Gå til innhold

Hvor lang tid beregner dere til levering i bhg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til høsten begynner lille på 1,5 år i bhg. Samboer har da permisjon og skal ta tilvenningen. Etter tilvenningsperioden blir det stort sett alltid jeg som leverer og han som henter.

I starten tenker jeg selfølgelig å beregne god tid til levering. Tenker mer på senere når rutinene er på plass.

Jeg starter på jobb kl 08.30. Vi han 5 min kjørevei til barnehagen, derfra har jeg 10 min kjørevei til jobb. Når ville dere dratt hjemmefra? Holder det å dra 08.00 liksom? Da blir jo 15 minutter tilsammen i reisevei også har jeg 15 minutter til å kle av barnet i garderobe, inn på avdeling, liten prat med de ansatte også si hade til barnet? Eller burde jeg beregne mer tid?

Dette vil jo vise seg etterhvert, sitter bare å tenker litt på denne kabalen.

Hvor lang tid brukte dere?

Anonymkode: acd51...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er da ikke vanlig å prate så mye når du leverer før jobb. De fleste snakker litt med oss ansatte mens de kler av barnet å så fort klærene er av så sier de hadet å går.

Anonymkode: 767a2...c7f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beregner selv maks 10 minutter.

Anonymkode: 767a2...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenker jeg holder akkurat til en kjapp levering. Tar litt tid å komme seg ut og inn av bilen, parkere osv også. 

Anonymkode: 554ee...74c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukar meir tid på mandag når ein kjem med masse utekle som skal leggast på plass enn dei andre dagane (med mindre alt måtte heim for vask og tørk da 🙄...). Men elles går det kjapt når barnet er så lite at det er du som tek av kle/sko. Litt meir når barnet skal byrje å gjere det sjølv. 

Eg tenker at det nok er greitt å ha som mål å fare kl 8, det er ofte godt å ha litt slingringsmonn. Dagar der alt går smurt så er du på jobb litt for tidleg, men betre det enn å måtte mase, stresse, verte irritert fordi ein er stressa osb dei dagane eitt eller anna skjer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper jeg bruker ca 15 min inne i bhg. Da kler vi av, vasker hender, går inn til frokostrommet, sier kjapt hei til de ansatte, legger bamsen i soveposen, ordner i garderoben og sjekker at hun har alt hun trenger den dagen og triller vogna ut av vognskuret og gjør den klar til eventuell soving senere på dagen. Slår av en prat med kjente foreldre i garderoben om det er tid til det.

Anonymkode: 60d47...a18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Albbas

Bruker ofte ikke fem minutter en gang. Tar et lite minutt å kle av, så spurter han inn til de andre, da gidder ikke jeg stå der og henge. :P Men på dårlige dager er det godt å ha litt slingringsmonn for litt ekstra tid på fanget osv, så å beregne 15 minutter er nok lurt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du bare bør se hvor lang tid akkurat dere bruker, for det varierer nok. Beregn god tid og så ser du hvor lang tid du bruker på selve leveringen og tar det derifra. Jeg hater å stresse og det smitter fort over på barnet, så jeg beregner heller ekstra god tid. Plutselig går tiden (trafikk, trass, barn som gråter) og da er det ikke noe hyggelig å måtte omtrent hive barnet over på de ansatte for å rekke jobb. 

Anonymkode: 30231...0fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverer tre barn og bruker maks ti minutter til vanlig. Men litt å legge inn noen minutter ekstra så det ikke blir stress.

Ville beregnet ekstra god tid i starten, så finner du fort ut hvor mye tid du trenger. Mine kler av seg, vasker hender (på stor avdeling) har såvidt tid til en klem før de løper inn. Andre bruker lenger tid. Og så kan det gå litt i perioder også.

Anonymkode: a7f4e...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor et kvarter fra barnehagen. Og jeg beregner 40 minutter på levering hvis det ikke er mye tøy som skal med. 45 hvis jeg må fylle opp hyller osv. Det tar litt tid å få ungene inn i barnehagen, få de kledd av og sagt hei til de ansatte. Men 10 minutter holder på en vanlig dag her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er altfor sent nå i begynnelsen, Trekker du fra 15 minutter som det er i kjøretid + 2 - 5 minutter ut av bilen, gå til og fra bilen (som det sikkert minst tar med et barn og seler, parkering), er du oppe i 20 minutter. Da har du ti minutter igjen. Første gang tar du deg god tid. Kanskje ikke en voksen i bhg er ledig akkurat når du kommer. Du skal levere og snakke litt.

Selv ville jeg kjørt kl 7.45, men kl 7.50 er sikkert ok.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mellom 5 og 20 minutter avhengig av dagsform til mini, hvor god tid jeg har, hvem som er på jobb etc. På mandager går det litt ekstra tid med å legge på plass klær; og mini vil gjerne at jeg sitter litt og forteller hva vi har gjort i helgen. Ville kjørt 7.45 i starten og heller tilpasser når dere er inne i rutinen

Anonymkode: 76045...3ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på barnet, dagsform, andre barn og stemning på avdelinga, hvem som er på jobb m.m..

Etter snart to år i barnehagen er vi nede i ca. 20 minutter etter at yttertøyet er av.  Brukte mye mer tid før, da barnet har hatt behov for det.

