Gå til innhold

Spansk og Italiensk.


MortenMinstelønn

Anbefalte innlegg

Det skal sies at jeg hadde en far fra Italia. Det har kanskje en betydning. Men jeg sikker på at det ene språket misliker sterkt det andre. Eller gjør de det?

Ingen overraskelse så elsker jeg italiensk. Som melodiens språk. Spansk er masete og uten melodi. Språkene er såpass like. De er begge latinske. Hvorfor kan jeg like det ene og mer eller mindre hate det andre?  

Har andre synspunkter mellom disse to språkene?

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spanjolene lisper litt også. Liker det litt mindre selv, men har ikke inntrykk av at Italienere synes ikke språket er så stygt. Det hender de snakker noe spansk på TV. Og det hender de snakker liksom-spansk for humor.

Her også er faren min Italiensk :)

Anonymkode: 6f930...65a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er italiensk. Roma-dialekt. Velkommen til himmelen. Forøvrig Europas fineste hovedstad for de med smak.

 

Endret av MortenMinstelønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spanjolene lisper litt også. Liker det litt mindre selv, men har ikke inntrykk av at Italienere synes ikke språket er så stygt. Det hender de snakker noe spansk på TV. Og det hender de snakker liksom-spansk for humor.

Her også er faren min Italiensk :)

Det synes jeg er spennende. Er er du ledig i morgen;)? hehe, neida. Har ikke arvet deres sjekkemetoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For de som er overbevisst, hør resten. Og foran Venezia, Firenze, Milano - kommer Roma.

 

Endret av MortenMinstelønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

❤️

Ingen over. Ingen ved siden av. Mange sentrale personer ble født her. Ett land. Mange byer. Tilsammen er de alt for meg.

images?q=tbn:ANd9GcRnzZXUHyX3tFEFCL39l2a

Endret av MortenMinstelønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i Italia er faren din fra?

Min fra Venezia :). Veldig godt kjent med den dialekten. Morsomt å møte flere halvt italienske.

Anonymkode: 6f930...65a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min familie er halvt spansk og ingen har noe imot italienere, de fleste snakker også begge språkene. Naboen vår er ogs italiensk og veldig hyggelig. Aldri hørt at det skal være noe ondt blod der. Det er nok bare deg.

Anonymkode: ef2d1...ca1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i Italia er faren din fra?

Min fra Venezia :). Veldig godt kjent med den dialekten. Morsomt å møte flere halvt italienske.

Trastevere i Roma. Jeg har en fetisj for Venezia:) Roma har også dialekt. Vi snakker ikke om "bokmål;)" 

Edit. Ser du hvem som er på profilbildet mitt?

Endret av MortenMinstelønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min familie er halvt spansk og ingen har noe imot italienere, de fleste snakker også begge språkene. Naboen vår er ogs italiensk og veldig hyggelig. Aldri hørt at det skal være noe ondt blod der. Det er nok bare deg.

Nei, nei. Inget ondt blod fra meg. Kall det Bergen/Oslo-greie. Jeg er fullstendig klar over alt Spania har gjort og deres innvirkning i Europa og Latin-Amerika. Jeg heier bare på det italienske språket. Det er alt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Synes italiensk høres mye finere ut, ett av de vakreste europeiske språkene imo.

 

Spansk er jo litt kult, men merker jeg blir fort lei av å høre på det, de snakker så fort haha.

 

Prøvde å lære italiensk en liten periode, men nå husker jeg bare noen setninger.

Anonymkode: 34bdc...d40

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Italiensk, bare elsker det språket! Har vært på ferie der flere ganger, helst på steder med minimalt med turister, og da bare rusle rundt å høre på alle som pratet italiensk 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Verden skrev:

Italiensk, bare elsker det språket! Har vært på ferie der flere ganger, helst på steder med minimalt med turister, og da bare rusle rundt å høre på alle som pratet italiensk 😍

Det er et veldig melodisk språk. Høres flott ut, skulle ønske jeg kunne vandre rundt i gatene der også. Men hørt at turistene har tatt over mange steder og det ikke er så stas lenger...? 😕

Italienere kler seg også veldig bra tror jeg, har ihvertfall lagt merke til at kombinasjonen med plagg ofte bare passer sammen.

 

Anonymkode: 34bdc...d40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er et veldig melodisk språk. Høres flott ut, skulle ønske jeg kunne vandre rundt i gatene der også. Men hørt at turistene har tatt over mange steder og det ikke er så stas lenger...? 😕

Italienere kler seg også veldig bra tror jeg, har ihvertfall lagt merke til at kombinasjonen med plagg ofte bare passer sammen.

 

Anonymkode: 34bdc...d40

Ja, det er et veldig melodisk språk som er en glede å høre. Byen Bologna har ennå ikke blitt skikkelig oppdaget av turistene. Fine bygninger, god mat og et akkurat passe travelt italiensk hverdagsliv 😄 Har også vært i Perugia som er et ganske undervurdert reisemål av turistene. Og ja, italienere kler seg veldig bra! Det er ikke rart at italienere er kjente for å ha noen av verdens best kledde menn.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Italiensk er vakkert. Liker spansk også, men heller spansken de snakker i sør-amerika enn den lespende Madrid-spansken.  Reiser til Las Palmas etter jul, spent på hvordan de snakker der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spanjoler snakker så fort at jeg blir gal. orker ikke å høre på det i lengden. engasjerte italienere kan være jævlig irriterende og. vet du ikke hvem pappaen din er? du kan jo ta et italienskkurs og prøve å oppsøke han 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2019 den 21.33, Verden skrev:

Italiensk, bare elsker det språket! Har vært på ferie der flere ganger, helst på steder med minimalt med turister, og da bare rusle rundt å høre på alle som pratet italiensk 😍

Du høres ut som en jeg burde invitere på tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...