Gjest Terje Skrevet 31. august 2002 #21 Del Skrevet 31. august 2002 Til sistemann: Det er en gammel måling du refererer til! På SISTE meningsmåling så er det FRP som går frem! Og takk for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 31. august 2002 #22 Del Skrevet 31. august 2002 Godt poeng! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 31. august 2002 #23 Del Skrevet 31. august 2002 Da, Misty, må du leve med det. Det er resultatet av å leve i et demokrati, flertallet bestemmer, og så lenge du velger å leve i et demokrati, må du finne deg i det. Ja Tusenfryd... vet ikke hvor inne du er i norsk politikk... men nå spurte Misty om dersom mange nok stemmer inn Jan Petersen.... Så sier du... jammen flertallet bestemmer... Er det virkelig sånn? En mann en stemme? Jeg tror ikke det nemlig... Stortingsvalget 2001.... finnmark med sine 36 912 stemmer har fire mandater på stortinget.... Oslo med sine 382 353 har seksten.... Men hva betyr det da Waco? Jeg skjønner ikkeno av tallene dine... - Det betyr kjære leserinner.... at en stemmeddel i Oslo er nøyaktig verdt halvparten av finnmarks.... Waco Lenge leve "demokratiet"..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 31. august 2002 #24 Del Skrevet 31. august 2002 Ja, waco, sånn er det. Så egentlig, hvis man vil ha innflytelse, er det bare å flytte til Finnmark og stemme der...... Eller - du kan prøve å gjøre noe med det ved å engasjere deg i politikken og jobbe med saken "innefra" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 31. august 2002 #25 Del Skrevet 31. august 2002 Vel bettie.. engasjerer meg vel ikke akkurat i politikk... noen brev har jeg dog skrevet.... til justisministern.... sendte en mail til Magnhild Kleppa en gang... Avisene får jo sine leserinnlegg av Waco.... Likestillingrådet har fått en del mailer..... (noe jeg mistenker dem for å blokkere avsender, da jeg aldri får svar...) W Så at jeg er så uengasjert som dere vil ha til... ja det kan diskuteres.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 31. august 2002 #26 Del Skrevet 31. august 2002 (nå snakker jeg også om generelt demokrati, ikke den spesielle situasjonen vi har i Norge akkurat nå, med en mindretallsregjering) Dette skrev jeg også, Waco. Kritiser meg gjerne for mine synspunkter, men dra dem f... ikke ut av sammenhengen. Jeg er såpass inni at det fikk jeg med meg, skjønner du, lille venn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 31. august 2002 #27 Del Skrevet 31. august 2002 Åja, selvfølgelig, så uomtenktsomt av meg. Jeg burde besinnet meg littegranne. Hallo, jeg skriver bare at "demokratiet" ikke er så demokratisk som mange kan få inntrykk av.... En mann en stemme mener Waco. Slå sammen fylkene i fire like store deler, la de ha hver sine storting slik at vi får litt system i dette. Østlandet kan melde seg inn i Eu, nord-norge og vest-norge (eu-motstanderfylker) kan holde seg utenfor. Det handler om å dele kartet med to streker. Man klarte å dele Afrika sånn, med linjal. Det blir værre på sørlandet, smuglingen av tobakk, brennvin og hasj fra danmark gjør det hele mer problematisk. Kanskje de burde hatt sin egen folkeavstemning om det? W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 31. august 2002 #28 Del Skrevet 31. august 2002 Linjalmetoden var vel neppe vellykket, var den vel...... Og å dele oss i småting - det er jo det f.eks. ETA prøver på i Spania ... Ikke spesielt vellykket det heller...... Det er flott at du skriver innlegg - men er du der hvor du virkelig KAN endre noe, eller synes du det er like greit å sitte i utkanten og se, fo hive inn et innlegg i ny og ne... sånn for å holde spiriten oppe. Eller man kan væe der hvor det er mulig å endre noe..... Men det krever litt mer enn noen tastetrykk, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 31. august 2002 #29 Del Skrevet 31. august 2002 du må ikke glemme at tyve prosent av guttene ligger med åtti prosent av damene, det kan hende det ligger noe der og....? Skjønner du hvor teit det er å vinkle stoffet inn slik damer gjør? Du svarer på ting lagt borte fra sakens tema. Man sammenligner ikke fylkegrupperinger og eta i spania, hva i huleste heita har de sakene med hverandre å gjøre? Det er som jeg sier, umulig å forstå seg på damer, de vil bare skjønne det dem vil skjønne liksom. W Kan ikke forklare det på noen annen måte...=( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 31. august 2002 #30 Del Skrevet 31. august 2002 Akkurat like mye som mye av det andre som presenteres. Jeg prøver bare å holde sakligheten oppe, vet du.... 20% av gutta - himmel og hav - hva har nå det med politikk å gjøre - ligger de seg til topps eller.....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 31. august 2002 #31 Del Skrevet 31. august 2002 Hvem er denne Pikenes Jens... får han ikke øynene deres til å sveve...? Og Søviknes, trollmannen fra os... han fikk ei sekstenåring til å kaste trusa... ja hva er det med menn med makt kan man spørre seg.... ja hva er det? Clinton og Monica, enda en pinlig affære hvor kvinner beviste sin seksualmakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 31. august 2002 #32 Del Skrevet 31. august 2002 - og menn viser sin svakhet. Når dere er så lette å føre - må vi kvinner ta ansvar og overta styre og stell, siden vi besitter den makten du tillegger oss..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 31. august 2002 #33 Del Skrevet 31. august 2002 ...eller ikle dere slør... her må vi veie, for eller imot, hvilkene metoder må vi bruke på et slikt innfløkt problem... av eller på med skjørtet? For eller mot bh... det er slik problemstillingen egentlig er... vi legger premisser i hvilken grad vi menn... er interesserte å gi dere mer makt. Man ivaretar bestandig ens egne interesser. Waco Ikke alle som forstår at livet handler om å være hos seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 31. august 2002 #34 Del Skrevet 31. august 2002 Nå nå du snart bestemme deg ....... Enten har vi makten og forfører og leder dere menn i forferdelse.... eller så lar dere oss få den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest knut Skrevet 1. september 2002 #35 Del Skrevet 1. september 2002 Gi fan i denne kleine waco ha er "tom i hode"politikere i dag er akademikere og byrokrater som forherliger det politiske system vi har i dag for på sikt å oppnå esen makt,å da er ap et brilliant forum opp til i dag for nå er spillet blitt for råttent å nå avslører di seg selv ap= statsansatt.Hvorfor er det slik att en ansatt kvinne i deres sektor rett før en graviditet øker sin stillingshjemmel tror hun kansje hun blir sprekere av å vere gravid eller å amme,uten å nevne att lønnen går opp.denne slags dritt genomsyrer det offentlige ogetter hvert storting og regering somtil sist legetimerer den slags svindel.blir desverre selv litt enkel i min tankegangetter hvertog stemmer frp.Stortinget trenger nok 10 av frp s kaliber for å holde disse maktsyke teknokratiske byråkrater på matta.Betaler min skatt med betenkligheter og mye mer mår jeg ser disse arogant maktsyke jevler som eaner meg for mine surt tjente kroner å for hva et politisk håndtverk som enhver sivilt ansatt ville fått sparken for.Det stinker lang veg å det verste er att jeg må betale for att du lukter deitt.Jens stoltenberg især. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. september 2002 #36 Del Skrevet 1. september 2002 Denne tråden er et prakteksemplar på en tråd som begynte som et oppgitt ( men OK) følelsesutbrudd med mange saklige svar, så pang! er den over i den komiske usakligheten. Heia! Mere brød og sirkus, takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. september 2002 #37 Del Skrevet 1. september 2002 Hvor mange av dere her inne har satt dere inne i de ulike partiers partiprogrammer? Hvor mange vet hvordan nominasjons og valgprosessene foregår? Hvor mange skjønner spillet om makta på lokalt og på Stortinget? Hvor mange av dere har fått deres politiske bevissthet gjennom media? Hvor mange av dere har vært på lokalpolitiske møter der dere bor?? Bare spør jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 1. september 2002 #38 Del Skrevet 1. september 2002 Kloke spørsmål, gjest. Noen ganger er det greit å vite litt om det man snakker om..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 1. september 2002 #39 Del Skrevet 1. september 2002 Ja er det ikke greit å kunne argumentere fra virkeligheten? Selv om jeg lemper inn tall og faktaer, det har jeg gjort mange ganger før... så klarer dere å tolke det i kvinnebelysende skjønn.... dvs dere ser det fra kvinnens vinkel, jeg fra mannens, hovedproblemet med dere jenter, er at dere ikke vil lytte til andre enn dere selv... derfor vi hører så mye kakling hele tiden... W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 1. september 2002 #40 Del Skrevet 1. september 2002 Kan det være fordi vi har så mye fornuftig å si, som blir vanskelig for dere å forstå - slik at dere dermed bare oppfatter kakling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå