Gå til innhold

Ekstrovert folk har mindre IQ


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det tror jeg på når de aldri kan tenke igjennom ting i sitt hode og at de ikke klarer å finne på noe helt for seg selv hjemme.

De er avhengig av andre for å ha ett godt liv, og klarer ikke løse sine egne problemer aleine med sitt egent hode.

De kommer til å slite om de blir gammel og ensom..... 

Å ikke klare å være aleine og nyte der må være vanskelig. Lite selvstendig isåfall

Anonymkode: 5c6ac...512

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva tjener du på å kalle andre for lav IQ? Får man mer IQ av det? Tjente du noen ekstra poeng? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg på når de aldri kan tenke igjennom ting i sitt hode og at de ikke klarer å finne på noe helt for seg selv hjemme.

De er avhengig av andre for å ha ett godt liv, og klarer ikke løse sine egne problemer aleine med sitt egent hode.

De kommer til å slite om de blir gammel og ensom..... 

Å ikke klare å være aleine og nyte der må være vanskelig. Lite selvstendig isåfall

Anonymkode: 5c6ac...512

Hvordan vet du alt dette? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tøytigern skrev:

Hvordan vet du alt dette? 

H*n er åpenbart ekstrovert og snakker av egen erfaring.

Anonymkode: 45a09...e70

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tøytigern skrev:

Hvordan vet du alt dette? 

Jeg leser en del, og har erfart det....  Ekstrovert er personer som tappes for energi når de er alene. Orker ikke skrive så komplisert... Jeg er trøtt og tenkende.... 

Men jeg mener at når de ikke kan klare å være alene, og tenke igjennom,reflektere, hente informasjon aleine. Ja, da vil jeg si de er mindre intelligente....  De vil bare finne løsninger på ting ved å ringe noen.

Å plutselig ende opp aleine, vil de takle dårlig. Hadde ikke overlevd lenge iforhold til introvert .

Men de er heldig som hsr energi etter selskap da, det er jo digg.

Anonymkode: 5c6ac...512

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leser en del, og har erfart det....  Ekstrovert er personer som tappes for energi når de er alene. Orker ikke skrive så komplisert... Jeg er trøtt og tenkende.... 

Men jeg mener at når de ikke kan klare å være alene, og tenke igjennom,reflektere, hente informasjon aleine. Ja, da vil jeg si de er mindre intelligente....  De vil bare finne løsninger på ting ved å ringe noen.

Å plutselig ende opp aleine, vil de takle dårlig. Hadde ikke overlevd lenge iforhold til introvert .

Men de er heldig som hsr energi etter selskap da, det er jo digg.

Anonymkode: 5c6ac...512

Dette vet du da ingenting om. Selv om man trives med å være sosial betyr da ikke det at man ikke klarer å finne ut av ting alene. Kanskje man foretrekker nettopp det. Og det at man er ekstrovert behøver ikke bety at man ikke trives i eget selskap.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Slaskete Maskot skrev:

Hva tjener du på å kalle andre for lav IQ? Får man mer IQ av det? Tjente du noen ekstra poeng? 

Jeg får kansje opp en diskusjon ang dette tema. Lurer på hva folk tenker om det. De har jo problemer med å klare seg alene med ting. Det er rart... De hsr 10000 venner de ikke har kontroll på en gang... 

Anonymkode: 5c6ac...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror TS må ha misforstått. Ekstrovert har ingenting med å ikke klare å ta avgjørelser på egenhånd å gjøre. Her er noe som kanskje gir mer mening for TS:

"Ekstroverte mennesker er sosiale, pratsomme, kontaktsøkende, ikke så redde for å dumme seg ut, og de liker nyhet og variasjon."

Fra
https://snl.no/ekstrovert

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får kansje opp en diskusjon ang dette tema. Lurer på hva folk tenker om det. De har jo problemer med å klare seg alene med ting. Det er rart... De hsr 10000 venner de ikke har kontroll på en gang... 

Anonymkode: 5c6ac...512

En som er ekstrovert har ikke nødvendigvis problemer med å være alene.

