Gå til innhold

Forrett eller dessert?


Guidet Kvinne

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig glad i desserter.

På en restaurant ville jeg likevel valgt forrett, fordi restauranter ofte er flinkere på skikkelig mat enn på dessert. Jeg har for ofte blitt skuffet av middelmådige desserter etter en god hovedrett. 

Anonymkode: c37f9...704

Enig! Noe av gleden ved å spise ute er jo å smake mat man ikke lager hjemme, og som regel er forrettene veldig mye mer spennende enn dessertene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden jeg ikke er så veldig glad i dessert foretrekker jeg forrett og hovedrett, men det blir som oftest hovedrett og dessert siden de fleste jeg omgås med går for det om vi ikke spiser full tre-retters. Jeg gidder ikke være den ene sære som sitter å spiser forrett mens de andre venter.

Anonymkode: f963b...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessert, helt soleklart. Jeg har aldri skjønt vitsen med forretter, de er bare et irritasjonsmoment som utsetter den ordentlige maten.

Anonymkode: 281a9...4a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av delene pleier å være noen høydare etter min smak. Så jeg heier på rausere porsjoner av hovedretten 😂

Anonymkode: 48f46...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, visp skrev:

Jeg syns ofte forretter er for mettende og vil gjerne være sulten til hovedretten. Noe søtt etterpå har jeg alltid plass til.

Samme her. Mat er ikke godt hvis man ikke er skikkelig sulten. Hvis jeg spiser forrett, mister jeg ofte matlysten før hovedretten, særlig siden det ofte tar tid fra man har spist forretten til hovedretten blir servert. Da rekker hjernen å få signaler om at man har spist, og så føler man seg egentlig mett, eller i alle fall ikke sulten mer. 

Når det er sagt er jeg også enig i en tidligere kommentar om at når man spiser på restaurant er forrettene ofte mye bedre enn dessertene. Dessert på restaurant er ofte dyrt og man får ikke spesielt mye for pengene. I selskaper hjemme hos folk derimot... Da er det dessert som er viktigst 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessert🥰det er det alltid plass til! 

Men de gangene jeg har bestilt forrett , tar det så lang tid før hovedretten kommer at magen sier "ok,det var lite men godt,skal klare meg på dette jeg,ble da mett!" 

Spiser jeg i ett sett kan jeg klare en stor pizza alene,men spiser jeg to knekkebrød og stopper der blir jeg like mett. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ut fra preferanse så tenker jeg dessert, men mange restauranter er dessverre ikke gode på dessert. Det er gjerne kjedelige ting eller ting jeg ikke liker på dessertmenyer, men jeg hadde valgt dessert over forrett om det var gode alternativer å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...