Gå til innhold

Herming


Gjest Minetingogspørsmål

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg føler kanskje du bør jobbe med sjalusi, dersom det er dét du føler på..? Eller er det bare et sterkt konkurranseinnstinkt? Hun tar jo ikke fra deg noe som helst.. Forsøk å tenke at det kan øke gleden for alle. 

For øvrig kan det også tenkes at du bør tørre å kommunisere tydeligere med henne om hvordan det føles for deg, dersom du mener at det du føler er innafor å reagere på. 

Anonymkode: 7e3d7...aba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minetingogspørsmål
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg føler kanskje du bør jobbe med sjalusi, dersom det er dét du føler på..? Eller er det bare et sterkt konkurranseinnstinkt? Hun tar jo ikke fra deg noe som helst.. Forsøk å tenke at det kan øke gleden for alle. 

For øvrig kan det også tenkes at du bør tørre å kommunisere tydeligere med henne om hvordan det føles for deg, dersom du mener at det du føler er innafor å reagere på. 

Anonymkode: 7e3d7...aba

Jeg har gjort det, men da ble hun sur å sa at hun ikke skulle dra. Det er jo ikke det jeg har sagt. Hun er veldig nøye på at hun har sine egne venner alene, som jeg ikke er invitert sammen med, så føler det da blir galt at hun skal være så interessert i mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det ut som at dette er en dame som du heller burde hatt som "bekjent" enn en "nær venn". Ikke inkluder henne i alt dersom du ikke vil hun skal herme etter deg og sende deg masse linker om ting du ikke har råd til. Eller bare vær ærlig med henne og spør hvorfor hun er slik og om hun kan slutte? 

Når det gjelder å ha felles venner så må du bare godta at hun er en del av gjengen og kan finne på noe med de uten deg. Det er ofte man finner sine beste venner via andre venner. Hvis du absolutt må ha noen vennskap for deg selv uten at hun skal være inkludert så får du bare ikke introdusere henne neste gang.

Høres ut som du er litt lei av henne også? Prøv å redusere kontakten noe da? hva med å ha kontakt annen hver dag i stedenfor hver dag? Kanskje forholdet ditt til henne blir bedre om du får henne litt på avstand :)

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minetingogspørsmål
1 minutt siden, bunny_94 skrev:

For meg høres det ut som at dette er en dame som du heller burde hatt som "bekjent" enn en "nær venn". Ikke inkluder henne i alt dersom du ikke vil hun skal herme etter deg og sende deg masse linker om ting du ikke har råd til. Eller bare vær ærlig med henne og spør hvorfor hun er slik og om hun kan slutte? 

Når det gjelder å ha felles venner så må du bare godta at hun er en del av gjengen og kan finne på noe med de uten deg. Det er ofte man finner sine beste venner via andre venner. Hvis du absolutt må ha noen vennskap for deg selv uten at hun skal være inkludert så får du bare ikke introdusere henne neste gang.

Høres ut som du er litt lei av henne også? Prøv å redusere kontakten noe da? hva med å ha kontakt annen hver dag i stedenfor hver dag? Kanskje forholdet ditt til henne blir bedre om du får henne litt på avstand :)

De er absolutt ikke hennes gjeng, de har kun møtes på denne offentlige barneklubben, men idag hvor jeg ikke var der har hun tydeligvis prøvd hardt på å komme inn under huden på dem. Når hun over et par uker har endret trosretning til og med.🤨 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Minetingogspørsmål skrev:

De er absolutt ikke hennes gjeng, de har kun møtes på denne offentlige barneklubben, men idag hvor jeg ikke var der har hun tydeligvis prøvd hardt på å komme inn under huden på dem. Når hun over et par uker har endret trosretning til og med.🤨 

Skjønner at dette irriterer deg. Bare prøv å ignorere det. om hun er veldig innpåsliten så kommer nok de andre til å gå lei rimelig fort spesielt om hun "faker" troen sin. Og selv om hun har kontakt med de så blir ikke ditt vennskap med disse kvinnene påvirket :)

Husk at du ikke trenger å invitere hun med på alt. Og om hun reagerer på det så får du bare si det som det er: at du trengte litt tid med disse vennene på egenhånd. Skjønner hun ikke det så bør du revurdere kontakt i det hele tatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minetingogspørsmål
1 minutt siden, bunny_94 skrev:

Skjønner at dette irriterer deg. Bare prøv å ignorere det. om hun er veldig innpåsliten så kommer nok de andre til å gå lei rimelig fort spesielt om hun "faker" troen sin. Og selv om hun har kontakt med de så blir ikke ditt vennskap med disse kvinnene påvirket :)

Husk at du ikke trenger å invitere hun med på alt. Og om hun reagerer på det så får du bare si det som det er: at du trengte litt tid med disse vennene på egenhånd. Skjønner hun ikke det så bør du revurdere kontakt i det hele tatt.

