Gå til innhold

Ungdomsbil for gutt 18.


Mysticgirl

Anbefalte innlegg

Hva er populært for de unge i dag? Har spurt poden men han sier at han er fornøyd med hvilken som helst bil. Hva er populært for gutter i den alderen ? Tenkte å overraske han med bil når han skal kjøre opp om ikke så alt for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kebab-brakke(BMW) er populær hos mange unggutter. Du må nesten bare prøve å fiske litt om hva han hadde kjøpt, om han selv skulle ha kjøpt den. Men det du kan gjøre, er å gå via en eller annen i familien/slekt som kan spørre han ut litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker ikke som din sønn er spesielt interesser i bil. Jeg ville kjøpt en økonomisk bil. Gjerne litt brukt. En 5 dørs liten bil. Gjerne elektrisk. Slike biler er meget økonomisk i drift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, tdm900 skrev:

Kebab-brakke(BMW) er populær hos mange unggutter. Du må nesten bare prøve å fiske litt om hva han hadde kjøpt, om han selv skulle ha kjøpt den. Men det du kan gjøre, er å gå via en eller annen i familien/slekt som kan spørre han ut litt.

Ja det skal jeg gjøre :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

V70, passat eller audi

 

Anonymkode: f72f1...041

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vurdert en elbil. Da må man lære seg å kjøre økonomisk, altså ikke gasse på med høy fart, men kjøre roligere, tenke fremover og får en bedre flyt i trafikken.   

Anonymkode: 5c3ba...ebd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vurdert en elbil. Da må man lære seg å kjøre økonomisk, altså ikke gasse på med høy fart, men kjøre roligere, tenke fremover og får en bedre flyt i trafikken.

Altså noe som en 18-årig gutt garantert blir misfornøyd med å få. Vel, vel!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man gi en 18-åring en elbil, som har automatgir?

En som nettopp har tatt lappen burde kjøre manuell et par år, da sitter det skikkelig. En BMW 1 Serie eller Audi A3 med manuelt gir burde selv de minst bilinteresserte være fornøyd med. Trenger ikke være med svær motor, 1 Serie kommer med 109 og 136 hk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, NBA skrev:

Hvorfor skal man gi en 18-åring en elbil, som har automatgir?

En som nettopp har tatt lappen burde kjøre manuell et par år, da sitter det skikkelig. En BMW 1 Serie eller Audi A3 med manuelt gir burde selv de minst bilinteresserte være fornøyd med. Trenger ikke være med svær motor, 1 Serie kommer med 109 og 136 hk.

Hva skal man egentlig med den kunnskapen når man skal kjøre dagens biler? Manuell gir er en utdøende rase.

Anonymkode: 1ebbf...ded

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En VW polo, golf? Hvor mye penger skal du bruke? 

Anonymkode: 8a5cb...811

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal man egentlig med den kunnskapen når man skal kjøre dagens biler? Manuell gir er en utdøende rase.

Anonymkode: 1ebbf...ded

Nei, det er det ikke. I arbeidslivet kjører jeg knapt dessverre annet enn manuelle biler.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, NBA skrev:

Nei, det er det ikke. I arbeidslivet kjører jeg knapt dessverre annet enn manuelle biler.

Jo, det er det. Du må slutte å tro at hele verden er som deg. I 2025 er målet at alle biler som selges i Norge er nullutslipp. Hvor mange av de tror du kommer med manuelt gir?? Selv I 2017 hadde over 90% av biler solgt i Norge automatgir. 

Men det er altså ikke slik i din verden?? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok overraskende mange innlegg før noen spurte etter det økonomiske. 😄 Jeg måtte betale lappen selv, og det å få gratis bil...kom aldri på tale. Så snill du er, TS!

I mitt hode er det noen vurderinger som er greie å ta:

- Velg trygghet fremfor hestekrefter

- Enig i at manuell girkasse er lurt

- Noe som ikke er så dyrt at riper i lakken er et problem

- Bor dere grisgrendt, velg noe som gjør at han blir vennenes sjåfør - og ikke drikker så mye selv

Gutten min er snart 18 og vi prater ærlig om dette. Han vil helst ha en bil med ørten hestekrefter og liker ikke ideen at jeg vil prakke på ham en "sjåførbil" med mange seter. BMW synes han er gørrharry (takk og lov, synes jeg!).

