før (pass på at de står oppreist). Så tar jeg en pose med sørlandschips og putter i en sånn myk plastpose (så det ikke knitrer), en pose seigmenn (igjen i myk pose), og en 5-6 baguetter. Tar også med en pakke røyk slik at jeg kan sosialisere og en temos med kaffe i tilefelle det blir for mye rødvin.

Hvis du ikke liker rødvin funker musserende vin i en mozellflaske også. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser både før og under eksamen, i alle fall når det er 6 timers-eksamener. Jeg har med energidrikk, Melkerull eller andre sjokolader som allerede er oppdelt i biter, og brødskiver med ost og skinke. 

Anonymkode: ce29c...e65

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser greit FØR jeg i det hele tatt reiser dit. Så jeg behøver egentlig ingenting underveis.  

Og som andre allerede har nevnt: Så er det irriterende med alle mulige slags ulyder fra andre... 

Anonymkode: 0d4d3...c6b

Hvor lange eksamener har du, og hvor lang reisevei? 

Jeg jeg ikke mer enn en 15 min gåtur til eksamenslokalet, men må være i lokalet en time før eksamen starter, eksamen varer i åtte timer, og da blir det jo en god del tid uten mat. Det kan da virkelig ikke forventes at folk går så lenge uten å spise. 

Anonymkode: 4b044...435

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lange eksamener har du, og hvor lang reisevei? 

Jeg jeg ikke mer enn en 15 min gåtur til eksamenslokalet, men må være i lokalet en time før eksamen starter, eksamen varer i åtte timer, og da blir det jo en god del tid uten mat. Det kan da virkelig ikke forventes at folk går så lenge uten å spise. 

Si meg, er du student eller er du eksamensvakt? Hvis student: hvor og hva studerer man når man må møte opp EN TIME før eksamen starter? 

Jeg har tre forskjellige studiesteder bak meg, og har aldri måttet møte opp mer enn 15 minutter før. 

AnonymBruker
Skrevet

Spiser alltid en god frokost før eksamen, slik at jeg ikke trenger så mye mat under eksamen, men det går jo gjerne noen timer så trenger jo litt. Typiske ting jeg tar med er litago, banan, en liten sjokolade, yoghurt. Prøver å ha med noe som ikke lager så mye lyd og forstyrrer andre. 

Anonymkode: 0ae18...426

Skrevet

Jeg hadde alltid en cola og en Milky Way sjokolade. Spiser/drikker ikke disse tingene til vanlig, men på eksamen må jeg ha rask energi. Det finnes ikke noe mer dustete enn de wannabe-sunne studentene som sitter på eksamen og sutter på vannflaskene sine og knasker i seg gulrøtter.

Jo, jeg hadde vannflaske med meg en gang, men den inneholdt hvitvin.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Si meg, er du student eller er du eksamensvakt? Hvis student: hvor og hva studerer man når man må møte opp EN TIME før eksamen starter? 

Jeg har tre forskjellige studiesteder bak meg, og har aldri måttet møte opp mer enn 15 minutter før. 

Haha, ja man kan nesten begynne å lure. 

Studerer juss og siden vi har bokkontroll så må vi møte opp senest en time før slik at  vi har tid til å sette fra oss alle ting på pulten, forlate lokalet, kontrollen foregår vel i 15-20 min, også skal vi rekke å være tilbake i lokalet før eksamen starter. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiste alltid før eksamen da jeg studerte. Under eksamen hadde jeg noe å drikke (vann/brus), og en sjokolade/snop av noe slag - som ikke knitrer, selvsagt.

Anonymkode: 40b4f...296

AnonymBruker
Skrevet

Får jo ikke tid til å sitte og spise innen en 3 timers eksamen.

Er det frykt for å miste konsentrasjon tar jeg en kaffe og energibar før eksamen bare. Har alltid vann med...

Det er 3 timer. Du greier å sitte 3 timer i en forelesning uten å spise, du greier å sitte 3 timer og jobbe uten å spise...

Anonymkode: 86c48...ae5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å ha med Pepsi Max, godteri. Spiser før og etter eksamen. 

Anonymkode: 95eb2...065

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, ja man kan nesten begynne å lure. 

Studerer juss og siden vi har bokkontroll så må vi møte opp senest en time før slik at  vi har tid til å sette fra oss alle ting på pulten, forlate lokalet, kontrollen foregår vel i 15-20 min, også skal vi rekke å være tilbake i lokalet før eksamen starter. 

Hva er bokkontroll? 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får jo ikke tid til å sitte og spise innen en 3 timers eksamen.

Er det frykt for å miste konsentrasjon tar jeg en kaffe og energibar før eksamen bare. Har alltid vann med...

Det er 3 timer. Du greier å sitte 3 timer i en forelesning uten å spise, du greier å sitte 3 timer og jobbe uten å spise...

Anonymkode: 86c48...ae5

Men så er det ikke alle eksamener som kun varer i 3 timer da. Da jeg tok eksamen i fjor som privatist fikk vi 5 timer.

Anonymkode: 0ae18...426

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er bokkontroll? 

Vi får ha med hjelpemidler som blant annet lovsamling og i de har vi lov til å feks markere eller streke under tekst, men det er regler for hvordan det gjøres og vi har ikke lov til å skrive annet enn henvisninger til noe som står i de tillatte hjelpemidlene. Under bokkontrollen kontrollerer de at vi ikke har skrevet eller markert noe vi ikke har lov til. De rekker selvsagt ikke å sjekke alle, men tar stikkprøver. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...