Gå til innhold

Spør en New Ager


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en del år siden fikk jeg høre av en venninne som hadde studert religionsvitenskap at jeg er en New-Ager, og jeg regner med at jeg fortsatt er det. Her kan du spørre en New-Ager som ikke er høy på seg selv om hva som helst :) 

Anonymkode: 91cd0...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du svare meg på hvorfor i all verden noen skulle ha nytte av å få svar fra deg? 

Jeg liker Grandiosa, #askmeanything

Anonymkode: 2ad90...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ateist, agnostiker, spirituell men ikke religiøs..?

Anonymkode: f0f0e...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Er du ateist, agnostiker, spirituell men ikke religiøs..?

Anonymkode: f0f0e...aad

Spirituell, men ikke religiøs. Og jeg vet i motsetning til å tro, det er altså ikke en tro jeg har.

Anonymkode: 91cd0...be8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Spirituell, men ikke religiøs. Og jeg vet i motsetning til å tro, det er altså ikke en tro jeg har.

Anonymkode: 91cd0...be8

Folk trodde usynlige bølger i luften var science-fiction og skikkelig, skikkelig teit, for ikke så mange år siden også.

Nå vet vi at slikt finnes.

Jeg tror at vi kommer til å finne ut av mange ting etterhvert, som for oss nå fremstår som uforståelig, på samme måte som radiobølger og andre "usynlige" ting var helt fjernt i gamle dager.

Men organisert religion er totalt utdatert, det ser vi bare tydeligere og tydeligere, endelig.

Anonymkode: f0f0e...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk trodde usynlige bølger i luften var science-fiction og skikkelig, skikkelig teit, for ikke så mange år siden også.

Nå vet vi at slikt finnes.

Jeg tror at vi kommer til å finne ut av mange ting etterhvert, som for oss nå fremstår som uforståelig, på samme måte som radiobølger og andre "usynlige" ting var helt fjernt i gamle dager.

Men organisert religion er totalt utdatert, det ser vi bare tydeligere og tydeligere, endelig.

Anonymkode: f0f0e...aad

Det er en vesentlig forskjell på målbare naturfenomener som hvermansen ikke forstod en drit av, og påståtte effekter som ikke lar seg måle eller definere på noe vis... de aller fleste folk i dag kan fortsatt ingenting om radiobølger og elektronikk, men de vet at det finnes pga. at det meget lett kan bevises, f.eks. ved at du kan lade mobilen når du stikker kontakta inn i hullene i veggen. Vi kommer naturligvis til å finne ut mer ting om naturen og universet, men for å faktisk hevde at vi vet så må det altså kunne defineres og bevises,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Folk trodde usynlige bølger i luften var science-fiction og skikkelig, skikkelig teit, for ikke så mange år siden også.

Nå vet vi at slikt finnes.

Jeg tror at vi kommer til å finne ut av mange ting etterhvert, som for oss nå fremstår som uforståelig, på samme måte som radiobølger og andre "usynlige" ting var helt fjernt i gamle dager.

Men organisert religion er totalt utdatert, det ser vi bare tydeligere og tydeligere, endelig.

Anonymkode: f0f0e...aad

Nettopp :) 

Anonymkode: 91cd0...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Kan du svare meg på hvorfor i all verden noen skulle ha nytte av å få svar fra deg? 

Jeg liker Grandiosa, #askmeanything

Anonymkode: 2ad90...e51

Jeg har inntrykk av at mange tror mye rart om new agere som ikke stemmer. I motsetning til de som liker grandiosa blir de uthengt og uglesett på grunnlag av det man tror om dem. TS

Anonymkode: 91cd0...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, dr_zhivago said:

Det er en vesentlig forskjell på målbare naturfenomener som hvermansen ikke forstod en drit av, og påståtte effekter som ikke lar seg måle eller definere på noe vis... de aller fleste folk i dag kan fortsatt ingenting om radiobølger og elektronikk, men de vet at det finnes pga. at det meget lett kan bevises, f.eks. ved at du kan lade mobilen når du stikker kontakta inn i hullene i veggen. Vi kommer naturligvis til å finne ut mer ting om naturen og universet, men for å faktisk hevde at vi vet så må det altså kunne defineres og bevises,

Enig, jeg er også tilhenger av den såkalte "scientific method", men jeg er samtidig åpen for at det fremdeles er ting vi ikke kan måle eller dokumentere. Ennå.

Jeg forholder meg til det vi kan måle og bevise, men er også åpen for at det finnes ting vi ikke kan kvantifisere like lett. Ennå.

Vi har hatt en enorm utvikling i teknologi de siste tiårene, og sammenlignet med vår tidligere teknologiske utvikling så kan det på en måte rett og slett ikke sammenlignes, alt går bare fortere og fortere, og jeg syns det er kjempespennende, men er redd for at jeg, også, kommer til å dø lenge før vi ser høyden av hva vi er på vei mot.

De som tror vi er på høyden nå og er fornøyd med det forstår bare ikke potensialet i hva fremtiden kan bringe.

Anonymkode: f0f0e...aad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2019 den 2.52, AnonymBruker skrev:

For en del år siden fikk jeg høre av en venninne som hadde studert religionsvitenskap at jeg er en New-Ager, og jeg regner med at jeg fortsatt er det. Her kan du spørre en New-Ager som ikke er høy på seg selv om hva som helst :) 

Anonymkode: 91cd0...be8

Hva var galt med den gammle ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.5.2019 den 1.13, AnonymBruker skrev:

Jeg har inntrykk av at mange tror mye rart om new agere som ikke stemmer. I motsetning til de som liker grandiosa blir de uthengt og uglesett på grunnlag av det man tror om dem. TS

Anonymkode: 91cd0...be8

Og jeg har inntrykk av at New-agere føler seg hevet over den gemene hop (grandiosaspisere), og påstår at de har fasiten på alt når de lirer av seg alt humbug. Så jeg sier igjen, hvorfor skal folk trenge å få svar fra en som deg, som sier de vet alt, men vet ingenting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du på aliens fra Pleiadene? De høye, blonde skapningene? I såfall hva får deg til å tro på det?🤔

 Jeg synes det er så utrolig latterlig hele greia, blir helt matt hver gang new age'ere nevner det for meg.

Anonymkode: 763b8...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 5/28/2019 at 9:58 PM, AnonymBruker said:

Tror du på aliens fra Pleiadene? De høye, blonde skapningene? I såfall hva får deg til å tro på det?🤔

 Jeg synes det er så utrolig latterlig hele greia, blir helt matt hver gang new age'ere nevner det for meg.

Anonymkode: 763b8...37f

Nei.

Anonymkode: 91cd0...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/28/2019 at 9:56 PM, Motibrøstet said:

Og jeg har inntrykk av at New-agere føler seg hevet over den gemene hop (grandiosaspisere), og påstår at de har fasiten på alt når de lirer av seg alt humbug. Så jeg sier igjen, hvorfor skal folk trenge å få svar fra en som deg, som sier de vet alt, men vet ingenting?

Jeg har aldri sagt at jeg vet alt.

Anonymkode: 91cd0...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en gang en kjæreste som var New ager. Han mente han fikk tegn og advarsler fra naturen, at han l kunne flytte skyer ved hjelp av tankens kraft og at han visste ting om meg uten at jeg fortalte han det selv.

Er du i noen av disse kategoriene og i såfall hvorfor og hvilken?

Anonymkode: 7a3a3...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

jeg hadde en gang en kjæreste som var New ager. Han mente han fikk tegn og advarsler fra naturen, at han l kunne flytte skyer ved hjelp av tankens kraft og at han visste ting om meg uten at jeg fortalte han det selv.

Er du i noen av disse kategoriene og i såfall hvorfor og hvilken?

Anonymkode: 7a3a3...424

Jeg kan ikke flytte skyer, men jeg regner med det går an. Det andre kjenner jeg meg igjen i, jeg mener man kan få tegn fra ting rundt en og jeg opplever av og til at jeg vet ting om andre som de ikke har fortalt meg.

For meg er dette er helt naturlig, da alt er en helhet og alt er levende. Siden vi er en del av hverandre og naturen så kan vi utveksle informasjon med alt som er.

Anonymkode: 91cd0...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du bør vel starte med å definere "new ager" og hva du identifiserer deg med i den bevegelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2019 den 21.58, AnonymBruker skrev:

Tror du på aliens fra Pleiadene? De høye, blonde skapningene? I såfall hva får deg til å tro på det?🤔

 Jeg synes det er så utrolig latterlig hele greia, blir helt matt hver gang new age'ere nevner det for meg.

Anonymkode: 763b8...37f

Jo - hvorfor ikke. Større sjanse for at vi har besøk fra et eller annet sted enn at vi skulle være skapt av en slags gud. Religionen har ingen kunnskap om verdensrommet, men i dag vet vi at stjerner har planeter rundt seg. Dette åpner opp for uante muligheter som man for et par generasjoner siden ikke vurderte i det hele tatt. Tror også at bibelen har et budskap om slike ting som vi ennå ikke har forstått noen ting av. Men som vi senere vil se et tydeligere bilde av - i takt med utvidet forståelse og kunnskap.  Tiden jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, K.B. said:

Du bør vel starte med å definere "new ager" og hva du identifiserer deg med i den bevegelsen. 

Dette er en god definisjon:

https://snl.no/New_Age

Anonymkode: 91cd0...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...