Gå til innhold

Flytte fra Norge...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde egentlig aldri trodd at jeg skulle vurdere å flytte fra dette landet, men i det siste føler jeg mer og mer at jeg ikke helt passer inn her lenger.

Føler ikke noe tilhørighet i det sosiale samholdet lenger, ting blir mer og mer lik USA hvor alt skal handle om politikk, og jeg føler at samfunnet endres drastisk i negativ retning.

Da lurer jeg på, hvor vanskelig er det å flytte til et annet sted? Akkurat nå tenker jeg kanskje Skottland, men vet ikke helt... Det er jo ikke bare å pakke sakene å dra avgårde.. Men tror jeg kunne følt en slags indre ro der.

Er en kvinne i tjueårene forresten, bodd i Norge hele livet er norsk.

Anonymkode: b49c5...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv. Ikke verre enn at du flytter hjem igjen om det ikke funker. 

Anonymkode: cd68f...238

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Prøv. Ikke verre enn at du flytter hjem igjen om det ikke funker. 

Anonymkode: cd68f...238

Har du noen erfaringer du kan dele? Jeg har aldri bodd utenfor Norge som sagt.

Anonymkode: b49c5...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen erfaringer du kan dele? Jeg har aldri bodd utenfor Norge som sagt.

Anonymkode: b49c5...4ec

Nei. Har aldri følt trangen til å flytte ut av Norge. 

Anonymkode: cd68f...238

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å føle en tilhørighet er mye mer viktig for meg enn å være 'rik' som vi  er her i Norge. Så jeg vet at det er mindre lønner i Skottland, men det er helt ok.

Anonymkode: b49c5...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør du prøve ja, uansett om det blir med 1år eller noe. Kan alltids flytte tilbake.

Norge er på full kurs til helvete, innvandringen dreper oss også. Systemet er ute av kontroll, politikere som ikke kan jobben sin. NAV system er totalt ute av kontroll. Vi lever også i et ekstremt kontrollert samfunn uten frihet.

Nordmenn som mennesker heller ikke noe å gå glipp av gjennomsnittlig, ekstremt lukket og konforme sauer. Kjedelige, mest opptatt av å være som andre. Som flokken de er med i.

 

Dette var noen grunner som gjorde at jeg valgte å forlate på ubestemt tid, når reiser jeg fra land til land. Som det passer meg selv, lever på oppsparte middler. Jobber litt her og der, ofte bare for kost og losji. Kan leve slik i minst 10år med det jeg har etter å ha solgt nedbetalt bolig, er så deilig å være fri! Bestemme over seg selv.

Å ha en bolig og jobb gjør deg veldig fanget, må jobbe for å betale boliglånet. Utrolig kjedelig. 

For meg er livet en reise, som jeg aldri skal stoppe. Mange skal ut å reise FØR de slår seg til ro! Hva er poenget med å slå seg til ro....

Anonymkode: 06857...44f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bodd i flere land, farta en del rundt. Generelt er det ganske tøft å bare flytte til et annet land alene. Jeg tror ikke det er noe som passer de fleste for å være helt ærlig.

Vet ikke helt hva du søker i Skottland egentlig? Er det noe spesielt med Skottland? 

Anonymkode: d5fd8...5a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Norge er på full kurs til helvete, innvandringen dreper oss også.

Anonymkode: 06857...44f

Gjelder hele Europa.

Anonymkode: 1581a...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gjelder hele Europa.

Anonymkode: 1581a...d80

Ikke hele heldigvis. Men for mange land ja.

Anonymkode: 06857...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bør du prøve ja, uansett om det blir med 1år eller noe. Kan alltids flytte tilbake.

Norge er på full kurs til helvete, innvandringen dreper oss også. Systemet er ute av kontroll, politikere som ikke kan jobben sin. NAV system er totalt ute av kontroll. Vi lever også i et ekstremt kontrollert samfunn uten frihet.

Nordmenn som mennesker heller ikke noe å gå glipp av gjennomsnittlig, ekstremt lukket og konforme sauer. Kjedelige, mest opptatt av å være som andre. Som flokken de er med i.

 

Dette var noen grunner som gjorde at jeg valgte å forlate på ubestemt tid, når reiser jeg fra land til land. Som det passer meg selv, lever på oppsparte middler. Jobber litt her og der, ofte bare for kost og losji. Kan leve slik i minst 10år med det jeg har etter å ha solgt nedbetalt bolig, er så deilig å være fri! Bestemme over seg selv.

