Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Raggy
Skrevet (endret)

Må bytte ut min gamle iphone siden den begynner å bli sliten. Har fått tilbud om å kjøpe en Huawei9. Jeg har null peiling på disse tekniske dingsene å trenger råd.

Er disse huawei telefonene lette å bruke? Eller er det muligens bedre å kjøpe enda en brukt iphone? Jeg kjøper aldri ny telefon og har i de siste årene kjøpt brukt iphone. Begge disse har fungert bra i ca to år hver.

Har lyst til å prøve noe nytt men er redd det muligens er et dumt kjøp. Leste noe om huawei og google som gjør at man ikke får div oppdateringer. Men trenger jeg det når jeg er ganske gammeldags av meg å ikke forventer siste nytt av teknologi?

Bruker telefonen til sms, messager, nettbak, snap osv. Hører ikke på musikk eller ser film med den

Endret av Raggy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold deg unna huawei, det virker som gode telefoner ja. Men google kuttet nå telefonselskapet på grunn av deres kobling til Kina, kjøp noe annet.

AnonymBruker
Skrevet

vet ikke om du kan bruke verken snap eller messenger på den snart.

Hold deg unna er mitt råd. Hadde tenkt å kjøpe huawei selv, men er sjeleglad jeg ikke gjorde det. 

Anonymkode: a59fd...d5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

vet ikke om du kan bruke verken snap eller messenger på den snart.

Hold deg unna er mitt råd. Hadde tenkt å kjøpe huawei selv, men er sjeleglad jeg ikke gjorde det. 

Anonymkode: a59fd...d5c

Fint for meg som har 4 Huaweimob liggende. Skal heve kjøpet på dem alle:-)

Anonymkode: 7f1f4...81c

Gjest Vanlig fyr
Skrevet

Ikke spons diktaturregimet i Kina ved å kjøpe Huawei. 

Gjest Raggy
Skrevet

Såpass ja.. Da er den saken grei og ute av verden. Blir atter en gang "ny" iphone. 

Skrevet
Akkurat nå, Raggy skrev:

Ja, var bra jeg spurte her. Har forsåvidt vært fornøyd med brukt iphone til en femhundrelapp :) Det er mange som selger helt brukbare telefoner!

Det er det, ja. Mange vil jo alltid ha den siste modellen, og selger derfor kanskje en fullt brukbar, bare ett eller to år gammel telefon på Finn. Eksen min var sånn, han byttet telefon hvert eneste år eller hver gang iphone ga ut en ny modell, da skulle han ha den! 

Klarer meg fint i flere år med mine telefoner, jeg! Har iphone selv, og vil ikke ha noe annet, men jeg bruker dem til batteriet begynner å takke for seg.

Skrevet
49 minutter siden, Vanlig fyr skrev:

Lol. Så Apple produserer ikke noe i Kina  😂😂😂😂😂

• Liker 2
Gjest Raggy
Skrevet
8 minutter siden, Million skrev:

Det er det, ja. Mange vil jo alltid ha den siste modellen, og selger derfor kanskje en fullt brukbar, bare ett eller to år gammel telefon på Finn. Eksen min var sånn, han byttet telefon hvert eneste år eller hver gang iphone ga ut en ny modell, da skulle han ha den! 

Klarer meg fint i flere år med mine telefoner, jeg! Har iphone selv, og vil ikke ha noe annet, men jeg bruker dem til batteriet begynner å takke for seg.

Nei tusenlappene mine vil jeg bruke på ande ting ;) De to brukte iphonene jeg har hatt har vært litt kranglete på slutten, det går bla ikke ann å ta telefonen når den ringer,.... Da vet jeg det er på tide med ny. Foreløpig ingenting å si på batterikapasiteten

Gjest Vanlig fyr
Skrevet
1 hour ago, FrodeF said:

Lol. Så Apple produserer ikke noe i Kina  😂😂😂😂😂

Tror ikke du skjønte hva jeg mente. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Vanlig fyr skrev:

Og USA er noe bedre? Trist å se at USA hjernevasker folk til de grader. Du er dum. 

Anonymkode: ebbfe...919

• Liker 2
Gjest Vanlig fyr
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Og USA er noe bedre? Trist å se at USA hjernevasker folk til de grader. Du er dum. 

Ja, USA er absolutt bedre. Forhåpentligvis får du et mer nyansert syn på ting i fremtiden. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Vanlig fyr skrev:

Ja, USA er absolutt bedre. Forhåpentligvis får du et mer nyansert syn på ting i fremtiden. 

Jasså, da vil jeg ha en begrunnelse på hvorfor USA er bedre. Forklar meg. Visste du at USA er bestekompis med Saudi Arabia som er verdens største terrorregime? Som dreper, fengsler, undertrykker folk bare de sier noe i mot kongeriket? Som står får sult, krig, barn som dør av avmarging i Jemen? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Vanlig fyr skrev:

Det amerikanske NSA er faktisk den eneste her som har blitt tatt fullstendig med buksene nede. De har blant annet overvåket europeiske topp-politikere, amerikanernes såkalte "allierte" venner... 

Kan du komme med noen som helst BEVISER på at kineserne har holdt med noe som helst lignende?? 

Anonymkode: 352e9...ba8

• Liker 2
Gjest Vanlig fyr
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Jasså, da vil jeg ha en begrunnelse på hvorfor USA er bedre. 

For det første har USA har en rettsstat, selv med sine feil og mangler. Kina på den andre siden har en diktatorisk ettpartistat, hvor individet ikke har noen rettigheter hvis man ikke marsjerer i takt. For det andre, så kan og har Folkets Frigjøringshær innflytelse over kinesiske selskaper og kan bruke de i virksomhet som er fiendtlig ovenfor ikke bare vesten men også alle andre land de peker ut som konkurrenter. At USA (og Norge) selger våpen til Jemen er en helt annen diskusjon. 

Vi så hvordan Kina straffet Norge økonomisk fordi de ble fornærmet, de er fiendtlig innstilt til demokratier men det er vel ikke så viktig for deg. Så lenge du kan vise fingeren til USA så er du fornøyd med å velge siden til et diktatur som undertrykker og koloniserer Tibet, undertrykker etniske minoriteter, bedriver storstilt industrispionasje ovenfor vestlige land, samt bruker skitne triks i verdenshandelen. 

Visste du at USA er bestekompis med Saudi Arabia som er verdens største terrorregime? Som dreper, fengsler, undertrykker folk bare de sier noe i mot kongeriket? Som står får sult, krig, barn som dør av avmarging i Jemen? 

USA vokter oljetilførselen, noe hele verden dessverre nyter godt av. Saudi Arabias krigføring i Jemen er ikke USA sin skyld, slutt å vær barnslig. Videre er det mange i USA som ikke er fornøyd med hva som skjer i Jemen. 

Gjest Vanlig fyr
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det amerikanske NSA er faktisk den eneste her som har blitt tatt fullstendig med buksene nede. De har blant annet overvåket europeiske topp-politikere, amerikanernes såkalte "allierte" venner... 

Anonymkode: 352e9...ba8

USA har samarbeid med de fleste NATO land, fordi landene ikke kan avlytte egne borgere. Altså, det er ulovlig å avlytte egne borgere men de har lov til å avlytte andre lands borgere. På grunn av dette har de et etterretningssamarbeid  hvor feks Storbritannia bestiller informasjon om egne borgere. 

Kan du komme med noen som helst BEVISER på at kineserne har holdt med noe som helst lignende?? 

Prøver du være morsom?

AnonymBruker
Skrevet

Spioneriwei

Anonymkode: 6e68a...1fa

Skrevet

Jeg hadde ikke kjøpt Huawei nå nei.... Iallfall ikke før man vet hvordan konsekvensene av dette blir.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...