Gå til innhold

Godt voksne og eldre kvinner med langt hår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal i hvert fall ikke ha kort hår, den dagen jeg blir eldre. Det passer ikke til mitt ansikt.

Anonymkode: 6a1f0...383

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (3 minutter siden):

Hårets lengde har ikke noe med hvor gammel en kvinne er.

Helt riktig. Det er personlig valg og stil. Andre kan passe sine egne saker.

Anonymkode: 6a1f0...383

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (På 24.5.2019 den 23.09):

Nå må du jekke deg ned litt og slutte å legge ord i munnen min. Jeg har hverken påstått at man ikke kan være «sexy» med langt hår ei heller at det er «kjerring». Det ble spurt av TS hva jeg tenker om langt hår på eldre damer, og jeg synes ikke det er kledelig. Du må da tåle at jeg mener det uten å gå opp i fistel får så å egge opp til brukerdebatt. 

Kan ikke du komme med noen forslag på hårfrisyrer du synes er kledelig for eldre damer, da? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.5.2019 den 0.53):

Min oldemor hadde langt hvit hår, helt ned på ryggen. Hun var en vakker sjel, inni og utenpå. Tenker at de eneste som bør bedømme andre er de som bryr seg om dem som personer. Er noe stygt ved sjelen til folk som bedømmer andre som objekter. 

Anonymkode: e6751...8ce

Helt enig.

Anonymkode: 6a1f0...383

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt tykt hår. Folk jeg møter, feks på date sier det er sykt fint. Hadde aldri klippet det fordi noen misunnelige synes det er desperat. Er glad i håret mitt ( men det er slitsomt om sommeren når det er veldig varmt ) er 40.

Anonymkode: 6a7d4...17e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har lagt tykt hår. Folk jeg møter, feks på date sier det er sykt fint. Hadde aldri klippet det fordi noen misunnelige synes det er desperat. Er glad i håret mitt ( men det er slitsomt om sommeren når det er veldig varmt ) er 40.

Anonymkode: 6a7d4...17e

langt *

Anonymkode: 6a7d4...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er vel fortsatt mange damer i 30-årene som har langt hår vil jeg tro? 

Anonymkode: a14f3...5b5

:Nikke: Jeg har! Til rumpa til og med :ler: Noen av oss kler langt hår best, uansett alder :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (På 25.5.2019 den 9.04):

Selvfølgelig har alder noe å si. Eldre damer som går med lårkorte kjoler, hullete rumpeshorts og magetopp ser jo helt på trynet ut. Jeg tenker at de som kler seg slik er desperate etter oppmerksomhet/bekreftelse. Det er mine fordommer, og det er jeg klar over. Man hadde nok ikke reagert like mye om det derimot var ei på 19 som gikk kledd på samme viset. 

Det er tid og sted for alt. Jeg synes eldre damer kler hår med ordentlig fasong. Langt hår (da snakker jeg om midjelangt osv) har en tendens til å ligne et dødt teppe når det henger løst. Ikke alle kler langt hår.

Du kan ha så tykt hår at det ligner en afro for min del, synes uansett ikke gammelt, grått hår er fint når det henger å slenger som en gardin nedover ryggen.

Det ser på trynet ut hos unge også.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes sånn laaangt grått hår er vakkert 😍 har alltid sagt at jeg skal ha det sånn som gammel, kommer aldri til å klippe av meg det lange håret mitt hvis jeg ikke absolutt må!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.5.2019 den 21.26):

1ec1cfd35960a13ee2f59faf7bc890a0.jpg?nii cww66bhldi221.jpg

long-gray-hair-over-40.jpg857baf3edbb2b411af1eea19aeb1173b.jpgimages?q=tbn:ANd9GcSmM4JIa2443pdHwQDj5xwVakkert :hjerte: 

Anonymkode: 51bf0...66b

Bilde 3 er ikke vakkert 

Anonymkode: e62c0...86a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (På 24.5.2019 den 21.33):

Grunnen til at mange kvinner klipper seg kort når de blir 45+ er fordi håret ofte blir tynnere med alderen.  Men hadde de hatt like tykt hår som i ungdommen ville de selvsagt beholdt det, fordi langt hår er foryngende. 

