Gå til innhold

Spiser du noe usunt hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, før! Hadde som vane å «unne meg litt» hver kveld etter ungenes leggetid. Sluttet med det for ca et år siden og ble 12 kg slankere😅 

Anonymkode: e2be1...3c5

Nå koser jeg meg fortsatt, men med frukt eller te. Eller noe annet enn mat...

Anonymkode: e2be1...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er altfor lett å kjøpe meg noe sjokolade hvis jeg går forbi en butikk dessverre. "Skal bare".. Tror jeg har et relativt sunt kosthold, men må prøve å ikke spise sjokolade hver dag (og den andre porsjonen med middag fordi det var så godt). 

Anonymkode: 07d46...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Det har jeg ikke tenkt så mye over faktisk. Spiser stort sett bra, men hender det slipper til ting som ikke er så bra også. Men siden du spør. Ja, jeg har hatt en kaffe i dag 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men spiser dessverre litt for mye av det usunne når jeg først spiser det. 

Anonymkode: 0780c...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Spiser stort sett ganske sunt. Er ikke så veldig glad i godteri og snacks. Det mest usunne jeg spiser i hverdagen er vel kanskje ost.

Anonymkode: 434b6...078

Hvorfor anser du ost som usunt? Det gir mye nyttig næring, er langt i fra tomme kalorier. Så med mindre du har den feteste osten og spiser den til hvert måltid er det neppe noe usunt med daglig ostespising 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tamsi

Jeg må drikke noe. Nesten hver dag går det store mengder sjokomelk, men jeg "kompanserer" gjerne med å spise et eple eller en gulrot etterpå. Generelt ikke fremmed for å spise akkurat det jeg føler for, og er det sjokolade i rommet kommer jeg alltid til å være bortpå den. Jeg trener til gjengjeld så mye at det ikke får lagt seg noe sted. Lurer av og til på hvor smashing jeg hadde sett ut med et litt renere kosthold, men siden jeg uansett ikke klarer å kutte det ut så skylder jeg på at jeg ikke vil se ut som en boler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Derfor er eg feit. 

Anonymkode: a0bee...91f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Ts her, tenkte mest på godteri, kaker og boller, mc donalds mat osv. Baklager dårlig formulert hi!

Anonymkode: aa081...3f2

Spiser ikke slikt hver dag. Kunne fint gjøre det tidligere, unnskyldte meg med at jeg hadde hatt en lang dag på jobb og var fysen. Spiste gjerne en hel pose med boller eller lefser, en stor sjokolade, smågodt, etc. i hverdagen. Ofte i stedet for "vanlig mat", men jeg innså ikke at det var mye mer kalorier i den sjokoladeplaten enn i et vanlig kveldsmåltid.

Gikk opp mye i vekt med den mentaliteten, for jeg så ikke at jeg spiste for mye.

Kunne helt sikkert spist en liten sjokolade hver dag og spist litt mindre av noe annet, men jeg er litt en sånn "alt eller ingenting"-person, så jeg blir ikke tilfredsstilt av to ruter med melkesjokolade. 

Kan dog spise mer sunne, næringsrike versjoner, f.eks. en proteinbar eller proteinpudding når jeg er fysen på noe, siden det metter i tillegg til å tilfredsstille. Og så spiser jeg "usunt" i helgene, så lenge det passer inn i kaloribudsjettet, og hvis jeg har lyst på.

Anonymkode: 928b3...223

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsvakt

Periodevis. Kan ha noen uker der jeg går uten noe særlig usunt, dvs spiser bare grønnsaker, linser, bønner, frø, nøtter osv. I andre perioder kan jeg spise noe usunt hver dag, som (oftest) sjokolade, potetgull, iskaffe eller sånn. 

Heldigvis blir jeg "mett" på usunn mat når jeg spiser det sånn 1-2 uker i strekk og det føles ikke like bra spise det lenger. 

Eneste unntaket er at jeg drikker en sixpack i uka mer eller mindre hver uke. Så dersom man teller med det som usunn mat drikker jeg usunt 2-3 ganger i uka. Jeg ser på som en sixpack i uka som akseptabel mengde usunt i løpet av en uke 💃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke hver dag. Tipper jeg spiser noe usunt 3 eller 4 dager i uka. I perioder kan det skli litt ut og jeg ender opp med å ta en rute sjokolade der og en is her i ukedagene, så da tar jeg en "detox" og holder meg unna en måneds tid og så går tilbake til å spise litt usunt i helgene. Unntaket blir dog hvis mamma en sjelden gang har bakt ferske hveteboller. Det klarer jeg ikke å si nei til samme hvilken dag det er :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hver dag. Det bryr meg ingen verdens ting. Alt dreier seg om måtehold. 

Anonymkode: a5df2...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2019 den 15.17, AnonymBruker skrev:

Ts her, tenkte mest på godteri, kaker og boller, mc donalds mat osv. Baklager dårlig formulert hi!

Anonymkode: aa081...3f2

Disse tingene spiser jeg aldri. Heller ikke chips. Ingenting av dette jeg liker, sannsynligvis fordi jeg blir skjelven og kvalm av mye sukker, og får mageknip av hvetemel. Og kvalm av "tung" mat som chips og rødt kjøtt. 

Men jeg drikker rødvin 2-3 ganger i uka. Jeg drikker litt for mye kaffe i løpet av en dag. Jeg er glad i gode oster. 

Tenker i det hele tatt lite på hva som er sunt og ikke. Spiser stort sett det jeg vil ha. 

Anonymkode: 49bc2...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Hver dag. Ofte ganske mye dessverre. Men er slank og teller kalorier. Rart kosthold. Spiser ikke frokost (null matlyst), kan spise lite lunsj (liten matlyst), så sunn, stor, tidlig middag(suuulten ,forstålig nok ;) og så masse godis til kvelds. Ja ja. Alle verdier er i orden.

Anonymkode: 6e147...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stort sett hver dag ja. Potetgull er min store svakhet og ligger alltid lett tilgjengelig i skapet. Har ikke dårlig samvittighet og har ikke tenkt å kutte ned 😊 

Anonymkode: b4957...9e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg går fire-fem dager uten å spise sjokolade eller ost nærmest eksploderer magen av en rute melkesjokolade. Begynner derfor å komme til den konklusjon at det er tryggest å spise litt av minst en av delene hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hver dag, men det hender jo at jeg skeier ut på en hverdag. Er svak for cola zero, ellers klarer jeg stort dett å holde sjokolade osv til helga, 

Anonymkode: 8f349...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...