Gå til innhold

Koffeinfri kaffe 1.trimester


0livia

Anbefalte innlegg

Heihei 🤗 har googlet meg i hjel og blir virkelig ikke klokere. Har lest at man som gravid ikke er anbefalt å få i seg mer enn 300mg koffein daglig. Holder kaffedrikkingen til maks 1 kopp, men kaffesuget kommer flere ganger daglig. Leste på en side at svart kaffe var mye sterkere for magen enn espressobasert kaffe. Lurte derfor på om det gjelder koffeinfri kaffe også. Er det noen som vet noe om dette? Om det er såpass sterkt for magen at man bør være forsiktig med dette også. 

Tenkte det kunne være en idé å ha litt koffeinfri kaffe hjemme, men nå blir jeg helt svimete av alt som står på nett. Vet at det kan virke litt hysterisk av meg, så må få presisert at jeg for fire måneder siden var gjennom en spontanabort og endelig har blitt gravid igjen. Så er litt mer forsiktig denne runden enn jeg var sist.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med graviditet ❤️ 

Jeg lurer på dette selv. Jeg drikke 3-5 kopper kaffe latte hver dag og prøver å bli gravid. Litt redd for at det er for mye. Kanskje jeg skal bruke koffeinfri kaffe. 

Anonymkode: 0cd3c...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed av både kvinneklinikken og lwge/jordmor at 3 kopper dagen var maks. Koffeinfri kan du drikke 15 kopper av om du vil, er jo koffeinet som er problemet, ikke kaffen.....

Sterkt for magen; varierer vel fra person til person, uansett ikke farlig for fosteret. Espresso inneholder de farlige stoffene i kaffe, disse blir filtrert bort med filterkaffe. Men spiller ingen rolle for fosteret hvilken type kaffe, kun proteinmengde.

Hvis du er usikker på hva du kan spise les på matportalen eller fhi.

Anonymkode: d663d...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koffeinfri kaffe er helt uproblematisk.

Sterkt for magen har ikke noe å si for fosteret. Men jeg har aldri merket at det er sterkt for magen, og jeg drakk mye koffeinfri kaffe både da jeg har gravid og mens jeg ammet.

Anonymkode: 28944...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar og for gratulasjon!💕 Denne gangen håper jeg virkelig at spiren sitte! Fji og matportalen har jeg begge lest igjennom, men følte ikke noen av de svarte helt på akkurat det jeg lurte på denne gangen. Men det gjorde dere, så nå tar jeg turen og kjøper inn koffeinfritt 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...