For å gjøre en lang historie kort: Han ser etter Volvo C30. Svært trygg (Volvo er fortsatt best), noen har gøye motorer (selv om de fleste har en elendig 109hk dieselmotor), kun fire seter 🤪 og svært oversiktlig å kjøre. De er veldig billige brukt også, og vanligvis lett å reparere - Volvodeler fins overalt.

Anonymkode: 65938...17d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/24/2019 at 2:25 PM, Mysticgirl said:

Hva er populært for de unge i dag? Har spurt poden men han sier at han er fornøyd med hvilken som helst bil. Hva er populært for gutter i den alderen ? Tenkte å overraske han med bil når han skal kjøre opp om ikke så alt for lenge.

Lamborghini er populært blant ungdommer i dag. Ser mange Youtubere kjøre rundt i dem. Så en Lamborghini i Oslo sentrum for noen dager siden. Det var sikkert en Youtuber.

Men siden han ikke er så kravstor, så tror jeg en Mini hadde gjort seg. Eller kanskje en eldre variant av en BMW, eller en Mercedes av typen som ble kjørt i 80-talls serien Dallas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi A3 uten tvil, trygge og driftssikre biler, ganske rimelig å kjøre også om man ikke går for den minste motoren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, FrodeF skrev:

Jo, det er det. Du må slutte å tro at hele verden er som deg. I 2025 er målet at alle biler som selges i Norge er nullutslipp. Hvor mange av de tror du kommer med manuelt gir?? Selv I 2017 hadde over 90% av biler solgt i Norge automatgir. 

Men det er altså ikke slik i din verden?? 

 

Det samme kan sies om deg. Om du tror at alle bedrifter kjører rundt i nye biler må du tro om igjen. Spesielt varebiler og slikt kommer med manuelt gir.

For ikke å snakke om leie av bil i utlandet. Stort sett manuell å oppdrive der.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, FrodeF skrev:

Jo, det er det. Du må slutte å tro at hele verden er som deg. I 2025 er målet at alle biler som selges i Norge er nullutslipp. Hvor mange av de tror du kommer med manuelt gir?? Selv I 2017 hadde over 90% av biler solgt i Norge automatgir. 

Men det er altså ikke slik i din verden?? 

 

Men bruktbilmarkedet kommer til å selge utrolig mange manuell biler selv etter 2025..

Anonymkode: f72f1...041

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2019 den 19.08, AnonymBruker skrev:

Tok overraskende mange innlegg før noen spurte etter det økonomiske. 😄 Jeg måtte betale lappen selv, og det å få gratis bil...kom aldri på tale. Så snill du er, TS!

I mitt hode er det noen vurderinger som er greie å ta:

- Velg trygghet fremfor hestekrefter

- Enig i at manuell girkasse er lurt

- Noe som ikke er så dyrt at riper i lakken er et problem

- Bor dere grisgrendt, velg noe som gjør at han blir vennenes sjåfør - og ikke drikker så mye selv

Gutten min er snart 18 og vi prater ærlig om dette. Han vil helst ha en bil med ørten hestekrefter og liker ikke ideen at jeg vil prakke på ham en "sjåførbil" med mange seter. BMW synes han er gørrharry (takk og lov, synes jeg!).

For å gjøre en lang historie kort: Han ser etter Volvo C30. Svært trygg (Volvo er fortsatt best), noen har gøye motorer (selv om de fleste har en elendig 109hk dieselmotor), kun fire seter 🤪 og svært oversiktlig å kjøre. De er veldig billige brukt også, og vanligvis lett å reparere - Volvodeler fins overalt.

Anonymkode: 65938...17d

 

På 25.5.2019 den 20.34, Tessa12 skrev:

Audi A3 uten tvil, trygge og driftssikre biler, ganske rimelig å kjøre også om man ikke går for den minste motoren.

Tror jeg går for en av disse jeg :) Han har selv snakket om disse merkene :)  Nei jeg måtte også betale alt selv og klare meg selv fra jeg var 16 år , men liker å hjelpe mine barn. Kanskje nettopp pga jeg selv aldri fikk hjelp til noe og det savnet jeg når jeg så at vennene mine fikk det :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...