Gå til innhold

Hva mener du om veiledere i NAV?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som offentlig ansatte med stor makt, må det tåles en slik debatt. Hva mener du om hvordan disse utøver si rolle? Jeg har aldri møtt en veileder som har vært imøtekommende. De fleste er arrogante og bedrevitende og trekkes nokk mot yrker fordi de liker makt. 

Anonymkode: c8b1d...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om man ikke setter foten ned litt selv så får man aldri hjelp...

Anonymkode: 93ff2...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiledere hos NAV møter kun mennesker av lavere sosial status, med dårlig utdanning og som er mindre intelligente enn gjennomsnittet. 

Det er veldig vanskelig for dem å forklare sine klienter hvordan systemet fungerer og de får kritikk for å følger reglene. En håpløs jobb, stakkars mennesker. 

Endret av FrodeF
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk inntrykk av at veiledere i NAV egentlig er gode personer, men som er pålagt fra øvere hold å opprettholde de retningslinjer som NAV vil.

Mange av de forholder seg blindt til regelverket, men er man heldig så treffer man på en uheldig sjel som har blitt gitt både en samvittighet og en sjel, men disse holder sjeldent lenge ut i jobben...

Anonymkode: 30b9b...d65

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FrodeF said:

Veiledere hos NAV møter kun mennesker av lavere sosial status, med dårlig utdanning og som er mindre intelligente enn gjennomsnittet. 

Det er veldig vanskelig for dem å forklare sine klienter hvordan systemet fungerer og de får kritikk for å følger reglene. En håpløs jobb, stakkars mennesker. 

Det er jo de samme veilederne som møter alle som er i kontakt med NAV, mener du at alle som jobber som veiledere hos NAV  er innenforstått med at alle som er klienter hos dem har lavere sosal status, dårlig utdanning og er mindre intelligente enn gjennomsnittet?

Anonymkode: 30b9b...d65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg har møtt på har lav iq, ingen utdannelse og ingen empati. Det er utrolig farlig at så små mennesker skal ha makt, de evner ikke forstå hvor mye de ødelegger andre mennesker.

Anonymkode: 20af9...db0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner to. De er venner av meg og begge er flotte og empatiske folk som er rågode til å motivere andre, men de snakker det bort når folk på fest spør hva de jobber med. Det er dessverre et hav av fordommer mot NAV-ansatte. De har nok en av landets tøffeste jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, FrodeF skrev:

Veiledere hos NAV møter kun mennesker av lavere sosial status, med dårlig utdanning og som er mindre intelligente enn gjennomsnittet. 

Det er veldig vanskelig for dem å forklare sine klienter hvordan systemet fungerer og de får kritikk for å følger reglene. En håpløs jobb, stakkars mennesker. 

Wow...just wow. Jeg tror virkelig du skal ta en reality check her altså. Du vet veldig lite. Grøsser av sånne som deg. Jeg skal fortelle deg noe.  Jeg kjenner to stk som har hatt det du kaller høy status og er veldig intelligente. Både jobb erfaring og mye livs erfaring. Disse to har desverre vært uheldige og fått sykdommer som har redusert dem betraktelig og de endte på Nav. Fordi det ikke fantes andre løsninger til slutt. Så før du dømmer bruk det lite smarte hodet ditt. 

Problemer med veilederne er ofte det at en person sier en ting og en annen noe annet og en tredje har igjen noe annet å si om saken. Så står du der på Nav og ikke vet hva du skal gjøre fordi du egentlig aldri har hatt noe grunn til å være der før heller. 

Anonymkode: 93ff2...bfa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

6 timer siden, FrodeF skrev:

Veiledere hos NAV møter kun mennesker av lavere sosial status, med dårlig utdanning og som er mindre intelligente enn gjennomsnittet. 

Jeg har en doktorgrad, hadde en svært krevende jobb, men ble ufør etter en ulykke. Beklager å måtte skuffe deg og inntrykket ditt.

Anonymkode: ab185...211

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

De jeg har møtt på har lav iq, ingen utdannelse og ingen empati. Det er utrolig farlig at så små mennesker skal ha makt, de evner ikke forstå hvor mye de ødelegger andre mennesker.

Anonymkode: 20af9...db0

LOL. Som om du har tilgang på CV og IQ-test til alle du har møtt på... Beklager at du ikke fikk alle pengene du så gjerne ønsket deg. En ubegrenset pengesekk uten systemkontroll og regler hadde nok passet deg bedre. 

Anonymkode: 89e94...ca8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er NAV-bruker og har hatt flere veiledere selv. Før jeg selv havnet i NAV-systemet hadde jeg en jobb som satte meg i kontakt med NAV-ansatte rett som det var pga oppfølging av ansatte. Jeg kan med hånden på hjertet si at det spriker i alle retninger, akkurat som i resten av befolkningen. De fleste er kompetente, løsningsorienterte, brukerorienterte og hyggelige. Noen mistenkeliggjør både syke og arbeidsgivere og passer på NAV-stønader som om det skulle vært deres egen personlige pengebinge. 

Anonymkode: fbc6e...e3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle andre steder så er det mange ulike folk som jobber i nav. Jeg har møtt litt forskjellige typer. Men stort sett så har jeg møtt hyggelige, forståelsesfulle mennesker som ser at man er i en vanskelig situasjon. Men de jobber med et tungrodd system som de egentlig ikke selv forstår. Er ikke rart at brukerne ikke forstår det da. 

