Gå til innhold

Godt voksne og eldre kvinner med langt hår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AntiBullshit skrev:

Synes ikke det er kledelig med så langt hår når man er passert 50. Får bare skikkelig desperat-vibber

Det er jo ikke et spørsmål om alder alene, men vel så mye om hårkvalitet. Jeg nærmer meg femti, og har tykt, litt over skulderlangt hår med fall/krøller - våger ubeskjedent å påstå at det ser langt bedre ut enn sveisen til mange 20-åringer med tynt, ihjelrettet hår. :nigo: 

Anonymkode: aef4a...cb3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AntiBullshit skrev:

Nå må du jekke deg ned litt og slutte å legge ord i munnen min. Jeg har hverken påstått at man ikke kan være «sexy» med langt hår ei heller at det er «kjerring». Det ble spurt av TS hva jeg tenker om langt hår på eldre damer, og jeg synes ikke det er kledelig. Du må da tåle at jeg mener det uten å gå opp i fistel får så å egge opp til brukerdebatt. 

Det kan diskuteres hvem som egger til brukerdebatt når du skriver at å spare hår er desperat.  

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oldemor hadde langt hvit hår, helt ned på ryggen. Hun var en vakker sjel, inni og utenpå. Tenker at de eneste som bør bedømme andre er de som bryr seg om dem som personer. Er noe stygt ved sjelen til folk som bedømmer andre som objekter. 

Anonymkode: e6751...8ce

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hvorfor mange eldre kvinner klipper håret siden det blir tynnere med alderen, men det kan være pent å ha langt hår også. Kvinnene som er avbildet tidligere i tråden har beholdt endel fylde i sitt og stylet det.

Min mor er over 60 og har beholdt litt lengde på håret. Hun sier at hun ikke vil klippe det, men prøvde å hadet  kort før og da følte hun seg visst kjerring.

Anonymkode: 4167a...fe0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

1ec1cfd35960a13ee2f59faf7bc890a0.jpg?nii cww66bhldi221.jpg

long-gray-hair-over-40.jpg857baf3edbb2b411af1eea19aeb1173b.jpgimages?q=tbn:ANd9GcSmM4JIa2443pdHwQDj5xwVakkert :hjerte: 

Anonymkode: 51bf0...66b

Åååhh Guud.... Hun på øverste bildet, jeg skulle gjort alt.... og da mener jeg ALT for å fått henne.   Herregud, noe så råsexy. Har ikke ord.

Anonymkode: 0b78a...e9d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 49 år selv, og har halvlangt mørkt hår. Må innrømme at når håret mitt blir lengre enn det jeg har det nå, så «drar det ansiktet ned». Generelt så ser man derfor ofte eldre ut. 

Generelt så synes jeg ofte at eldre ladyer (50+), ser eldre ut enn det de er med langt hår - ofte også uflidde. Men, det er min mening da. 

For øvrig, flotte eldre damer med langt hår som er avbildet i starten av denne tråden. Mulig jeg må revurdere mitt syn og meninger om dette 🙂

Anonymkode: a1843...7e9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke et spørsmål om alder alene, men vel så mye om hårkvalitet. Jeg nærmer meg femti, og har tykt, litt over skulderlangt hår med fall/krøller - våger ubeskjedent å påstå at det ser langt bedre ut enn sveisen til mange 20-åringer med tynt, ihjelrettet hår. :nigo: 

Anonymkode: aef4a...cb3

Selvfølgelig har alder noe å si. Eldre damer som går med lårkorte kjoler, hullete rumpeshorts og magetopp ser jo helt på trynet ut. Jeg tenker at de som kler seg slik er desperate etter oppmerksomhet/bekreftelse. Det er mine fordommer, og det er jeg klar over. Man hadde nok ikke reagert like mye om det derimot var ei på 19 som gikk kledd på samme viset. 

Det er tid og sted for alt. Jeg synes eldre damer kler hår med ordentlig fasong. Langt hår (da snakker jeg om midjelangt osv) har en tendens til å ligne et dødt teppe når det henger løst. Ikke alle kler langt hår.

