Gå til innhold

Sjokoladekakekrem som ikke er kvalmende?


Gjest Annypanny

Anbefalte innlegg

Gjest Annypanny

Er det noen som har en god oppskrift på sjokoladekakekrem som ikke er kvalmende? Da mener jeg krem til rund kake som kan sprøytes på. Skuffekakekremene er ofte litt for rennende til det. Men jeg synes de som typisk er laget av romtemperert smør, melis og kakao blir veldig kvalmende. Det blir så mye smørsmak rett og slett. Jeg har prøvd å tilsette smeltet sjokolade i kremfløte å bare piske den opp, men synes ikke det var noen innertier det heller. Noen som har en bra en å dele? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må innrømme at jeg foretrekker Toro sin. Syns smørsmaken blir for fremtredende, eller kremen for flytende når jeg lager den selv... Den funker også til å sprøyte på.

Anonymkode: 3adbe...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å piske kremfløten, for så å ha i smeltet sjokolade under visping? Da blir det en slags mousse. Litt annen smak og konsistens, om du pisker opp etter sjokoladen er blandet i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Annypanny skrev:

Er det noen som har en god oppskrift på sjokoladekakekrem som ikke er kvalmende? Da mener jeg krem til rund kake som kan sprøytes på. Skuffekakekremene er ofte litt for rennende til det. Men jeg synes de som typisk er laget av romtemperert smør, melis og kakao blir veldig kvalmende. Det blir så mye smørsmak rett og slett. Jeg har prøvd å tilsette smeltet sjokolade i kremfløte å bare piske den opp, men synes ikke det var noen innertier det heller. Noen som har en bra en å dele? 

Kremfløte (den skal ikke piskes), melis, kakao og en til to spiseskjeer kaffe. 

Anonymkode: 304eb...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker bestandig noen dråper sitronsaft i min. Synes det gir et godt resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 pk vaniljekrem iblandet 1 plate smeltet kokesjokolade blir godt. Passe mye sjokoladesmak uten å bli for søtt. 

Anonymkode: a492d...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...