Gå til innhold

Spiser du noe usunt hver dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja. Spiser godteri hver dag. 

Har et generelt ganske usunt kosthold.

Anonymkode: 6820f...96b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Godteri, is, brus eller kake, eller flere av dem.

Anonymkode: 0c13b...aa1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hva er usunt da? Unngår hvitt sukker, usunne fettkilder osv i hverdagen. Men spiser fint en eske lakerol titt og ofte, eller en lettbrus her og der. Og det er jo ikke akkurat sunt. Tenker egentlig, heldigvis, lite over det. Er så vant med at kostholdet mitt er basert på gode råvarer og jeg er generelt fornøyd og ikke sugen på noe når jeg spiser skikkelig at det ikke en gang er et tema. Føler ikke behov for noe «usunt» til vanlig, men kan fint være med å ta en burger ol i sosiale forbindelser. Tror det handler mest om vaner, om å ha et balansert kosthold i bunn og om hvordan man definerer «kos» -man må ikke alltid spise noe for å oppleve «kos», kos kan være en kopp te, en bok, et lunt pledd osv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs helt hva du mener er usunt. Spiser noe noen anser som usunt hver dag, f.eks. brød, bacon eller sjokolade, men det passer inn i mitt kosthold, teller macroer, så det er ikke spesielt usunt.

Anonymkode: 928b3...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt avhenger av hva man ser på som usunt. Jeg finner meg gjerne et par drops mens jeg sitter med skolearbeid, lager meg te og bruker da av og til vanlig sukker fremfor suketter, har vi kjeks eller noe sånt liggende spiser jeg det. Så ja, jeg spiser lett ting som ikke ansees som sunt, men i så små mengder at det egentlig ikke spiller noen rolle 

Anonymkode: 0856c...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Jeg er glad i sunn mat, men det blir altfor strengt og restriktivt for meg å bare spise sunn mat. Spiser noe usunt hver dag. Kan være dessert, kake, kjeks/bolle, is, godterier osv. et eller annet søtt i løpet av dagen.

Anonymkode: 54cff...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør dessverre det. Ofte en 200 gram sjokoladeplate.

Anonymkode: 4b99e...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går litt opp og ned, men stort sett blir det noe usunt ja. Når jeg har eksamen så blir det i hvert fall noe usunt hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lill3My skrev:

Tja, hva er usunt da? Unngår hvitt sukker, usunne fettkilder osv i hverdagen. Men spiser fint en eske lakerol titt og ofte, eller en lettbrus her og der. Og det er jo ikke akkurat sunt. Tenker egentlig, heldigvis, lite over det. Er så vant med at kostholdet mitt er basert på gode råvarer og jeg er generelt fornøyd og ikke sugen på noe når jeg spiser skikkelig at det ikke en gang er et tema. Føler ikke behov for noe «usunt» til vanlig, men kan fint være med å ta en burger ol i sosiale forbindelser. Tror det handler mest om vaner, om å ha et balansert kosthold i bunn og om hvordan man definerer «kos» -man må ikke alltid spise noe for å oppleve «kos», kos kan være en kopp te, en bok, et lunt pledd osv..

Ts her, tenkte mest på godteri, kaker og boller, mc donalds mat osv. Baklager dårlig formulert hi!

Anonymkode: aa081...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir som regel ofte til det, men det er aldri mye og det går ikke utover mitt daglige kaloriinntak. Er snakk om en rute sjokolade, 1-2 biter smågodt eller en liten kjeks.

Foretrekker å holde det sunt og næringsrikt, og prøver å velge frukt og grønt fremfor sukker, men det er ikke alltid like lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus

Det er premien jeg gir meg selv for å ha overlevd enda en dag med møkkspedning på alle kanter, en nabo som har kjøpt seg saxofon og en treg visdomstann som nå sprenger seg vei gjennom tannkjøttet og presser på voksne veletablerte tenner. Tar meg en liten flaske brus og en skål Popcorn hver kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke nødvendigvis usunne ting hver dag, men har som oftest noe godt hver dag - innenfor kaloribudsjettet mitt. I dag har jeg hatt sushi til lunsj, i går hadde jeg et glass iste til kvelds, i morgen har jeg kanskje en kvikklunsj. Sparer mesteparten av snacksen og de mest usunne middagene til helger og spesielle anledninger.

Anonymkode: aa972...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Usunt forbinder jeg med godis og potetgull.

Vanligvis er jeg flink og begrenser det til helger, men nå i eksamesinnspurten blir det som regel noe hver dag. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gå noen dager uten å spise sjokolade, potetgull og is, men jeg vet ikke om dagene uten er i flertall. Nå er det lenge siden sist jeg spiste potetgull. Is spiste jeg i går. Sjokolade spiste jeg for noen dager siden. Alt i alt så varierer det en del.

Handler litt om hva man definerer som usunt også. Noen vil påstå at pasta, brød, jordbærsylte, majones, smør osv er usunt, men i min verden så er det absolutt ikke det.

Endret av Mehr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Spiser stort sett ganske sunt. Er ikke så veldig glad i godteri og snacks. Det mest usunne jeg spiser i hverdagen er vel kanskje ost.

Anonymkode: 434b6...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, før! Hadde som vane å «unne meg litt» hver kveld etter ungenes leggetid. Sluttet med det for ca et år siden og ble 12 kg slankere😅 

Anonymkode: e2be1...3c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...