Gå til innhold

Trenger jeg nye dekk?

Fremhevede innlegg

Skrevet
19 timer siden, dillyduzit skrev:

Vinterdekkene har heldigvis mye igjen å gå på (6mm, mye for å være i slutten av februar med siste sesong that is) men akkurat der liker jeg å være førevar. 

@Hr. Aktiv som nevnt tidligere har jeg nå flunkende nye sommerdekk som venter på å bli satt på igjen. Det med helårsdekk er en annen diskusjon, bilen ble importert med dem. Var de gode å kjøre med? Nei. Gikk det? Ja. Har jeg nye dekk nå? Ja. Mao saken er ute av verden, ingen oppegående folk kjøper helårsdekk og det har egentlig aldri vært en del av diskusjonen. 

Nå som dere plutselig har latt en inaktiv tråd bli aktiv igjen kan dere vel heller anbefale noen gode piggfrie vinterdekk. Sommerdekk diskusjonen er lagt død, done finito fikset. Eventuelt fordeler med pigg vs upigg. Sist jeg kjørte med pigg på glatt føre (leiebil med flunkende nye dekk) virket jeg mer Bambi på isen enn meg selv på skøyter. 

Kan aldri gå feil med Hakka R2 (eventuelt R3 om du har en stor bil). 

Dårlige piggfrie er ubrukelige (med mindre du bor i Oslo eller noe). Men Hakka R2 funker selv her oppe i nord, man må være litt forsiktigere på isen da. 

Jeg vil anbefale å se på NAF test av dekk, velge enten det billigste av topp 3, eller det som er best på det du veier tyngst (for meg er det ofte støy).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...