Dessuten:
På andre siden så er det en seigtlivet myte om at introverte er spesielt intelligente. Lindgren har derimot motbevist dette i et nylig studie.

https://www.tv2.no/a/10122399/

Endret av Portvinpiken
Legge til tekst
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 minutt siden, Portvinpiken skrev:

En som er ekstrovert har ikke nødvendigvis problemer med å være alene.

T.S bør også få med seg at det er ikke bra å forsøke å ha kontroll på venner. Man kan aldri ha kontroll. Tror man det, tror man på en illusjon. Men man kan være interessert i livene deres og være vennlig og oppmerksom, hver gang man møtes. (Også må man tåle noen skuffelser og avvisning, dersom folk ikke er vennlige, hyggelige og åpne tilbake.)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei 😁 Jeg vil ikke være avhengig av å ha selskap av andre hele tiden. Forstår ikke hvorfor de ikke liker å være alene. Hadde vært morsomt å sett dem alene hjemme, snakket i telefonen hele dagen sikkert😂 Jeg er totalt motsatt, og er nygerrig bare på mennesker, og ulikheter mellom folk. Morsomt at det funket med overskriften på denne tråden. Alle ble jo helt gal, og tråden er i full gang her😂😂😂 Er alle som kommenterer ekstrovert? 

Anonymkode: 5c6ac...512

Jeg forstår ikke hvor du har det fra at ekstroverte ikke kan være alene? Kan du ikke være så grei å lese de linkene jeg har postet. Veldig korte artikler, men som oppklarer mye av dine misforståelser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei 😁 Jeg vil ikke være avhengig av å ha selskap av andre hele tiden. Forstår ikke hvorfor de ikke liker å være alene. Hadde vært morsomt å sett dem alene hjemme, snakket i telefonen hele dagen sikkert😂 Jeg er totalt motsatt, og er nygerrig bare på mennesker, og ulikheter mellom folk. Morsomt at det funket med overskriften på denne tråden. Alle ble jo helt gal, og tråden er i full gang her😂😂😂 Er alle som kommenterer ekstrovert? 

Anonymkode: 5c6ac...512

Nei, er introvert. Folk kjeder seg. Er ganske aktivt forum dette. Så å si alle tråder får svar.

Anonymkode: 18f05...d49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei 😁 Jeg vil ikke være avhengig av å ha selskap av andre hele tiden. Forstår ikke hvorfor de ikke liker å være alene. Hadde vært morsomt å sett dem alene hjemme, snakket i telefonen hele dagen sikkert😂 Jeg er totalt motsatt, og er nygerrig bare på mennesker, og ulikheter mellom folk. Morsomt at det funket med overskriften på denne tråden. Alle ble jo helt gal, og tråden er i full gang her😂😂😂 Er alle som kommenterer ekstrovert? 

Anonymkode: 5c6ac...512

Hehe - vi er vel ikke mange i denne tråden sånn midt på natten. Og hvis du mener vi er "helt gale" i våre kommentarer, kan du jo ikke definisjon på en diskusjon heller...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei 😁 Jeg vil ikke være avhengig av å ha selskap av andre hele tiden. Forstår ikke hvorfor de ikke liker å være alene. Hadde vært morsomt å sett dem alene hjemme, snakket i telefonen hele dagen sikkert😂 Jeg er totalt motsatt, og er nygerrig bare på mennesker, og ulikheter mellom folk. Morsomt at det funket med overskriften på denne tråden. Alle ble jo helt gal, og tråden er i full gang her😂😂😂 Er alle som kommenterer ekstrovert? 

Anonymkode: 5c6ac...512

Hvis du hadde sett meg alene hjemme på dagen hadde du funnet ut at den går med til ting som å forsøke å holde det levelig i heimen, handle inn, forberede mat, kjøre meg en liten tur med bilen, sysle litt i garasjen og denslags. Dessuten liker jeg litt aleinetid, der jeg lager små modeller av ting. Man kan ikke være sammen med noen hele tiden.