Men disse damene er veldig veldig inkluderende, redd de tenker jeg kanskje burde be henne med. Alle er jo velkommen hos dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Har hatt det sånn med ei venninne jeg også. Så kjenner meg godt igjen. Hun snudde seilet med vinden mtp venner. Ble super religiøs når hun kom i kontakt med noen nye «spennende» venner som var religiøse. 

Jeg fikk aldri møte hennes venninner. Hun vernet om dem, pratet masse om dem men var ikke interessert i å la meg møte dem. Jeg lot henne alltid møte mine venninner og hun ble god venn med de. «Mistet» en del venner til henne opp gjennom årene. Etterhvert ble jeg lei. Vi «kranglet» om samme venninne («min» først) og jeg innså at jeg ikke orket henne lengre. Så sakte men sikkert sklei vi fra hverandre. Like greit. 

Anonymkode: 4af9e...642

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Minetingogspørsmål skrev:

Men disse damene er veldig veldig inkluderende, redd de tenker jeg kanskje burde be henne med. Alle er jo velkommen hos dem. 

Du får bare gi uttrykk for at du trenger tid med kun de damene. Vet ikke hvilke flere råd jeg kan komme med. 

Ellers får du finne deg en ny hobby eller noe der du kommer i et helt nytt miljø og der du ikke introduserer henne i det hele tatt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minetingogspørsmål
1 minutt siden, O.G. skrev:

Det der er ikke ei venninne av TS.

Hva er grunnen til at du konkluderer med det? Ifølge andre her så er det tydeligvis helt greit i 2019😆, men vil gjerne høre grunnen. Jeg tenker jo selv at det er spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minetingogspørsmål
5 minutter siden, bunny_94 skrev:

Du får bare gi uttrykk for at du trenger tid med kun de damene. Vet ikke hvilke flere råd jeg kan komme med. 

Ellers får du finne deg en ny hobby eller noe der du kommer i et helt nytt miljø og der du ikke introduserer henne i det hele tatt :)

Har lyst å være i dette miljøet egentlig🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Minetingogspørsmål skrev:

Har lyst å være i dette miljøet egentlig🤔

Da ser jeg bare en mulighet - be henne skjerpe seg. 

Ellers må du bare finne deg i det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare fordi du introduserte henne noen ganger trenger du ikke invitere henne alle andre ganger du skal møte vennene dine. Hvis du vil ha de for deg selv må du tørre å møte dem igjen uten å inkludere venninnen din. Om vennegjengen er uenig er det DERES ansvar å invitere venninnen din når de arrangerer noe. 

Anonymkode: 1c717...c30

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minetingogspørsmål
På 21.5.2019 den 21.05, AnonymBruker skrev:

Bare fordi du introduserte henne noen ganger trenger du ikke invitere henne alle andre ganger du skal møte vennene dine. Hvis du vil ha de for deg selv må du tørre å møte dem igjen uten å inkludere venninnen din. Om vennegjengen er uenig er det DERES ansvar å invitere venninnen din når de arrangerer noe. 

Anonymkode: 1c717...c30

Ja riktig. Hun er på en måte en del av gjengen som møtes på dette stedet  , men hun har aldri vært sammek med de på fritiden . Hun er selvsagt velkommen hos dem , alle er jo det , men jeg orker ikke å alltid ha henne med. Vis det viser seg at hun blir med på ett møte nå.

Endret av Minetingogspørsmål
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orket ikke lese hele avhandlingen men jeg hadde ikke orket å ha kontakt med noen jeg ikke stoler på. 

Anonymkode: 4579f...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må slutte å fortelle henne for mye om hva du skal og har gjort, ha mye kontakt med vennene dine , og unngå denne damen en periode fremover. Skal du besøke noen trenger du ikke ha med denne venninnen med. Og ikke bry deg om det heler at du ikke tar henne med. Slutt og fortell henne for mye om livet ditt fremover.

Anonymkode: 7b2c5...d20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minetingogspørsmål
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må slutte å fortelle henne for mye om hva du skal og har gjort, ha mye kontakt med vennene dine , og unngå denne damen en periode fremover. Skal du besøke noen trenger du ikke ha med denne venninnen med. Og ikke bry deg om det heler at du ikke tar henne med. Slutt og fortell henne for mye om livet ditt fremover.

Anonymkode: 7b2c5...d20

Har henne aldri med til dem , men virker som hun prøver å komme innpå de via nysgjerrighet for religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minetingogspørsmål skrev:

Har henne aldri med til dem , men virker som hun prøver å komme innpå de via nysgjerrighet for religion.

Men kjære menneske... Ikke informer henne om at du skal dra. Ikke la henne ta så aktiv rolle i ditt liv.

Anonymkode: db4bf...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minetingogspørsmål
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kjære menneske... Ikke informer henne om at du skal dra. Ikke la henne ta så aktiv rolle i ditt liv.

Anonymkode: db4bf...187

Jeg sier ikke at jeg skal til de, men hun får kontakt med dem via baby treff på barneklubben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...