Gå til innhold

6 mnd utvikling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan deres 6 mnd gamle babyer sitte? Min er 6 mnd og kan bare rulle rundt, og jeg vet at man ikke skal sammenligne utvikling men merker jeg blir litt stressa og bekymret når hun ikke kan sitte enda🙈

Anonymkode: 8f4ce...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår kunne ikke sitte ved 6 mnd. Den babyen i barselgruppa som hun har vært mest lik i motorisk utvikling kunne sitte uten støtte fra 5 mnd. Men de begynte å sette seg opp selv samtidig, litt før de ble 8 mnd. 

Anonymkode: a64ee...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på 10 mnd kan ikke sitte enda. Normalaspektet er ganske stort. :) ikke sammenlign med andre, det fører bare til unødvendig stress. 

Anonymkode: 10b00...405

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min rullet fra rygg til mage ved 4 mnd. Fra mage til rygg ved 5,5 mnd. Roterer og beveger seg bakover nå ved 6,5 mnd. Jeg driver ikke å setter på gulvet og støtter opp. Sitter rak i fanget noen ganger.. 

Tror det er en god stund til kommer seg opp i sittende stilling selv, det tar jeg med knusende ro. Har hørt at de ikke bør sitte så mye før de stabler seg opp selv. Tror ikke det er vanlig såå tidlig.

Anonymkode: 7d4fe...916

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kan ikke sitte. Testet i går fordi han prøver å sette seg opp hele tiden. Men får det ikke til.

Anonymkode: 7f80f...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår sønn ruller begge veier. Kommer seg opp i knestående og drar seg bortover med armene. Jobber rundt og henter ting hele tiden. 

Sitter litt, men faller fort til siden. Kommer seg ikke opp på egenhånd. 

Anonymkode: 7577e...a2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette varierer veldig fra baby til baby! 

Mi satt seg opp selv, krabbet og reise seg opp ved hjelp av møbler ved 6 mnd alder. Gikk ved 8 mnd. Helt forferdelig, for det ble MYE knall og fall. 

Hun ene i barselgruppa derimot, satt først ved 9 mnd, og har akkurat begynt å gå nå ved 18 mnd. 

Anonymkode: 55851...d3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av! Min rullet ikke engang ved 6 mnd (første gang da han var nærmere 7). Husker ikke helt når han satt uten støtte, men mye senere i hvert fall. Han var veldig treg motorisk, men likevel en frisk og helt normal treåring i dag. Jeg husker jeg sluttet å gå på barseltreff fordi jeg syns det var så vondt og ble så bekymret av at min gutt utviklet seg mye senere enn alle de andre😟 Barn utvikler seg i forskjellig tempo. Hvis HS ikke er bekymret, så skal ikke du være det heller.

Anonymkode: c708d...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig stor forskjell på de små, ville ikke bekymret meg:) 

Jeg har hatt en som ikke gjorde noe særlig på den alderen og ei som krabbet og reiste seg opp, hun begynte rulle da hun var 3 mnd, da følte vi at babytiden gikk for fort 😛

Anonymkode: 1bd7a...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min begynte å krabbe ved ca 6,5 mnd, reise seg opp ved 7 mnd, mens det å sitte ikke kom før ca 8 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår er snart 8 mnd og kan fremdeles ikke sitte selv. Hun ruller, roterer, åler og krabber, står med støtte og sitter greit i tripp trapp stol og med støtte, men har ikke lært å sette seg opp selv. 

Anonymkode: 6f3e5...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...