Gjest Loulu Skrevet 22. mai 2019 #21 Skrevet 22. mai 2019 1 time siden, Tøytigern skrev: Nei, det er ikke en selvfølge at man går på jobb med migrene. Da vet du ikke hva ekte migrene er. Ok
Dråpe Skrevet 22. mai 2019 #22 Skrevet 22. mai 2019 Skjønner godt at du er skuffa og lei, men husk at dette ikke sier noe om dine kvaliteter! Dette var bare ikke den rette arbeidsplassen for deg. Nå er du jo en erfaring rikere, ta den med deg - bedre lykke neste gang! 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #23 Skrevet 22. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ei 19 år gammel jente som fikk sparken i prøveperioden min fordi de mente at jeg hadde så dårlig kundeservice score, og fordi jeg syntes musikken de spilte mens jeg satt på telefonen med en kunde var for høy. Fikk også vite i intervjuet at de tre første ukene er de vanskeligste, og det tar tid før man setter seg inn i alt av programmer. Jeg gjorde alt jeg kunne for å beholde jobben, for det var alt jeg hadde. Jeg møtte opp hver dag, femten minutter før selvom jeg hadde migrene eller vondt i halsen, jeg tok i tilegg ekstra helgevakter. Kan også si at jeg sliter en del psykisk, men klarte å legge det bak meg da jeg var på jobb. Jeg trodde jeg gjorde en bra jobb, fordi jeg ikke hadde hørt noe om at jeg gjorde det såpass dårlig på testene og scorene som jeg gjorde før den dagen jeg fikk sparken. Jeg følte også selv at det var noe av det tekniske som jeg ville lære mer av, fordi jeg hadde ikke det helt på stell, men lederne ignorerte forespørselen min. Var heller ingen som sa hei til meg da jeg møtte opp, følte meg rett og slett ignorert av teamlederne, men jobben var min inntektkilde, og jeg ville så gjerne beholde den. Er det lov å gi en person sparken etter to uker fordi man ikke får til alt med en gang? Vær så snill og ikke si noe frekt eller stygt. Har det veldig vanskelig nå fordi jeg trodde endelig at livet mitt skulle bli bra. Anonymkode: 4acc3...80a Dette er ikke for å være frekk, stygg eller ignorerende, men hvorfor poster du dette under seksualitet? Anonymkode: a74b4...b1d 1
Lillemorbare Skrevet 22. mai 2019 #24 Skrevet 22. mai 2019 Arbeidsgiver har selvsagt lov til å sparke noen de mener ikke klarer oppgavene som er oppgitt i kontrakten. Om ts ikke innfrir deres krav og forventinger, har de sin fulle rett til å si opp den ansatte. Det er nettopp derfor man har prøveperiode, så arbeidsgiver, og en selv, kan se om jobben passer personen/personen innfrir krav og forventinger. 1
The Kitten Skrevet 22. mai 2019 #25 Skrevet 22. mai 2019 Du er 18 år og har all verdens mulighet til å skaffe deg en annen jobb. Jeg ville ikke sett så mørkt på det. 2
Gjest Loulu Skrevet 22. mai 2019 #26 Skrevet 22. mai 2019 5 minutter siden, The Kitten skrev: Du er 18 år og har all verdens mulighet til å skaffe deg en annen jobb. Jeg ville ikke sett så mørkt på det. Jeg er 19
Gjest Loulu Skrevet 22. mai 2019 #27 Skrevet 22. mai 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke for å være frekk, stygg eller ignorerende, men hvorfor poster du dette under seksualitet? Anonymkode: a74b4...b1d Postet feil
The Kitten Skrevet 22. mai 2019 #28 Skrevet 22. mai 2019 Akkurat nå, Loulu skrev: Jeg er 19 Ok. Da er alt håp ute 11
Gjest Loulu Skrevet 22. mai 2019 #29 Skrevet 22. mai 2019 22 minutter siden, The Kitten skrev: Ok. Da er alt håp ute 😂
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #30 Skrevet 23. mai 2019 6 timer siden, Loulu skrev: Måtte gå på dagen:-( Du hadde vel skrevet arbeidskontrakt? Anonymkode: c8457...c69
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #31 Skrevet 23. mai 2019 4 timer siden, Loulu skrev: Jeg er 19 hvis du er 19, da er større problemer å få seg jobb, bedre om du var 18. Anonymkode: c8457...c69
