Gå til innhold

Sparke stortingen ?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Mirakules Mira

Hei alle sammen !

Jeg synes at nå er det NOK !

Hvorfor i all verden finner vi oss i dette ? At skolene råttner, eldre dør i korridorer osv

Norge har da nok penger som kunne vært disponert annerledes .......

Jeg synes vi burde sparke stortinget og få inn folk som ikke er hjernevaske ( for det er nemlig politikerne ) Alle andre steder så blir udugelige lederne sparket, så hvorfor ikke her ?

Så kunne vi fått inn noen som viste hvordan livet egentlig er. De fleste på stortinget har aldri hatt en jobb ...... + så mange gode som det har, aner de ikke hva vi ( mannen i gata ) trenger.

Det er begrenset hvor mye dårlig behandling vi kan finne oss i, noen små endringer vil løse mye. Selvsagt kan ikke alt bli perfekt, men vi KAN bedre situasjonen for helsevesnet og barna våre.

Bort med stortingen ! Inn med folket !

I alle bøker står det at demokrati er at folket bestemmer, hva bestemmer vi ? Ingen verdens ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle andre steder så blir udugelige lederne sparket, så hvorfor ikke her ?  

Bort med stortingen ! Inn med folket !  

I alle bøker står det at demokrati er at folket bestemmer, hva bestemmer vi ? Ingen verdens ting.

hei.

Først og fremst, alle de stedene jeg har vært er det udugelige ledere, ingen av dem ble sparket :ler2:

....Og, vi har et demokrati, det er jo vi (folket) som har valgt disse personene inn... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever i et demokrati hvor hver og en av oss hvert fjerde år bestemmer hvem som skal sitte på Stortinget.

Hvis folket skal inn, hvem skal bestemme hvem som skal sitte der. Valg? Hvert fjerde år? Tja, ingen dum idé...

Spøk til alvor... er helt enig med deg i at det er ting i samfunnet som absolutt ikke er som det burde. Og alle som mener det, kom dere i hvert fall opp av sofaen og stem ved neste valg!

Og gjør hva du kan for å påvirke lokalpolitikere, gå inn i politikken selv - vi har alle et ansvar. Også for at de som sitter på Stortinget faktisk sitter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ganske lite hva man stemmer på ser det ut til....

I år var det høyre som vant valget, men vi har Bondevik som statsminister. Hva sier det om stemmeRETTEN da??

Synes ikke vi bestemmer noe som helst jeg, så å gå til valgurna, nei det gidder jeg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi vil være med å bestemme, må vi bare være aktive. Sitte på rumpa og sutre er ingen sak, det kan alle. Være sure på politikken som føres er heller ingen sak.

Men velger man å la være å stemme, har man sagt fra seg retten til å klage over resultatet også.

Vil vi ha andre inn i politikken - så still opp selv, eller still ihvertfall opp når du har mulighet til å påvirke hvem som skal velges. Det er ikke akkurat sånn at det står masse mennesker i kø som roper ut at de vil inn på stortinget. Og mange dropper ut av lokalpolitikken fordi det bare er kjeft å få.

Så sitt ikke og klag - gjør noe konstruktivt i steden.....

PS - Jeg er ikke i politikken selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvis vi vil være med å bestemme, må vi bare være aktive. Sitte på rumpa og sutre er ingen sak, det kan alle. Være sure på politikken som føres er heller ingen sak.

..

Takk og amen..... som om jeg skulle sagt det sjøl!!!

Hilsen aktiv i lokalpolitikk :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei gjest

Synes det er tøft at du er med i lokalpolitikken. Akkurat nå må jo det være verdens minst takknemlige oppgave. Dere får jo kjeft både for det dete kan gjøre noe med og det dere ikke kan gjøre noe med.....

Stå på videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!

Forstår ikke det er så mange så klager..... Istedenfor å syte, går det faktisk an å gjøre noe med det!

Eller er de redd for å finne ut at de er så altfor like politikerene de forakter? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ser jeg frem til en planlagt aksjon som den i champagnes land en sommerdag i 1789.

Snakk om å ordne opp selv da!

Psst.

Ønsker å kjøpe en pent brukt høygaffel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men.....hva når de som stemmes frem likevel ikke kommer til makten??

Sett at jeg - som størsteparten av norges befolkning - ønsket Jan Petersen og Høyre i statsministerposten, og stemte på han,men hva skjer? Jo, det inngås en samarbeidsregjering, og vi har Bondevik ved roret. Hvilke signaler gir det???

Jeg bare spør....... :blunke:

PS

Egentlig så klager jeg ikke asså, for jeg gidder ikke sette meg så veldig inn i det, bare fører en diskusjon videre sånn på morraskvisten......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da, Misty, må du leve med det. Det er resultatet av å leve i et demokrati, flertallet bestemmer, og så lenge du velger å leve i et demokrati, må du finne deg i det.

Det finnes neppe det landet hvor DU kan få det nøyaktig som DU vil, hvis du da ikke har en masse trillioner penger og en stor hær som kan "overbevise" dem som ikke er enig med deg.

(nå snakker jeg også om generelt demokrati, ikke den spesielle situasjonen vi har i Norge akkurat nå, med en mindretallsregjering)

Min mening er også at det er hver og en sitt ansvar å gidde å sette seg inn i dette og hvordan ting fungerer. Vi burde også ha en stemmeplikt, ikke bare rett. Men i Norge er vi faktisk mest opptatt av retten vår og glemmer lett plikten.