Å ha en bolig og jobb gjør deg veldig fanget, må jobbe for å betale boliglånet. Utrolig kjedelig. 

For meg er livet en reise, som jeg aldri skal stoppe. Mange skal ut å reise FØR de slår seg til ro! Hva er poenget med å slå seg til ro....

Anonymkode: 06857...44f

Ja, det er mye korrupte politikere men tror ikke det er så mye bedre i andre land heller. Samtidig så liker jeg å være rundt folk som ikke er redd for å si hva de tenker. Litt sånn som skotter!

Vet ikke helt hva folk snakker om når de sier vi har ytringsfrihet for det kan ikke stemme... Man må jo mene det samme som flokken her ellers blir man utelukket.

Hva mener du med at du reiser fra land til land? Kan du utdype litt mer hvilken type land dette er? Hvordan får du råd til det?

Høres ut som du har det flott ihvertfall!

Anonymkode: b49c5...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bør du prøve ja, uansett om det blir med 1år eller noe. Kan alltids flytte tilbake.

Norge er på full kurs til helvete, innvandringen dreper oss også. Systemet er ute av kontroll, politikere som ikke kan jobben sin. NAV system er totalt ute av kontroll. Vi lever også i et ekstremt kontrollert samfunn uten frihet.

Nordmenn som mennesker heller ikke noe å gå glipp av gjennomsnittlig, ekstremt lukket og konforme sauer. Kjedelige, mest opptatt av å være som andre. Som flokken de er med i.

 

Dette var noen grunner som gjorde at jeg valgte å forlate på ubestemt tid, når reiser jeg fra land til land. Som det passer meg selv, lever på oppsparte middler. Jobber litt her og der, ofte bare for kost og losji. Kan leve slik i minst 10år med det jeg har etter å ha solgt nedbetalt bolig, er så deilig å være fri! Bestemme over seg selv.

Å ha en bolig og jobb gjør deg veldig fanget, må jobbe for å betale boliglånet. Utrolig kjedelig. 

For meg er livet en reise, som jeg aldri skal stoppe. Mange skal ut å reise FØR de slår seg til ro! Hva er poenget med å slå seg til ro....

Anonymkode: 06857...44f

Enig! Reiser selv, betaler ofte ikke flybilletter og leie da jobben gjør det. 
men tjener ikke så mye da.. jeg lever på oppsparte midler. jeg  vet ikke hva jeg vil med livet.
Men Norge er på vei dit at du ikke er nok om du ikke er lege, advokat, kirurg osv... 
500.000 i lønn er sett på som et liv i helvete.. for en holdning vi har her. 

Anonymkode: 4f435...a43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd i flere land, farta en del rundt. Generelt er det ganske tøft å bare flytte til et annet land alene. Jeg tror ikke det er noe som passer de fleste for å være helt ærlig.

Vet ikke helt hva du søker i Skottland egentlig? Er det noe spesielt med Skottland? 

Anonymkode: d5fd8...5a5

Tja, si det. Det er ikke så langt unna familie for det første... Og liker naturen og slott!

Samt så virker det som et fredelig land i forhold til resten av landene akkurat nå.

Anonymkode: b49c5...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor enn man går så ser man norske menn med thaidamer og innvanndrere overalt. Man hører masse ukjente språk og lurer på hvor man egentlig er?

Synes samfunnet er blitt så rotete og kaotisk. Alt skal være så politisk korrekt at man omtrent ikke tørr å si hva man tenker lenger.

Får sikkert dritt for dette, men JEG KAN IKKE NOE FOR AT JEG FØLER DET SLIK. Tro meg jeg har ikke noe imot andre kulturer, men jeg merker at jeg er mer sånn som liker monokulturer. Shoot me. Og nei jeg vil jo også være en innvandrer når jeg flytter, men jeg vil ihvertfall integrere meg så best som mulig, lære tradisjonene osv. Ikke dra med meg min kultur til deres land.

Anonymkode: b49c5...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor enn man går så ser man norske menn med thaidamer og innvanndrere overalt. Man hører masse ukjente språk og lurer på hvor man egentlig er?

Synes samfunnet er blitt så rotete og kaotisk. Alt skal være så politisk korrekt at man omtrent ikke tørr å si hva man tenker lenger.

