Gå til innhold

Hva mener du om veiledere i NAV?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Akkurat det dere er inne på her er vanlig i veldig mange yrkesgrupper. Det finnes utbredte fordommer og sterke meninger om så mangt. Jeg har venner som er leger, veterinærer, advokater og miljøforvaltere, bare for å nevne noen, som pleier å skifte samtaleemne når de er på fest med fremmede og temaet kommer inn på hva de jobber med.  Ellers kommer vilt fremmede og snakker dem i senk om plagene sine, katten sin, nabofeiden sin og vitenskapsfornektelsen sin. 

Anonymkode: fbc6e...e3d

Det er det nok sikkert. Likevel så har jeg jobba flere steder, og aldri opplevd det i like stor grad som nå. Men forstår selvfølgelig at vi ikke er helt unike :)

Anonymkode: 4074d...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke alle som jobber i Nav er drittsekker, men regelverket og måten de opplæres på, gjør at de oppfattes sånn. Jeg har jo kjent folk som er kjempeok på privaten, men som oppfattes som rasshøl når de er på jobb. De sier selv at regelverket er så stort og kronglete at de sliter med å forstå det selv. Og at de tynges ned av papirarbeid, skjemaer og dritt som gjør at de ikke har tid til klientene sine. Det at nav har blitt et sted hvor det er umulig å komme i kontakt med folk, har nok gitt dem ris til egen bak. Før kunne man møte opp, få hjelp innen rimelig tid, og til og med ringe og snakke med saksbehandlere sin. I dag må man ringe, legge igjen en beskjed og vente i dagesvis på at de kanskje tar kontakt. Og møter man opp, tar det mange timer å få hjelp. Det virker som retningslinjene sier at de skal være så vrange og vanskelige som mulig for å få folk til å gi opp. 

Anonymkode: c880e...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, FrodeF skrev:

Veiledere hos NAV møter kun mennesker av lavere sosial status, med dårlig utdanning og som er mindre intelligente enn gjennomsnittet. 

Det er veldig vanskelig for dem å forklare sine klienter hvordan systemet fungerer og de får kritikk for å følger reglene. En håpløs jobb, stakkars mennesker. 

Jeg håper du var ironisk her for hvis ikke må jeg dessverre si at det står ille til med deg.

Anonymkode: 281b9...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...