 

Nei, ikke alltid

Anonymkode: 475d0...78b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett noen godt voksne/eldre som kler langt hår. Har flere kollegaer på jobb i 50-årene med langt hår. De hadde sett yngre og friskere ut med skulderlangt hår, etter min mening :)  

Anonymkode: e9248...8e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TheCatLady

Jeg skjønner hvorfor noen klipper seg når de blir eldre. Håret blir kanskje tynnere og dårligere kvalitet (?). 

Jeg kommer ikke til å klippe meg kort med mindre håret blir i veldig dårlig kvalitet, men jeg har alltid hatt tykt hår. Synes ikke kort hår på meg er fint. Selv med hår til rett over skuldrene så følte jeg meg kjerring. Min mor har beholdt lengde på sitt hår og det ser mye finere ut enn om hun hadde gått for den klassiske kjerringklippen. 

Synes egentlig at kvinner skal få ha langt hår uansett alder uten at folk skal komme med pekefingeren og fortelle de at de ikke får lov til å ha det. Vi er vel forbi den tiden uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle ha klipt meg kort, så måtte det ha blitt noe à la disse frisyrene - og da måtte jeg ha byttet ut mesteparten av garderoben også, sånn at den ble "edgy" nok til å stå i stil med håret 😃

23 Short Hairstyles for Over 50 to De-Age - Short HairstylessPin on Hair and Beauty

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hespe3 skrev (9 minutter siden):

Hvis jeg skulle ha klipt meg kort, så måtte det ha blitt noe à la disse frisyrene - og da måtte jeg ha byttet ut mesteparten av garderoben også, sånn at den ble "edgy" nok til å stå i stil med håret 😃

23 Short Hairstyles for Over 50 to De-Age - Short HairstylessPin on Hair and Beauty

Men disse øregreiene på bilde 1 er som en IQ test, sorry...

 

Anonymkode: e62c0...86a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men disse øregreiene på bilde 1 er som en IQ test, sorry...

 

Anonymkode: e62c0...86a

Nå var det hårsveisen jeg tenkte på, da, ikke de andre tingene. De "øregreiene" er grusomme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hespe3 skrev (1 minutt siden):

Nå var det hårsveisen jeg tenkte på, da, ikke de andre tingene. De "øregreiene" er grusomme.

Hårsveisen er dritfin ☺️

Anonymkode: e62c0...86a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig så mange som bytter stil totalt etter fylte 35? 

Anonymkode: eb557...683

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheCatLady skrev (1 time siden):

Jeg skjønner hvorfor noen klipper seg når de blir eldre. Håret blir kanskje tynnere og dårligere kvalitet (?). 

Jeg kommer ikke til å klippe meg kort med mindre håret blir i veldig dårlig kvalitet, men jeg har alltid hatt tykt hår. Synes ikke kort hår på meg er fint. Selv med hår til rett over skuldrene så følte jeg meg kjerring. Min mor har beholdt lengde på sitt hår og det ser mye finere ut enn om hun hadde gått for den klassiske kjerringklippen. 

Synes egentlig at kvinner skal få ha langt hår uansett alder uten at folk skal komme med pekefingeren og fortelle de at de ikke får lov til å ha det. Vi er vel forbi den tiden uansett. 

Nettopp. Det er ikke alle som har tykkelse og hårkvalitet til å kunne gro det langt. Det at kvinner klipper seg kort i 40-50-årene handler ikke om at de er "kjerringer", men at hårkvaliteten ikke er slik den tidligere var, og det ser penere/fyldigere/bedre ut med kort hår. Vet om flere kvinner i den alderen som har gått fra lang, pistrete og rotete hår, til en kort og kledelig sveis. Jeg syns menn som sier at kort hår er "kjerring", setter seg selv i et dårlig lys, for de er åpenbart ikke særlig observante. Tror det går mer på prinsipp (ungdommelighet og feminitet) enn hva som faktisk er kledelig og pent, men man skal selvsagt få ha sine preferanser for hva man liker. 

Endret av Trøst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...