Du kan ha så tykt hår at det ligner en afro for min del, synes uansett ikke gammelt, grått hår er fint når det henger å slenger som en gardin nedover ryggen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AntiBullshit skrev:

Synes ikke det er kledelig med så langt hår når man er passert 50. Får bare skikkelig desperat-vibber

🤣 🤣 🤣  hvor gammel er du? 13 år?  Langt hår kan være fint på både unge og gamle, og det samme kan kort hår. Det kommer både an på hårkvalitet og personens stil.

Anonymkode: 08b2d...eb7

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kler man langt hår er det pent uansett alder, kler man det ikke så er det bedre med kort frisyre.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AntiBullshit skrev:

Selvfølgelig har alder noe å si. Eldre damer som går med lårkorte kjoler, hullete rumpeshorts og magetopp ser jo helt på trynet ut. Jeg tenker at de som kler seg slik er desperate etter oppmerksomhet/bekreftelse. Det er mine fordommer, og det er jeg klar over. Man hadde nok ikke reagert like mye om det derimot var ei på 19 som gikk kledd på samme viset. 

Det er tid og sted for alt. Jeg synes eldre damer kler hår med ordentlig fasong. Langt hår (da snakker jeg om midjelangt osv) har en tendens til å ligne et dødt teppe når det henger løst. Ikke alle kler langt hår.

Du kan ha så tykt hår at det ligner en afro for min del, synes uansett ikke gammelt, grått hår er fint når det henger å slenger som en gardin nedover ryggen.

:rolleyes:  Hullete rumpeshorts og magetopp ser vel like oppmerksomhetssøkende ut uansett alder tenker jeg ;)   

Anonymkode: 08b2d...eb7

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, SupaWoman skrev:

Grunnen til at mange kvinner klipper seg kort når de blir 45+ er fordi håret ofte blir tynnere med alderen.  Men hadde de hatt like tykt hår som i ungdommen ville de selvsagt beholdt det, fordi langt hår er foryngende. 

 

Ikke noe selvsagt i det. Jeg klippet meg kort som 21 åring nettopp fordi jeg hadde tykt hår. Det var et h... å vaske, varmt og tungt, håpløst å få fasong på (hestehale gjorde vondt fordi den ble så tung), umulig å flette for det ble bare korte stubber osv.

I løpet av en frisørtime gikk det fra "litt nedenfor skuldrene" til "guttekort" og det har det forblitt senere. Er nå over 50 og tviholder naturligvis på det korte håret, men det er neimen ikke fordi det er blitt tynnere :skratte: . Var hos frisøren i uka som gikk med kommandoen: "Få det vekk" nettopp fordi det begynte å bli håpløst tungt og varmt igjen etter forrige klipp. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🤣 🤣 🤣  hvor gammel er du? 13 år?  Langt hår kan være fint på både unge og gamle, og det samme kan kort hår. Det kommer både an på hårkvalitet og personens stil.

Anonymkode: 08b2d...eb7

Hvis det er noen her som fremstår å ha en mental alder på under 18år så må det være alle dere som med nebb og klør sloss for at jeg ikke skal mene at langt hår på eldre damer er mindre pent. Selvfølgelig kan noen kle langt, grått hår, men jeg synes stort sett ikke det er pent. Jeg driver ikke å harselerer med de som måtte mene noe annet enn meg selv. På samme måte burde da jeg få lov å mene mitt uten å bli møtt med usakligheter. Du kan ta med deg hersketeknikkene dine og det grå håret ditt et annet sted, takk.

Endret av AntiBullshit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 52, og hadde midjelangt hår inntil i fjor. Jeg følte at jeg begynte å se gammel og dratt ut, og at det langt håret forsterket inntrykket. Jeg har hatt min egen farge i årevis, og jeg liker den veldig godt. Jeg har friskt og glansfullt hår med bittelitt gyllent skjær, og naturlige striper. Det er heller ikke mye grått å se, men håret var blitt tynnere, og jeg syntes det ble raskere slitt i tuppene enn tidligere. De siste par årene hadde jeg det mer oppsatt enn løst, og fikk alltid komplimenter på oppsatt hår. Jeg så jo også selv at jeg så freshere ut når håret ikke hang løst, og bestemte meg for å ta grep. Jeg tok det i etapper, og klippet det først til skuldrene. Etter et par måneder tok jeg steget fullt ut og klippet meg helt kort. Har ikke angret ett sekund! Jeg har aldri fått så mange komplimenter før, og alle sier jeg ser mange år yngre ut. Ser det jo selv også. Jeg klipper meg ca hver 6. uke, hos en frisør jeg er kjempefornøyd med. Jeg synes ikke det er mer krevende å ha kort hår, men det krever en god klipp, og frisyren må ikke være så avansert at man ikke greier å få den til på egenhånd. Det er der mange feiler: de får ikke til stylingen selv, og greier ikke å opprettholde den kule frisyren. Ofte blir de da seende kjerringaktig ut, dessverre.

Jeg synes damer i alle aldre kan være flotte med langt hår, men da må håret være tykt, glansfullt og velstelt. Det skal veldig lite til før langt hår "drar en ned" når man begynner å nå en viss alder.

Anonymkode: b159f...217

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma er snart 60, og har langt, tykt, bølgete og brunt hår med litt grått i, håret går ned til midten av ryggen. Hun kler seg etter alderen, og har et søtt og evigungt ansikt, det lange håret gjør hun bare enda søtere :rodmer: jeg har skulderkort og tynt hår 🙄

Anonymkode: 58cb5...a02

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Det er vel fortsatt mange damer i 30-årene som har langt hår vil jeg tro? 

Anonymkode: a14f3...5b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 60, og har lang/halvlangt hår. Ikke ned til rumpa, men til ca. 10 cm nedenfor skuldrene.

Hårkvaliteten min er bedre nå enn da jeg var yngre. Da jeg var yngre, var håret helt stritt og ganske flatt. Nå har håret litt fylde og fall. 

Klipper meg ikke kort. Orker ikke alt styret med vedlikehold av frisyren (hyppige frisørbesøk) og all stylingen. Mitt lange hår vaskes og lufttørkes. Bruker ingen stylingprodukter og føner håret bare i nødstilfeller, kanskje max 1 gang i måneden. 

Anonymkode: 1619b...827

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 24.5.2019 den 21.56):

Jeg er snart pensjonist og har skulderlangt hår.  Har tykt, brunt hår med naturlig fall.  Går til frisør hver 6.uke for striping og klipp.   Har ingen grå hår.

Har aldri håret hengende stritt rett ned, sånn som unge jenter gjerne har.  Det kledde meg da jeg var yngre, men ikke nå lenger. Til daglig, når jeg skal på jobb, snurrer jeg raskt håret i en hale eller topp.  Med litt spray er håret ferdig på 1 min.  

Det fine med langt hår er at det er raskt å variere frisyre.  Hestehalen kan plassere høyt eller lavt, bak eller på siden.  Man kan se sporty ut, formell eller festfin.     

Glad jeg ikke klippet håret da de fleste kvinner jeg kjenner, gjorde det.  Synes de har mye styr med håret sitt. 
 

Anonymkode: a211c...f04

Klipte de fleste håret sitt på samme tid?

Anonymkode: 5e427...2a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer med langt hår mellom 60-80 ser ut som rockestjerner. Og damer over 80 år som tyr til korte hvite krøller er stilige de også. Gjerne om de bruker knallrød lebestift til.      Da blir de skikkelig flotte. 

Å være skikkelig pen mellom 40 og 60 tror jeg er litt vanskelig. Det kan se ut som mange sliter med å finne seg en ny stil når ungdommen er over. Og en del har vel mer enn nok å slite med så det er kanskje ikke prioritert? 

Langt hår er veldig fint, synes jeg. Det er tøft når hun tørr. Det får en voksen dame til å se mektig ut. Men kort hår kan også være fint. Eller ikke hår i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 50 år og har langt hår langt ned på ryggen. Det er naturlig brunt, ikke farget.

Jeg har langt hår fordi jeg spare mye tid og penger.

Anonymkode: e4084...e01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt siden jeg så hun som spilte den eldre Rose i Titanic, helt på slutten når hun løsner håret og slipper diamanten ned i havet, så har jeg tenkt sånn "åååå, eldre kvinner med langt, hvitt hår er bare *muuuuah!* 😘😍" Synes det er nydelig! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...