Gå til innhold

Carnivore dietten - Noen som har prøvd den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Ligger i navnet, går ut på å kun spise kjøtt, evnt organer, og drikke vann.

Jeg har vært på den i noen uker nå. Gikk ned 10 kg første måned (Bonus), og har ikke hatt vondt i magen eller hatt problemer med oppstøt (IBS). (Dette er den strengeste av eliminasjonsdiettene)

Dietten høres ekstrem ut, men jeg ble dårlig av ting som jeg ikke skulle bli det av på lavfoodmap, så derfor prøvde jeg denne. Er på tide å begynne å teste ut flere matvarer nå for meg, men er så fantastisk å ikke ha vondt i magen 24/7. Har alltid hatt magevondt. I tillegg slipper jeg cravings på denne dietten, og er heller ikke sulten 24/7. I tillegg er jeg mer våken på dagen, sovner fortere, og sover bedre. Ja, jeg er nesten redd for å slutte for jeg føler meg frisk og opplagt hele tiden. Selv rett etter at jeg har spist. Og det er en så uvant følelse. (Jeg kan ta BUSS uten å faste dagen før i frykt for at magen slår seg vrang.)

Noen andre som har testet ut dietten? 

Anonymkode: 22746...311

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, testet den, følte meg utrolig bra mentalt og i magen, men uten carbs hadde jeg ingen energi

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bose skrev:

Ja, testet den, følte meg utrolig bra mentalt og i magen, men uten carbs hadde jeg ingen energi

Jeg hadde heller ikke det de 2 første ukene. Men lærte meg å drikke MYE vann, og da kom den tilbake. altså den energien jeg pleide å ha når det var lenge siden siste måltid, er der nå hele tiden. Jeg fikk veldig lite energi, ble trøtt, etter måltider med mye karbs. 

Hvor lenge var du på dietten?

Anonymkode: 22746...311

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der hadde jeg aldri turt å teste ut. Man får i seg enorme mengder mettet fett. Hadde jeg vært deg ville jeg slutta før det gikk tett i blodårene... 

Anonymkode: 3fde2...d32

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde heller ikke det de 2 første ukene. Men lærte meg å drikke MYE vann, og da kom den tilbake. altså den energien jeg pleide å ha når det var lenge siden siste måltid, er der nå hele tiden. Jeg fikk veldig lite energi, ble trøtt, etter måltider med mye karbs. 

Hvor lenge var du på dietten?

Anonymkode: 22746...311

Jeg var vel på dietten i rundt 2-3 måneder, av og på, pga måtte ha litt carbs for å få energi, prøvde flere ganger helt uten carbs uten at det gikk. Fikk også skikkelig vonde kramper, hjalp å spise mer salt da. Men orker ikke kun spise kjøtt,salt og vann i lengden. Følger enda prinsippene men har lagt til mer grønnsaker og litt carbs, føler det er best for meg.

Endret av Bose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den der hadde jeg aldri turt å teste ut. Man får i seg enorme mengder mettet fett. Hadde jeg vært deg ville jeg slutta før det gikk tett i blodårene... 

Anonymkode: 3fde2...d32

 Har ikke planer om å leve på dette her, er som sagt en eliminasjonsdiett så er ikke særlig bekymret. 

Anonymkode: 22746...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Bose skrev:

Jeg var vel på dietten i rundt 2-3 måneder, av og på, pga måtte ha litt carbs for å få energi, prøvde flere ganger helt uten carbs uten at det gikk. Fikk også skikkelig vonde kramper, hjalp å spise mer salt da. Men orker ikke kun spise kjøtt,salt og vann i lengden. Følger enda prinsippene men har lagt til mer grønnsaker og litt carbs, føler det er best for meg.

Spiste du nok fett og fikk i deg nok kalorier? Er kanskje indviduelt hvordan man reagerer på kostholdet. Kan jo også være at jeg er så vant med å bli dårlig på det gamle kostholdet at jeg oppfatter det som "mer" energi på carnivore. Jeg løper opp trapper nå for gøy, har sånn "sprettert-energi". Før føltes det mer som om tyngdekraften dro meg ned (sånn ekstra i trappene liksom). Kramper har jeg heldigvis ikke hatt. Men hvor lenge prøvde du om gangen helt uten carbs? 