Å være ekstrovert betyr at man har kapasitet til å ha mere enn én forbindelse til andre i hodet av gangen... Man klarer sosial multitasking.

Endret av Tøytigern
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Portvinpiken skrev:

Jeg forstår ikke hvor du har det fra at ekstroverte ikke kan være alene? Kan du ikke være så grei å lese de linkene jeg har postet. Veldig korte artikler, men som oppklarer mye av dine misforståelser.

De kan være alene, men de blir sliten av det og de liker det ikke så godt.

Jeg er utadvendt introvert. Jeg liker å være sosial en liten stund og gir nye av meg selv. men så blir det for mye og jeg trenger alene tid.

Den alenetiden kan man bruke til å løse problemer uten andre... 

Ekstrovert løser problemer sammen med andre.

Jeg var i ett gruppearbeid en gang som liten med. 2 - 3 sjenerte gutter og jeg bare løste oppgaven alene. De var bare glad de slapp og vi vant.

Ekstrovert måtte stresse med å få med seg de to sjenerte guttene som var så flau og rar...

 

Anonymkode: 5c6ac...512

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De kan være alene, men de blir sliten av det og de liker det ikke så godt.

Jeg er utadvendt introvert. Jeg liker å være sosial en liten stund og gir nye av meg selv. men så blir det for mye og jeg trenger alene tid.

Den alenetiden kan man bruke til å løse problemer uten andre... 

Ekstrovert løser problemer sammen med andre.

Jeg var i ett gruppearbeid en gang som liten med. 2 - 3 sjenerte gutter og jeg bare løste oppgaven alene. De var bare glad de slapp og vi vant.

Ekstrovert måtte stresse med å få med seg de to sjenerte guttene som var så flau og rar...

 

Anonymkode: 5c6ac...512

Men i alle dager. Her er det så mange misforståelser at det egentlig er litt bortkastet tid å diskutere. Til tross for at jeg ikke har annet å gjøre mens jeg venter.

Igjen. Synes du skal lese deg litt opp på dette og så heller komme tilbake med noen gode og ikke minst relevante og riktige argumenter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kan være alene, men de blir sliten av det og de liker det ikke så godt.

Jeg er utadvendt introvert. Jeg liker å være sosial en liten stund og gir nye av meg selv. men så blir det for mye og jeg trenger alene tid.

Den alenetiden kan man bruke til å løse problemer uten andre... 

Ekstrovert løser problemer sammen med andre.

Jeg var i ett gruppearbeid en gang som liten med. 2 - 3 sjenerte gutter og jeg bare løste oppgaven alene. De var bare glad de slapp og vi vant.

Ekstrovert måtte stresse med å få med seg de to sjenerte guttene som var så flau og rar...

 

Anonymkode: 5c6ac...512

Det vil ikke si at det er noe galt med de ekstroverte. Det vil si at du ikke klarte å løse oppgaven slik skolen vil den skal løses. Dvs at de som strevde med å få med seg alle egentlig var de som klarte oppgaven best. Mens du og de sjenerte guttene jukset.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.S Ingen liker gruppearbeid. Men det betyr ikke at man ikke må lære seg å jobbe i grupper. Noe du ikke klarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Du baserer deg på at ekstroverte personer har lavere IQ, men personen er frekk for å påpeke at folk med masse skrivefeil har lavere intelligens? Og du trenger ikke "..." etter hver setning. 

Ikke smart å synke like lavt å skrive frekkt selv da..... Ikke rart det er k...r..i...g i verden... Og DU bet ikke noe om hva jeg trenger....😎TS

Anonymkode: 5c6ac...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Tøytigern skrev:

P.S Ingen liker gruppearbeid. Men det betyr ikke at man ikke må lære seg å jobbe i grupper. Noe du ikke klarte.

Du vet ingenting om hva jeg klarte eller ikke. Jeg valgte å gjøre det selv, enn å være psykolog for sprengt hormoniske små gutter som kun fokuserte å holde gulroten nede.

En ekstrovert måtte først hjelpe de med gullroten for å så få de med på å hjelpe å løse gåten👍TS 

Anonymkode: 5c6ac...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...