Gå til innhold

Ukjent nr ringer på natten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner godt at du synes det er ekkelt, men jeg vet om noen der det samme skjer. Noen ringer fra samme nr. flere ganger gjennom hele natten. Slik har det vært i flere måneder. Og dette er snakk om godt voksne, oppegående mennesker.

Tror kanskje det finnes noen syke individer som bare velger seg ut tilfeldige nr. og bestemmer seg for å plage dem.

Anonymkode: f3e2e...26a

Meg igjen, det er altså voksne, oppegående mennesker som opplever at noen ringer til dem. De har prøvd å ta tlf., men det er aldri noen i andre enden. 

Så dere som mener at TS overdriver, dere burde tenke dere litt om en gang til. Telefonterror er  straffbart.

Anonymkode: f3e2e...26a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ukjent eller skjult nummer? 

Anonymkode: 5d9f3...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ukjent eller skjult nummer? 

Anonymkode: 5d9f3...d95

Det står ukjent. er det forskjell på det?

Anonymkode: cbdee...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta telefonen å finn ut hva de vil? Kan være telefonspam fra et land i en annen tidssone. Evnt Google nr/sjekk tlf terror. Kan skrive nr her så kan vi hjelpe deg. Hvis ikke er det trolling 

Anonymkode: a6887...853

jeg får ikke opp et nr, det står bare "ukjent nr" i displayet under ubesvart anrop.

Anonymkode: cbdee...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står ukjent. er det forskjell på det?

Anonymkode: cbdee...567

Det står altså ikke et nummer i loggen?

Anonymkode: 5d9f3...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står altså ikke et nummer i loggen?

Anonymkode: 5d9f3...d95

nei. hva betyr det?

Anonymkode: cbdee...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk inn og sjekket loggen nå. Samme tlf i natt - kl 04.20. "Ukjent anrop"

Anonymkode: cbdee...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke nevrotisk, bare så det er sagt. Men det er vel ikke så underlig å mene at dette er litt ekkelt? Jo selvsagt hadde venner familie også sendt en sms, og de ringer heller ikke med ukjent nr. Jeg kan med ett bli litt engstelig for at det er ambulanse e.l som ringer...Men politiet har jeg ikke tenkt å koble inn ;) 

Det lureste jeg kan gjøre er vel evt å ta tlf når den ringer på natten. 

Takker for innspill - og vær venner, da, folkens ;)

Anonymkode: cbdee...567

Det hadde vært ekkelt om du tok telefonen, og personen bare pusta eller kom med trusler eller bare lo osv. Når det bare ringer uten at du i det hele tatt har prøvd å ta den høres det ikke ekkelt ut nei. Ha på lyd og ta den. Om du har samboer, be han/hun ta den. 

Anonymkode: 1a817...ab1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gikk inn og sjekket loggen nå. Samme tlf i natt - kl 04.20. "Ukjent anrop"

Anonymkode: cbdee...567

Går det an å blokkere?

Anonymkode: 5d9f3...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, for å rette på en del av dere her: For flere år siden opplevde jeg slike oppringinger på natten. Jeg tok den noen ganger, og hørte da bare pusting. Kunne ringe flere gang samme natt, så kunne det gå flere måneder før neste gang. Jeg anmeldte til politiet, oppga to tidspunkter for oppringingen. Politiet får tilgang til nummeret fra telefonopetøren. Jeg antar at fyren hadde drevet på slik med flere, for noen måneder senere fikk jeg brev fra politiet om at han var dømt for telefonterror. Det er faktisk ulovlig! 

Men, i ditt tilfelle TS, er det ikke politimat enda. Men varer dette, har politiet myndighet til å finne ut hvem det er som ringer deg. 

Min sak var fra "gamle dager" før smarte telefoner som kunne sperre slike anrop 😉

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta den! Det kan jo være booty-call fra en hemmelig beundrer. Tiden passer jo bra med når utestedene stenger og når man har rukket drikke seg til mot/idiot.

(Andre kjedeligere teorier: eksen som stadig elsker deg, en gærning som stalker deg, noen svindlere som prøver loppe deg for penger fra land med andre tidssoner, helsepersonell som prøver å få tak i deg)

Anonymkode: ac079...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ta opp og si "sorry, driter nå så kan ikke snakke" så for å gjøre noe mer ut av det stønner du litt, ruller i papiret og trykker på do knappen. Telefonen må du putte nær kildene så lyden blir høyere for den som lytter. Deretter legger du på. Amen 

Anonymkode: b22f4...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er sikkert microsoft-scam.

Ellers så er det en god regel å ikke ta telefonen hvis du ikke vet hvem som ringer.

Anonymkode: fd746...716

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blokker nummeret.

Anonymkode: 610d9...261

Har du i det hele tatt lest hovedinnlegget?....

Anonymkode: 5f5c9...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2019 den 7.04, AnonymBruker skrev:

Du virker nevrotisk.

Anonymkode: 2ef1a...07c

 

På 23.5.2019 den 8.50, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke nevrotisk, bare så det er sagt. Men det er vel ikke så underlig å mene at dette er litt ekkelt? Jo selvsagt hadde venner familie også sendt en sms, og de ringer heller ikke med ukjent nr. Jeg kan med ett bli litt engstelig for at det er ambulanse e.l som ringer...Men politiet har jeg ikke tenkt å koble inn ;) 

Det lureste jeg kan gjøre er vel evt å ta tlf når den ringer på natten. 

Takker for innspill - og vær venner, da, folkens ;)

Anonymkode: cbdee...567

Ingen sånn instanser har ukjent nummer. Amk og politiet og lignende sitter ikke og ringer deg på natta. Har det skjedd noe så kommer det en prest ellers kommer de hjem til deg. Sikkert noen som liker deg. 

Anonymkode: 1294e...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kjærlighetsbarn98

Kan du ikke søke opp nummeret på 1881 selv om det er ukjent? Nummeret står vel selv om navnet er ukjent? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Kan du ikke søke opp nummeret på 1881 selv om det er ukjent? Nummeret står vel selv om navnet er ukjent? ☺️

Kommer vel an på om vedkommende har reservert seg for nummeropplysning det. Ellers er det vel noe som er riv ruskendes gæli. 

Anonymkode: 1294e...022

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan selvsagt ikke søke opp et nummer man ikke har. Om jeg var deg TS så ville jeg undersøkt hvordan man kan blokkere ukjent nummer-oppringinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette fortsetter: Få en mannlig bekjent du stoler på til å ha telefonen en natt, og besvare anropet. Sannsynligvis løser det problemet.

Anonymkode: 03ed8...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...