I barnehagen vår er det frokost kl. 8. Veldig mange barn kommer 7:50-8:00, og da er det bedre for barnet mitt at vi kommer 7:35-7:40 fordi det da er roligere (noe som passer bedre for barnet mitt).

Jeg ville dratt seinest 7:45 for å ha god tid i starten. Det er viktig for barnet ditt at du ikke må haste avgårde på jobb med en gang. Noen barn trives godt, tilpasser seg raskt og leveres på fem minutter, men veldig mange barn (de fleste?) trenger litt mer tid, spesielt når de er små.

Anonymkode: 0dbe5...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på barnet, dagsform, andre barn og stemning på avdelinga, hvem som er på jobb m.m..

Etter snart to år i barnehagen er vi nede i ca. 20 minutter etter at yttertøyet er av.  Brukte mye mer tid før, da barnet har hatt behov for det.

I barnehagen vår er det frokost kl. 8. Veldig mange barn kommer 7:50-8:00, og da er det bedre for barnet mitt at vi kommer 7:35-7:40 fordi det da er roligere (noe som passer bedre for barnet mitt).

Jeg ville dratt seinest 7:45 for å ha god tid i starten. Det er viktig for barnet ditt at du ikke må haste avgårde på jobb med en gang. Noen barn trives godt, tilpasser seg raskt og leveres på fem minutter, men veldig mange barn (de fleste?) trenger litt mer tid, spesielt når de er små.

Anonymkode: 0dbe5...a01

Ikke for å kuppe tråden, men sier ikke de ansatte noe på at du bruker så lang tid? Selv bruker jeg 5-10 min fra vi går inn døra, tar av tøy, legger klær ol på plass osv, og går inn på avdelinga. Inne på avdelinga blir det egentlig bare gitt viktig beskjed lynraskt før jeg leverer ungen fra meg. Fikk beskjed om at levering gikk for treigt om jeg brukte lengre tid og satte meg ned med ungen på gulvet.

Anonymkode: fdc19...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverer to. Inn, ta av uteklær, evt veksle et ord med de ansatte, si hade. Vi reiser herfra 8.15, har ti minutter å kjøre til og fra barnehagen og er tilbake 8.45. Så ca ti min per barn på selve leveringen, da. 

Anonymkode: 398e0...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får jeg såvidt tatt av skoene til 2 åringen før han spurter inn i barnehagen (han er like ivrig på å bli hentet også, men bruker alltid lengre tid på henting pga påkledning og at han er så gira). Så bruker kanskje 5 minutter fra parkering til jeg er ute i bilen i igjen ved levering. 

Snakker ikke mye med de ansatte på morgenen, ofte bare litt korte beskjeder om at han har spist litt lite til frokost eller lignende. Hvis de har noen beskjeder så tar de ofte det ved henting. Tror man må se an hvert enkelt barn. Men jeg vet at de som jobber i vår bhg ikke vil vi skal bruke for lang tid ved levering, selv når barnet sutrer/griner. Det blir liksom ikke bedre ofte før foreldrene har reist uansett. 

Anonymkode: 1abc6...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å kuppe tråden, men sier ikke de ansatte noe på at du bruker så lang tid? Selv bruker jeg 5-10 min fra vi går inn døra, tar av tøy, legger klær ol på plass osv, og går inn på avdelinga. Inne på avdelinga blir det egentlig bare gitt viktig beskjed lynraskt før jeg leverer ungen fra meg. Fikk beskjed om at levering gikk for treigt om jeg brukte lengre tid og satte meg ned med ungen på gulvet.

Anonymkode: fdc19...f6b

De ansatte synes det er fint at vi tar oss god tid til å levere barnet, spesielt når det er tydelig at barnet trenger det. Det har de sagt på foreldresamtale. Vi sitter alltid og leker med barnet før vi drar, og det er det også andre noen foreldre som gjør med sine barn, selv om vi nok er i en særklasse. 

 

Anonymkode: 0dbe5...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De ansatte synes det er fint at vi tar oss god tid til å levere barnet, spesielt når det er tydelig at barnet trenger det. Det har de sagt på foreldresamtale. Vi sitter alltid og leker med barnet før vi drar, og det er det også andre noen foreldre som gjør med sine barn, selv om vi nok er i en særklasse. 

 

Anonymkode: 0dbe5...a01

Heldige dere er. Fikk beskjed på foreldresamtalen at det ikke var ønskelig slik du gjør det (som jeg også gjorde). Det gikk bra foreløpig så lenge ungen takler det, men det måtte endres om ungen ikke taklet det. En gang gjorde jeg det annerledes, leverte han raskt pga jeg var for seint ute. Eneste gangen han har grått når jeg gikk. Så ble litt paff av å få den beskjeden. Så derfor jeg spurte. 

Anonymkode: fdc19...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er fornuftig å ikke bruke for lang tid både for ditt eget barn, de andre barna og ansatte. Tror ikke alle tenker over at dynamikken i barnegruppen endrer seg med foreldre hengende inne på gulvet på avdelingen. 

Anonymkode: dda46...c26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kler av, vasker hender, gir kos, løfter over grinda, sier "hade" og går. 

Tar vel 5 min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...