Og ja, de som ikke stemmer, sier fra seg retten til å klage i etterkant.

NÅ tror jeg Tusenfryd må få morrakaffen sin... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusenfryd; jeg skjønner jo at ikke JEG kan alltid få det som jeg vil, men om det skal være et demokrati, så må jo flertallet få bestemme da, og det skjer ikke i Norge i dag, med en mindretallsregjering!!

Hvem skal da ta ansvaret?? Skal vi fortsatt bare leve med det??

Jeg kan godt prøve å sette meg inn i det, jeg, men nett nå skjønner jeg det ikke - asså :)

Og hvem klager ikke på høye skatter og avgifter, SELV OM man stemmer da??? :roll:

Misty har heller ikke fått morrakaffen sin....... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En styrke i et demokrati er at mange meninger kommer til uttrykk. Vi har mange partier,og hvis vi titter på kommunelistene finner vi at mange parti egentlig "bare" er interesseorganisasjoner.

Men når vi har så mange ulike meninger blir det vansklig å få en flertallsregjering, hvor ett parti alene innehar flertall. HAdde et parti fått over 50% av stemmene hadde det kanskje vært enklere for det partiet å bestemme, men om det hadde vært lurt -vet jeg faktisk ikke.

I noen andre land finnes det færre partier, og da blir kanskje skillene mellom partiene tydeligere enn hos oss. Men jeg er ikke sikker på om det er veien å gå i Norge. Ser for meg at velgerne til RV, SP og V ikke ville være særlig fornøyd med det.

Så vi får nok klare oss med mindretallsregjeringer og samarbeid videre også, men sjansen for at ditt parti får mulighet til å ha innflytelse øker når du stemmer på det, i stedet for å sitte hjemme og gremmes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns vi har for mange partier her i landet, partier som er for like og som gjør det vanskelig og nesten litt tilfeldig hvem man stemmer på.

Ved at det er så mange partier og at fordelingen av stemmer blir så bredt fordelt, så må man finne løsninger der man samarbeider for å komme i posisjon til å regjere, noe som igjen fører til at partiet ikke kan føre den politikken de aller helst vil gjennomføre.

Etter min mening bidrar dette også til at det snart er det samme hvem som sitter med makten. Slik det er nå kan man jo nesten like gjerne sitte i opposisjon, overkjøre regjeringen og få gjennomført sine kampsaker allikevel.

Jeg tror faktisk at dette bidrar til at mange blir frustrert og velger å unngå å stemme, de føler på en måte at det ikke spiller noen rolle hvem som styrer landet.

Uansett, det finnes bare en måte man kan få gitt sin mening på, og det er ved å stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt det samme er det ikke, mener jeg.

Det har blitt en ganske stor endring i politikken etter ny regjering, selv om det er en samarbeidsregjering.

Ingen av regjeringspartiene vil kunne få rendyrke sin politikk slik det er i dag, det er riktig, men hovedlinjene er forskjellige mellom en borgelig og en sosialistisk regjering.

Hvis du har et sterkt ønske om at ett av de store partiene skla få innflytelse, bør du ihvertfall ikke sitte hjemme, for da får de små partiene mye større gjennomslag. Deres velgere er ofte svært engasjerte, og de stemmer.Det er de små partiene som vinner på stor andel av hjemmesittere, ikke de store.

Men du sitter hjemme og gremmer deg over at ditt parti ikke får gjøre helt som det vil - men du STEMTE JO IKKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bevilges penger til alle mulige innvandrerorganisasjoner, penger sendes ut av landet til regimer som kjøper fly for pengene og til og med trygd til terrorister. I Norge finnes veldig få reelle flyktiniger. De fleste får avslag og får istedet bli på humantært grunnlag. Senere så drar de på ferie til hjemlandet.

På norske sykehjem og aldershjem blir de eldre stuet sammen, de får knapt mat og det kom tilogmed forslag om at de skulle bli ilagt tvangstrøye hvis de be "urolige".

Husk: DET ER DE SOM HAR BYGD OPP LANDET!

Arbeidsledigheten øker, men ingen gjør noe. Det er redde for å komme med tiltak som gjør at renta øker. Ted Hanish som var direktør for denne uduglige etaten "Aetat", har nå istedet etablert eget byrå som leier ut arbeidskraft til det offentlige. Dette er værre enn korrupsjon!!!!

Gjør som meg: Stem FrP.

Carl Ivar er den enste som kan redde landet fra undergang!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

og ikke nok med det: Hvor lenge skal institusjonen NRK opprettholdes.

Dette er kun et talerør for Arbeiderpartiet!

Og vi må tilogmed betale både skatt og lisensavgift for å høre på de!!!!!!

Det positive er at både Arbeiderpartiet, KrF og Sv går tilbake.

FRP øker!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet vi ihvertfall at du har stemt.

Ellers har jeg lite til overs for meningsmålinger om mest eller minst oppslutning. I løpet av fire år svinger det voldsomt, og det er jo ikke de som bestemmer styre og stell, selv om sikkert mange hadde ønsket det - det er det valgresultatet som gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sv og Ap har gått opp på de siste målingene. FrP har gått ned...

Men ingenting er mer skremmende enn at en av fire nordmenn stemmer FrP... det skal jeg bare ha sagt. Fysjom! Skamme deg, skulle du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av fire som STEMMER, stemmer FRP. HVordan resultatet hadde blitt hvis alle stemte - er noe annet. Jeg tror nemlig det finnes mange fornuftige stemmeberettigede mennesker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...