Får sikkert dritt for dette, men JEG KAN IKKE NOE FOR AT JEG FØLER DET SLIK. Tro meg jeg har ikke noe imot andre kulturer, men jeg merker at jeg er mer sånn som liker monokulturer. Shoot me. Og nei jeg vil jo også være en innvandrer når jeg flytter, men jeg vil ihvertfall integrere meg så best som mulig, lære tradisjonene osv. Ikke dra med meg min kultur til deres land.

Anonymkode: b49c5...4ec

Jeg er litt enig der. Kulturer mister sin sjarm når de blir tatt med til alle land. Men folk må nesten få finne kjærligheten. 

Men jeg er dritt forbanna på det norske systemet for å godta såpass mye. Innvandrerne gjør jo bare får barn, dette er det vi som betaler for. Det går seg utover arbeidsledige nordmenn. I tillegg har vi gjerrige norske arbeidsgivere som ansetter billig arbeidskraft.

 

Anonymkode: 4f435...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvandringen er jo største problemet, åpne grenser. Fri flyt. En skandale man ikke får stoppet. Muslimer er det verste.

Anonymkode: 06857...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt enig der. Kulturer mister sin sjarm når de blir tatt med til alle land. Men folk må nesten få finne kjærligheten. 

Men jeg er dritt forbanna på det norske systemet for å godta såpass mye. Innvandrerne gjør jo bare får barn, dette er det vi som betaler for. Det går seg utover arbeidsledige nordmenn. I tillegg har vi gjerrige norske arbeidsgivere som ansetter billig arbeidskraft.

 

Anonymkode: 4f435...a43

Ja, slik jeg føler det.

Såklart, kjærligheten kan man jo ikke noe for uansett. Men har på følelsen av at det ikke er så mye kjærlighet bak så mange av disse og det handler mer om noe annet. Men hva vet jeg... Jeg vil bare ikke være her lenger, og det må være lov...

Men som sagt skal jeg ikke dra med meg norske skikker om jeg flytter, og integrere meg så mye som mulig. Selvom jeg ikke er etnisk fra det landet.

Drittlei det norske samfunnet. Og tror at den tryggheten vi har nå kommer til å forsvinne i fremtiden.

 

Anonymkode: b49c5...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor enn man går så ser man norske menn med thaidamer og innvanndrere overalt. Man hører masse ukjente språk og lurer på hvor man egentlig er?

Synes samfunnet er blitt så rotete og kaotisk. Alt skal være så politisk korrekt at man omtrent ikke tørr å si hva man tenker lenger.

Får sikkert dritt for dette, men JEG KAN IKKE NOE FOR AT JEG FØLER DET SLIK. Tro meg jeg har ikke noe imot andre kulturer, men jeg merker at jeg er mer sånn som liker monokulturer. Shoot me. Og nei jeg vil jo også være en innvandrer når jeg flytter, men jeg vil ihvertfall integrere meg så best som mulig, lære tradisjonene osv. Ikke dra med meg min kultur til deres land.

Anonymkode: b49c5...4ec

"Multikultur" betyr egentlig utslettelse av kulturer. Vår kultur forsvinner jo... Alle plassene blir helt like. Hvor enn du reiser vil alt være likt, uten egen kultur, er det sånn de venstreekstreme vil ha det?

Anonymkode: 1581a...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innvandringen er jo største problemet, åpne grenser. Fri flyt. En skandale man ikke får stoppet. Muslimer er det verste.

Anonymkode: 06857...44f

Har ikke noe formening om hvem som er de verste, mange muslimer er greie også. Men jeg ser også at mange er bare her for å utnytte systemet. Så når pengene renner ut er det nok videre til neste land, tenker jeg.

Anonymkode: b49c5...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i Skottland, det var ærlig talt ikke veldig stor forskjell fra Norge. Hyggelig nok, men ville kanskje valgt et annet land om du er misfornøyd med det norske samfunnet. De har en (mye) tydeligere klasseinndeling, og en god del er vel det vi vil kalle white trash (Neds), unge mennesker uten jobb som får barn alt for tidlig og ender opp med å bo i campingvogner. UK er jo det tidligere Commonwealth, ergo er det en god del «innvandrere» (strengt tatt var de vel ikke det før iom at de kom fra de tidligere koloniene og kunne reise fritt). 

Anonymkode: eef7c...1a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...