Jeg har jobbet mange år i helsevesenet og der er det søren meg mye rart. Både arrogante, direkte dumme, upålitelige og late mennesker. Men også mange dyktige, flotte, kunnskapsrike og stå-på mennesker. 

Råtne epler finnes overalt, dessverre. 

Anonymkode: 914a2...707

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette.  

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt gode veiledere, men også noen skikkelig dårlige. Og med dårlig mener jeg mangler kunnskap om regelverk og dårlig oppfølging. 

At staten tror at alle kan alt, eller har den forventningen, er helt hull i hodet. Det er altfor mange paragrafer og forskriver og rundskriv til det. Likte det bedre da det var delt opp. 

Anonymkode: 6fabb...5dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, hind skrev:

Jeg kjenner to. De er venner av meg og begge er flotte og empatiske folk som er rågode til å motivere andre, men de snakker det bort når folk på fest spør hva de jobber med. Det er dessverre et hav av fordommer mot NAV-ansatte. De har nok en av landets tøffeste jobber.

Dette kjenner jeg meg igjen i. Hvor enn jeg er i sosialt lag, så kan man banne på jeg får minst fem historier relatert til NAV, gjerne fra folk som har hørt at "...…." Dette fra sosialt veltilpassa folk. Det er liksom greit, tilsier normen,

Vi har ikke et feilfritt system, og det ville vært rart om mange titalls tusen ansatte, skulle være veldig flinke, uten unntak. Samtidig kjenner jeg på at kart og terreng ikke alltid harmonerer, når det gjelder hvilke ressurser vi får utdelt, og for eksempel hvor mange folk vi skal følge opp. Det hender at mennesker ikke har realistiske forventninger også, verken til oppfølgingen jeg kan gi, eller hvilken og hvor stor ytelse de kan få etter loven. Og så er det lurt å huske at vi er en politisk styrt organisasjon, med masse endringer. Vi må følge alle regelendringer.

Man må faktisk tåle en trøkk, for å stå i denne jobben. Men så er det også en utrolig givende og fin jobb, vi får gi muligheter og være med på store endringsprosesser i livene til folk, utgjøre reelle forskjeller for mange, og veldig mange er også fornøyd. Hadde det ikke vært det, så hadde jeg dessverre ikke klart denne jobben, hvor" "alle" har en negativ mening om hvem du er, og tillegger deg personlige egenskaper uten å kjenne deg.

Anonymkode: 4074d...ab6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, FrodeF skrev:

Veiledere hos NAV møter kun mennesker av lavere sosial status, med dårlig utdanning og som er mindre intelligente enn gjennomsnittet. 

Det er veldig vanskelig for dem å forklare sine klienter hvordan systemet fungerer og de får kritikk for å følger reglene. En håpløs jobb, stakkars mennesker. 

Så alle som har barn, har vært arbeidsledige, sykemeldt i mer enn 14 dager, pensjonister eller andre med sykdommer som gjør at de har krav på stønader, de er alle sammen uten utdannelse, lav sosial status og mindre intelligente? 

Anonymkode: 4f8fd...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De virker arrogante og virker som de ikke tror på deg

Anonymkode: acf44...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, hind skrev:

Jeg kjenner to. De er venner av meg og begge er flotte og empatiske folk som er rågode til å motivere andre, men de snakker det bort når folk på fest spør hva de jobber med. Det er dessverre et hav av fordommer mot NAV-ansatte. De har nok en av landets tøffeste jobber.

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette kjenner jeg meg igjen i. Hvor enn jeg er i sosialt lag, så kan man banne på jeg får minst fem historier relatert til NAV, gjerne fra folk som har hørt at "...…." Dette fra sosialt veltilpassa folk. Det er liksom greit, tilsier normen,

 

Anonymkode: 4074d...ab6

Akkurat det dere er inne på her er vanlig i veldig mange yrkesgrupper. Det finnes utbredte fordommer og sterke meninger om så mangt. Jeg har venner som er leger, veterinærer, advokater og miljøforvaltere, bare for å nevne noen, som pleier å skifte samtaleemne når de er på fest med fremmede og temaet kommer inn på hva de jobber med.  Ellers kommer vilt fremmede og snakker dem i senk om plagene sine, katten sin, nabofeiden sin og vitenskapsfornektelsen sin. 

Anonymkode: fbc6e...e3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Akkurat det dere er inne på her er vanlig i veldig mange yrkesgrupper. Det finnes utbredte fordommer og sterke meninger om så mangt. Jeg har venner som er leger, veterinærer, advokater og miljøforvaltere, bare for å nevne noen, som pleier å skifte samtaleemne når de er på fest med fremmede og temaet kommer inn på hva de jobber med.  Ellers kommer vilt fremmede og snakker dem i senk om plagene sine, katten sin, nabofeiden sin og vitenskapsfornektelsen sin. 

Anonymkode: fbc6e...e3d

Hehehe! Ja, det kjenner jeg til. Leger og veterinærer slipper vanligvis å få en masse hat rettet mot seg da, selv om klynking og lidelseshistorier er irriterende når man skal ha litt fri.. Advokater er regelrett djevelyngel når folk får seg litt innabords, og at miljøforkjempere får høre det er det lett å regne seg til når man ser hvordan godt voksne menn og kvinner mobber Greta Thunberg. Jeg vet ikke hva det er tryggest å utdanne seg til hvis man vil være i fred og chille på fest :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...