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #32 Skrevet 23. mai 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvis du er 19, da er større problemer å få seg jobb, bedre om du var 18. Anonymkode: c8457...c69 Skjerp deg! Anonymkode: e92c7...417 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #33 Skrevet 23. mai 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvis du er 19, da er større problemer å få seg jobb, bedre om du var 18. Anonymkode: c8457...c69 Skjerp deg! Anonymkode: e92c7...417
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #34 Skrevet 23. mai 2019 6 timer siden, Loulu skrev: Ja, riktig det Var det jeg mistenkte ja. De to bedriftene skulle fått låst dørene for lengst! Grunnen til at jeg hadde angst osv. mens jeg jobbet der var fordi du visste aldri om det gikk rykter om deg, "ledere" baksnakket ansatte, hvor høyt du kom i systemet kom an på trynefaktor og hvor god venn du var med "leder" (jeg setter leder i anførselstegn for det opplegget der er ikke mye ledere!) Jeg kunne sitte i bilen på parkeringsplassen foran jobb og bare måtte snu og dra hjem, jeg klarte ikke gå inn. Kom meg ikke ut av bilen. Jeg lette etter grunner nesten hver dag for å være hjemme, var ikke jeg syk var det aå ille at jeg håpet barnet var sykt 😕 En gang jeg var sykmeldt i en uke ble jeg tatt i møte når jeg kom tilbake. Da ble jeg "nedgradert" som straff. Jeg var så forbanna at jeg gråt og skalv. Da barnet mitt ble alvorlig sykt og lå på isolat i 4 døgn himlet sjefen med øynene da jeg fortalte at jeg måtte være borte noen dager. Endelig etter 4 år kom drømmejobben min som var relevant til min utdannelse og jeg fikk den! Den fredagen gikk jeg til sjefen med oppsigelsen og sa at jeg kommer ikke på mandag, jeg driter i om du tar feriepengene, men meg ser du ikke mer. Du skal være enormt glad du faktisk fikk sparken derfra selvom det er sårt nå! Anonymkode: e92c7...417 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #35 Skrevet 23. mai 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: De kan si deg opp når som helst under prøveperioden, er derfor det er prøveperiode. At du dro på jobb med migrene og vondt i halsen er en selvfølge. Prøv på nytt, det tar tid å finne en jobb hvor det klaffer. Anonymkode: 75601...fd4 5 hours ago, Lillemorbare said: Arbeidsgiver har selvsagt lov til å sparke noen de mener ikke klarer oppgavene som er oppgitt i kontrakten. Om ts ikke innfrir deres krav og forventinger, har de sin fulle rett til å si opp den ansatte. Det er nettopp derfor man har prøveperiode, så arbeidsgiver, og en selv, kan se om jobben passer personen/personen innfrir krav og forventinger. Wow, dette her er jo rett og slett feil. Man kan ikke bare si opp noen i prøveperioden fordi "det ikke funker". Oppsigelse i prøvetiden må være begrunnet i tilpasning til arbeidet, faglig dyktighet eller pålitelighet. Utover dette vil kravene til oppsigelsessakligheten være den samme som hvilken som helst ansatt. Arbeidsgiver skal gi nødvendige tilbakemeldinger underveis i prøvetiden sånn at man som arbeidstaker har mulighet til å rette opp i eventuelle feil. Man skal ha gjort noe forferdelig grovt i Norge for at sjefen skal kunne si at du må gå på dagen. TS - ta kontakt med advokat. Dette her er ikke greit. Hilsen en som ble forsøkt lurt trill rundt og truet til taushet av et av Norges mest anerkjente selskaper, men endte opp med ett års etterlønn, takket være en god advokat. Anonymkode: 02962...7a8 9
Gjest Loulu Skrevet 23. mai 2019 #36 Skrevet 23. mai 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Starter bedriften på T eller M? Slike bedrifter er ofte useriøse dessverre. Jobbet med slik i 4 år og jeg var så deppresiv og angstfylt at jeg var sykemeldt ofte! Anonymkode: e92c7...417 Lederne var så fryktelig sure og snakket nedsettende til meg selvom jeg prøvde å være hyggelig. Jeg er jo ung forhold til mange, av de andre som jobber der, og jeg trodde "sjefene" skulle ta bedre vare på meg. Sjefen elsket de andre "voksne" som jobbet der, fordi de gjorde det bra, og ingen sa til meg at jeg gjorde det dårlig, så tror rett og slett at de ville bli kvitt meg, selvom de skryter at det jævla T firmaet sitt og at de er seriøse osv. Men siden det er et såpass stort firma og mange søkere kan de gjøre hva faen de vil med de som allerede er ansatt der, for ingen gidder å gå i rettsak mot dem.