Gå til innhold

Ungdomsbil for gutt 18.

Gjest Mysticgirl

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

...men husk å google biltype + "used car review" eller "used car issues". Audi er ikke kjent som et driftssikkert merke, og du vil typisk oppleve både høye servicekostnader og hyppige verkstedbesøk med de fleste tyske biler.

Anonymkode: 65938...17d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 24.5.2019 den 14.25, Mysticgirl skrev:

Hva er populært for de unge i dag? Har spurt poden men han sier at han er fornøyd med hvilken som helst bil. Hva er populært for gutter i den alderen ? Tenkte å overraske han med bil når han skal kjøre opp om ikke så alt for lenge.

Det spiller nærmest ingen rolle hva han synes om det er du som betaler.. 
Min første bil (i 2004) var en 1987 Golf 2'er.. Helt grei bil, aner ikke hva pappa betalte men det var ikke mye.. 

Jeg synes du skal sette følgende krav: 
- Drivstoffvennlig
- God sikkerhet
- Ikke dyr (maks 50k, om engang det..) Pappa kjøpte bil som bruttern fikk nå når han tok lappen, kosta vel maks 30k.. 
- Akseptabel farge.. dvs ikke rosa med mindre han veldig gjerne vil ha en rosa bil.. 

Noe som ikke er alt for dyrt å reparere.. Noe han kan krasje/dulte borti noe med uten at det er verdens undergang.. (Jeg tok faktisk siden på den golfen på ei stolpe) 

Noe som ikke er superdyrt for han å forsikre (Like greit å begynne bonusopptjening med en gang) 

Noe du ikke behøver å ha kasko på, men der ansvar holder.. 

Vel, d et er hva jeg synes ihvertfall, resten er opp til deg :) 

EDIT: Krav er noe han kan sette den dagen han betaler for drivstoff, bilen og evnt skader selv.. 

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2019 den 20.02, Mannisinbestealder skrev:

Det virker ikke som din sønn er spesielt interesser i bil. Jeg ville kjøpt en økonomisk bil. Gjerne litt brukt. En 5 dørs liten bil. Gjerne elektrisk. Slike biler er meget økonomisk i drift.

Absolutt ikke elektrisk, sønnen hennes er ikke jente eller har knekk i håndleddet (tror jeg) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2019 den 19.02, FrodeF skrev:

Jo, det er det. Du må slutte å tro at hele verden er som deg. I 2025 er målet at alle biler som selges i Norge er nullutslipp. Hvor mange av de tror du kommer med manuelt gir?? Selv I 2017 hadde over 90% av biler solgt i Norge automatgir. 

Men det er altså ikke slik i din verden?? 

HHAHAA! Du tror faktisk at alle biler som selges i Norge vil være nullutslipp? Si meg, hvordan skal bilene produseres om de ikke kan slippe ut noe? (Jada, jeg vet hva du mente...) 

Neidu, bensin og diesel vil man kunne kjøpe nytt selv i 2025.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp han en ny Model 3, preformance utgaven med selvkjøring. Elevene mine er så missunnelige når noen får Tesla. 

Eventuelt en Porsche 911? Mercedes GTR? Audi A4? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, SemperFi skrev:

Volvo S40 eller V40

V40 er den verste bilen jeg noen ganger har kjørt. Audi A3 og Mercedes A-klasse er bedre på alle mulige måter. Selv en Mazda 3 er enormt mye bedre enn V40. at noen kan innbille seg at V40 er en premiumbil er absurd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

V40 er den verste bilen jeg noen ganger har kjørt. Audi A3 og Mercedes A-klasse er bedre på alle mulige måter. Selv en Mazda 3 er enormt mye bedre enn V40. at noen kan innbille seg at V40 er en premiumbil er absurd. 

Aldri hatt noe problemer med V40 jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SemperFi skrev:

Aldri hatt noe problemer med V40 jeg. 

Svingradiusen til en full elefant, regnsensorene suger, pedalene er tunge, hyler og gnåler hvis det er en bil 400 meter unna som kjører mens du rygger. Listen er så lang. Den bilen er bare ren irritasjon kondensert inn i en stygg pakke.

Hvordan kan en nordisk bil være designet så idiotisk at du ikke kan vippe viskerne opp når de er i nederste posisjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

Svingradiusen til en full elefant, regnsensorene suger, pedalene er tunge, hyler og gnåler hvis det er en bil 400 meter unna som kjører mens du rygger. Listen er så lang. Den bilen er bare ren irritasjon kondensert inn i en stygg pakke.

Hvordan kan en nordisk bil være designet så idiotisk at du ikke kan vippe viskerne opp når de er i nederste posisjon? 

:fnise:
Aldri hatt disse problemene selv.
Bortsett fra vindusviskerne.

Endret av SemperFi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SemperFi skrev:

:fnise:
Aldri hatt disse problemene selv.
Bortsett fra vindusviskerne.

Prøv å prøvekjøre en A3 da. Nye a-klassen vil jeg ikke anbefale før om et par år. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Prøv å prøvekjøre en A3 da. Nye a-klassen vil jeg ikke anbefale før om et par år. 

Skal selge bilen til neste år i April. Bruker MC fram og tilbake til jobb nå. Vurderer en Elbil, men fremdeles usikker på hva jeg kommer til å velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, SemperFi skrev:

Skal selge bilen til neste år i April. Bruker MC fram og tilbake til jobb nå. Vurderer en Elbil, men fremdeles usikker på hva jeg kommer til å velge.

Model 3! Gud hvor lyst jeg har på en. Selv om de er helt ubrukelige og en GLA eller c-klasse sikkert ville vært bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldre BMW 5-serie med heftig motor, da blir han kongen blandt vennene sine og får drag på damene 😎

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:

Model 3! Gud hvor lyst jeg har på en. Selv om de er helt ubrukelige og en GLA eller c-klasse sikkert ville vært bedre.

Må si at Tesla frister. Gud de er fine å se på! :hjerter_rundt:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, SemperFi skrev:

Må si at Tesla frister. Gud de er fine å se på! :hjerter_rundt:

Da har du neppe sett BMW, Porsche, Mercedes osv, de er pene å se på de 😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2019 den 3.57, Vox_populi skrev:

Altså noe som en 18-årig gutt garantert blir misfornøyd med å få. Vel, vel!

Hvorfor det? En bil som er tilnærmet gratis i bruk må jo være drømmebilen for en 18-åring med begrensede midler. Ville dog droppet tesla, 0-100 på 3 sekunder er neppe noe sjakktrekk for en 18-åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp en skikkelig bil og ikke en som er brukt.

Anonymkode: 0bc3b...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, prt90 skrev:

Hvorfor det? En bil som er tilnærmet gratis i bruk må jo være drømmebilen for en 18-åring med begrensede midler. Ville dog droppet tesla, 0-100 på 3 sekunder er neppe noe sjakktrekk for en 18-åring.

De 18-års guttene jeg kjenner, er ikke så opptatt av kostnadene. Litt råning og småkjøring blir det ikke så store bensinutgifter ut av uansett. Grom låt og bra aks er derimot et klart pluss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...