Anonymkode: 22746...311

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiste du nok fett og fikk i deg nok kalorier? Er kanskje indviduelt hvordan man reagerer på kostholdet. Kan jo også være at jeg er så vant med å bli dårlig på det gamle kostholdet at jeg oppfatter det som "mer" energi på carnivore. Jeg løper opp trapper nå for gøy, har sånn "sprettert-energi". Før føltes det mer som om tyngdekraften dro meg ned (sånn ekstra i trappene liksom). Kramper har jeg heldigvis ikke hatt. Men hvor lenge prøvde du om gangen helt uten carbs? 

Anonymkode: 22746...311

Klarte ca. 3 dager uten null carbs, altså bare kjøtt,salt og vann. Tror ikke jeg spiste nok fett, men er jo umulig å få i seg nok fett når jeg ikke tåler egg og smør :P Selv om jeg spiste de feteste kjøttstykkene. Hvordan får du i deg nok fett?

Virker som det fungerer mye bedre på deg ja, synes du skal fortsette med det om du føler deg best på det. Alle er forskjellige og krever forskjellig kosthold. Jeg har alltid likt grønnsaker og frukt, så synes det ble veldig trist å spise kun kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Bose skrev:

Klarte ca. 3 dager uten null carbs, altså bare kjøtt,salt og vann. Tror ikke jeg spiste nok fett, men er jo umulig å få i seg nok fett når jeg ikke tåler egg og smør :P Selv om jeg spiste de feteste kjøttstykkene. Hvordan får du i deg nok fett?

Virker som det fungerer mye bedre på deg ja, synes du skal fortsette med det om du føler deg best på det. Alle er forskjellige og krever forskjellig kosthold. Jeg har alltid likt grønnsaker og frukt, så synes det ble veldig trist å spise kun kjøtt.

Åja 3 dager bare. Men det er jo ikke nok vil jeg påstå. Jeg kjøper svinekoteletter, og velger ut de med de tykkeste hvite rendene. Det er dette fettet som blir godt, ikke de seige greiene i midten av kjøttet. Jeg klipper av rendene, for så å klippe rendene i mindre stykker. Jeg bruker allround krydder på svinekoteletter da, synes det smaker litt mer med det. Fettbitene steker jeg på middels varme til de er ferdige, de skal bli litt sprø på utsiden, men ikke svidd. Jeg klipper resten av svinekoteletten opp og steker det i fettet. Er fettbitene som smaker best, og er veldig godt sammen med en svinekotelettbit. Det blir også mer saftig når du steker det i mindre biter er min erfaring. Har ikke råd til å bare spise entrcote, som de anbefaler, så blir svinekoteletter og og kyllingvinger i tillegg. Jeg tåler heller ikke egg og smør. 

Anonymkode: 22746...311

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Bose skrev:

Klarte ca. 3 dager uten null carbs, altså bare kjøtt,salt og vann. Tror ikke jeg spiste nok fett, men er jo umulig å få i seg nok fett når jeg ikke tåler egg og smør :P Selv om jeg spiste de feteste kjøttstykkene. Hvordan får du i deg nok fett?

Virker som det fungerer mye bedre på deg ja, synes du skal fortsette med det om du føler deg best på det. Alle er forskjellige og krever forskjellig kosthold. Jeg har alltid likt grønnsaker og frukt, så synes det ble veldig trist å spise kun kjøtt.

Var forresten på 3 dagen jeg selv hadde gitt opp om butikken var åpen da. Var skikkelig dårlig (kastet opp, var veldig kvalm, klarte så vidt å løfte armene over hodet. Å dusje var en treningsøkt) og hadde ingenting i hus jeg kunne jukse med. Følte meg litt bedre dagen etterpå, og litt bedre etter det igjen. Men jeg ble nok såpass dårlig fordi jeg ikke drakk nok vann.

Anonymkode: 22746...311

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja 3 dager bare. Men det er jo ikke nok vil jeg påstå. Jeg kjøper svinekoteletter, og velger ut de med de tykkeste hvite rendene. Det er dette fettet som blir godt, ikke de seige greiene i midten av kjøttet. Jeg klipper av rendene, for så å klippe rendene i mindre stykker. Jeg bruker allround krydder på svinekoteletter da, synes det smaker litt mer med det. Fettbitene steker jeg på middels varme til de er ferdige, de skal bli litt sprø på utsiden, men ikke svidd. Jeg klipper resten av svinekoteletten opp og steker det i fettet. Er fettbitene som smaker best, og er veldig godt sammen med en svinekotelettbit. Det blir også mer saftig når du steker det i mindre biter er min erfaring. Har ikke råd til å bare spise entrcote, som de anbefaler, så blir svinekoteletter og og kyllingvinger i tillegg. Jeg tåler heller ikke egg og smør. 

Anonymkode: 22746...311

jeg spiste mest svinekoteletter, kjøttdeig og entrecote. Det var ikke nok fett for meg hvertfall.. Kylling synes jeg ikke var så mettendes. Nå har jeg vært på lavkarbo flere år før carnivore, så kanskje karbolagrene mine var for lave til å begynne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis rene kjøttprodukter(helst gressforet/øko), bruk også fett/spekk. Selv bruker jeg også egg, samt grønnsaker og frukt som karbo. Aldri følt meg bedre, blodsukker og blodprøver er også fine.

Les på: http://meatheals.com

Galskapen at rødt kjøtt(rene kjøttstykker) er farlig er skapt av systemet, de har også lurt oss med oppdrettslaksen i alle år. Samme med at fett er farlig. Hvorfor er norge på toppen av div kreft? Pga alt bearbeidet søppelmat vi spiser, inkl giftig laks.

Anonymkode: 950df...758

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den der hadde jeg aldri turt å teste ut. Man får i seg enorme mengder mettet fett. Hadde jeg vært deg ville jeg slutta før det gikk tett i blodårene... 

Anonymkode: 3fde2...d32

Hvor kommer disse enorme mengdene mettet fett fra hvis man spiser kyllingfilet og indrefilet av storfe?? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel å gå i gang for dere å spise menneskekjøtt også, mye å ta av der på den fronten 😄 

Anonymkode: 1129e...2c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da er det vel å gå i gang for dere å spise menneskekjøtt også, mye å ta av der på den fronten 😄 

Anonymkode: 1129e...2c9

Melder du deg frivillig? :spise:😂

Anonymkode: 22746...311

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, Bose skrev:

jeg spiste mest svinekoteletter, kjøttdeig og entrecote. Det var ikke nok fett for meg hvertfall.. Kylling synes jeg ikke var så mettendes. Nå har jeg vært på lavkarbo flere år før carnivore, så kanskje karbolagrene mine var for lave til å begynne med.

Hm, jeg gikk fra høykarbo til zerokarb. Men i starten så spise jeg nok for lite fett jeg også. Lærte meg å spise mer i løpet av uke nr 2. Svineribbe er det jo en del fett i. Har ikke prøvd det selv da. 

Anonymkode: 22746...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett er viktig, det metter! Som spekk for eks. Riktig fett.

Anonymkode: 950df...758

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, FrodeF skrev:

Hvor kommer disse enorme mengdene mettet fett fra hvis man spiser kyllingfilet og indrefilet av storfe?? 

Er ikke akkurat indrefilet og kylling som er anbefalt i den dietten. 

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fett er viktig, det metter! Som spekk for eks. Riktig fett.

Anonymkode: 950df...758

Og der er IKKE riktig fett i rødt kjøtt. Er en grunn til at vi bør kutte ned på mengden rødt kjøtt vi spiser. 

Anonymkode: 3fde2...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er fascinerende å lese om! Etter en annen link her leste jeg masse om temaet, både på norske og utenlandske sider, og selv om det ikke er noe for meg (av miljø- og dyrevernhensyn), så synes jeg det var veldig interessant. Flere av de som skrev sine "testimonials" fortalte at det tok laaang tid å venne seg til, opp til seks måneder, og oppfordret andre til å holde ut relativt slitsomme plager mens kroppen ble vant til det nye kostholdet. Det virket jo vanskelig... Men de som holdt ut så lenge og ble vant til det, var fornøyde. (Of course, dette er jo selvrapportering og jeg har ikke sett noen store kontrollerte studier på denne typen kosthold, så det er bare anekdotisk, men morsomt å lese om.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...