Gå til innhold

Jeg vet ikke om jeg tør å sende sønnen på tur ...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min er invitert på tur, en reise som tar ca. 4 timer med bil. Bilen de skal kjøre en gammel og etter å lest om den på nett nå ser jeg at den modellen ikke er ncap testet engang!

Jeg vet ikke om jeg tør å sende han med på turen rett og slett, jeg har fullstendig angst her jeg ligger. 

Er jeg hysterisk? Han går i 3. Klasse

Anonymkode: 76e8b...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du er over grensen hysterisk. Tviler at de som eier bilen ville dratt i en bil som er farlig. 

Anonymkode: 051e8...954

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har megamax flyskrekk og dritredd etter Madde-saken. Nå vil far ha med ungen til syden. Jeg har så lyst til å nekte. Men vet du hva? Jeg kan ikke hindre far og barn i å ha en koselig ferie, og jeg kan ikke la min skrekk hindre barnet i å leve. Man må ta seg sammen.

Anonymkode: 005d6...168

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er langt forbi hysterisk. Du er totalt irrasjonell i min bok.

Hvem googler andres biler....?

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Vet du hva, jeg er helt enig med deg, hadde ikke sendt gutten avgårde visst jeg hadde en dårlig følelse

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, barbent skrev:

 Vet du hva, jeg er helt enig med deg, hadde ikke sendt gutten avgårde viss jeg hadde en dårlig følelse

Følelser må aldri styre hva en gjør. Det eneste en skal ta hensyn til, er fakta.

Anonymkode: 645ff...09d

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem skal gutten være med? Besteforeldre, tanter, onkler, andre kjente? Hvor går turen? Innenlands, utenlands?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet den ulykken i Kragerø for ikke så lenge siden? Fem voksne omkom da de kræsjet sin bremseløse veteranbil. Jeg skjønner deg godt! Samtidig...man må gi slipp på et tidspunkt. Når kan man godta at ungene lever sitt liv på sin måte, etter sine vurderinger? Utrolig vanskelig spørsmål. Stoler du på at han, om han er med noen som er uansvarlige, sier fra? Vil han kjøre selv og er han fornuftig? Her i bygda ryker nesten hver femtende gutt i alderen 18-23 år i bilulykker, og det er virkelig noe foreldre, skolen, kommunen føler seg maktesløs for, trass i ørten kampanjer og opplæring og avisoppslag.

Anonymkode: 0b0fb...7e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen min er invitert på tur, en reise som tar ca. 4 timer med bil. Bilen de skal kjøre en gammel og etter å lest om den på nett nå ser jeg at den modellen ikke er ncap testet engang!

Jeg vet ikke om jeg tør å sende han med på turen rett og slett, jeg har fullstendig angst her jeg ligger. 

Er jeg hysterisk? Han går i 3. Klasse

Anonymkode: 76e8b...b5e

Jeg har ei venninne som er kirurg. Hun sitter aldri på med bil som ikke har airbags.

Begrepet gammel bil sier dog ikke så mye. Liten bil uten airbags fra før 2000 hadde jeg holdt meg langt unna. En større bil f eks Volvo 850 fra 1997 ville jeg ikke vært like mye skeptisk til.

Anonymkode: fabda...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gamle biler har som regel enten slite bremser, slite dekk, slitte dempere, dårlig kollisjonssikker etc etc. Noen har alle feil.

God tur!

Anonymkode: 0f632...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei venninne som er kirurg. Hun sitter aldri på med bil som ikke har airbags.

Begrepet gammel bil sier dog ikke så mye. Liten bil uten airbags fra før 2000 hadde jeg holdt meg langt unna. En større bil f eks Volvo 850 fra 1997 ville jeg ikke vært like mye skeptisk til.

Anonymkode: fabda...718

Hvorfor spiller yrket hennes noen rolle? 😂

 

Anonymkode: 4f9fb...f57

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spiller yrket hennes noen rolle? 😂

 

Anonymkode: 4f9fb...f57

Jeg vil anta at hun har operert personer som har vært i trafikkulykker der det ikke har vært airbag. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 hours ago, AnonymBruker said:

Tror du er over grensen hysterisk. Tviler at de som eier bilen ville dratt i en bil som er farlig. 

Anonymkode: 051e8...954

Finnes veteranbilder uten setebelte, og det er lov å kjøre disse uten belte. Livsfarlig og hinsides, spør du meg, men lovlig. Nå tror jeg ikke det er en slik bil barna skal i da

Anonymkode: 86154...22c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spiller yrket hennes noen rolle? 😂

 

Anonymkode: 4f9fb...f57

Kanskje fordi en kirurg ser en del skader som følge av bilulykke? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Følelser må aldri styre hva en gjør. Det eneste en skal ta hensyn til, er fakta.

Anonymkode: 645ff...09d

Joda men her er følelsene styrt på grunn av fakta, hun vet at kjøretøyet er gammelt og utdatert og føler det blir feil og farlig å sende gutten avgårde, det er hennes jobb som mamma å sørge for at gutten er trygg, visst noe føles feil så er det ofte riktig, i dette tilfelle er følelsene basert på  rene fakta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 27.5.2019 den 0.34, AnonymBruker skrev:

Sønnen min er invitert på tur, en reise som tar ca. 4 timer med bil. Bilen de skal kjøre en gammel og etter å lest om den på nett nå ser jeg at den modellen ikke er ncap testet engang!

Jeg vet ikke om jeg tør å sende han med på turen rett og slett, jeg har fullstendig angst her jeg ligger. 

Er jeg hysterisk? Han går i 3. Klasse

Anonymkode: 76e8b...b5e

Er han 8 eller 18?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette løser du enkelt. Lån de bilen din, og ta en prat med sønnen om å ta ansvar for den og kjøringen. 

Det er ikke uvanlig at ungdom kjører rundt i trafikkfarlige biler. Problemet er jo at de ikke har tilgang på mye annet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.5.2019 den 16.18, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spiller yrket hennes noen rolle? 😂

 

Anonymkode: 4f9fb...f57

Det er relevant i den forstand at trafikkofrene kommer inn på hennes operasjonsbord.

Anonymkode: fabda...718

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.5.2019 den 11.19, AnonymBruker skrev:

Du vet den ulykken i Kragerø for ikke så lenge siden? Fem voksne omkom da de kræsjet sin bremseløse veteranbil. Jeg skjønner deg godt! Samtidig...man må gi slipp på et tidspunkt. Når kan man godta at ungene lever sitt liv på sin måte, etter sine vurderinger? Utrolig vanskelig spørsmål. Stoler du på at han, om han er med noen som er uansvarlige, sier fra? Vil han kjøre selv og er han fornuftig? Her i bygda ryker nesten hver femtende gutt i alderen 18-23 år i bilulykker, og det er virkelig noe foreldre, skolen, kommunen føler seg maktesløs for, trass i ørten kampanjer og opplæring og avisoppslag.

Anonymkode: 0b0fb...7e9

Dette skjedde i Rjukan, ned fra fjellet og ja... en veteranbil!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...