Gå til innhold

Hvor hardt er studiet i psykologi profesjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Fjeud
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har sikkert rett i det, men de oppgavene jeg har fått lese har vært på engelsk. Men når du sier det nevnte hun at det var enklere å skrive engelsk pga pensum og fagbegreper, så da er det kanskje valgfritt?

Anonymkode: 16f57...a08

Mye av pensum er på engelsk, og er nok valgfritt for mange emner, men på noen må besvarelsen være på norsk.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I noen fag kan undervisningen være på engelsk og med forelesere som ikke kan norsk. Vet ikke om det er tilfellet her, da. 

Anonymkode: 27143...09e

Det har du helt rett i, men alt under phd nivå aksepteres på begge språk på besvarelser. (Forutsatt at du ikke studerer for eksempel tysk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ferdig, jobber i 3år nå. Så vanskelig var ikke studiet, du må være interessert i det. Kunne engelsk godt.

Men jeg advarer, tenk på hvilken jobb du får etterpå. Passer ikke for alle å være psykolog, nok av de som sliter seg ut mentalt. Det også noen som studerer for å forstå seg selv, endel som aldri skulle vært psykologer. Som har en liten skrue løs selv.

Anonymkode: 8db22...914

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanskelig i det hele tatt, og jeg er ikke spesielt smart. Men jeg studerte juss i noen år før jeg begynte på psykologi, og synes dette var 1000 ganger verre. Ikke grunnet faget i seg selv, men arbeidsmengden på jussen var ekstrem. Jeg var ikke en av de som satt mest på lesesalen, men det er mange ekstremt disiplinerte mennesker der. Omtrent alle jeg var sammen med kom 0800 på skolen og dro rundt 1500. Og flere av disse hadde helt gjennomsnittlige karakterer. 

Jeg leste en del på psykologi, men ikke i nærheten av så mye som på jusstudiet. Klarte enkelt å få B med et par ukers lesing. Karakterstatistikken var også veldig bra. De mest krevende fagene for min del var metodefagene. Spesielt kvantitativ metode. De skjønner jeg fortsatt ingenting av. 

Men jeg er enig i at mange ikke vet hva de går til som psykolog. Det krever en del personlige egenskaper som en ikke nødvendigvis klarer å utvikle gjennom studiet.

Anonymkode: c52c6...02e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...