Gå til innhold

Ukjent nr ringer på natten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er andre natt på rad nå at jeg ser noen har ringt fra ukjent nr. Har tlf på lydløs så jeg får det ikke med meg, men syns det er ekkelt. I natt var det to ganger, kl 3 og 4.

Natten før var det tre ganger rundt kl 2. 

Hvem ringer til folk på natten? 

Blir litt redd. Hvis det skulle være noe med en av mine nærmeste så ringes det vel ikke fra ukjent nr? Kan man aldri finne ut hvor ukjent nr kommer fra? 

Anonymkode: cbdee...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du virker nevrotisk.

Anonymkode: 2ef1a...07c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du virker nevrotisk.

Anonymkode: 2ef1a...07c

Nei. Er vel ikke så rart at man synes at dette er litt ekkelt, når det skjer flere ganger. 

Om det fortsetter så kan du kontakte politiet. De har mulighet til å finne ut hvem det er. Om de ønsker å bruke ressurser på det er jo en annen sak. 

Sannsynligvis er det noen 'microsoft-svindlere' eller noe slikt. Om det var dine venner eller familie som hadde noe viktig å si så ville de vel ringt opp igjen på dagen og/eller sendt en sms i tillegg?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ha telefonen på lydløs og svar når den ringer?

Anonymkode: 7d314...1da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, solmåneogstjerner said:

Nei. Er vel ikke så rart at man synes at dette er litt ekkelt, når det skjer flere ganger. 

Om det fortsetter så kan du kontakte politiet. De har mulighet til å finne ut hvem det er. Om de ønsker å bruke ressurser på det er jo en annen sak. 

Sannsynligvis er det noen 'microsoft-svindlere' eller noe slikt. Om det var dine venner eller familie som hadde noe viktig å si så ville de vel ringt opp igjen på dagen og/eller sendt en sms i tillegg?

Herregud, man kontakter da ikke politiet fordi noen ringer en et par ganger :fnise:

Politiet kan heller ikke hjelpe med å finne ut hvem det er, der tar du helt feil. Såfremt det ikke fremsettes trusler e.l. løfter ikke politiet en finger.

Jeg anbefalr deg å ikke rådgi når du åpenbart ikke aner hva du snakker om. Dette var flau lesning.

Anonymkode: 2ef1a...07c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover lite eller ingenting om natten. Skal jeg komme over? Har du kaffe? Hvis det er en gal mann, så finner jeg ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, solmåneogstjerner said:

Sannsynligvis er det noen 'microsoft-svindlere' eller noe slikt.

Mer sannsynlig at noen ringer feil nummer. Du må slutte å uttale deg om ting du ikke kan noe om.

Anonymkode: 2ef1a...07c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, man kontakter da ikke politiet fordi noen ringer en et par ganger :fnise:

Politiet kan heller ikke hjelpe med å finne ut hvem det er, der tar du helt feil. Såfremt det ikke fremsettes trusler e.l. løfter ikke politiet en finger.

Jeg anbefalr deg å ikke rådgi når du åpenbart ikke aner hva du snakker om. Dette var flau lesning.

Anonymkode: 2ef1a...07c

Jeg sa at hun kan gjøre det om det fortsetter. Jeg sa også at det ikke var sannsynlig at de bruker ressurser på det. Og det er riktig at de kan finne ut av det. Hvis de vil. Uansett: om det bare holder på, så er det jo greit å snakke med politiet om man føler seg usikker. Kan få råd derfra. 

Det går også an å sperre telefonen fra å ta imot anrop med skjult nummer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mer sannsynlig at noen ringer feil nummer. Du må slutte å uttale deg om ting du ikke kan noe om.

Anonymkode: 2ef1a...07c

Det er også mulig. Hva mener du med at jeg ikke kan uttale meg om ting 'jeg ikke kan noe om'?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, solmåneogstjerner said:

Jeg sa at hun kan gjøre det om det fortsetter. Jeg sa også at det ikke var sannsynlig at de bruker ressurser på det. Og det er riktig at de kan finne ut av det. Hvis de vil. Uansett: om det bare holder på, så er det jo greit å snakke med politiet om man føler seg usikker. Kan få råd derfra. 

Det går også an å sperre telefonen fra å ta imot anrop med skjult nummer. 

Nei, det er absolutt ingen vits i å kontakte politiet fordi man har oppringninger fra et skjult nummer.

Det er ingenting de kan gjøre. Hva slags råd mener du de skal komme med?

Huff, du må gi deg nå. Blir ekstremt flau på dine vegne.

Anonymkode: 2ef1a...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, solmåneogstjerner said:

Det er også mulig. Hva mener du med at jeg ikke kan uttale meg om ting 'jeg ikke kan noe om'?

Når du tror man kan kontakte politiet for slike ting skjønner man at du ikke vet hva du snakker om :)

Anonymkode: 2ef1a...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det er absolutt ingen vits i å kontakte politiet fordi man har oppringninger fra et skjult nummer.

Det er ingenting de kan gjøre. Hva slags råd mener du de skal komme med?

Huff, du må gi deg nå. Blir ekstremt flau på dine vegne.

Anonymkode: 2ef1a...07c

Blit litt flau på dine vegne jeg...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når du tror man kan kontakte politiet for slike ting skjønner man at du ikke vet hva du snakker om :)

Anonymkode: 2ef1a...07c

Les hva jeg skriver da. Om det fortsetter.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, solmåneogstjerner said:

Blit litt flau på dine vegne jeg...

Jeg gir i hvert fall ikke utrolig dumme råd :)

Anonymkode: 2ef1a...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, solmåneogstjerner said:

Les hva jeg skriver da. Om det fortsetter.... 

Det er fremdeles ingenting TS kan kontakte poltiet for. 

Anonymkode: 2ef1a...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan vi ikke alle bare venner? Han som kløner det til og ringer feil, inkludert?      

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke nevrotisk, bare så det er sagt. Men det er vel ikke så underlig å mene at dette er litt ekkelt? Jo selvsagt hadde venner familie også sendt en sms, og de ringer heller ikke med ukjent nr. Jeg kan med ett bli litt engstelig for at det er ambulanse e.l som ringer...Men politiet har jeg ikke tenkt å koble inn ;) 

Det lureste jeg kan gjøre er vel evt å ta tlf når den ringer på natten. 

Takker for innspill - og vær venner, da, folkens ;)

Anonymkode: cbdee...567

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta telefonen å finn ut hva de vil? Kan være telefonspam fra et land i en annen tidssone. Evnt Google nr/sjekk tlf terror. Kan skrive nr her så kan vi hjelpe deg. Hvis ikke er det trolling 

Anonymkode: a6887...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du synes det er ekkelt, men jeg vet om noen der det samme skjer. Noen ringer fra samme nr. flere ganger gjennom hele natten. Slik har det vært i flere måneder. Og dette er snakk om godt voksne, oppegående mennesker.

Tror kanskje det finnes noen syke individer som bare velger seg ut tilfeldige nr. og bestemmer seg for å plage dem.

Anonymkode: f3e2e...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...