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #37 Skrevet 23. mai 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: De kan si deg opp når som helst under prøveperioden, er derfor det er prøveperiode. At du dro på jobb med migrene og vondt i halsen er en selvfølge. Prøv på nytt, det tar tid å finne en jobb hvor det klaffer. Anonymkode: 75601...fd4 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo prøveperiode for en grunn... Anonymkode: 95a82...ae1 10 timer siden, Lillemorbare skrev: Arbeidsgiver har selvsagt lov til å sparke noen de mener ikke klarer oppgavene som er oppgitt i kontrakten. Om ts ikke innfrir deres krav og forventinger, har de sin fulle rett til å si opp den ansatte. Det er nettopp derfor man har prøveperiode, så arbeidsgiver, og en selv, kan se om jobben passer personen/personen innfrir krav og forventinger. Nei nei nei nei NEI!!!!!!! Prøvetiden er -ikke- en periode hvor arbeidsgiver kan sparke nyansette!!! Prøvetiden er IKKE en tid hvor oppsigelsesvernet ikke gjelder! Oppsigelsesvernet gjelder i like stor grad i prøvetiden som ellers. Hvis dere ikke har kunnskap om norsk arbeidsrett så må dere RETT OG SLETT AVSTÅ FRA Å KOMMENTERE. Her er det snakk om en 19 år gammel jente som har blitt sagt opp uten gyldig grunn! Anonymkode: fa1ae...c9b 11
Gjest Juks Skrevet 23. mai 2019 #38 Skrevet 23. mai 2019 I en eventuell arbeidstvist ville arbeidsgiver absolutt ha en dårlig sak her. Man har også stillingsvern i prøveperioden, at arbeidsgiver står fritt fram til å gjøre hva som helst da er bullshit. Oppsigelsen må fortsatt skje på saklig grunnlag, etter en viss lovpålagt prosess med advarsel, informasjonsmøter og drøftingsmøter med ansatt og eventuelt tillitsvalgte. Den saklige oppsigelsesgrunnen må være tydelig dokumentert, både for og imot med tanke på utprøving og at den ansatte ikke har evnet å forbedre seg. Arbeidsgiver må også dokumentere at alt er prøvd fra arbeidsgivers side for å forbedre situasjonen til den ansatte. Når dette er sagt, så bør TS være sjeleglad for at arbeidsforholdet er avbrutt. Å jobbe der videre ville nok vært en større helsemessig risiko for deg enn hva du kanskje tror selv akkurat nå. Se framover, og prøv på nytt en annen plass: en bedre plass! Lykke til
Akay Skrevet 23. mai 2019 #39 Skrevet 23. mai 2019 21 minutter siden, Juks skrev: I en eventuell arbeidstvist ville arbeidsgiver absolutt ha en dårlig sak her. Man har også stillingsvern i prøveperioden, at arbeidsgiver står fritt fram til å gjøre hva som helst da er bullshit. Oppsigelsen må fortsatt skje på saklig grunnlag, etter en viss lovpålagt prosess med advarsel, informasjonsmøter og drøftingsmøter med ansatt og eventuelt tillitsvalgte. Den saklige oppsigelsesgrunnen må være tydelig dokumentert, både for og imot med tanke på utprøving og at den ansatte ikke har evnet å forbedre seg. Arbeidsgiver må også dokumentere at alt er prøvd fra arbeidsgivers side for å forbedre situasjonen til den ansatte. Når dette er sagt, så bør TS være sjeleglad for at arbeidsforholdet er avbrutt. Å jobbe der videre ville nok vært en større helsemessig risiko for deg enn hva du kanskje tror selv akkurat nå. Se framover, og prøv på nytt en annen plass: en bedre plass! Lykke til Som Juks skriver så er dette en usaklig oppsigelse. Gjensidig oppsigelsestid er vel 14 dager i prøvetiden uansett så det skal du ha lønn for, men jeg ville nå sendt en epost eller kontaktet dem med at dette er en usaklig oppsigelse men st du kan vurdere å la det ligge mot f.eks 2-3 mnd lønn mens du finner noe annet. De som bryter loven der, ikke du. 1
Kalevala Skrevet 23. mai 2019 #40 Skrevet 23. mai 2019 Dette høres ikke ut som en seriøs bedrift? Tror du kan være glad for at du slipper å jobbe der. Skjønner godt at du er lei deg, men du finner noe bedre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå